Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
juliadenders schreef:
28-01-2020 13:11
Hebben jullie dat ook?
Tijdens de vastendag (5:2) dat je dan vocht vast houdt?
Ik weeg altijd dag erop zwaarder. Gister, op mn vastendag hele dag gedronken em bijna niets geplast.
Vandaag kilo zwaarder, weer 75 kilo pff.
Ik doe de 18:6 maar ik ben ineens ook veel zwaarder dan mijn startgewicht. Beetje frustrerend.
Aan de andere kant voel ik mij wel veel minder opgeblazen. Ik sport ook sinds ik met IF begonnen ben. Dus misschien ook aangekomen door spieren? Geen idee... Ik ga me nu pas vrijdag weer wegen en hoop dat de weegschaal dan wat vriendelijker naar me kijkt.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
28-01-2020 13:11
Hebben jullie dat ook?
Tijdens de vastendag (5:2) dat je dan vocht vast houdt?
Ik weeg altijd dag erop zwaarder. Gister, op mn vastendag hele dag gedronken em bijna niets geplast.
Vandaag kilo zwaarder, weer 75 kilo pff.

Nee dat herken ik niet....ik doe ook 5:2 en weeg juist de ochtend na het vasten minder, het is mijn “afvaldag” 😂 het verbaast me ook altijd - sorry als dit TMI is - dat ik de ochtend na het vasten evengoed naar het toilet moet.
Alle reacties Link kopieren
Karly33 schreef:
29-01-2020 09:35
Nee dat herken ik niet....ik doe ook 5:2 en weeg juist de ochtend na het vasten minder, het is mijn “afvaldag” 😂 het verbaast me ook altijd - sorry als dit TMI is - dat ik de ochtend na het vasten evengoed naar het toilet moet.
Dit herken ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist de indruk dat vasten de boel verstopt bij mij :| Vandaag naar aan de lactulose, senna durf ik niet meer aan!

Ik had geen vastendag maar at mijn ontbijt pas rond 13.30, dus heb er ongemerkt een 16:8 dagje van gemaakt :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lief voor mezelf geweest en een nieuwe weegschaal gekocht. Geen idee of ie een beetje aansluit op m'n oude, maar hij meet beter (en het kijkraampje is niet gebarsten :) )
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
29-01-2020 18:11
Ik heb juist de indruk dat vasten de boel verstopt bij mij :| Vandaag naar aan de lactulose, senna durf ik niet meer aan!

Ik had geen vastendag maar at mijn ontbijt pas rond 13.30, dus heb er ongemerkt een 16:8 dagje van gemaakt :D
Drink je wel genoeg op je vastendagen? Ik heb de indruk dat drinken het verschil maakt. Ik drink zelf zo’n 3/4 liter op mijn vastendag.
Alle reacties Link kopieren
Karly33 schreef:
29-01-2020 20:49
Drink je wel genoeg op je vastendagen? Ik heb de indruk dat drinken het verschil maakt. Ik drink zelf zo’n 3/4 liter op mijn vastendag.
Ja, ik drink veel.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
De weegschaal gaf vanochtend 71,9 kg aan. Dus vergeleken met vorige week 0,1 kg aangekomen. Toch best tevreden omdat ik begin deze week boven mijn startgewicht zat.

Ik ga gewoon lekker door.

startgewicht: 72,4 kg
weeg nu: 71,9 kg
Totaal afgevallen: 0,5 kg
Alle reacties Link kopieren
Aurora, daar zou ik ook tevreden mee zijn :) het begin is er.

Hier wederom geen wijziging. Rare week gehad met niet fit, verkouden en buitensporig veel drop.
Komende week jarig, vanavond taart maken.

Ben benieuwd of de nieuwe weegschaal weer nieuwe inspiratie geeft, haha. Hij is digitaal en nauwkeurig dus een stuk duidelijker dan het analoge ding dat ik gebruikte. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Aurora, fijn dat je zo goed bezig bent! Inderdaad het begin is er. Kleine schommelingen zeggen niet zoveel.

Ik was vanmorgen 59.3 = -5.9 ik denk dat het misschien veel vocht is dat ik kwijt ben ten opzichte van vorige week, maar ben er blij mee!

Hoe is het bij de anderen gegaan? Nog meer mensen gewogen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gewogen. 55.2. Keurig op hetzelfde dus! Yesss
Alle reacties Link kopieren
Aurora79 schreef:
28-01-2020 16:52
Ik sport ook sinds ik met IF begonnen ben. Dus misschien ook aangekomen door spieren?
Als je sport dan houden je spieren, naast extra gewicht door spieropbouw, ook extra vocht vast. Dat is van tijdelijke aard en helpt je spieren herstellen, maar de dag na een sportdag wegen kan ervoor zorgen dat je dus zwaarder bent dan ervoor. Bij mij scheelt dit zeker een halve kilo.

Vanochtend stond er 74 op de weegschaal ( een analoge dus niet super precies). Dat is in totaal -2!
Ik ben al weer bijna 2 weken bezig met IF en geen/ zeer weinig toegevoegde suiker en ik voel me fantastisch. Het kan natuurlijk toeval zijn of een placebo effect, maar dan nog ben ik er erg blij mee. Ik heb 's avonds gewoon veel meer energie om nog iets te doen terwijl ik eerder om 4 uur al wel op bed wilde gaan liggen. Heel fijn dit :)
Alle reacties Link kopieren
Bukko schreef:
31-01-2020 10:25
Als je sport dan houden je spieren, naast extra gewicht door spieropbouw, ook extra vocht vast. Dat is van tijdelijke aard en helpt je spieren herstellen, maar de dag na een sportdag wegen kan ervoor zorgen dat je dus zwaarder bent dan ervoor. Bij mij scheelt dit zeker een halve kilo.

Vanochtend stond er 74 op de weegschaal ( een analoge dus niet super precies). Dat is in totaal -2!
Ja, weeg jij een dag na sporten halve kilo zwaarder?
Ik sport ook veel, een jaar al. 3 keer per week veel krachttraining.
Voor mijn zwangerschappen woog ik 10 kilo lichter dan nu, maar qua lichaam lijkt het hetzelfde. Heb nu veel meer spier ofzo ( al zie ik ze niet echt). Ik pas in dezelfde kleding. Buikomtrek scheelt maar 2 cm met toen. E toch 10 kilo. Raar toch.

Ik ga heeeeel langzaam maar er us weer wat af. 74,1 nu
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook veel beter hoor anna!
Ik eet ook weinig koolhydraten ( zijn ook suikers). Heb daardoor weinig honger, eet gezond. Voel me fit. Heerlijk. Zelfs craving naar wijn wordt minder;)
Ik wil me eigenlijk wel aansluiten bij jullie.
Ondertussen was ik met IF al 30kg kwijt in 1 jaar tijd en nu sinds 6 maanden was ik redelijk stabiel op 62.5kg maar ik ben op moment even ziek thuis (griep met enorme nasleep) waardoor ik meer eet en minder kan sporten. (ik loop 3xpw 6k hard en moet elke dag een uur fietsen voor werk).

Ik ben wel het IF blijven doen maar eet in mijn raam meer omdat ik thuis zit en me niet lekker voel. Mijn zwakte is chocola en chips en als ik dat vandaag eet, heb ik morgen daar weer zin in en word het lastiger het te laten staan.

Ik doe 18:6, als ik aanvoel dat het een pittige dag word dan 16:8. En bij vrije dagen soms 36uur en ook 36u als ik een dag teveel heb gegeten.

Ik ben 170cm en weeg nu 64.9. Mijn streef is 62. Als ik daaronder kom dan klagen vriendinnen dat ik te mager word. ;-D
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
31-01-2020 13:28
Ja, weeg jij een dag na sporten halve kilo zwaarder?
Ik sport ook veel, een jaar al. 3 keer per week veel krachttraining.
Voor mijn zwangerschappen woog ik 10 kilo lichter dan nu, maar qua lichaam lijkt het hetzelfde. Heb nu veel meer spier ofzo ( al zie ik ze niet echt). Ik pas in dezelfde kleding. Buikomtrek scheelt maar 2 cm met toen. E toch 10 kilo. Raar toch.

Ik ga heeeeel langzaam maar er us weer wat af. 74,1 nu
Heb je je wel eens gewogen op de dag van sporten en de dag erna? Bij mij scheelt dat inderdaad ongeveer een halve kilo.
Knap dat je zoveel spier hebt opgebouwd! Je hoort altijd dat spieren zwaarder zijn dan vet, dat zie je bij jou dus goed terug ;)
Als ik weinig eet merk ik juist dat ik veel vocht kwijt raak. Op zich klopt dat ook. Meer voeding is meer nutriënten in je bloed die meer vocht nodig hebben om goed verdeeld te zijn. Verder merk ik zelf dat hardlopen vochtafdrijvend werkt en krachttraining juist zorgt voor vochtretentie. Na kracht ben ik dus zwaarder en na hardlopen lichter.

Hier na een heel vol en druk weekend 67.4kg. Zonde want afgelopen week de 65.6 gezien. 63.5 is mijn streef bij 1.76m. Maar....

Mijn verloofde heeft gezegd dat hij het niet leuk meer vindt. Ik krijg een beetje een 6pack en dat vind hij niet mooi bij vrouwen. Hij heeft gezegd dat hij me een beetje een plank vindt en dat hij liever meer heeft om vast te houden. Beetje suf want ik heb van mezelf een curvy lichaam met flinke heupen. Maar goed, een dilemma dus, want ik vóel me nog niet echt slank.

Daarnaast val ik af en sport ik veel om 1. Me goed te voelen in mn trouwjurk komend jaar en 2. Belangrijker; heel fit aan een zwangerschap te beginnen. Ik ben zo'n type die vast 25kg aankomt, dus om dat op te vangen wil ik nu alvast een sterk en fit lijf hebben. Hij weet dit ook. Heeft in het verleden (toen ik zwaarder was) wel eens voorzichtig uitgesproken dat hij zich wel eens zorgen maakte hoe dat met een zwangerschap zou gaan.

Wat zouden jullie doen?
femke09 schreef:
29-01-2020 18:32
Ik ben lief voor mezelf geweest en een nieuwe weegschaal gekocht. Geen idee of ie een beetje aansluit op m'n oude, maar hij meet beter (en het kijkraampje is niet gebarsten :) )
En, ben je er al achter of het scheelt met je oude? Ik word ook altijd blij van nieuwe gadgets, maar beter dan mijn fitbit aria wordt het niet meer :D .
Koettie schreef:
31-01-2020 10:03
Vanmorgen gewogen. 55.2. Keurig op hetzelfde dus! Yesss
Lekker bezig! Maintainen lukt dus goed. Knap hoor.
cacti schreef:
31-01-2020 14:04
Ik wil me eigenlijk wel aansluiten bij jullie.
Ondertussen was ik met IF al 30kg kwijt in 1 jaar tijd en nu sinds 6 maanden was ik redelijk stabiel op 62.5kg maar ik ben op moment even ziek thuis (griep met enorme nasleep) waardoor ik meer eet en minder kan sporten. (ik loop 3xpw 6k hard en moet elke dag een uur fietsen voor werk).

Ik ben wel het IF blijven doen maar eet in mijn raam meer omdat ik thuis zit en me niet lekker voel. Mijn zwakte is chocola en chips en als ik dat vandaag eet, heb ik morgen daar weer zin in en word het lastiger het te laten staan.

Ik doe 18:6, als ik aanvoel dat het een pittige dag word dan 16:8. En bij vrije dagen soms 36uur en ook 36u als ik een dag teveel heb gegeten.

Ik ben 170cm en weeg nu 64.9. Mijn streef is 62. Als ik daaronder kom dan klagen vriendinnen dat ik te mager word. ;-D


Whoaah 30kg, wat ontzettend knap! Ik zou even accepteren hoe het gaat nu. Je lijf is ziek en dan heb je ook meer energie nodig. Compassie en rust :). Straks weer oppakken.
Kokoro schreef:
03-02-2020 09:46

Mijn verloofde heeft gezegd dat hij het niet leuk meer vindt. Ik krijg een beetje een 6pack en dat vind hij niet mooi bij vrouwen. Hij heeft gezegd dat hij me een beetje een plank vindt en dat hij liever meer heeft om vast te houden. Beetje suf want ik heb van mezelf een curvy lichaam met flinke heupen. Maar goed, een dilemma dus, want ik vóel me nog niet echt slank.

. Belangrijker; heel fit aan een zwangerschap te beginnen. Ik ben zo'n type die vast 25kg aankomt, dus om dat op te vangen wil ik nu alvast een sterk en fit lijf hebben. Hij weet dit ook. Heeft in het verleden (toen ik zwaarder was) wel eens voorzichtig uitgesproken dat hij zich wel eens zorgen maakte hoe dat met een zwangerschap zou gaan.
Ik zou zeggen; jouw lijf, jouw keus. Dus als jij je lijf goed vind dan moet hij dat accepteren. Liefde is onvoorwaardelijk lijkt me?
En je niet slank voelen, dat doe ik ook niet. Wat mij helpt is mezelf opmeten. Ik weet dat de omvang die ik nu heb niets anders kan betekenen dan dat ik slank ben. Dus als ik me weer eens veel te dik voel kan ik mn papiertje pakken met de cm'ers en verstandelijk bekijken dat ik echt niet dik ben.

En heel fit aan een zwangerschap lijkt me alleen maar goed. Zeker je buikspieren goed getraind hebben. Dat scheelt een hoop.
Kokoro schreef:
03-02-2020 09:52
Whoaah 30kg, wat ontzettend knap! Ik zou even accepteren hoe het gaat nu. Je lijf is ziek en dan heb je ook meer energie nodig. Compassie en rust :). Straks weer oppakken.
Ik ben niet goed in compassie en rust. :facepalm:
Dus nu in een 36u vast na gister mezelf echt teveel te hebben laten gaan en de weegschaal niet vriendelijk was vanochtend. :|
Het helpt dat ik een strakke planning heb gemaakt en mezelf flink kan afleiden daarmee. Zo houd ik mezelf in het gelid. (6) Het helpt ook zeker dat ik mezelf gister zo heb laten gaan; lijf, eet het vet van gister maar op... :whip:
Ik maak voor morgen weer zo'n strakke planning. Wordt de berging ook nog eens opgeruimd. :yes:
Alle reacties Link kopieren
@kokoro het gevoel dat je niet slank bent herken ik ook heel erg. Ik ben nu in een halfjaar tijd 19 kg afgevallen en ben van maat 42 naar maat 36 gegaan. Ik weet dat ik slank ben maar ik voel het nog niet. Pak standaard nog een L in de winkel en maat 38 en 40. Terwijl dat allemaal nu echt te groot is. Ik denk dat dat ook even tijd nodig heeft.
Wat betreft het aankomen tijdens een zwangerschap, gemiddeld is tussen de 12-15 kg, daarvan is 6 kg baby, vruchtwater etc. En de rest extra vet. Ik ben in 2,5 jaar tijd 2 keer zwanger geweest en 2 keer poemeltjes van 8 pond en 52 cm op de wereld gezet. Bij de eerste was ik 14 kg aangekomen en was dat na 2 weken allemaal weer kwijt. Bij de 2e kwam ik 16 kg aan en bleef er 8 plakken. Wat ik wil zeggen is dat iedere zwangerschap anders is! Fit eraan beginnen is natuurlijk sowieso verstandig! Probeer ook tijdens je zwangerschap actief te blijven. Dat scheelt een hele hoop in je herstel na je bevalling.

@stroofwapel voor de tabel, ik woog vanochtend 64.7 in totaal 16kg afgevallen.

Ik ben nu dus op streef. En nu? :huh:
Deze week veel feestjes/etentjes dus ik ga proberen om daar van te genieten zonder ergens op te letten en de tegels wat te laten vieren. Vind het best 'eng'. Ik moet gewoon elke week op de weegschaal blijven gaan en weer aan de rem trekken als ik boven de 65 kom.
Ja, ik weet het, wat de baby allemaal weegt, hoeveel vruchtwater, extra bloed etc. etc. :P . Geloof me, ik weet het allemaal. Maar toch ben ik er bang voor.

Ik denk dat ik idd toch gewoon mijn eigen wens ga volgen. Nog 3.6kg tot 63.5. Moet ik mezelf wel een keer een schop onder mn hol verkopen weer. Vanochtend moest en zou ik een cappuccino namelijk :facepalm: en direct de rest van de dag veel meer trek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven