Lijf & Lijn alle pijlers

Anti Cellulite behandeling...mijn ervaring

22-03-2016 14:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK Dames,

Ik open maar weer eens een topic op VIVA omdat ik recent een anti-cellulite behandeling heb laten doen op mijn bovenbenen. Mijn bovenbenen zijn nu bont en blauw en ik kan tegen niemand klagen over het ongemak dat ik nu ervaar, omdat ik geen zin heb in die "oogrollende" blikken van anderen.

Ik weet dat cellulite "normaal" is en dat 80% van de vrouwen het heeft, maar ik wilde gewoon van die lelijke putjes en deukjes af.

De behandeling die ik heb gedaan is de tripolaire intensive treatment. De behandeling deed echt wel pijn, omdat mijn cellulite blijkbaar toch een stuk meer vergevorderd was dan ik dacht. Omdat ik best veel vet heb op mijn bovenbenen kon ik dat niet goed zien en dacht ik dat het wel meeviel. Maar nee hoor, er zaten echt grote duiventrossen verstopt onder al dat vet en die heb ik ook heel goed kunnen voelen tijdens de behandeling, auw!

Pain is beauty zeggen ze, dus daar zat ik ook constant aan te denken terwijl ik op een doekje lag te bijten. Ik hoop dat dit het waard is geweest. Mijn benen zien er in ieder geval nu niet uit, bloeduitstortingen overal, maar dit hoort zo volgens de kliniek. Immers er zijn heel wat druiventrosjes kapot gedrukt en de inhoud is nu losgekomen in mijn weefsels en mijn lichaam moet dit eerst opruimen en dan moet ik gelijk al resultaat kunnen zien.

Oja, dit is de eerste van een reeks behandelingen die ik moet ondergaan. Dus het is nog niet klaar.

1 ding weet ik nu wel zeker, ik zal nooit meer een anti-cellulite creme kopen, want dat zal never nooit effect kunnen hebben op de verharde vetbobbeltjes die er zitten. Misschien dat het wel werkt in het beginstadium, maar zodra je de putjes kan zien zonder in je huid te knijpen is het al veel te laat voor smeersels.

Als er hier toevallig dames zijn die dezelfde behandeling hebben laten doen, hoor ik natuurlijk graag jullie ervaringen. Als er dames zijn die met succes andere behandelingen hebben laten doen hoor ik dat ook graag. Ik zal uiteraard wel laten weten als de blauwe plekken weg zijn en of het resultaat de moeite waard is geweest. Maar op dit moment heb ik eventjes wel veel "au"
blueberry wijzigde dit bericht op 22-03-2016 14:46
Reden: typefout
% gewijzigd
Sterkte. . Ik zal je topic volgen. Misschien wel iets voor mij. .
Klinkt heel erg pijnlijk....

Sterkte, durf je nog wel een tweede keer?
Sterkte! Ik ben heel benieuwd naar je herstel en of het ook echt werkt.

Ik hoop dat je snel (blijvend) resultaat ziet.
Bedankt voor alle lieve reacties

Ik ga zeker nog een tweede keer als ik resultaat zie, want dan weet ik dat de pijn het waard is.

Nu weet ik natuurlijk nog niet wat ik kan verwachten. Mijn benen zijn rood en opgezwollen (dus juist nog dikker dan ze al waren ) Dus nu kan ik het helemaal niet beoordelen.

Wat voor mij wel een eye-opener was is, is hoe cellulite nou echt in elkaar zit. Ik had er natuurlijk een hoop over gelezen, maar was nooit echt met de fysiologie van mijn eigen cellulite geconfronteerd. Maar wanneer iemand constant op en neer erover heen schuurt, en je "voelt" het ook echt zitten, dan pas besef je wat je levenspatroon nou echt met je lichaam doet. Al die harde vetknobbels zijn ontstaan door jarenlang te weinig bewegen, te ongezond eten en te weinig drinken. En ik met mijn domme kop maar denken dat een dure "creme" wel zou helpen. Ik heb honderden euro's besteed aan al die shit!
Toevallig fatbreaking massqge gedaan een paar weken geleden en was van top tot teen bont en blauw. Denk dat het ong hetzelfde is als wat jij hebt ondergaan alleen dan van je tenen tot je ellebogen. Zou eigenlijk 10 behandelingen doen maar heb nu bealoten dat ik nog liever lipo doe dan deze kwelling nog 1x te ondergaan. Ik wens je veel succes maar was mij toch iets te sm.
O ja, ook nog een tip voor de dames met een kantoorbaan.

Niet te vaak met je benen over elkaar zitten of probeer het vaker af te wisselen.

Door het veelvuldig kruisen van mijn benen is de doorbloeding in mijn linkerbeen slechter dan die in mijn rechterbeen, omdat ik die steeds afknelde met mijn rechter. Hierdoor is er ook meer cellulite ontstaan in mijn linkerbeen. Was mij nooit opgevallen, maar was wel heel goed te merken tijdens de behandeling.
quote:khemam schreef op 22 maart 2016 @ 16:19:

Toevallig fatbreaking massqge gedaan een paar weken geleden en was van top tot teen bont en blauw. Denk dat het ong hetzelfde is als wat jij hebt ondergaan alleen dan van je tenen tot je ellebogen. Zou eigenlijk 10 behandelingen doen maar heb nu bealoten dat ik nog liever lipo doe dan deze kwelling nog 1x te ondergaan. Ik wens je veel succes maar was mij toch iets te sm.Ik zou ook een liever een lipo gedaan hebben als ik dat kon betalen, ik denk dat je dan zeker ook napijn hebt. Maar je bent wel in 1 keer klaar
Oja nog wat, een vriendin van mij is er wel mee doorgegaan maar haar lochaam voelt nu slapper aan dan daarvoor. Schijnbaar maken ze ook bindweefsel stuk met die massages.

Zou het in de gaten houden als ik jou was.
Ben wel onder de indruk, he je ook een (anonieme) voor foto gemaakt?

Zou het erg interessant vinden om eens een "eerlijke" voor/tijdens/na foto te zien van zo'n behandeling.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
quote:Budhababe schreef op 22 maart 2016 @ 16:31:

Ben wel onder de indruk, he je ook een (anonieme) voor foto gemaakt?

Zou het erg interessant vinden om eens een "eerlijke" voor/tijdens/na foto te zien van zo'n behandeling.

+1

Ben ook wel benieuwd.

@kheman: TO heeft een liposuctie ondergaan, geen massage. En die massages lijken me inderdaad echt enorm pijnlijk
quote:pommiaan schreef op 22 maart 2016 @ 16:37:

[...]

+1

Ben ook wel benieuwd.

@kheman: TO heeft een liposuctie ondergaan, geen massage. En die massages lijken me inderdaad echt enorm pijnlijk Nee TO heeft geen lipo gedaan lees haar latere post. Dan is de in 1 klap klaar manier. Nu wordt het door knijpen, kneden en wrijven stukgemaakt en moet het natuurlijk afgevoerd worden door je lichaam. Ik heb het ondergaan maar never nooit dat ik weer vrijwillig op de tafel ga liggen. Kon werkelijk waar 2 dagen bijna niet lopen en zag eruit alsof ik in elkaar geschopt was. En dat dan 3x Per week? Neuh
Nee, geen foto's gemaakt, was voor mij te confronterend. En ik zal al helemaal geen foto's plaatsen van hoe ik er nu uitzie Maar ik snap je vraag absoluut. De voor en na foto's die je op het internet ziet lijken mij altijd te mooi om waar te zijn nl...
quote:khemam schreef op 22 maart 2016 @ 16:45:

[...]

Nee TO heeft geen lipo gedaan lees haar latere post. Dan is de in 1 klap klaar manier. Nu wordt het door knijpen, kneden en wrijven stukgemaakt en moet het natuurlijk afgevoerd worden door je lichaam. Ik heb het ondergaan maar never nooit dat ik weer vrijwillig op de tafel ga liggen. Kon werkelijk waar 2 dagen bijna niet lopen en zag eruit alsof ik in elkaar geschopt was. En dat dan 3x Per week? Neuh Zag je wel effect na die massage? Toen de blauwe plekken weg waren?
Ga sporten, met een lager vetpercentage en meer spieren zal je cellulitis weg gaan.
quote:blueberry schreef op 22 maart 2016 @ 16:52:

[...]

Zag je wel effect na die massage? Toen de blauwe plekken weg waren?

Niet echt. Heb ook niet echt putjes dus dan is er toch minder te zien. Maar die vriendin van mij zie ik ook niet echt duidelijk resultaat vam de massages. Ja wat ik al zei, haar lichaam lijkt juist slapper geworden. Daarvoor trilden haar benen niet en nu wel.

Onze trainer kwam met dit idee omdat meneer anti cosmetische chirugie is en weigerd vrouwen te trainen die ingrepen hebben gedaan. Een uniek iets in LA en daardoor erg hot. Maare ik ben bang dat ik binnenkort afscheid van hem ga nemen. Naar mijn gevoel weegt het ongemak niet op tegen het resultaat. Want je moet ernaast ook trainen, dieeten en allerlei meuk drinken om het vet af te voeren om over die gore zweterige caffeine packingen maar te zwijgen. Komt echt een hoop bij kijken nog.
Sporten doe ik al, 2 tot 3 keer per week. Mijn vetpercentage is ook ruim binnen de toegestane grenzen.

Ik ben ook niet dik, maar gewoon slank. BMI = 22. Alleen altijd wat meer vet op mijn dijen gehad, ik heb een peer-vormig figuur. Mijn buik verzamelt verder geen vet, die is mooi plat.
Ik zeg niet dat je dik bent, maar met een lager vetpercentage en meer spieren heb je minder tot geen cellulitis.
Wat een bullshit. Een vriendin van mij is veel slanker dan mij, maar zij heeft enorme cellulitis en ik heb bijna niets.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 22 maart 2016 @ 18:41:

Wat een bullshit. Een vriendin van mij is veel slanker dan mij, maar zij heeft enorme cellulitis en ik heb bijna niets.Als je slank bent kun je alsnog een hoog vetpercentage hebben. Alleen zie je dat niet. Dunne mensen die de hele dag ongezond eten en geen grammetje aankomen, hebben denk ik meer lichaamsvet dan vollere mensen die gespierd zijn en gezond eten.
quote:Annelaure schreef op 22 maart 2016 @ 17:53:

Ik zeg niet dat je dik bent, maar met een lager vetpercentage en meer spieren heb je minder tot geen cellulitis.Mijn vriendin is superslank en gespierd, maar heeft toch veel cellulitis op de achterkant van haar bovenbenen. Helaas geen garantie dus.....
Update: De pijn in mijn benen is voor 85% weg, vergeleken met gisteren.

Ik kon zonder al te veel ongemak mijn dagelijkse dingen doen. Sommige plekjes zijn wat gevoelig als ik erop druk. Gewoon niet drukken dus

De Blauwe/Rode plekken zijn nog wel prominent aanwezig.
Ik heb mijzelf jarenlang druk gemaakt hierover. Heb zelfs periodes gehad dat ik lipo overwoog.

Ik ben ook altijd dun geweest dus daar ligt het niet aan.

Met massages cremes en behandelingen heb ik geen ervaring, maar ik heb nu de juiste manier gevonden om het flink te reduceren en dat is echt hard trainen plus voedingspatroon aanpassen.

Het is keihard werken, maar je lichaam wordt er mooier van en cellulite verminderd hierdoor.

Ik lees mee, ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het bij jou verloopt TO.

Succes
Ja wie weet bekeer ik nog.
quote:TS_76 schreef op 22 maart 2016 @ 18:49:

[...]

Mijn vriendin is superslank en gespierd, maar heeft toch veel cellulitis op de achterkant van haar bovenbenen. Helaas geen garantie dus.....

Mijn benen zijn ook gespierd maar toch zie je de cellulite in tl licht..in dag licht niks te zien.

Je kan het verminderen maar weggaan doet het niet,is ook genetisch bepaald.

Net zoals die cellulites behandelingen,je ziet wel resultaat maar je moet dat ook blijven doen anders is het zo weer terug.

Als ik een tijdje niet train word het erger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven