Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Anna, paar dagen hooguit!

@Flamingo ja herkenbaar, je wordt er wel actiever van :) Lekker bezig! Ik denk dat ik ongeveer rond de 1300 calorieen per dag zit.. flinke lunch rond 13u, om half vijf wat fruit oid en s avonds een normale warme maaltijd met toetje, daarna niks meer.

Missfitz ik heb ongeveer hetzelfde, bij mij zit er ook steeds meer dan 17 uur tussen. Denk dat het zeker scheelt dat je in je periode zit, dan is snaaibehoefte sowieso groter.

@Frietmetmayo dat klinkt wel als heel weinig calorieen!
Mijn eerste dag IF ging prima! Vandaag mijn tweede. Nu wel iets meer zin in eten, maar ik wacht tot 13 uur.
Hoi allemaal

Ik schrijf ook graag mee. Ik wil IF gaan doen vanwege verschillende redenen. Ik ben overdag veel thuis en merk dat ik dan ga grazen en weinig rem heb op wat ik eet. Ook ik vind het makkelijker om niks te eten dan weinig.
Ik ben onlangs gaan samenwonen en we hebben beide de neiging om regelmatig samen een biertje te pakken met wat nootjes enzo erbij. Ik heb geen overgewicht, ik heb een BMI van 23,7. Wel vind ik dit voor mijzelf aan de hoge kant en vind ik 5kg eraf mooier. Maar vooral hoop ik meer rust te krijgen in het eten, minder ‘eetbuien’ en meer regelmaat.
Vandaag is de eerste vastendag. Gisteravond ben ik uit eten geweest en was het laatste wat ik at om 22.00. Daarom wil ik vandaag pas om 14,00 beginnen met eten. Ik twijfel nog wel een beetje wat ik vandaag ga doen. Ik ga rond 15,45 de deur uit en kom dan vanavond pas om 22.00 thuis. Dat vind ik eigenlijk te laat, maar iets meenemen vind ik ook onhandig, ook omdat ik gepland had om iets te eten wat niet handig meeneemt. Hoe zouden jullie dat doen?
En Ohja, ik drink tussendoor zwarte koffie en gewoon water. Maar drinken jullie ook thee (bijvoorbeeld vruchtenthee, zonder suiker). En ik drink graag bruiswater met Citroensmaak. Hoe denken jullie daarover?
Ik drink gewone zwarte en groene thee (zonder smaakjes en toevoegingen), zwarte koffie, water en mineraalwater (Spa rood en Spa blauw). Dat is in de niet-eten periode. Bij de lunch drink ik karnemelk. Verder ook thee, zwarte koffie en water. Alcohol, fris en sap drink ik nooit.
soerloo schreef:
02-10-2019 10:42
Ik drink gewone zwarte en groene thee (zonder smaakjes en toevoegingen), zwarte koffie, water en mineraalwater (Spa rood en Spa blauw). Dat is in de niet-eten periode. Bij de lunch drink ik karnemelk. Verder ook thee, zwarte koffie en water. Alcohol, fris en sap drink ik nooit.
Zo dat vind ik wel afzien, ik drink al weinig fris en dergelijke maar gewone groene thee vind ik wel heel saai. Ik heb dan groenethee kokos of cranberry, van pickwick ofzo
DianaBerrigan schreef:
02-10-2019 10:30
Hoi allemaal

Ik schrijf ook graag mee. Ik wil IF gaan doen vanwege verschillende redenen. Ik ben overdag veel thuis en merk dat ik dan ga grazen en weinig rem heb op wat ik eet. Ook ik vind het makkelijker om niks te eten dan weinig. Gisteravond ben ik uit eten geweest en was het laatste wat ik at om 22.00. Daarom wil ik vandaag pas om 14,00 beginnen met eten. Ik twijfel nog wel een beetje wat ik vandaag ga doen. Ik ga rond 15,45 de deur uit en kom dan vanavond pas om 22.00 thuis. Dat vind ik eigenlijk te laat, maar iets meenemen vind ik ook onhandig, ook omdat ik gepland had om iets te eten wat niet handig meeneemt. Hoe zouden jullie dat doen?
Wat ik heb laten staan van jouw tekst herken ik heel goed en zo doe ik het ook, al jaren.

Op jouw vraag wat je eventueel kan meenemen. Het geplande eten morgen eten en voor vandaag wat snackgroenten of fruit met noten. Ook wel eens kaas of kipfiletstukjes ipv noten. Ik doe dit vaak zo.
Noten zijn redelijk goedkoop bij Lidl.
Ik koop een paar verschillende zakken en deze meng ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ben nieuw hier. Ik doe sinds 20 mei aan IF.. 18:6. Eet eigenlijk alleen lunch en diner, geen tussendoortjes.
Ik ben inmiddels van 90.1 kilo naar 79.9 gegaan. 😁 mijn streef gewicht is 65. Super blij dat het lukt zo en met vrij weinig moeite. Ik merk dat ik veel minder honger heb door mijn eating window te verkleinen.
In het weekend neem ik wel extra's zoals wijn en 's avonds een snack. Qua beweging voornamelijk wandelen en zo nu en dan sporten.
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
02-10-2019 10:31
En Ohja, ik drink tussendoor zwarte koffie en gewoon water. Maar drinken jullie ook thee (bijvoorbeeld vruchtenthee, zonder suiker). En ik drink graag bruiswater met Citroensmaak. Hoe denken jullie daarover?
Ik drink alles wat geen kcal bevat: zwarte koffie, thee in de smaak waar ik zin in heb of muntthee en af en toe een glas light frisdrank. Een rivella kan toch even een oppepper geven merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier 'gewoon' drinken in de niet-eten periode. Maar voor mij is dat alleen water en thee. Ik eet overigens wel kauwgom, ook buiten mijn eating window. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker en ik merk geen effect of ik het wel/niet doe op mijn gewicht, mijn energielevel of mijn lijf.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vast de hele dag tot het avondeten, zoals eerder gezegd. Ik drink overdag alles zonder calorieën. Thee met of zonder smaakje (er is ook thee met bv karamel, dat neem ik niet, maar bv kaneelthee helpt tegen zoete trek), zwarte koffie, water.

Het was weer even geleden, ook door griep, daardoor viel het mee vandaag wat zwaar, dus om 4 uur heb ik een bouillonnetje genomen omdat ik me wat flauw voelde. Na het avondeten 2 mandarijnen. En zo weer thee :A:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
DianaBerrigan schreef:
02-10-2019 10:46
Ik heb dan groenethee kokos of cranberry, van pickwick ofzo
Ik vind die smaakjes echt afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
02-10-2019 20:19
Ik vast de hele dag tot het avondeten, zoals eerder gezegd. Ik drink overdag alles zonder calorieën. Thee met of zonder smaakje (er is ook thee met bv karamel, dat neem ik niet, maar bv kaneelthee helpt tegen zoete trek), zwarte koffie, water.

Het was weer even geleden, ook door griep, daardoor viel het mee vandaag wat zwaar, dus om 4 uur heb ik een bouillonnetje genomen omdat ik me wat flauw voelde. Na het avondeten 2 mandarijnen. En zo weer thee :A:
Dus jouw eetraam begint pas met het avondeten? Hoe kom je dan aan die 8 uur, eet je 's nachts nog?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik doe 5:2 (zo schijnt het te heten).
Dit doe ik 1 (of 2) dagen in de week, de rest van de dagen (dat is dus die 5) eet ik gewoon. Dus een ander schema.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even helemaal de mist ingegaan. Twee dagen training op locatie, braaf zonder ontbijt heen, maar in de 1e koffiepauze kon ik me niet beheersen en heb vanalles gegeten. En vandaag weer. Vervolgens vandaag ook nog over gewerkt en pas heel laat avond gegeten
Blegh.

Morgen maar weer met frisse moed verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ben sinds een maandje bezig met 5:2. Een aantal jaren geleden ben ik hier goed mee afgevallen, maar belangrijker nog voelde ik me er erg goed bij.

Helaas veel gebeurd in de tussentijd. Eten was voor mij troost, alhoewel ik dat lang niet heb durven erkennen naar mezelf toe. Het laatste jaar ook vaak stiekem gegeten, bv pak koeken achter elkaar eten en deze onderin de vuilnisbak proppen. Toen ging er wel een lichtje branden dat het op een eetverslaving begon te lijken.

Nu dan deze methode: ik vergelijk het een beetje met stoppen met roken. Op vastendagen komt honger voorbij, zin in lekkere dingen voorbij, maar het gaat ook weer weg. Niet toegeven aan die impulsen helpt me om de negatieve spiraal te doorbreken waar ik in zat. Soms heb ik een dag, met name als ik stress ernaar, dat ik weer gedachteloos begin te proppen. Het is dan een geruststellende gedachte dat ik de dag erna een vastendag heb ingepland. Al met al val ik heel rustig af. Het hoeft voor mij ook niet snel. Ik heb besloten om me niet meer te wegen. Ik voel wel dat het vet op mijn buik minder wordt. Hopelijk pas ik over een poos mijn broeken weer van ca 2 en half jaar geleden, maar ik wil ook lief zijn voor mezelf.

In mijn leven is het nu weer een stuk rustiger. Daarom kan ik dit nu doen. Het heeft wel even aandacht nodig. Maar ben wel van plan dit vol te houden en dit een nieuwe levenswijze te laten zijn.

Ik schrijf graag mee, omdat ik merk dat dit vastendieet niet een makkelijk onderwerp is. Mensen hebben er een sterke mening over en ik zelf vind het ook zeker niet voor iedereen geschikt.

Ik ken mensen met een eetstoornis en voor hun vind ik dit minder geschikt. Ik zou het dan ook niet zomaar aanraden. Het is heel individueel, maar dat geldt tegelijkertijd voor alle diëten, vind ik.
@Hoeheetzijookalweer
Eens dat het een methode is die niet voor iedereen geschikt is. Wel merk ik dat het mij rust biedt, ten opzichte van een eetpatroon wat over het algemeen als gezonder gezien zal worden. Juist het simpele en duidelijke van IF maakt denk ik dat mensen er minder mee bezig hoeven te zijn dan bij bijvoorbeeld het tellen van kcal. Dat terwijl denk ik 1 van de ongezonde dingen aan een dieet volgen is dat je er zoveel mee bezig bent. Ik zie in mijn omgeving dat de mensen die het gezondst zijn, heel weinig met eten bezig zijn. Weinig craving en gewoon eten waar ze zin in hebben, maar dat dan 1 bakje chips voldoende is en dat niet de hele zak op moet. Dat is iets wat mij een hele gezonde mindset lijkt en waar ik zelf ook graag naartoe zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij erg opvalt is dat mijn buik stukken minder opgeblazen is en mijn darmen veel rustiger zijn, herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 70,7, precies 100 gram minder dan vorige week vrijdag. Ik baal!!! 😫
Mijn eetraam is volgens de Zero-app gemiddeld maar 6 uren per dag, dus 18 uur vasten.
Zelfs het niet meer eten van lekkers na achten s avonds zou toch al genoeg moeten helpen om wat meer af te vallen?! Pff
Alle reacties Link kopieren
86,3 hier, dus 6 ons eraf. Viel mij ook een beetje tegen, vooral omdat mijn streefgewicht zo nog ontzettend ver weg blijft. Maar ok, het is beter dan erbij en ik heb ook geen termijn waarop de kilo’s eraf moeten zijn.

Misschien hou je vocht vast Stroofwapel, het kan volgende week weer heel anders zijn. Maar bemoedigend is het niet als je enorm je best doet :hug:
Alle reacties Link kopieren
83,5 vanmorgen, balen! toch echt niet gegeten na mijn avondeten, ik ben bang dat ik toch ook meer moet kijken naar de calorieën van mijn avondmaaltijden.
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Net even gerekend, als ik het gemiddelde neem van wat ik de afgelopen maand ben afgevallen dan bereik ik op 4 mei mijn uiteindelijke streefgewicht van 63,5 kilo . Net op tijd voor de nieuwe zomergarderobe 😬
Alle reacties Link kopieren
@Ada, als je ook nog teveel naar de calorieen gaat kijken, schiet je lichaam dan niet meteen op de rantsoenstand? Ben ik een beetje bang voor. Balen dat het resultaat wat tegenviel. Volgende week vrijdag allebei een kilo minder, deal? :mrgreen:

@Missfitz ja dat zou ook zomaar kunnen, hormonen doen soms ook gekke dingen. We gaan gewoon lekker door! Wel weer een weekend vol lekkere dingen voor de boeg, wordt een uitdaging :-P

@Frietmetmayo dat herken ik niet, ik kan juist bijna niet meer naar de wc enzo!

@DianaBerrigan en @hoeheetzijookalweer en @Wunjo, welkom en succes! Laat maar ff weten of ik jullie in de tabel moet zetten.

@Dannas, balen, gewoon weer oppakken hoor! Dipjes horen er ook bij, beetje lief zijn voor jezelf :hug:
Alle reacties Link kopieren
@iedereen die gewogen heeft en bij wie het tegenviel: laat je niet ontmoedigen en blijf bij je plan!
Afvallen gaat meestal niet in zo’n rechte neerwaartse lijn helaas. Ik zou echt niet teveel op de calorieën gaan letten tenzij je zeker weet dat je veel ongezonde calorierijke dingen eet in je eetraam of op de niet-vastendagen.

Het is een reden waarom ik toch maar niet weeg, ik kon of superblij of teleurgesteld zijn een paar jaar geleden, maar ik deed hetzelfde als dat ik nu doe.
O ja, en de batterij is leeg😬
Alle reacties Link kopieren
Had gisteren een vastendag. Ik drink wel koffie met melk overdag. Verder alleen avondmaaltijd. Ik let dan niet op calorieën trouwens, maar wel op hoeveelheid.
Ik wil wel van die koffie af om optimaal te vasten, maar ja... dat lukt me dus niet.

Ik doe 2:1, dus 2 dagen gewoon eten en dan 1 dag vasten. Helpt me in een bepaald ritme. Als het beter uitkomt stel ik vasten een dag uit, zodat ik gemiddeld gewoon 5:2 doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven