Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?

29-12-2017 15:08 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
Net weer een mini overwinning gehad! Een collega trakteerde op taart (ook nog van die écht lekkere van de bakker) en ik heb er voor bedankt! Taart is echt mijn zwakste punt als het op gezond eten aan komt, er zijn weinig dingen die ik zo lekker vind.

Beetje trots op mezelf!
Goed bezig! Al helemaal als je er normaal dol op bent.

Hier toch wel een domper. Zo leuk begonnen met sporten, ondanks dat ik best wel wat pijn heb de laatste tijd. De pijn nam steeds wel wat af, maar na heftige belasting wordt het steeds weer erger. Nu blijkbaar slijmbeursontsteking in mijn schouder en een ontstoken pees in mijn bovenarm. Maar even zien hoe dit verder gaat. Wil wel heel graag blijven sporten, dus misschien maar wat lichtere groepslessen.
@ Ausangel: goed!!!

@Sansi; misschien body balance? Vind ik zelf ook een leuke les, maar je verbrand er niet veel calorieën mee.

Ik had vandaag cursus. Amper bewogen. Ik voel me verkouden dus ook geen zin om vanavond te sporten.
Ohh wat balen Sansi!

Misschien kan je iets vinden waarbij je je schouder en arm minder (of niet) mee belast..

Krabbin, hopelijk gaat die verkoudheid snel weer over, hier ook veel gesnot haha

Gister ineens mee uit eten genomen door mijn moeder, super gezellig natuurlijk! Gelukkig een vis restaurant. Ik heb 3 visjes gehad (mixed grill van vis) en 4 patatjes! Achteraf misschien geen toetje moeten doen, maar die zat in het menu dus vond het ook lullig mijn moeder voor iets te laten betalen wat niet gegeten wordt.. Gelukkig was het toetje redelijk klein (al helemaal in vergelijking wat een normale dame blanche daar is!)

Vannochtend weer eens op de weegschaal gaan staan. Vergeleken vorige week halve kilo zwaarder, vocht percentage 2,4% omghoog, spier 1,6% omhoog en vet 3,4% omlaag. Al met al lijkt mij dit dus prima (al vind ik het wel jammer dat er dan een halve kilo bij aan is.....)

Vanmiddag afgesproken om tijdens de lunch een rondje te lopen, als het weer het hier toe laat. Goed voor de calorietjes!
Ausangel: goed bezig.
Wat fijn dat jij ook kan zien wat je vetpercentage en zo is.
Zo zie je maar weer dat je gewicht soms niet alles zegt, want je bent wel mooi al een stuk gezakt met je vetpercentage :thumbsup:

Krabbin: beterschap, hopelijk ben je snel weer van je verkoudheid af.

Sansi: wat balen zeg, hopelijk vind je een andere leuke groepsles die niet zo belastend is.
En hopelijk knap je snel op.
:yes: 3,5 kilo kwijt!

Bij mij wordt ook meteen het vetpercentage en het vocht gemeten.
AusAngel schreef:
11-01-2018 10:34
Net weer een mini overwinning gehad! Een collega trakteerde op taart (ook nog van die écht lekkere van de bakker) en ik heb er voor bedankt! Taart is echt mijn zwakste punt als het op gezond eten aan komt, er zijn weinig dingen die ik zo lekker vind.

Beetje trots op mezelf!
Wat goed!! Trots op jezelf zijn!

Ik heb de laatste week ook mij goed gedragen! Doordeweeks snoep ik niet en eet ik gezonde maaltijden, maar in het weekend mag ik ietsje meer. Dit weekend ga ik weekendje weg, dus komt goed uit!

Ik heb een tussentijdse weegmoment genomen, ben een kilo afgevallen!
friezinnetje2014 schreef:
12-01-2018 14:33

Wauw! Dit klinkt vet goed, waar laat je dit meten? Of heb je een speciale weegschaal?
Ik vroeg me ook af vanaf wanneer je bezig bent?
Roos2013 schreef:
12-01-2018 16:44
Wauw! Dit klinkt vet goed, waar laat je dit meten? Of heb je een speciale weegschaal?
Ik vroeg me ook af vanaf wanneer je bezig bent?
bij mijn coach laat ik dit meten, die heeft een speciale weegschaal hiervoor
En ik ben 2 januari begonnen, dit is dus mijn 11e dag
Wat zijn jullie goed bezig! En soms zegt gewicht inderdaad niet alles. Flink aan het sporten en spierpijn kan er ook nog wel eens voor zorgen dat de weegschaal niet echt meewerkt, maar dat zegt niet dat je lichaam niet mooier/slanker/strakker wordt ;)

Jep, heel erg balen dit nu. Bodybalance is niks voor mij, heb het eens geprobeerd maar ik viel non-stop om.. Heb totaal geen balans haha. Probeer wel wat andere lichtere lessen te gaan doen :D
Vandaag pizza gegeten en een beschuitje met hagelslag maar....
ook een uurtje body pump, 12.000 stappen en een cola light genomen in de bios.

Morgen weer uit eten bij een Italiaans restaurant. Bestellen jullie echt salade zonder dressing? En hebben jullie ook kinderen? Ik ga morgen met het gezin eten. Ik wil mijn kinderen niet al te bewust maken van afvallen, dik etc. Mijn oudste vraagt nu al waarom ik in de ochtend geen brood meer eet.
12-01-2018 14:33

Knap!!!!!!
Roos, wil jij op maandag van iedereen doorkrijgen wat diegene is afgevallen?
En wil je dan in de tabel zetten, wat iemand is afgevallen of wat het gewicht is op dat moment?
Geen goede week voor mij.

Afgelopen week ziek geweest dus helemaal niet gesport en gegeten.

Sinds gisteren eindelijk weer normaal kunnen eten. En nu net een hele reep chocolade op... Waar ik nu al spijt van heb.

Morgen weer een nieuwe week, nieuwe kansen.
Morgen er weer voor SueHeck, gaat je vast weer lukken!

Ik heb gisteren de hele dag in de keuken gestaan om 2 pannen met snert te maken en 2 grote schalen met hapjes...............

En er zelf niets van genomen!
14-01-2018 20:23
Morgen er weer voor SueHeck, gaat je vast weer lukken!

Ik heb gisteren de hele dag in de keuken gestaan om 2 pannen met snert te maken en 2 grote schalen met hapjes...............

En er zelf niets van genomen!
Wat een discipline.

I applaud you. :applause:
Bblientje schreef:
14-01-2018 21:05
Wat een discipline.

I applaud you. :applause:
dank je wel. Vond het wel even moeilijk, maar het is voor het goede doel. En hapjes maken ed is een hobby van me, dus ja..
Volgende week nog een catering :P
Krabbin schreef:
12-01-2018 20:04
Vandaag pizza gegeten en een beschuitje met hagelslag maar....
ook een uurtje body pump, 12.000 stappen en een cola light genomen in de bios.

Morgen weer uit eten bij een Italiaans restaurant. Bestellen jullie echt salade zonder dressing? En hebben jullie ook kinderen? Ik ga morgen met het gezin eten. Ik wil mijn kinderen niet al te bewust maken van afvallen, dik etc. Mijn oudste vraagt nu al waarom ik in de ochtend geen brood meer eet.
Hoi goed bezig met sporten vind het altijd motivatie om zelf ook wat te doen. Vaak is de dressing apart in een schaaltje die gebruik ik een enkele keer. Het voegt voor mij nooit iets toe dus laat het liever weg. Hier heb ik 1 kind van 1,5 jaar dus die krijgt dat helemaal niet mee. Hij ziet wel dat ik geen brood eet in de ochtend. Maar dat is bij mij al bijna 3 jaar. Dat is gewoon mama der eten en hij heeft zijn eigen eten in dit geval brood. Eet je wel iets anders? Dan zou je toch zonder het afvallen kunnen zeggen dat je liever iets anders eet? Hoe oud zijn je kinderen?
Zijn er nog mensen die gewogen hebben? Hier was er weer 300 gram af en zit nu op 38,7 kilo. Het gaat erg langzaam maar daarom ga ik deze week ook weer meer sporten. Ook omdat deze week minder rommelig word. Vind het dan toch makkelijker om aan me beweging te komen.

Afgelopen week ging grote deels goed. Beweging was minder dan verwacht door onverwachts veel later thuis te zijn. Maar eten ging wel goed op 1 dag na. Ik ben helemaal tevreden.

Zijn jullie tevreden over afgelopen week?
Hier ook tevreden! Nu na week twee totaal -1,9. Gisteren naar de Lion King geweest in het circustheater, wat was het mooi :D Wel 2,5 uur rijden om er te komen en dat stuk dus ook weer terug. Normaal altijd snaaien in de auto, maar goed ingehouden. Na de musical wel in een restaurant Kip-Sate gegeten. Misschien niet de beste keuze gezien de saté, maar ook flink gelopen die dag.

@SueHeck nieuwe week en opnieuw beginnen, komt vast goed!

@me1991 goed bezig, en alle beetjes helpen. Zolang er elke keer maar een min te zien is, is mijn motto zo'n beetje ;-D

@Krabbin hoe is het gegaan met uiteten? En salade met of zonder uiteindelijk?

@Friezinnetje Knap hoor, vooral van snert zou ik staan te kwijlen haha. Moet ook zeggen dat het echt een van mijn favorieten is. Moeilijk te weerstaan. Maar goed dat je dit zo lukt!
Hier wel een goede sportweek (vier keer gesport), maar dat is ook alles. Sta stil qua gewicht en dat komt omdat ik twee dagen uit eten ben geweest met pizza, pasta en een wijntje. Verder chips gesnackt en ijs gegeten. Als ik dit zo opschrijf snap ik wel dat ik niet ben afgevallen.
Ik vind vooral het sociale gebeuren lastig. Vandaag had ik een lunch en heb ik een salade genomen. Maar dit weekend heb ik twee verjaardagen en dan snack ik ook gewoon graag.
Mijn oudste is 3 en die stelt voortdurend vragen. Ze is nu in de periode dat ze zegt: ik eet geen vlees, ik ben vegetariër, maar vervolgens wel een knakworst naar binnen werkt haha.
Vanochtend gewogen; 66,1
Ik had gehoopt in de 59 te zitten dus dat was wel beetje jammer. Ik heb deze week wel vier x een uur hardgelopen. Het helpt mij om Savonds te gaan omdat ik dan juist de meeste snackbehoefte heb en als ik dan thuiskom na het hardlopen heb ik geen honger meer en daarna snel naar bed (voordat de honger terugkomt haha)
Inmiddels bijna 5 kilo kwijt. Nog 5 te gaan 💪💪
Wat gaat iedereen hier goed zeg.
Gisteren vergeten te wegen, dus vandaag maar gedaan.
En ondanks dat wij friet hebben gegeten en ik het weekend nog eens 3 glaasjes wijn op heb.
Ben ik toch weer 1,2 kilo kwijt, zit nu op 71,8
Gisteren ook weer gesport.
Hoi allemaal, fijn dat het met de meesten goed gaat! Ik was wat later met wegen, maar vanochtend precies 73 dus een kilo eraf in totaal. We zijn vegetarisch gaan eten sinds het nieuwe jaar. Niet volledig, bijvoorbeeld met uit eten gaan eten we gewoon vis of vlees als we daar zin in hebben. Maar thuis koken we momenteel de lekkerste vegetarische gerechten. Voordeel is dat je dan meteen meer groenten eet dan normaal, merken wij.
Ik probeer ook minder vlees te eten. Twee dagen vlees, twee dagen vis en twee dagen vega en meestal eten we een dag buiten de deur. Ik was gisteren bijna twee kilo kwijt. Nu nog even op de crosstrainer en dan weer een lange werkdag....Merk dat ik op een werkdag echt weinig beweeg. Hoe zit dat bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven