Lijf & Lijn alle pijlers

Betrouwbare weegschaal

16-01-2024 10:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik word helemaal gek van mijn weegschaal.
Als ik er meerdere keren achter elkaar op ga staan krijg ik steeds een ander gewicht te zien.Verschuif ik mijn weegschaal krijg ik grote verschillen.

Welke weegschaal is betrouwbaar?
Liefst niet te duur 50 euro max.

Vast bedankt. 🌹
Heb je al gekeken of:
- De weegschaal op een harde ondergrond staat. Dus geen kleedje of tapijt?
- Heb je gekeken of hij recht/horizontaal staat?
- Heb je hem omgedraaid en gekeken of er niets onder de pootjes ed zit?
- Weet je zeker dat de batterij niet leeg aan het gaan is?
- Stap je er altijd op dezelfde manier op?

Dat hielp bij mij... en mocht dat de oplossing zijn, dan scheelt het je weer max 50 euro. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zou het laagste gewicht geloven. Die van mij staat altijd op dezelfde plek en wordt nooit verschoven. Hij staat op een vlakke stenen vloer. Ik geloof hem altijd op zijn woord. Dat is wel zo vredig.
Dan moet het maar zoals het kan
Misschien helpt het om hem op een stevig plankje te zetten als je geen permanente plek hebt. En anders zou ik net zolang weegschalen proberen totdat die zich gedraagt zoals je wil.

Ik denk dat hij ook getallen afrondt, de ene keer naar beneden en de andere keer naar boven.
Ik weet niet of je weegschaal niet betrouwbaar is. Een weegschaal moet altijd op dezelfde plek staan, klinkt gek maar paar centimeter verschuiven kan direct behoorlijke invloed hebben op wat de schaal aangeeft. Op een harde ondergrond geeft het beste resultaat. En weeg je ook altijd op ongeveer hetzelfde tijdstip, ook dat kan veel verschil maken.
Bestaat er überhaupt een betrouwbare weegschaal? Zelfs die in m'n sportschool is niet altijd even betrouwbaar, zeggen de personal trainers ook.
Ik ben gestopt met wegen, gebruik 1x per 6 weken ongeveer die in de sportschool om m'n vooruitgang bij te houden qua vet en spieropbouw. Gewicht kijk ik niet meer naar. Ik maak foto's van mezelf en kijk naar de pasvorm van mn kleding.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Een analoge.
Zo irritant dat. Mijn weegschaal staat op een vaste plek, maar hoe ik er op stap maakt ook verschil; gewoon een marge van 1,5 kilo. Slaat nergens op, dus ik gebruik hem eigenlijk niet meer.
Een analoge vertrouw ik inderdaad nog het meest.
Ik weeg me 's morgens vroeg vóór alles, zonder kleding dus en ná de wc, en dat getal neem ik voor waar aan.

Als ik me nu zou gaan wegen - wat ik net gedaan heb - dan weeg ik mét kleding, met heel veel zwarte koffie in mijn maag en één krentenbol, 1,8 kg meer. Dat is dus geen echt goede informatie.

Binnen een kwartier geeft hij wel 5 keer hetzelfde getal.
Verschuif ik mijn weegschaal krijg ik grote verschillen.

Ja, logisch. Dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de weegschaal te maken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven