Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet niet meer koolhydraatarm, dat werkte echt niet voor mij. 's Avonds eet ik ook gewoon koolhydraten, alleen gewoon niet te veel, niet een enorme berg pasta of rijst. Maar daar let ik met alles op, want dat was mijn valkuil, dat ik van dingen die ik lekker vond te grote porties nam. Snoepen en snacken deed ik al niet eens zoveel, daarin kon ik altijd heel goed maat houden, maar als we bijvoorbeeld bij mijn moeder aten en zij maakte kippenpoten dan at ik er rustig vijf of meer, en dan nog patat erbij en mayonaise, dat tikte gewoon aan. Thuis had ik dat ook, dat ik eigenlijk vaak teveel vlees nam (zeker nadat ik wel een koolhydraatarm dieet had gevolgd, daarbij at ik meer vlees en dat was een beetje blijven hangen al at ik wel weer gewoon koolhydraten). Ik gebruikte bij het koken ook meer vet dan nodig was. Nu let ik daar veel meer op, kook ook regelmatig vegetarisch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Groene smoothie van 500 kal?!?! Wat zat er dan allemaal in?
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 21 maart 2017 @ 19:48:

Ik eet niet meer koolhydraatarm, dat werkte echt niet voor mij. 's Avonds eet ik ook gewoon koolhydraten, alleen gewoon niet te veel, niet een enorme berg pasta of rijst. Maar daar let ik met alles op, want dat was mijn valkuil, dat ik van dingen die ik lekker vond te grote porties nam. Snoepen en snacken deed ik al niet eens zoveel, daarin kon ik altijd heel goed maat houden, maar als we bijvoorbeeld bij mijn moeder aten en zij maakte kippenpoten dan at ik er rustig vijf of meer, en dan nog patat erbij en mayonaise, dat tikte gewoon aan. Thuis had ik dat ook, dat ik eigenlijk vaak teveel vlees nam (zeker nadat ik wel een koolhydraatarm dieet had gevolgd, daarbij at ik meer vlees en dat was een beetje blijven hangen al at ik wel weer gewoon koolhydraten). Ik gebruikte bij het koken ook meer vet dan nodig was. Nu let ik daar veel meer op, kook ook regelmatig vegetarisch.Te grote porties nemen is een valkuil voor zoveel mensen. Als je kijkt naar wat je nodig hebt qua hoeveelheid dan schrik je echt want ik nam ook echt altijd teveel. maar nu ik wat meer nadenk hierover eet ik eigenlijk nog maar de helft van wat ik eerst at, en ik heb er ook genoeg aan.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
en iemand vroeg wat het zwaarste gewicht was. ik ben 1.71 m en op mijn zwaarst woog ik 79 k. met een 5 maanden buik. In 2005 ben ik ooit een hoop afgevallen toen woog ik 57 k. Daarna weer een tijdje 64/68 dat was wel prima. Daarna zwanger en daarna gingen de babykilootjes er maar moeilijk af. ik was ook 20 kilo aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap. daarna wel een tijdje rond de 75 gehangen tot de volgende zwangerschap, waarbij ik maar 8 kilo aankwam en dus weer snel terug was op die 75 kilo. maarja nog steeds teveel dus. nog een beetje aangekomen daarna en nu moet het weer echt aangepakt worden.... ben inmiddels weer 5 kilo kwijt, jippie! maar ik vind 68 kilo wel mooi. beetje strakker sporten en dan is mijn streefdatum voor mijn streefgewicht half juli van dit jaar. en dan echt volhouden. gelukkig zijn de zwangerschappen nu klaar
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik begin de dag met twee boterhammen met kaas en een kop thee



Hebben jullie een standaard weegmoment voor jullie zelf
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Ik zou ook graag willen meelezen en schrijven als dat mag. Ik ben het afgelopen jaar 14 kilo afgevallen, van 80 naar 66. Nu de laatste maand zie ik de weegschaal weer langzaam richting 68 kruipen, ik hoef er niet per se veel meer af maar ik wil ook niet weer aankomen! Ik ben 1.78 trouwens.



Ik weet ook precies hoe het komt, dat ik weer wat aankom. Ik ben weer meer gaan snoepen en heb meer moeite mezelf aan het sporten (hardlopen) te schoppen. Oftewel, de motivatie is een beetje weg. Heb nu ook weer een half kersentaartje in de koelkast staan en een pot paaseitjes op de kast... Het is net alsof ik dat spul niet wil eten, maar niet amders kan dan het tóch in mijn mond te proppen. Herkenbaar?



Hardlopen moet ik sowieso meer gaan doen aangezien ik een loopevent heb over twee en een halve week, (dik acht kilometer!) maar dat gaat nu juist wat lastiger door werkroosters en zo. Ik probeer het dus aan te vullen met fietsen met de (kleine) kinderen op de dagen dat ik niet kan rennen.



Dus nou ja, hoop dat ik hier wat motivatie in mijzelf kan schoppen om hup hup hup rond de 65 kilo te blijven. Het zou zó zonde zijn als ik terugglijdt naar waar ik vandaan kwam!
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 22 maart 2017 @ 07:43:

Ik begin de dag met twee boterhammen met kaas en een kop thee



Hebben jullie een standaard weegmoment voor jullie zelf



Aankomende tijd ga ik elke ochtend wegen maar op maandag noteer ik het

in een weegapp.



En jij?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 22 maart 2017 @ 07:43:

Ik begin de dag met twee boterhammen met kaas en een kop thee



Hebben jullie een standaard weegmoment voor jullie zelf



Ik ontbijt vaak met een boterham of beschuit met pindakaas of chocopasta. Wil ik weer gaan veranderen in kommetje havermout, denk ik.



Standaard weegmoment zou ik eigenlijk moeten hebben ja, maar in de praktijk sta ik elke dag wel twee keer op de weegschaal, als ik in de badkamer moet zijn.
You like icecream? We have icecream.
Ik weet mijzelf een keer in de week op maandag
Ik weeg mezelf juist bijna nooit, maar moet nu eigenlijk wel een vast weegmoment gaan aanhouden. Ik merk vaak aan mijn kleding of ik aankom of afval en dan denk ik ... goh laat ik maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Maar kan gerust weken niet wegen.



Gisteravond weer niet gesnoept

Vanochtend ontbeten met twee volkoren boterhammen met Linera ardennerpate en 2 koppen espresso en 1 kop water. Voor de rest van de werkdag nog 2 boterhammen met ham bij me, een bakje aardbeien en een dadelreep met kokos. En daar haal ik denk ik nog een kopje soep bij in de kantine later. Voor vanavond staat nasi op het programma.



En weer netjes op de fiets naar het werk (Wat was het koud trouwens vanochtend, mijn handen waren bevroren!)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gesport, 500 calorieën volgens de apparaten verbrand. Voor de rest nog wat gewichten en squats. Vanmorgen kon ik het niet laten om even te gaan wegen: 59,1 kilo. Netjes. Maar hier gaat het altijd mis. Want dan denk ik; owwww nu ben ik er al bijna (57-58 kilo is streef) en dan laat ik de teugels vieren. Gevolg is dat ik volgende week weer opnieuw kan beginnen met alles. Nu dus volhouden aan mijn strikte régime
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatochpoetsen schreef op 22 maart 2017 @ 08:45:

Gisteren gesport, 500 calorieën volgens de apparaten verbrand. Voor de rest nog wat gewichten en squats. Vanmorgen kon ik het niet laten om even te gaan wegen: 59,1 kilo. Netjes. Maar hier gaat het altijd mis. Want dan denk ik; owwww nu ben ik er al bijna (57-58 kilo is streef) en dan laat ik de teugels vieren. Gevolg is dat ik volgende week weer opnieuw kan beginnen met alles. Nu dus volhouden aan mijn strikte régime



Zoooo herkenbaar!

Ik ben 1.60 en weeg momenteel bijna 63 kilo.

Ik kom snel aan maar als ik strenger ben voor mezelf dan val ik ook af.

Normaal schommel ik tussen 56-60 kilo.

Mijn schreef is 56 kg maar ook hoe dichterbij ik bij schreef ben hoe meer ik mezelf

laat gaan, grrrrrrrr.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er juist in het begin moeite mee, toen ik net de knop had omgezet, dan zie je nog zo weinig resultaat en je hebt geen idee hoe lang het duurt, dan is de verleiding om weer gewoon van alles te gaan eten voor mij veel groter. Nu weet ik hoe fijn ik het vind om weer slank te zijn. dan is het ook makkelijker om vol te houden. Ik vind het eerder moeilijk om straks weer wat meer te moeten gaan eten omdat ik dan niet nog meer mag afvallen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ik moet me bij de PT om de week op donderdag wegen en probeer daartussen niet op de weegschaal te staan. Gisteravond thuis weer 30 minuten gesport, vanavond een netwerkborrel...mmm... ga mijn best doen! Iemand tips? Het si een borrel met buffet. Ik dacht om vlak voor vertrek een hard gekookt ei te eten in de hoop de hapjes te kunnen weerstaan



Mijn man wil ook de koolhydraten laten staan maar is niet zo`n groente eter, dat wordt nog een dingetje voorzie ik ... ik zie hem echt geen bloemkoolrijst eten bijv. Ik hou het maar op zilvervlies rijst en volkorenpasta enzo. Ik ben een sucker voor brood maar zit nu braaf aan het roggebrood en dat bevalt erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een paar van die hapjes eten maar niet te veel. Eventueel een wat lichtere lunch/lichter avondeten. Het zullen toch niet allemaal dingen uit de frituur zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
nee dat zal wel meevallen, vrees juist voor de kaas, goede kaas en olijven . Oh oh
Ik zou denk ik juist helemaal niets nemen en dan thuis daarna gewoon avondeten (of wordt het een latertje?). Eventueel van te voren een ei of nog wat fruit of zo nemen. Bij mij werkt het in ieder geval zo dat wanneer ik 1 hapje neem, nummer 2,3,4,5 etc automatisch volgen. Dan kan ik beter helemaal niets nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet gewoon af en toe kaas en/of olijven, dan reken ik wel van tevoren uit hoeveel ik ervan kan nemen. En dan zou ik niet meteen iets pakken, maar het even uitstellen. Tenzij je ook van plan bent wijn o.i.d. te gaan drinken, ik drink zelf geen alcohol dus dat scheelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 22 maart 2017 @ 10:18:

Ik eet gewoon af en toe kaas en/of olijven, dan reken ik wel van tevoren uit hoeveel ik ervan kan nemen. En dan zou ik niet meteen iets pakken, maar het even uitstellen. Tenzij je ook van plan bent wijn o.i.d. te gaan drinken, ik drink zelf geen alcohol dus dat scheelt.Ja dit zou ik doen. bepalen wat je neemt (en je er echt aan houden) en hoeveel zodat je weet hoeveel calorien het is en dan wat lichter of minder avondeten. Dat is makkelijker te doen dan helemaal niks mogen pakken. dan voel je je gelijk zo slecht als je dan toch de verleiding niet kunt weerstaan.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
goede tips. het is een borrel met buffet en was zeker van plan daar te eten. Zal wel proberen de goede dingen eruit te pikken. Een of twee wijntjes gaan het zeker wel worden hoor, het moet wel leuk blijven . Drink normaal elke dag wel 1 glaasje en nu enkel in het weekend als er gelegenheid voor is en evt. bij dit soort gelegenheden, gelukkig zijn die niet ieder week
Alle reacties Link kopieren
ik voel mezelf ook zo slecht in mijn vel zitten als ik weer teveel eet en teveel suikers neem. ik wordt ook echt soort van depressief, heb een kort lontje en maak dan ook veel sneller ruzie. Herkennen jullie dat?

Als ik weer lekker sport en gezond eet, voel ik me mentaal ook veel beter. en dan kijk ik niet eens naar mijn gewicht want dat gaat natuurlijk niet zo snel omlaag, maar gewoon de weet dat ik goed bezig ben maakt dat ik me geestelijk ook veel beter voel, en gezelliger ben. ik hoop dat als ik me dit voor ogen houd het beter ga volhouden. ook als ik uiteindelijk op mijn streefgewicht zit. Ik wil er gewoon alles aan doen om gezond en fit te blijven. ik heb ook veel te veel slechte voorbeelden en ziektes in mijn familie die echt te maken hebben met een ongezonde leefstijl (overgewicht, hoog cholesterol, hartkwalen etc.).
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 22 maart 2017 @ 10:43:

ik voel mezelf ook zo slecht in mijn vel zitten als ik weer teveel eet en teveel suikers neem. ik wordt ook echt soort van depressief, heb een kort lontje en maak dan ook veel sneller ruzie. Herkennen jullie dat?

Als ik weer lekker sport en gezond eet, voel ik me mentaal ook veel beter. en dan kijk ik niet eens naar mijn gewicht want dat gaat natuurlijk niet zo snel omlaag, maar gewoon de weet dat ik goed bezig ben maakt dat ik me geestelijk ook veel beter voel, en gezelliger ben. ik hoop dat als ik me dit voor ogen houd het beter ga volhouden. ook als ik uiteindelijk op mijn streefgewicht zit. Ik wil er gewoon alles aan doen om gezond en fit te blijven. ik heb ook veel te veel slechte voorbeelden en ziektes in mijn familie die echt te maken hebben met een ongezonde leefstijl (overgewicht, hoog cholesterol, hartkwalen etc.).



ik word niet depressief van verkeerd eten/leven maar zeker wel veel blijer van gezond leven. Het geeft een trots gevoel. Wat je zegt van; kijk dan niet naar gewicht maar gewoon de weet dat ik goed bezig ben maakt dat ik me geestelijk ook veel beter voel" herken ik enorm.



Als ik een sport dag heb motiveert dat ook meteen om die dag verstandig te eten enzo.



Maar.... ben nog maar twee weken bezig, ik hoop dat ik deze spirit vol blijf houden. Hou me wel voor: ook al zou ik eens een k*tdag hebben met een misstap (lees Mc Donalds dat maakt niet dat alles verloren is, gewoon de volgende dag weer met goede moed verder gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook veel beter sinds ik gezonder eet en regelmatiger leef.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ik merk ook dat het doorwerkt, ben nu vele beter/braver in bijv. make-upreinigen daar was ik nog wel eens lui mee, nu niet meer, doe `s avond lekker crèmepje op, ben weer aan de bodylotion verslaafd etc etc, zorg nu gewoon over de hele linie beter voor mezelf, heerlijk!



Oh en ik rook minstens de helft minder dan 4 weken geleden
Alle reacties Link kopieren
Oei, zeker herkenbaar. Als ik beter eet, meer sport gaat bijvoorbeeld het huishouden ook met sprongen vooruit. Dat is nu bijvoorbeeld ook compleet verslonst weer.



Overigens ben ik voor vandaag al weer compleet de mist in gegaan, met dat halve kersentaartje dat nog in de koelkast stond. waarom doe ik dat toch! Argh!



Er moet echt een knop om in mijn hoofd weer...



Ik denk trouwens ook dat ik een soort van suikerverslaving heb. En nu weer moet afkicken zeg maar.... Kane niets anders bedenken waarom ik die troep eet terwijl ik het niet wil!
You like icecream? We have icecream.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven