Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Moira! Hoeveel ben je afgevallen?

Ada ik voeg je toe, jij ook succes!!

Ik heb de app Zero- fasting tracker gedownload, is wel leuk om bij te houden hoeveel uur je vast
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee met jullie echt mee schrijven is niet zo handig ik ben niet iemand echt alle dagen schrijft hier.
Naar aanleiding van dit topic ben ik dinsdag begonnen met IF. Het bevalt mij prima tot nu toe.
Verder merk ik dat mijn buik minder opgezwollen is (deze was s' avonds vaak zo dik dat ik net zwanger leek. Mijn buik maakt minder lawaai en ik heb ook niet meer de hele tijd trek in zoetigheiď, zoutig, zoetig, zoutig wat ik anders steeds had. Gisteren had ik nadat ik mijn 16 uur vasten had gehad en gegeten had wel dat ik super misslijk werd. Hebben jullie dat ook? Misschien toch teveel gegeten. Ik had een glaasje verse jus, een klein beetje yoghurt met fruit en een hard bruin bolletje met kaas en olijven.
Alle reacties Link kopieren
AdaShelby schreef:
26-09-2019 11:48
Stroopwafel, wil je me toevoegen?
16:8, startdatum vandaag en gewicht 84 kg, streefgewicht 70 kg.

Hoe bevalt het de mensen die naast IF ook 1 of meerdere dagen OMAD (one meal a day) aanhouden? dat lijkt me namelijk ook wel wat, in het weekend bijvoorbeeld.
Dat is dus wat ik doe, met alleen avondeten. Ik eet wat de pot schaft, mijn vriend kookt. Indien mogelijk probeer ik wel minder rijst /pasta op te scheppen maar dat gaat natuurlijk niet bij elk soort maaltijd.

Ik verbaas me wel dat alleen ontbijt skippen ook IF is (ik weet het, gaat om het tijdraam, maar toch). Dat kost me eigenlijk totaal geen moeite, zeker in het weekend als ik uitslaap.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef niet zo nodig met mijn gewicht in de tabel. Maar wil best melden hoeveel ik afval. Er mag bij mij echt wel 25 kilo af. Dus dat is dan ook het streven. Wel in stapjes, ik heb niet perse haast.

Het 16 uur niks eten gaat wel prima. Nu nog wat gezonder eten tijdens de lunch. Dat lukt normaal wel, maar vandaag even niet. Ik hoop dat door het in stapjes te doen, het vanzelf een gezonder eetpatroon wordt.

Ik voel me prima, heb wel honger in de ochtend, maar daar niet echt last van. Ik ben wel vandaag tig keer naar het toilet geweest. Loop echt helemaal leeg. Zat de laatste tijd juist verstopt, dus lijkt erop dat 3 dagen IF doen al ergens toe leidt. Hebben jullie dit ook?
Follow. Misschien is dit ook wel iets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
26-09-2019 17:16
Dat is dus wat ik doe, met alleen avondeten. Ik eet wat de pot schaft, mijn vriend kookt. Indien mogelijk probeer ik wel minder rijst /pasta op te scheppen maar dat gaat natuurlijk niet bij elk soort maaltijd.
Ik ben zoals gezegd begonnen met 5:2, wat ik dus echt goed vol t houden vind, voor zover drie weken iets zeggen. Ik neem dan zo laat mogelijk een kleine lunch (salade) en een licht diner, groentesoep/omelet/maiswafel met beleg. 1 maaltijd lijkt me moeilijker. Wie weet probeer ik het eens op de vastdagen. Doe jij dit iedere dag?

Ik ben wel benieuwd hoe een Omad-maaltijd eruit ziet. Kun je daar iets over zeggen? Er zit toch een max aan het aantal kcal dat je per maaltijd kunt eten, als je uitgaat van een gezonde maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Dannas als je het in kleine stapjes doet is het vast ook makkelijker vol te houden! Ik herken dat naar de wc gaan niet, integendeel. Moet allemaal wat een nieuw ritme vinden denk ik :mrgreen:

Vanmorgen weegmoment, zal vast wel wat vertekend zijn want voornamelijk vocht, maar toch een kilo minder!
Alle reacties Link kopieren
Karly33 schreef:
26-09-2019 23:43
Ik ben zoals gezegd begonnen met 5:2, wat ik dus echt goed vol t houden vind, voor zover drie weken iets zeggen. Ik neem dan zo laat mogelijk een kleine lunch (salade) en een licht diner, groentesoep/omelet/maiswafel met beleg. 1 maaltijd lijkt me moeilijker. Wie weet probeer ik het eens op de vastdagen. Doe jij dit iedere dag?

Ik ben wel benieuwd hoe een Omad-maaltijd eruit ziet. Kun je daar iets over zeggen? Er zit toch een max aan het aantal kcal dat je per maaltijd kunt eten, als je uitgaat van een gezonde maaltijd.
Geen idee hoe het heet wat ik doe, gewoon vasten, volgens het artikel van mme Zsazsa wat ik eerder postte. Hele dag niet eten tot het avondeten, 1 (of heel zelden 2) keer per week, en dan eet ik wat mijn vriend heeft gekookt. En blijkbaar heet dat dan weer OMAD?

Deze week niet want griep.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of het iets voor mij zou kunnen zijn. Ik denk dat ik vrij makkelijk kan wennen aan pas om 12:00 starten met eten. Ik merk dat ik nu ook al regelmatig pas mijn ontbijt rond 11:00 eet.

Dus stel ik begin met de lunch om 12:00, eet dan rond 15:00 nog een gezonde snack, avondeten om 18:00 en dan net voor 20:00 nog een gezonde snack. Kan/mag dat?

Mij lijken de avonden me het meest lastig. Als ik minder calorieen eet merk ik vaak dat ik 's avonds honger heb en dan met honger naar bed ga. Dat vind ik heel irritant. Maar uiteindelijk kan ik daar vast ook aan wennen.

Maar ik lees ook dat je koolhydraatarm/beperkt moet eten en daar ben ik niet zo'n voorstander van. Kun je ook de 16:8 methode doen met gezonde koolhydraten?

En hoe doen jullie het met smokkeldagen? Ik houd van gezelligheid en ga regelmatig een avondje uit eten of wijntjes drinken met vriendinnen. Uiteraard accepteer ik dat ik dan minder snel afval. Ik zou dit namelijk wel echt doen om af te vallen. Ik heb ruim 20kg overgewicht.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
27-09-2019 08:28
Dannas als je het in kleine stapjes doet is het vast ook makkelijker vol te houden! Ik herken dat naar de wc gaan niet, integendeel. Moet allemaal wat een nieuw ritme vinden denk ik :mrgreen:

Vanmorgen weegmoment, zal vast wel wat vertekend zijn want voornamelijk vocht, maar toch een kilo minder!
Super stroofwapel! Hier hetzelfde. Ik woog precies 64, dus -1.2. Ik denk ook voornamelijk vocht! Als het zo snel blijft gaan, ga ik proberen toch wat meer te eten op mijn niet-vastendagen. Meer dan 600 gram per week lijkt me te veel.

Ik kan me trouwens voorstellen dat jullie mijn streefgewicht erg laag vinden. Ik ben echter (helaas) erg klein, voor mij valt dat gewicht dus nog ruim in een gezonde BMI.

Ik had verwacht dat ik de ochtenden na mijn vastendagen wellicht niet naar het toilet te moeten, maar alles blijft zoals het was.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, dit topic! Ik volg de 16/8 methode sinds begin dit jaar. Al is het bij mij meer 18/6. Mijn eerste eetmoment is om 12.30 uur en mijn laatste eetmoment om 18.00/18.15 uur. In principe eet ik dus niet van 18.30-12.30 uur.

Ik start om 12.30 uur met 250 gram kwark met 20 gram muesli en een appel. Dan om 14.30 nog een keer 250 gram kwark met 20 gram muesli. Om 16.00 uur nog een stuk fruit (peer/nectarine/aardbeien/zoiets) en 18.00/18.15 avondeten, dat is vaak iets van (zilvervlies)rijst met kip/zalm en groente.

Dit deel ik overigens niet als voorbeeld van een goed eetschema, ik ben me er terdege van bewust dat dit te weinig calorieën zijn. Maar dit is voor mij de enige manier om op gewicht te blijven, ik zet erg snel aan met een 'normaal' eetpatroon.

Overigens heb ik elke zaterdag een 'cheatday', waarop ik 'alles' eet wat ik wil. Wel probeer ik pas 16 uur na mijn avondeten van vrijdag te beginnen, en als ik 's avonds om 22.00 uur nog iets eet, start ik op zondag pas om 14.00 uur met mijn lunch.

Hiermee ben ik de afgelopen driekwart jaar mijn 'laatste' 5 kg kwijtgeraakt, ik zit nu al een maand of vier op hetzelfde gewicht. Waar ik tevreden mee ben!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Boannan! Volgens mij is het niet “verplicht” om koolhydraatarm te eten. Zelf doe ik dat in ieder geval niet.

Toen ik 16/8 deed had ik in het begin ook meer honger in de avond. Na verloop van tijd ging dat wennen en werd het minder. Ik nam vaak een grote kom kwark met bessen/aardbeien en soms noten vlak voor 20uur. Dat hielp me. Verder poetste ik vast mijn tanden.
Alle reacties Link kopieren
Boannan, hier ook niet koolhydraatarm hoor! Daarvoor vind ik mijn boterham te lekker. En ik ben voornamelijk in het weekend ook niet zo streng, door de week na achten geen wijntjes maar als dat in het weekend een keer zo uit komt dan ook gerust wel hoor! Het moet ook leuk en vol te houden blijven. Je kan altijd nog een extra maaltijd skippen de dag daarna.

Karly de eerste week gaat denk ik altijd t snelst, en t weekend staat nu voor de deur dus dat zal ook wel minder snel gaan dan :)

Dat gaat lekker McSteamy! Is deze manier van (eten) nu makkelijk vol te houden?
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
26-09-2019 12:26
Klinkt goed Moira! Hoeveel ben je afgevallen?

Ada ik voeg je toe, jij ook succes!!

Ik heb de app Zero- fasting tracker gedownload, is wel leuk om bij te houden hoeveel uur je vast
In kg's weet ik niet. Ik heb mij toen niet gewogen, omdat ik een ander doel had met IF. Toen ik begon moest ik eigenlijk naar broekmaat 46. Op dit moment draag ik weer maat 42 en dat is ook prima voor mij met mijn lengte. Dus leuke bijkomstigheid :).
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
27-09-2019 09:47
Boannan, hier ook niet koolhydraatarm hoor! Daarvoor vind ik mijn boterham te lekker. En ik ben voornamelijk in het weekend ook niet zo streng, door de week na achten geen wijntjes maar als dat in het weekend een keer zo uit komt dan ook gerust wel hoor! Het moet ook leuk en vol te houden blijven. Je kan altijd nog een extra maaltijd skippen de dag daarna.

Karly de eerste week gaat denk ik altijd t snelst, en t weekend staat nu voor de deur dus dat zal ook wel minder snel gaan dan :)

Dat gaat lekker McSteamy! Is deze manier van (eten) nu makkelijk vol te houden?

Voor mij wel, maar ik heb een ijzeren zelfdiscipline :)
Ik heb namelijk altijd trek en kan op elk moment van de dag eten. Het is dus een bewuste keuze om dat niet te doen en dat feit maakt dat het lukt (voor mij). Ik neem geen traktaties op werk aan, geen kroket op vrijdagmiddag, geen koekjes of chocola tijdens een vergadering, ik ga niet uit eten op een doordeweekse dag, neem geen taart als m'n moeder op woensdagavond haar verjaardag viert, ik drink geen alcohol (sowieso nooit). Ik ben behoorlijk zwart/wit. Of wel (en dan ook alles) of niet (en dan ook niets).
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook sinds afgelopen dinsdag begonnen. De derde avond had ik wel in bed zo'n enorme trek dat ik het gevoel had flauw te vallen en het duurde echt lang voor ik in slaap viel. De ochtenden zijn gelukkig geen probleem.
Maar hoe doen jullie het met sochtends sporten? Ik ben vanochtend een uur wezen kickboxen van 9.00 tot 10.00 maar dus niet gegeten, het ging gelukkig wel hoor maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Alle reacties Link kopieren
Jessiebel schreef:
28-09-2019 10:34
Ik ben ook sinds afgelopen dinsdag begonnen. De derde avond had ik wel in bed zo'n enorme trek dat ik het gevoel had flauw te vallen en het duurde echt lang voor ik in slaap viel. De ochtenden zijn gelukkig geen probleem.
Maar hoe doen jullie het met sochtends sporten? Ik ben vanochtend een uur wezen kickboxen van 9.00 tot 10.00 maar dus niet gegeten, het ging gelukkig wel hoor maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Vraag ik mij ook af sport altijd in de ochtend. Vind het daarom ook lastig hier meeste beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik plan mijn vastendagen op niet-sportdagen. Niet sporten is trouwens ook een prima oplossing :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik eet zeker wel koolhydraten, maar weinig brood. Dat eet ik eigenlijk alleen in het weekend, bij een kom soep.
Doordeweeks eet ik liever havermout, groentes, fruit, salades.
Punt is, wat ik lekker vind op brood is nogal calorierijk.... En van brood houd ik honger. Wil ik na 16 uur niet eten volzitten van boterhammen, kan ik er wel zes opeten. En dat is uiteraard niet de bedoeling! Een stuk fruit en een kom havermoutpap vult dan veel beter (en langer)
Ik weet dat veel mensen goed afvallen met koolhydraatarm eten, maar ik vind het voor mij niet geschikt. Ik wil ook gewoon aardappels, rijst en pasta kunnen eten. Ik neem nu in verhouding wel minder koolhydraatrijke producten, maar uitbannen, neeeee.
Ik probeer matig te zijn met dingen waar veel suiker in zit, dat zet voor mij meer zoden aan de dijk.
Alle reacties Link kopieren
Jessiebel schreef:
28-09-2019 10:34
Ik ben ook sinds afgelopen dinsdag begonnen. De derde avond had ik wel in bed zo'n enorme trek dat ik het gevoel had flauw te vallen en het duurde echt lang voor ik in slaap viel. De ochtenden zijn gelukkig geen probleem.
Maar hoe doen jullie het met sochtends sporten? Ik ben vanochtend een uur wezen kickboxen van 9.00 tot 10.00 maar dus niet gegeten, het ging gelukkig wel hoor maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Ik sport niet tijdens het vasten, hooguit een stevige wandeling... Als ik anders mijn sportmomenten niet haal sla ik het vasten even over. Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd te sporten tijdens het vasten. Misschien maar eens doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, inmiddels sinds gisteren begonnen met intermittent fasting, ik eet tussen 12 en 20 uur. Eerste dag ging prima, heb ‘s ochtends gezwommen zoals ik normaal ook doe, ik merkte niets van minder energie. Vanochtend had ik bij vlagen wel knagende honger, voordeel is wel dat ik veel actiever ben om maar bezig te zijn. Ik begon 2 september op 90,1 en de weegschaal gaf nu 86,9 aan. Hopelijk blijft dat getal gestaag dalen de komende tijd :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic! Ik wil hier ook mee starten maar weet niet zo goed welke variant: 5/2 of 16/8. De eerste is vrij duidelijk, 500 calorieën op de vastdagen en 2000 op de overige dagen. Makkelijk te plannen op werkdagen en op sportdagen vast ik niet.
De 16/8 variant vind ik onduidelijk. Hoeveel dagen per week doe ik dat en hoeveel calorieën mag ik in die 8 uur?
Kan iemand mij op weg helpen?
Alle reacties Link kopieren
Tadelief schreef:
28-09-2019 22:05
Interessant topic! Ik wil hier ook mee starten maar weet niet zo goed welke variant: 5/2 of 16/8. De eerste is vrij duidelijk, 500 calorieën op de vastdagen en 2000 op de overige dagen. Makkelijk te plannen op werkdagen en op sportdagen vast ik niet.
De 16/8 variant vind ik onduidelijk. Hoeveel dagen per week doe ik dat en hoeveel calorieën mag ik in die 8 uur?
Kan iemand mij op weg helpen?
16/8 doe je in principe iedere dag. Dat is het basisidee in ieder geval. Het aantal kcal is afhankelijk van je doelen en de hoeveelheid kcal die je verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Eind juni begonnen met IF. 3 KG afgevallen in twee weken, maar dat zit er nu alweer aan.. Voor mij helpt het niet meer met afvallen.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft sporten is het bij mij beetje afhankelijk wat ik ga doen.

5 km hardlopen of wandelen dan eet ik niks.

Wanneer ik 10 km of een zware hardlooptraining heb dan eet ik een boterham evenals waneer ik ga racefietsen dan eet ik ook iets.

Merk wanneer ik dit niet doe ik echt te kort kom en het sporten toch minder gaat daarbij wordt ik dan ook erg duizelig en gevoel van flauwvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven