Lijf & Lijn alle pijlers

Afvaltopic: Fulltime werken en gezonder leven

04-01-2017 14:37 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons afvaltopic !

Hier schrijven wij, hard werkende vrouwen, over hoe wij de snackbar trotseren, lunch meenemen en gezondere keuzes maken !

En dat is niet altijd makkelijk als je eindelijk uitgeput thuis komt.. Het is ook niet makkelijk om jezelf van die bank af richting de sportschool te slepen. Maar we gaan het tóch proberen!

Herken jij jezelf hierin? Werk jij meer dan 32 uur in een week? Schrijf mee!

Woensdag Weegdag

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtDoelEl0ïse271.75m756475Afvallen, fit zijn, sportenMartiniMeisjex1.72m66,56266,5Fruit ipv snoepMiss SaraxxxxxxMienMina351.67m81.26378.4Meer sporten, minder snoepen en snackenPaperlanternx1.58m635563Gezondere levensstijl1001nacht411.73mxxxMinder eten, meer bewegenMeridian301.52m856585Gezondere levensstijl, gewicht verliezenMatroesjka271.60m60kg5260Gezond blijven etenCaro481.74m92,67591,3Stoppen met snoepenMaestro291.67m676264,1Meer bewegen, gezond eten, goed voor mezelf zorgenRunrunrun2816475.065.072.1Gezonder en gestructureerder etenWhups79221.63655865Gezond blijven eten volhoudenNeliba361.7077.162.075.6Meer ritme, minder emo eten, minder vervelingsetenWeddingpresent221.7268,86068,8 vet verliezen, spieren opbouwen, sterker worden, fit zijn! mentaal verbeteren

Naam: FulltimeAfvallen

WW: FulltimeAfvallen

Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.

Kopiëer onderstaande tekst welke tussen de streepjes staat. Plak deze tussen [tr.] en [/table.][/fgcolor.], onderin de tabel . Vervang daarna de tekst in je gekopieerde stukje door je eigen gegevens. De tabel moet dus weer afsluiten met [/table.][/fgcolor.].

-------------------------

[td]Koffiekopje[/td]

[td]44[/td]

[td]1.68[/td]

[td]67,4[/td]

[td]62[/td]

[td]67,4[/td]

[td]gezond eten, meer bewegen [/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[/table]

Laatste update: 06-02-2017 06.54u

Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Deze vind je hier.

Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.

Elke woensdag avond kopieer ik de tabel uit dat topic naar de OP hier.
Yay, de tabel lukt!
Ik begin ook nog niet vandaag direct. Morgen gaan wij nog gourmetten met vrienden. Morgen naar de winkel en dinsdag ga ik starten. Mijn plan nu is als volgt:

Ontbijt: Pff.. Lastig. Ik denk dat het iets van een smoothie havermout wordt. Iets wat ik in de auto op kan drinken.

Voor lunch; Een pak volkorencrackers op mijn werk zetten met een pot sandwichspread. Ik houd nu eenmaal van dik beleg, dus 2 crackers per dag. + Elke dag 1 stuk fruit mee.

Avondeten: 350gram groenten, 3-4x per week vlees, en niet teveel aardappels/pasta oid.

Ik moet ook rekening houden met mijn vriend. Die moet niet omvallen na een week . Ik wil vooral weer wokgroenten gaan eten als avondeten. Daarmee ben ik eerder afgevallen.
Heel veel succes (en plezier met sporten?!) iedereen!
Thanks! Jij ook! Wanneer ik ga sporten zal ik nog even moeten bekijken . Woensdag ga ik voor de leuk even schaatsen, maar serieus sportschoolwerk heb ik nog niet geïmplementeerd in m'n bovenstaande plannetje. Ik vind sporten helaas niet leuk, alleen paardrijden.. Maar dan niet rondjes rijden in een bak, eens per week op steeds een ander paard.
Eloise er ook op letten dat je niet te weinig gaat eten hoor ;) want daar kom je op langere termijn ook geen meter mee vooruit! Sport is op zich wel goed, maar als je al om te beginnen gewoon wat beweging toevoegt kom je denk ik ook een heel eind! Ik probeer bvb op werk vaker de trap te nemen in plaats van lift (naar zesde verdiep dus moet wel een heel eind :D)
Ja, daar moet ik idd op letten want dan gaat het mis wanneer ik thuis kom. Zucht... T'is ook zoveel werk, dat doorzettingsvermogen .
Hoi allemaal, ik doe graag mee! Voor de tabel:

Leeftijd 41

Lengte 173

Startgewicht onbekend

Streefgewicht onbekend

Huidig gewicht onbekend

Doel Afvallen door minder eten en meer bewegen

Zoals jullie zien, zal mijn eerste doel zijn het kopen van een weegschaal. Ook al een hele kunst, omdat ik bijna fulltime werk (37 uur) en een studie volg.

Wat heel herkenbaar is voor mij, is het eten als je moe bent. Enerzijds proberen je energielevel op peil te brengen door calorie-inname, anderzijds geen tijd nemen om gezond eten te organiseren. Dat moet beter kunnen!
Ik wil ook mee doen! Heel erg nodig ook

leeftijd 30 lengte 1.52 start 85kg streef 65 huidig 85 doel: gezondere levensstijl, gewicht verliezen
@Eloise, ik ben wel een slechte voor in de tabel, ik ben mijn leeftijd en doel nu weer vergeten , sorry!

Leeftijd:35, doel meer sporten en minder snoepen en snacken
Naam Matroesjka Leeftijd 27 lengte 1.60m start 60kg streef 52 huidig 54 doel: gezond blijven eten
Zal ik...?

Wie weet zijn jullie precies de stok achter de deur die ik nodig heb?

Ik ben een full time werkende gescheiden moeder en mijn overgewicht komt echt voort uit te veel snoepen en snacken en het mezelf te makkelijk maken qua eten. Geen puf en tijd om te sporten, ik e-fiets wel sinds anderhalf jaar meestal naar mijn werk (17 km heen en 17 terug). Daarmee is wel mijn broekmaat twee maten omlaag gegaan, maar mijn weegschaal ziet geen verschil...

Nu moet het echt maar eens anders!

Caro, 48 jaar, 1.74 m, 90 kg, alles wat eraf gaat is welkom en de 75 kg die ik 12 jaar geleden woog zou ideaal zijn... Stoppen met snoepen is stap één!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ik wil ook wel mee doen. Ga van baan wisselen en na een baan van ruim 60 uur per week zal het komende maanden na een piek van nog meer uren draaien hopelijk daarna teruggaan naar rond de 40 uur per week. Ik merkte afgelopen jaar dat ik ongemerkt elke maand weer een kilootje erbij heb en dat wil ik graag stoppen

Ik heb een ranke bouw, dus elke kilo zie je voor mijn gevoel ook gelijk terug. En toch ook wel een echte bourgondiër, dus lekker eten is een verleiding en sporten gebeurt dus veels te weinig....

voor de tabel

Leeftijd 29 (nog twee weken, maar staat toch leuker )

Lengte 167

Startgewicht 67 kg

Streefgewicht 62 kg

Huidig gewicht 67 kg

Doel: meer bewegen, bewust gezond eten en vooral goed voor mijzelf zorgen
samen sta je sterker
Mijn doel is trouwens gezonder eten door minder te snoepen en in plaats daarvan fruit te eten.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
quote:Martinimeisje schreef op 01 januari 2017 @ 21:38:

Mijn doel is trouwens gezonder eten door minder te snoepen en in plaats daarvan fruit te eten.Daarom heb ik gister een bak druiven gekocht. Maar die staat nog onaangeroerd, en de chocolaatjes zijn wel op...
Tis nu bedtijd. Morgen voeg ik iedereen toe !
Ik begin iig morgen met een balansdag. Niks aangekomen afgelopen maand (en ook nog eens gestopt met roken) tot mijn grote verbazing maar afgelopen week echt duidelijk minder goed gegeten dan normaal. Morgen dus lekker aan de yoghurt, fruit, salade etc.
Wat knap om te stoppen met roken matroesjka! hier ga ik je voorbeeld ook volgen en komende werkdagen mijzelf trakteren op gezonde lunches (saladebar) op het werk. Komend weekend dan maar even goed boodschappenlijstje halen en starten met 1x per week boodschappen doen ipv elke dag zoals nu....
samen sta je sterker
Ik ga volgende week wel op vakantie trouwens dus ben brnieuwd hoe ik het daar ga doen.

Ja na 6 weken niet roken nog niks aangekomen. Hoop dat dat zo blijft.
Het is toch eigenlijk erg dat ik nu alweer zin heb in wat lekkers...over afkicken na december gesproken

maar start vandaag: geen suikerrijke dingen (behalve fruit 2 stuks) en veeeeel water/thee drinken. Succes allemaal vandaag!
samen sta je sterker
Ik heb dat ook maestra! Ik vind ook steeds dat ik wel wat lekkers "verdien". Maar vandaag keurig netjes gegeten en net een uur gepumpt. Wanneer is eigenlijk weegdag?
Vandaag is een "aankom-dag" geworden. Tussen de middag samen met een collega ergens lunch gegeten. Was gezellig maar niet gezond. Aan het einde van mijn werkdag niet gaan sporten. Een andere collega (die nu vakantie heeft) kwam aan het einde van de werkdag langs met een fles Baileys om te proosten op 2017. Was wel gezellig en een goede afsluiting van een pittige werkdag. Ook overuren gemaakt.

@Mienmina en Maestro goed begin in ieder geval.

@ Matroesjka fijne (rookvrije) vakantie!
Ik had een redelijk dag! Alleen de stroopwafel en het bakje chips hadden niet gehoeven ;)
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Aaaahhh! Vandaag was weer zo'n dag. Heb niet eens langs de winkel gekund voor gezond eten !

Ik had vanochtend voor ik er erg in had een plak cake op hahah rest van de dag was aardig netjes.

Ik blijf jullie de tabelaanpassingen nog even schuldig. Ik ben net thuis en duik direct m'n bed in. De wekker gaat voor zessen. Ik zal binnenkort even een apart account aanmaken, zodat men zelf ook de tabel kan aanpassen.

Laten we zeggen; woensdag weegdag. Dan zit de schommeling van het weekend er niet zo in.
Paperlantern: zoo herkenbaar zo'n dag. Te leuk om niet te doen,maar dan begin je dus gewoon lekker vandaag Sporten kan hier pas vanaf maart omdat ik dan van baan wissel, simpelweg daarvoor nu niet de energie om dit ook op te starten aangezien ik ook nog een intensieve cursus voor mijn nieuwe werk naast mijn huidige baan van 60 uur moet volgen. Vroeger sportte ik heel veel, met name hardlopen, maar het is er behoorlijk bij ingeslopen...echt jammer dat het nu zo goed als verdwenen is,want ik vond het wel leuk.

Nu morgen weer aan de slag, overuren even opgemaakt met twee extra vrije dagen, dus vandaag wel zelf de (gezonde boodschappen gedaan voor komende week)

Martinimeisje: goed bezig! Hier ging gisteren best ok, maar ben nog in afbouwmodus...met name de behoefte aan suiker is nog behoorlijk aanwezig helaas...maar op drie mergpijpjes en een bakje chips na ging het best ok.

Eloise, balen zeg! Wel eens aan Albert thuisbezorgen gedacht? Ik merk dat ik namelijk tegen hetzelfde aanloop en daarom maar besloten heb om dit eens te gaan proberen. Dan hoef ik me daar namelijk niet druk om te maken en kan dan zelf wel een lijstje thuis maken. Benieuwd hoe het bevalt, maar aangezien ik de 70 euro niet haal qua boodschappen is het idee om dit voor ongeveer 1,5/2 weken te doen en hooguit een keer fruit/ groente te halen bij de groenteboer om de hoek. (dus niet de supermarkt )

Hoe doen de anderen dat? Tijd genoeg om boodschappen te doen of doet jullie partner dat bijvoorbeeld?

Woensdag weekdag is voor mij prima, hoe gaat het met iedereen verder?
samen sta je sterker
Hier is deze week nog lastig: ik ben een weekje vrij en de kinderen hebben nog kerstvakantie. Weinig ritme en nog te veel zoete resten in huis van alle decembersnoep... Ik doe mijn best om eraf te blijven maar dat kost me nog wel veel moeite.

De weegschaal zal morgenochtend nog wel niet laten zien dat ik het meen...

Maar: samen kunnen we het, we gaan er gewoon voor!

Wat betreft boodschappen heb ik echt geen goed excuus, mijn supermarkt is zes dagen in de week open van 8 tot 22! uur. En als ik dat echt niet haal zijn er in de buurt van mijn werk ook nog winkels genoeg, zelfs een AH To Go ín het gebouw... De groenteboer om de hoek zou absoluut beter zijn want veel minder te snaaien, maar die is elke dag al dicht als ik uit mijn werk kom...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven