Alli of Xenical
donderdag 10 maart 2011 om 09:21
Ik ben schildklierpatient en op het moment gaat het niet zo goed. De kans dat ik weer heel erg ga groeien is aanwezig. Momenteel ben ik nog niet te zwaar echter wilde de endocrinoloog er eergisteren al alli of xenical voorschrijven om het eventuele groeien voor te zijn?
Hoe dan ook ik kon een recept krijgen maar het werd niet vergoed. Ik ben online gaan kijken en daar is het een stuk goedkoper dan bij de apotheek. Echter; welke moet ik nemen? Alli of Xenical, wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik het het goedkoopste online kopen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Overigens is Orlistat, het bestanddeel van beiden, goedgekeurd en komt niet in de bloedbaan terecht. Ik ben goed voorgelicht ik wil het hier dan ook vooral hebben over welke van de 2, en waar te kopen.
Met vriendelijke groet Leatitia
( voor info check:info orlistat)
Hoe dan ook ik kon een recept krijgen maar het werd niet vergoed. Ik ben online gaan kijken en daar is het een stuk goedkoper dan bij de apotheek. Echter; welke moet ik nemen? Alli of Xenical, wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik het het goedkoopste online kopen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Overigens is Orlistat, het bestanddeel van beiden, goedgekeurd en komt niet in de bloedbaan terecht. Ik ben goed voorgelicht ik wil het hier dan ook vooral hebben over welke van de 2, en waar te kopen.
Met vriendelijke groet Leatitia
( voor info check:info orlistat)

donderdag 10 maart 2011 om 09:36
Ja dat klopt inderdaad wel. Dat helpt me mede ook voor het kiezen voor xenical. Alli is nu op de markt en redelijk gemakkelijk te koop, er wordt zelfs reclame voor gemaakt. Het bevat 60mg orlistat en dat is onder een bepaalde grens waardoor het redelijk vrij verkrijgbaar is. Vanaf 120 mg is het echt een geneesmiddel te noemen heb ik begrepen. Ik wil ook graag gewoon de sterkste variant, desnoods slik ik er 1 per dag, dan nog is het goedkoper verhoudingsgewijs. Echter; waar bestel ik het? Via dokteronline is het, incl recept en fictief consult een kleine 100 euro. Dat vind ik echt een beetje te gek worden. Al zou ik het wíllen, zoveel geld kan ik echt niet missen voor een klein maandje pillen slikken...

donderdag 10 maart 2011 om 09:38
Best duur zo te zien. Via jouw link kwam ik op 'n site waar het 248 euro kost voor 168 pillen Xenical.
Op zich zou ik er dat best voor over hebben als ik maar afval. Mijn bourgondische levensstijl is me op dit moment teveel waard en met 5 keer per week sporten val ik nog niet af, het is hooguit damage control.
Op zich zou ik er dat best voor over hebben als ik maar afval. Mijn bourgondische levensstijl is me op dit moment teveel waard en met 5 keer per week sporten val ik nog niet af, het is hooguit damage control.
donderdag 10 maart 2011 om 09:44
Nou ja, ik weeg momenteel nog prima. Maar ik heb een langzaam totaal stagnerende klier wat betekend, zonder in detail te treden, dat ik ook mét medicijnen, op zoek moet naar een nieuw setpoint gewicht. Echter kan die balans nog wel even op zich laten wachten. Om er nu voor te zorgen dat ik niet uit de kluiten groei maar de boel een beetje zie te stabiliseren, adviseerde de arts dus een van deze medicamenten. Maar waar kan ik het het goedkoopste kopen? Ik ben er wel, soort van, over uit dat ik xenical wil hebben ipv Alli, alleen die eerste is slecht online en een beetje betaalbaar te vinden.

donderdag 10 maart 2011 om 09:49
quote:leatitia101 schreef op 10 maart 2011 @ 09:44:
Nou ja, ik weeg momenteel nog prima. Maar ik heb een langzaam totaal stagnerende klier wat betekend, zonder in detail te treden, dat ik ook mét medicijnen, op zoek moet naar een nieuw setpoint gewicht. Echter kan die balans nog wel even op zich laten wachten. Om er nu voor te zorgen dat ik niet uit de kluiten groei maar de boel een beetje zie te stabiliseren, adviseerde de arts dus een van deze medicamenten. Maar waar kan ik het het goedkoopste kopen? Ik ben er wel, soort van, over uit dat ik xenical wil hebben ipv Alli, alleen die eerste is slecht online en een beetje betaalbaar te vinden.Maar denk je dan dat je aan gaat komen doordat je schildklier stagneert door de hoeveelheid vet in je eten??? Anders hebben beide producten sowieso geen zin..... Als niet vet eet kan het er ook nauwelijks iets uit halen...
Nou ja, ik weeg momenteel nog prima. Maar ik heb een langzaam totaal stagnerende klier wat betekend, zonder in detail te treden, dat ik ook mét medicijnen, op zoek moet naar een nieuw setpoint gewicht. Echter kan die balans nog wel even op zich laten wachten. Om er nu voor te zorgen dat ik niet uit de kluiten groei maar de boel een beetje zie te stabiliseren, adviseerde de arts dus een van deze medicamenten. Maar waar kan ik het het goedkoopste kopen? Ik ben er wel, soort van, over uit dat ik xenical wil hebben ipv Alli, alleen die eerste is slecht online en een beetje betaalbaar te vinden.Maar denk je dan dat je aan gaat komen doordat je schildklier stagneert door de hoeveelheid vet in je eten??? Anders hebben beide producten sowieso geen zin..... Als niet vet eet kan het er ook nauwelijks iets uit halen...

donderdag 10 maart 2011 om 09:51
donderdag 10 maart 2011 om 09:52
Ja dat vroeg ik mij ook af Liselore, maar volgens de arts zou het me desalniettemin helpen. Ik wil het een maandje aanzien. Het is het proberen voor mij waard.
Elninjoo ik kan het inderdaad gewoon met een recept doen, maar dat is nóg duurder omdat je het gewoon zelf via de apotheek moet betalen. Enige wat je dan niets kost is het recept, maar je kan het online ook zonder recept halen.
Ik heb inmiddels een site gevonden die tot nu toe het goedkoopste zijn. Willen jullie eens met me mee kijken of dit er safe genoeg uitziet?
site
Elninjoo ik kan het inderdaad gewoon met een recept doen, maar dat is nóg duurder omdat je het gewoon zelf via de apotheek moet betalen. Enige wat je dan niets kost is het recept, maar je kan het online ook zonder recept halen.
Ik heb inmiddels een site gevonden die tot nu toe het goedkoopste zijn. Willen jullie eens met me mee kijken of dit er safe genoeg uitziet?
site

donderdag 10 maart 2011 om 10:11
Ik weet niet of jij nu al euthyrox of thyrax slikt, maar dit geneesmiddel heeft een wisselwerking met de orlistat
Bij combinatie met levothyroxine is verminderde controle van de hypothyreoïdie gemeld, mogelijk als gevolg van verminderde absorptie van levothyroxine.
Ik zou dus nog eens heel goed gaan overleggen met je internist mocht je eraan gaan beginnen.
Hetzelfde geldt ook als je Cytomel gebruikt
Bij combinatie met levothyroxine is verminderde controle van de hypothyreoïdie gemeld, mogelijk als gevolg van verminderde absorptie van levothyroxine.
Ik zou dus nog eens heel goed gaan overleggen met je internist mocht je eraan gaan beginnen.
Hetzelfde geldt ook als je Cytomel gebruikt
anoniem_28433 wijzigde dit bericht op 10-03-2011 10:14
Reden: Extra info
Reden: Extra info
% gewijzigd
donderdag 10 maart 2011 om 10:12
Ik krijg idd thyrax feeks, maar ik heb een specifieke afwijking. Mijn tsh en mijn t3 en ft4 gaan niet gelijk op. Mijn tsh is stijgende en de rest ook, terwijl die naar beneden zou moeten gaan. Daarom ben ik heel erg naar beneden in mijn thyrax, van 4 witte naar 1,5 witte van de 1 op andere dag. Tsh was nu 1 komma nog wat. Maar gaat vanaf nu in rap tempo omhoog omdat de rest omlaag moet. Het is dan kiezen of delen.. Lang verhaal, doet er ook niet toe hier. Dank allemaal voor het meedenken.

donderdag 10 maart 2011 om 10:33
@ TO ik wil je er niet vanaf halen hoor, no worries
Ik heb zelf géén overgewicht maar heb ooit in een 'dolle bui' toch eens een week de Xenical gebruikt. Eens maar nooit weer kan ik je vertellen, je wordt er namelijk best winderig van en als je een klein beetje vet hebt gegeten dan komt dat er als olie uitgelopen
Ik hoop dat jij daar als je eraan begint minder last van hebt en dat je ervan afvalt. Wou je alleen wel laten weten dat het niet alleen een kwestie is van een pil slikken en daarnaast lekker vettige hapjes blijven eten, want dat zit er echt niet in, tenzij je veel ongelukjes wilt
Ik heb zelf géén overgewicht maar heb ooit in een 'dolle bui' toch eens een week de Xenical gebruikt. Eens maar nooit weer kan ik je vertellen, je wordt er namelijk best winderig van en als je een klein beetje vet hebt gegeten dan komt dat er als olie uitgelopen
Ik hoop dat jij daar als je eraan begint minder last van hebt en dat je ervan afvalt. Wou je alleen wel laten weten dat het niet alleen een kwestie is van een pil slikken en daarnaast lekker vettige hapjes blijven eten, want dat zit er echt niet in, tenzij je veel ongelukjes wilt
donderdag 10 maart 2011 om 10:59
Ik weet niet of het wat mee te maken heeft maar schildklierpatientwen hebben het meeste baat bij koolhydraatbeperkende dieten zoals South Beach. Je zou dan beter een koolhydraatblokker kunnen gebruiken. Kom niet meer op de naam maar tijdje terug werd daar ook reclame voor gemaakt.
Vetten zijn niet perse slcecht namelijk, sterker nog bepaalde plantaardige vetten zijn noodzakelijk en gezond.
Vetten zijn niet perse slcecht namelijk, sterker nog bepaalde plantaardige vetten zijn noodzakelijk en gezond.
Poep, wie heeft jou gescheten?