Lijf & Lijn alle pijlers

Bekkenbodem

22-08-2018 19:13 28 berichten
Geen idee of dit goed staat hier, maar goed.

Ik ben een maand geleden bevallen, iedereen riep "train je bekkenbodem, al is het niet voor nu, maar zeker voor later!" Ik ben redelijk jong, 23.
Dus ik druk bezig met iets proberen aan te spannen daar beneden.
Just in case naar fysio gegaan, daar uitgelegd met waar ik mee bezig was, althans, dacht te zijn.

Ik heb dus eigenlijk nooit nagedacht om de boel daar beneden lekker aan te spannen. Buiten toiletbezoekjes om en daar dacht ik nou ook niet echt intens bij na welke spieren ik daarvoor gebruikte.

Nu heb ik dus het probleem dat als ik er echt even voor ga zitten, dat ik helemaal niets kan aanspannen. En met veel concentreren voel ik "iets", maar dus absoluut geen idee of dat "iets" wat betekend en of het bekend voorkomt bij andere dames die bevallen zijn.

Kan iemand me vertellen "iets" te herkennen.

Iets betekend in mijn geval het idee te hebben dat ik de boel een beetje naar binnen trek. Sorry voor de onduidelijke uitleg hehe. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Wat tips om je bekkembodemspieren te vinden:
Doe eens alsof je de rits van en te strakke spijkerbroek dicht doet. Dan voel je dat je je bekkenbodemspieren omhoog trekt als het goed is.
Of ga in kleermakerszit zitten en schuif je hand met de de palm naar boven onder je vagina. Probeer nu je bekkenbodem aan te spannen, als het goed is, voel je met je handpalm dat je bekkenbodem wat omhoog gaat.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
22-08-2018 19:40
Dit juist niet doen!


Waarom niet? Ik bedoel dit niet als training maar gewoon om aan te geven over welke spieren het gaat.
Ik weet niet hoe een ander plast maar ik zet er redelijk kracht achter met wat korte tussenpozen om mijn blaas leeg te krijgen, om het even plastisch uit te drukken ;-D
Is dat verkeerd dan?
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
23-08-2018 19:59
Waarom niet? Ik bedoel dit niet als training maar gewoon om aan te geven over welke spieren het gaat.
Ik weet niet hoe een ander plast maar ik zet er redelijk kracht achter met wat korte tussenpozen om mijn blaas leeg te krijgen, om het even plastisch uit te drukken ;-D
Is dat verkeerd dan?
Zo te lezen pers je met plassen, en het is nooit goed om te persen. Dit kan zelfs een teken zijn van bekkenbodem problematiek.
Je zou juist ontspannen moeten plassen, zonder kracht te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven