Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018 2.0

06-03-2018 00:43 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Nadat chocoladetaartje door familieomstandigheden helaas het topic moest verlaten en heel begrijpelijk zich bezig hield met het verwerken van de situatie, raakte het overzicht een beetje kwijt in de openingspost. Om het topic weer levendig en overzichtelijk te maken, heb ik besloten een nieuw topic aan te maken en een tabel aan te maken met de gegevens erin. Ik zal wekelijks de tabel updaten en iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen aan de strijd tegen de kilo's! Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal ons streefgewicht behalen!

Het weegmoment is normaal gesproken op maandag!
NaamLengteStartStreefHuidigTotaal
7hemels16874,56572,8-1,8
afvalEs163756571,1-3,9
Barnabas18088,07585,0-3,0
Frantic172736568,4-4,6
Fenne28165986566,6-31,4
JessyM16581,56978,8-2,7
Vliegertje1216770,56565,1-5,5
Bohemia16398,57586,5-12,0
Bubblegum1166736866,5-6,5
Ea-quality16872,26470,2-2,0
Teemo16164,65557,5-6,9
fenya165117106104,2-12,8
Sugaraddict17580,4-78,0-2,4
joostelientje164826568,4-13,6
ch8615754,25054,2-
Chocoladetaartjeee17378,57078,5-
King201215977,56078,3-
monkey181708872--
anoniem_361810 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 00:39
31.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blij en aangenaam verrast op de weegschaal: 70,3kg, dus hoop deze week nog onder de 70 te zitten.. vind ik al heel wat aangezien ik ongesteld ben😅

@7hemels: dankje, hahha jaa dat dus, en dat is niet altijd, alleen als ik dan begin met iets te eten moet ik ineens meer 🤔

@afvales: is wel een sociaal dingetje zeker die bitterballen?! Njaa als je het binnen de perken houd is het geen probleem toch?

Straks naar de speeltuin, dan vanmiddag om half 2 heb ik cursus en nog lesgeven en 2 uurtjes turnen.. tot 22:00.. woensdag is altijd een drukke dag, dan ben ik ook echt kapot als ik thuis kom, ik eet meestal een pizza omdat ik amper tussendoor eet als ik lesgeef. Nu laat ik em staan als het lukt & straight tot bed..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben juist een rustig dagje. De kinderen zijn vrij omdat de meesters en juffen staken, we hoefden dus niet te haastten vanochtend. Ik zit nu pas aan mijn ontbijt. Het lijkt aardig weer, dus straks misschien een rondje wandelen of fietsen, even kijken waar ik zin in heb

Goed hoor EA! Bij mij is het ook altijd goed te merken in welke fase van mijn cyclus ik zit. Vooral vlak voordat ik ongesteld moet worden houd ik alles vast.

Vanochtend ben ik eens wat jurkjes gaan passen en het lijkt erop dat ze wel weer aardig gaan zitten. En ik wil eens kijken of ik terug kan vinden wat ik voor mijn zwangerschappen woog. Toen ik het minst met mijn gewicht bezig was, woog ik ook het minst volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja de bitterballen eten is wel een sociaal dingetje maar wordt ook alleen gedaan bij een 3-0 overwinning... en ik ben pas begin dit jaar weer begonnen met volleyen en dit seizoen hebben ze pas 2 keer met 3-0 gewonnen wel toevallig de laatste 2 wedstrijden 😂...

Hier zelf ook op woensdag vrij dus vanmorgen een ochtend met de jongste zoon en straks broer van school ophalen...
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was even confronterend. Voor mijn eerst zwangerschap woog ik 59!kg. Ok, 12 jaar geleden is dat ondertussen. Maar het is dus echt elk jaar een kilo erbij geweest. Ik hoop dat ik nu blijvend wat kilo's eraf krijg. Al hoef ik echt geen 59/60 meer te wegen.
Nooit gerealiseerd dat ik zo slank was, had ik er maar wat meer van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar bubblegum!!
Ik woog bij mijn trouwen 58kg was ik ook wel echt op mijn dunste door ook te sporten 3x per week...
Daarna aangeteld van zoon 1 toen woog ik 62 en aan het einde 74... en daarna terug naar 67 en toen einde kind 2 woog ik 80kilo daarna vorig jaar geleden begonnen met eerst keer 10 kilo kwijt toen weer 5 kilo erbij en nu volhouden en naar die 65 en stabiel blijven is dan mijn grootste zorg....
Want afvallen lukt wel maar op gewicht blijven is wel een dingetje zoals je ziet...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Es, dat afvallen wel lukt maar stabiel blijven lastig is. Ik ben een paar jaar geleden ook naar 63 teruggelijnt. Maar ergens is het toch weer misgegaan. Daarom wil het nu ook heel rustig doen en mijzelf niet teveel ontzeggen in de hoop dat het dan blijvender is.
Alle reacties Link kopieren
AfvalEs, ik heb al dieschommelingen doorgemaakt zonder ook maar 1x zwanger te zijn!! :o
65kg toen ik n jaar of 18 was (in mn late jeugd was ik zelfs bijna mager), tot 92kh als dieptepunt.... toen 16kg afgevallen naar 76, en sindsdien schommelend tussen 82 en 69..

Ik doe trouwens niet mee met challenges, of het nou yoga is of niet.. ik heb een vorm van reuma, voorheen wel eens challenges geprobeerd maar dan verrek ik binnen de kortste tijd van de pijn. Ik hou het bij mij eigen sportuitdagingen, tenmiste, als tegen de tijd dat ik me weer n beetje fit ben.. nu weer veel last van productief hoesten en benauwdheid (heb ook astma), en zo sukkel ik een beetje door.... ben er wel klaar mee!!
Alle reacties Link kopieren
Voor m'n zwangerschap woog ik tussen de 52 - 55, ik heb wat jaren met eetstoornis geleefd, en was op m'n 18de zo'n 46kg, toen kwam ik door medicatie en depressie aan tot 73kg op m'n 21ste, toen later viel ik weer af tot 52-55 (expres niet veel gewogen) toen was ik zwanger en eind van de zwangerschap zat ik aan 88kg nadat ons mooie meisje geboren was, was er alweer 10kg vanaf dus 78kg.
Gister toch nog wat gegeten nadat ik thuiskwam, was echt kapot en heb nu weer best spierpijn.
Oohh en m'n stem is weg en ik heb echt een weird hoestje, ook beetj benauwd, hoop dat dat snel weg is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, toch 69,9kg !! 🤗 Yeeayy!!

Is weer een tijdje geleden dat ik onder de 70kg zat.

Vandaag niet veel op de planning,
Dus ga ik even met m'n meisje wandelen in het bos of naar het strand bij een speeltuintje spelen I dunno..
& Proberen de stofzuiger te fixen want van dat geveegd heel de tijd word ik gestoord en blijft altijd wel wat liggen🙄 crappy!!

Wat zit er in jullie planning vandaag?
anoniem_366192 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 16:54
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EA, ik zou even de naam van je kind weghalen. Lekker hoor onder de 70. Altijd leuk dat soort mijlpalen.

Ik ben een beetje aan het uitstellen. Eerst wilde ik fietsen, maar ik vind het koud, wandelen ga ik vanavond al doen, dus hoeft nu niet. Geen zin in huishouden. Eigenlijk moet ik boodschappen doen, maar dat probeer ik uit te stellen naar morgen. En nu zit ik al te lang op de bank te internetten. Zo'n dag dus.
Alle reacties Link kopieren
Oeeii dat had ik niet door, toch maar even gewijzigd..

Jaa njaa ik ben toch wezen wandelen in de keiharde regen, het wurmpje wilde naar de speeltuin dus ik ben toch aan de wandel gegaan (daarna nog even speeltuin,ze geeft niks om regen😂) aangezien m'n poging tot stofzuiger-fixing niet succesvol was😒

nu ben ik kapot, ademen gaat kinda moeilijk en ik kan beter fluisteren want proberen te praten kost echt teveel energie, terwijl het niks oplevert haha
Komt ook wel weer goed, ooit !!
Hier een slechte week qua eten, ik mis mijn mannetje en ongesteld. Nou het recept voor vreetbuien :( ik heb wel lekker gesport en gewandeld, dus een kleine compensatie.
Morgen vertrek ik op wintersport, dus maandag geen weeggegevens van mij. De maandag daarop kom ik de schade doorgeven. Ik zie er nu al tegenop hahaha. Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier op wintersport Fenne! Misschien valt de schade wel mee, met al dat skiën verbrandt je ook een boel calorieën.


Lukt het met het aanpassen van de tabel Barnabas?
Alle reacties Link kopieren
@Fenne28 Have fun op wintersport meis!!
& Laat je niet ontmoedigen, ongesteldheid werkt vaak niet echt mee, en als je je mannetje daarbij ook nog mist.
Hou vast aan dat je nog lekker hebt gesport en nog lekker veel in beweging bent in de sneeuw!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses, het is echt ontzettend druk met school. Ik zal zsm de tabel aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Whoop whoop ik zag vanochtend voor het eerst de 68 in beeld. :cheer2: 68.8 om precies te zijn. Het begint wat te worden. :D
Alle reacties Link kopieren
@ Barnabas: is goed meis!!

@ Bubblegum1: Wooaaw nicee!!
Goed bezig meis!! :cheer:

Aarghh ik hoest m'n longen uit m'n lijf, maar ik blijf overeind staan, nèt..
Heb gister eindelijk havermout gekocht en ik moet weer even wennen, wie eet dit ook 's ochtends if so, wat doe je er voor de rest nog in?? & Welke melk??
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met skiën!!
Gaat deze week best goed... merk dat ik afval op de momenten dat ik ook sport dus moet echt meer gaan sporten, maar kan mezelf die schop onder mijn kont maar niet geven.

Ik eet in de ochtend altijd yoghurt 0% of Griekse yoghurt met granola bosbessen banaan peertje oid...
Ben geen havermout eter...
Alle reacties Link kopieren
Granola heb ik nog nooit geprobeerd, waar kan je het mee vergelijken of valt het niet te vergelijken??
Heb wat gelezen daarnet en ik ben van plan elke dag wat anders voor ontbijt te nemen, blijkt nl. goed te zijn voor je metabolisme..
Dus vandaag havermout, dan bijvoorbeeld morgen eiwitomelet met groente, de dag erop een vegan bananen pannekoekje etc.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb de tabel weer aangepast! Het spijt me dat het een beetje outdated was, maar ik heb het verschrikkelijk druk helaas. Ben bezig met afstuderen en dat kost me veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Granola bevat ook havermoutvlokken alleen dan wel geroosterd... zitten ook pitten en zaden bij die geroosterd zijn... weinig vet in ieder geval.

Barnabas begrijpelijk hoor!! Zeker omdat de tabel maken beter gaat op de laptop als op de telefoon op het forum!!

Succes met afstuderen...
Alle reacties Link kopieren
Thnx Barnabas, het ziet er weer gelikt uit!

Ik was vanochtend nog steeds in de 68. Niet verwacht, wel gehoopt. Gisteren had ik best veel gegeten en weinig bewogen. Ook vandaag is het niet van het lekkere weer om eens een uurtje te gaan wandelen en dan is het ook nog weekend en mag ik wat lekkers. Dus ik ben benieuwd.
Het wordt nu echt tijd voor lente! Tijd om naar buiten te gaan!

Havermout eet ik niet echt. Wel muesli met havervlokken zag ik op de verpakking. Dat gooi ik door de kwark met fruit.
Granola kan ik ook wel eens proberen. Zit nu wel meteen met dat liedje in mijn hoofd. Granola-la-la. B-)
Alle reacties Link kopieren
Top Barnabas! Waar studeer je in af?

Hier gaat het qua eten wel goed, qua sporten staat de teller nog steeds op 0! Hoop dat ik nu toch snel opknap!! Zit nu in de nachtdienst, het is rustig. Op zich prima natuurlijk, maar dan duurt het laaaaang.. ga zo lekker zijn zelfgemaakte tomatensoepje opeten.. :)
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagavond is chips en wijn avond. Volgens de weegschaal ben ik gelijk gebleven. Daar ben ik tevreden mee.

Komende week komt mijn menstruatie eraan. Uit ervaring weet ik dat ik dan veel vasthoud. Dan is het een kwestie van de moed niet laten zakken als er niets afgaat, maar even doorzetten, dan komt het daarna wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Sorry, dat ik hier zo weinig ben en niet op jullie berichtjes reageer. Ik heb het zo superdruk. Hopelijk na woensdag wat rustiger en dan kan ik ook serieus weer met mijn gewicht bezig zijn. Ik maak er nu een potje van. Vanochtend kon ik ook niet naar de sportschool dus ik weet niet wat de schade van afgelopen week is (mss ook wel beter ;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven