Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tot de kerst wel, tijdens de kerst niet, heb vanavond opgeschreven welke ingrediënten ik nodig heb voor de feestmalen en das niet mals 😂 na de kerst gaan we weer verder, hoewel kans groot is dat ik gewoon 16/8 aanhoud, ook al sta ik de hele dag in de keuken, of wellicht juist daarom.
Alle reacties Link kopieren
Alleen eerste kerstdag plannen, brunch van 11.00 tot 14.00 bij de schoonfamilie en vanaf 15.00 bij mijn familie. Eetraam aanhouden wordt dus een makkie, de 1500 kcal niet denk ik :biggrin:. 2e kerstdag lekker thuis, dus dan rustig aan. Doel is om in ieder geval niet aan te komen. Ik ga morgen meedoen met een wandeltocht (nja tocht, het is maar 5 km) bij sauna bussloo, met overal lichtjes, lasershow, muziek en koek en zopie halverwege. De koek en zopie slaan we over anders heeft het weinig nut natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn plannen zijn ook eindelijk duidelijk haha. Eerste kerstdag hier, dan wacht ik gewoon met eten tot de avond. Tweede kerstdag schoonouders, ze gaan kharm voor me koken, zo lief! Rest van de dag toch maar vasten want vermoed dat de definitie van koolhydraatarm voor hun wat anders is dan voor mij. :p
Alle reacties Link kopieren
Vandaag opeens 55,6. Misschien had ik een cheatdag nodig om weer op gang te komen! Heel bijzonder want naast keto let ik niet op kcal en die waren best hoog deze week. Voel me echt kiplekker hierbij, zo blij dat ik het doe.

Wel alvast besloten dat de avond van oud en nieuw cheat avond is. Heb zoveel zin in oliebollen.
Alle reacties Link kopieren
@koettie goed bezig! Ik vind dat zo knap, kh arm eten. Ik kan echt niet zonder brood, aardappels, pasta, rijst etc.

Hier vanochtend opeens 70.7, ook na gisteravond een paar glazen wijn en wat hapjes. Officieel 10 kg lichter :yes:.
Ik hoop nu dus eigenlijk het nieuwe jaar in te gaan onder de 70 kg, maar of dat lukt met alle feestjes is nog maar de vraag haha!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal!!

Eindelijk vakantie hier :cheer: Gister al eerste kerstdag gevierd, zaterdag een etentje... de schade blijft nog een klein beetje beperkt gelukkig tot nu toe haha.

Moet wel zeggen dat manlief hier inmiddels wel een kilo of 5-6 kwijt is en mensen dat dus ook aan hem beginnen te zien, word ik lekker jaloers van :mrgreen: Zoals altijd is ie ook een stuk consequenter dan ik, dus resultaat is er ook naar.
Vanaf januari ga ik de draad weer oppakken!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend even gewogen, heb donderdag een etentje gehad, en vrijdag ook, en wat lastige dagen qua eten zaterdag / zondag (onlogisch zeg maar). Toch echt 74 kg, daar blijf ik bij :) Dus tóch met goede moed de kerstdagen in. Heb wel wat lekkers gehaald voor de kinderen, maar hou het zelf zeer beperkt.

Iedereen alvast mooie kerstdagen gewenst! Een beetje genieten hoort er bij, kies vooral voor iets wat je écht lekker vindt en geniet :D Dan kan er volgens mij niks verkeerd gaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Woww, ben opeens nog maar 0,4 van m'n streefgewicht af. Net allemaal kleding staan passen. Hele hoop is te groot dus dat is wel jammer. Maar ook dingen die nu veel mooier staan! In 't nieuwe jaar ben ik op m'n streef denk ik. Met kerst braaf if en keto, met oud en nieuw ga ik me te buiten aan oliebollen en nieuwe jaar op gewicht blijven.
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat. Sommige gaan wat langzamer (ik ook) maar ook die zullen uiteindelijk hun streefgewicht halen :applause: .
Ik voel me echt zo veel beter heb helemaal nooit geen buikpijn meer of opgeblazen gevoel heerlijk. Dat is voor mij al een reden om door te gaan met IF. Ondertussen zwem ik wel in mijn werkkleding dus vrees dat ik binnenkort toch kleinere moet gaan kopen.
Wegen hoop ik vrijdag te doen op mijn werk ben benieuwd dan na de feestdagen.
Morgen naar familie en brunchen ik kan mijn eetraam aanhouden dat scheelt maar de calorieën gaat niet lukken. Overmorgen brunchen en wandelen en 's avonds gourmetten maar wel binnen mijn eetraam.

Allemaal hele gezellige en fijne 🎄dagen toegewenst geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Hoe was jullie kerst? Hier 2 dagen lang lekker gegeten van alles en genoeg gedronken. Wel aan mijn eetraam gehouden dus geen uitgebreid kerstontbijt gehad. Vanochtend woog ik gewoon nog 70.7 zelfde als van de week dus. Nu dus 10kg lichter. Ik hoopte 1 januari onder de 70 te zitten, maar dat is denk ik te hoog gegrepen met vanavond een oliebollenfuif en morgen een verjaardag :facepalm:. Ach we zien wel, ben allang blij dat er 10 kilo af is. Ik had een broek besteld in een M en een L. De M zit als gegoten! Zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik had hele fijne kerstdagen wel heel veel gegeten tijdens mijn eetraam. Vanmorgen merkte ik dat ik mijn werkbroek weer een gaatje strakker moest doen en mijn buik is weer flink opgeblazen door al dat eten :facepalm: . Het was megadruk op mijn werk en heb niet op de weegschaal gestaan maar schat dat er zo 2 kilo bij zit. Vandaag dus maar weer streng en morgen ook weer.

Pigstails 10 kilo is al super mooi hoor. En ook fijn dat je nu broekmaat M aan kan een mooie prestatie.

Hoe is het met de rest zo na de feestdagen?
Alle reacties Link kopieren
IF was geen probleem en keto op eerste kerstdag ook niet. Tweede kerstdag bij schoonouders. Ze hebben wel hun best gedaan maar voorgerecht als al meer kh dan ik een hele dag mag. Dus vandaag maar cheatdag met patatjes, oliebollen en Turks brood! Morgen weer braaf.
Alle reacties Link kopieren
Hier rustig aan gedaan met eten tijdens de kerst, en heel veel beweging gehad. Ik weeg nu 69, 7 kilo. Het is me dus toch gelukt om voor het einde van dit jaar onder de 70 te komen. Ik denk niet dat ik dat ga vasthouden, want ik ben gek op oliebollen en appelbeignets, en die bak ik zelf... Het komende jaar moet er nog 10 kilo af. Koettie, knap dat je het keto dieet zo goed vol kunt houden. Het werkt voor jou dus prima! Ik wil er niet aan beginnen, omdat ik weet dat ik het op de lange termijn niet vol ga houden. Dan hoef ik er ook niet aan te beginnen, want ik denk dat ik meteen weer als een malle aan zou komen als ik weer koolhydraten zou gaan eten na een keto periode. En ik ben gek op alles waar koolhydraten in zitten. Van alles minderen werkt voor mij het beste, al gaat het laaaangzaam.
Alle reacties Link kopieren
Wat netjes Tuingravin! En lekker zelf maken, doe je het in een pan of frituurpan?
Ik lees even mee. Afgelopen jaar door omstandigheden bijna 15 kilo aangekomen (ok, ik heb het er zelf allemaal ingepropt, maar toch). Ben nu zoekende naar een manier om in ieder geval de eerste vijf kilo een beetje vlot kwijt te raken. Daarna hoop ik me zo veel beter in mijn vel te voelen dat sporten ook weer een beetje leuk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar 1x per jaar Kerst en Oud & Nieuw, daar geniet ik dan echt wel van (zonder te kijken naar kcal of gewicht), en ga dat ook niet compenseren door de dagen erna strenger om te gaan met eten. Het grootste gedeelte van die extra kilo’s is vocht, je moet écht heel veel kcal binnenkrijgen om in vet aan te komen. Dat trekt wel recht wanneer ik na de feestdagen weer terugga naar m’n dagelijkse routine :)

Oh, qua IF ligt mijn focus deze dagen vooral op de vasttijd van 16 uur, die houd ik wel aan. Zo was mijn eetraam op Eerste Kerstdag langer, en de volgende dag korter. Maar zo doe ik het in het weekend ook en dat werkt prima!
mcsteamy wijzigde dit bericht op 29-12-2019 11:12
21.28% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Met oud en nieuw heb ik ook nul restricties haha. Zin in. Oliebollen en champagne!!
Alle reacties Link kopieren
Koettie, ik net zo. Ik bak mijn bollen en beignets in de frituurpan, met nieuwe zonnebloemolie. Geen frituurolie of vet.
Met kerst heb ik me keurig gedragen, helemaal niet veel of overmatig of zelfs ongezond gegeten. Maar oliebollen.... Tis maar een keer per jaar en ik houd er zo van!
Dat ga ik mezelf dus echt niet ontzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin dat is precies de reden dat ik ook niet begin aan keto hoor ben gek op alles met koolhydraten dat kan ik nooit volhouden. Langzaam maar toch kom jij er ook wel hoor de aanhouder wint zeggen ze toch.

Welkom bij de club Dymphnatan en heel veel succes 🤗

Stroofwapel ik ben eindelijk weer op de weegschaal geweest gisteravond. En geheel tegen verwachting in weeg ik nu 67,5 :hello: . Snap het niet na de 2 kerstdagen dik boven calorieen en mijn werkbroek die toch echt strakker zit. Maar het stond er toch echt.
Alle reacties Link kopieren
Pff, vrijdag wilde ik vasten maar uiteindelijk's avonds wat restjes kerstdiner opgemaakt. Zaterdag verlaat kerstdiner met de kinderen en vanochtend hadden ze als verrassing een kerstontbijt gemaakt (dat was er nog niet van gekomen en ik had wel afbakbroodjes en zo in huis. Plus een mega vette brioche waar m'n moeder gisteren mee aan kwam zetten...veel te lekker dat ding).
Vrij negatieve bui ook dus lastig om goed te bewegen. Vanavond maar rustig aan doen met eten en morgen weer netjes aan. Ik denk dat het al met al wel meevalt, al zit afvallen er deze week vast niet in, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (was) er ook gek op, maar moet zeggen dat ik na het afkicken echt minder/geen behoefte heb dus dat is heel fijn. Mis alleen m'n tosti. Maar zijn genoeg lekkere dingen die ik wel mag eten dus komt helemaal goed.

Daarnaast merk ik echt heel veel effect wat het makkelijker vol te houden maakt. Ik heb geen menstruatiepijn meer!! Ik kon amper m'n bed uit, nu red ik het met twee paracetamol. Ik heb geen afterdinner dips meer, geen vreetkick momenten en heb sowieso minder trek nu dus als het eten niet uitkomt kan ik zonder moeite een maaltijd overslaan. Eet veel bewuster en stuk meer groente. Drink automatisch ook meer water. Mijn huid is al jaren niet zo mooi en rustig geweest en ben van maat 38/40 naar 34/36 gegaan. Met behoudt van billen :proud:
Ok, dan maar meteen een hele persoonlijke vraag: hoe houden jullie het hongergevoel uit?
Ik kan fysieke (pijn) of emotionele (verdriet) sensaties prima handelen of zelfs uitstellen/ negeren. Maar van honger raak ik een soort van in paniek. Eén van de redenen waarom lijnen voor mij een enorme uitdaging is. Hoe gaan jullie daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
Ik drink water en meestal zakt het wel weer. Met IF is 't ff wennen maar daarna prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Net thuis van vakantie, trok net mijn spijkerbroek aan en die lubberde mega. Ga morgen eens wegen want denk dat ik behoorlijk ben afgevallen ondanks de gluhwein en al het lekkers.

Er moet niet meer af... zo is het goed. Nog meer en hou geen borsten meer over.
Alleen nog even bedenken hoe ik op dit gewicht blijf want if bevalt me prima. Weet niet wie het schreef maar hier ook een mooiere huid, geen sugar rush en geen dipjes meer!
Alle reacties Link kopieren
ik durfde niet zo goed op de weegschaal na een kerst waarin ik me niet echt aan een schema of een keto- dieet heb gehouden (en daar van genoten heb :) ). Maar vanochtend toch de confrontatie aangegaan en er blijkt niks bijgekomen te zinn, er is zelfs een onsje af, nu 82,2. Nu weer even streng zijn tot oud en nieuw en daarna de draad verder oppakken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven