Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
09-12-2019 19:45
Ik bedoel met alles eten inderdaad niet onbeperkt friet of chips, maar er zit geen dieet aan vast en kan dus zelf bepalen wat je in die 8 uur eet.

Is dit dan een afval programma of juist niet? Zolang niet eten, geen ontbijt, klinkt een beetje als crashen
Ik heb berekend hoeveel calorieën ik mag hebben om maximaal 0,5 kilo per week af te vallen. omdat ik een kleiner eetraam heb, is het veel makkelijker om minder te eten. Je moet natuurlijk niet in minder uur net zoveel eten als je normaal doet. Crashen, dat niet, want ik hou wel in de gaten dat ik op een gezonde manier afval, en op zo'n manier dat het als 'levenswijze' te gebruiken is in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, hoe is het bij iedereen gegaan? Net gewogen: 59.2 in totaal -6! Toch wel even een mijlpaal :cheer:

Ik hoop de komende week nog iets af te vallen en daarna twee weken op gewicht te blijven. Dan zien we in het nieuwe jaar wel weer verder!

Wat is jullie plan voor de feestdagen? Ik wil proberen op de dagen zelf wel te genieten maar eromheen gewoon normaal te eten. Wel lastig met zoveel lekkere dingen in de winkels...
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed.

Zit al aan mijn 3e gestelde doel!! In totaal nu 7 kg afgevallen en dik 10 cm van mijn taille!
Dit weet ik doordat ik mijn goed passende jeans heb laten innemen.
Alle reacties Link kopieren
Karly wat goed!! En dat ondanks de donkere dagen voor kerst ;-D

Friet met mayo ook al zo'n lekker getal op de weegschaal, super!!

Hier komt gewoon een beetje de klad er in... erg zonde wel want ik vind het lastig de draad weer op te pakken. Ik wil de komende weken op gewicht blijven en dan in het nieuwe jaar weer knallen! Dan zijn ook alle kerstborrels en weet ik wat al niet meer achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Stroofwapel!

Op gewicht blijven de komende weken is ook mijn doel! Dan zien we daarna wel verder. Ik wil wel proberen om de dagen rondom de feestdagen op te letten. Een paar dagen of een paar weken snaaien scheelt nogal wat natuurlijk....

Ik ben ook benieuwd hoe het bij alle anderen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het vasten nog goed maar in mijn eetraam eet ik wel vaker iets wat minder verantwoords, het is moeilijk om in deze tijd voortdurend alles af te slaan. Maar, zit nu op 82,6 dus er is nu 4,2 af. Het gaat heeeeel langzaam maar het gaat nog steeds wel naar beneden. Ik hoop vanaf januari weer wat consequenter te zijn :whip: .
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is er iets af gegaan, maar nu menstruatie en ziek, dus even niet officieel gewogen. Ziek zijn scheelt enorm in je calorie-inname. Je voelt je er ook zo fijn bij :nope:

Vandaag geen eten meegenomen naar m'n werk :facepalm: Gelukkig een hoop lieve collega's, er liggen nu twee mandarijnen klaar, en ik heb vrije beschikking over kerstkransjes, slagroomtaart, crackers, pindakaas, sultana's, ontbijtkoekrepen en oliebollen. Dat lijkt me wel te overleven :) De mandarijnen heb ik dankbaar aanvaard, de rest ligt in optie maar ik ben nog steeds niet helemaal opgeknapt dus weinig trek. Zal wel goed komen.

Oh, en vanavond wél taart, want m'n neefje is jarig (en we worden dan speciaal voor die taart uitgenodigd, iets met beleefdheid en zo). Jammer genoeg geen nichtje knuffelen, ze is 7 maanden en heeft longontsteking. Erg leuk als je dan een tante hebt die de boel bij elkaar blaft.
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:36
0.00% gewijzigd
Ik zou er graag mee beginnen, ik heb al heel wat gelezen en voor mij zou het 16/8-patroon het best uitkomen.

Maar nu heb ik wat vragen:
Wat eten jullie nu precies? Koolhydraat-beperkt of koolhydraat-vrij?
Nemen jullie soms een tussendoortje?
Beperken jullie de eetmomenten tot twee hoofdmaaltijden?
Toen jullie er pas mee begonnen, wat deed je als je toch erge honger had vóór je eetperiode?

Dank voor jullie gewaardeerde feedback en voor de 'doeners' een dikke pluim wegens jullie behaalde resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Vivamuis schreef:
16-12-2019 15:03
Ik zou er graag mee beginnen, ik heb al heel wat gelezen en voor mij zou het 16/8-patroon het best uitkomen.

Maar nu heb ik wat vragen:
Wat eten jullie nu precies? Koolhydraat-beperkt of koolhydraat-vrij?
Nemen jullie soms een tussendoortje?
Beperken jullie de eetmomenten tot twee hoofdmaaltijden?
Toen jullie er pas mee begonnen, wat deed je als je toch erge honger had vóór je eetperiode?

Dank voor jullie gewaardeerde feedback en voor de 'doeners' een dikke pluim wegens jullie behaalde resultaten.
Tussendoortje: ja, maar net als normaal, twee stuks fruit in dit geval. Ik heb een extra stuk fruit en crackers achter de hand als ik voor het avondeten toch nog trek krijg.
Twee hoofdmaaltijden ja, ontbijt valt weg.
Toen ik pas begon, heb ik nooit erge 'honger' gehad, het ging vanaf dag één goed.
Ik heb gekozen voor koolhydraat beperkt. Dat wil zeggen, in het begin hield ik dit erg in de gaten (koolhydraten bepaald a.h.v. schema zodat ik max. 0,5 kg per week afval), ik snap zelf ook wel wat gezond is en wat niet. Met een beperkte hoeveelheid tijd voor eten kies ik daarom ook graag voor iets dat gezonder is en goed vult dan even snel een koekje. De behoefte daaraan is ook niet groot, dus vrij makkelijk te doen zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet doordeweeks meestal mijn kwark met fruit rond 15.00uur ( grote bak)

Dan rond 18.30 uur flinke portie avondeten. Dit varieert van koolhydraten tot koolhydraat beperkt of arm.

In het weekend heb ik wel mijn eet raam maar eet ik toch wel iets extra’s en let ik iets minder op de koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet echt keto, dus niet meer dan 20gram koolhydraten per dag. Meeste kh komen bij mij uit groente. Ik heb meestal groot ontbijt rond 1. Dan nog iets rond 4 (avocado oid) als ik trek heb en avondeten
Dank voor de feedback!
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag alleen een lunch gehad rond 2 en nog niet echt trek. Straks lekker gevulde aubergine maken met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Morgen heel druk, dus bij deze vast: 74 kg dus 2,5 kg eraf! Gaat nu mooi de goede kant op :) Ben ook niet bang voor de feestdagen, laat maar komen! Ik probeer tussendoor veel te wandelen, dat werkt waarschijnlijk ook positief door :)
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
19-12-2019 09:36
Morgen heel druk, dus bij deze vast: 74 kg dus 2,5 kg eraf! Gaat nu mooi de goede kant op :) Ben ook niet bang voor de feestdagen, laat maar komen! Ik probeer tussendoor veel te wandelen, dat werkt waarschijnlijk ook positief door :)
Goed zeg!!!
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Vandaag borrel gehad. Ging helemaal mis, voor 't eerst sinds ik bezig ben (3 maanden ofzo.) alcohol gedronken en slagroom soesjes. Ben net keihard over m'n nek gegaan en voel me belabberd dus m'n lichaam straft meteen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
19-12-2019 09:36
Morgen heel druk, dus bij deze vast: 74 kg dus 2,5 kg eraf! Gaat nu mooi de goede kant op :) Ben ook niet bang voor de feestdagen, laat maar komen! Ik probeer tussendoor veel te wandelen, dat werkt waarschijnlijk ook positief door :)
Fijn Femke! Leuk dat meerderen hier zo fanatiek wandelen! Ik ga het ook proberen. Voor iedereen die nog moet wegen: ik hoop op goede resultaten!
Alle reacties Link kopieren
Hier ondanks een weekend weg waarin ik veel gegeten en veel wijntjes heb gedronken toch afgevallen! Woog vanochtend 71.3 dat is in totaal 9.4 kg. Hebben die vastendagen het mooi gecompenseerd. Voor aankomende week niet alleen kerst, maar ook een oliebollenfuif en verjaardag op de planning staan, dus dat wordt ook weer een uitdaging. Dinsdag en vrijdag maar weer een vastendag inlassen, dan hoef ik met kerst en in het weekend niet zo op te letten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fanatiek IF'er, niet perse vanwege het afvallen maar meer omdat mijn lichaam het er gewoon heel goed op doet.
Desondanks in 3.5 maand tijd ruim 15 kilo afgevallen. Ik heb namelijk ook heel veel suikers geskipt.
Inmiddels onder streefgewicht (76 kilo wilde ik naar toe), weeg 73 kilo. Met lengte van 182 meer dan prima.
Manlief vindt dat nu wel mag stoppen met afvallen en heeft hij ook gelijk in, dus ik houd me wel aan mijn eetraam, maar let wat minder op suikers en koolhydraten, eet ook weer normaal brood enzo.

Voor mij is vooral stukje regeneratie die me goed doet en ook zichtbaar qua huid, haar en nagels.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn huid is inderdaad nog nooit zo rustig geweest sinds geen suiker/kh. Vanmorgen brak op de weegschaal, 56 kilo. Toch weer halve kilo!
Alle reacties Link kopieren
82,3, nu inmiddels in totaal sinds 1 september 7,8 kilo afgevallen. Ik doe oom keto icm met IF, en ik merk vooral dat ik nog zelden buikpijn heb. Daar had ik altijd last van voor ik de koolhydraten vaarwel zei.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat gaan jullie allemaal goed! Ik ben in de tussentijd niets meer afgevallen maar veel sterker, slanker en gespierder geworden. Ik houd me aan mijn eetraam maar moet denk ik over op kh arm/vrij om weer vetmassa kwijt te gaan raken. Maar op dit moment ben ik tevreden. Heb al een kledingmaat kleiner nu en heb de kh energie nodig om elke dag een uur te kunnen sporten.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
71 en totaal 9 kg afgevallen...
Blij met het resultaat, maar ben er nog niet. Ga nu 2 weken strandvakantie, dus allleen maar in de bikini.. Ga proberen deze 2 weken in ieder geval niet aan te komen..
Hoef ook niet perse af te vallen, en dan in januari er weer tegenaan voor de laatste 4-5 kg.

Wat ik ga proberen om dus niet aan te komen is om te kiezen: of lekker eten of alochol drinken

of ontbijt overslaan, of geen koolhydraten over de dag.

Naja dat soort keuzes dus.. Dan komt het vast wel goed, en lekker veel zwemmen en beach tennis haha.
Fijne feestdagen iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede berichten allemaal! Goed gedaan dames!

Hier iets bijgekomen: 59.5. Geen idee hoe dit kan, maar we gaan gewoon door.

Goed weekend allemaal! Houden Jullie tot de kerst het vasten aan..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven