Lijf & Lijn alle pijlers

Borstentopic

06-08-2019 09:19 367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Het leek me leuk om een borstentopic te openen waarin we onze ervaringen en wensen kunnen delen t.a.v. borstvergrotingen, -verkleiningen, -correcties, etc. en borsten in het algemeen.

Ik zal aftrappen. Vorige week woensdag heb ik een borstvergroting ondergaan. Mijn borsten zijn van een kleine B-cup naar een volle C-cup/kleine D-cup gegaan (zo ziet het er tot nu toe tenminste uit en de compressie-bh die ik nu draag is een 75C). Ik ben vrij klein en slank dus groter zou niet passen bij mijn lijf. Ik heb gekozen voor anatomische implantaten omdat ik dat er het meest natuurlijk uit vond zien.

De operatie zelf ging goed en ik mag niet klagen wat betreft te pijn. Op het moment ben ik van de meest zware pijnstilling af en slik ik alleen nog paracetamol (2x 1000 mg en 2x 500 mg). Momenteel zijn mijn borsten wel nog erg gezwollen en staan ze redelijk rechtop, dus dat moet nog flink gaan zakken. Tot nu toe ben ik wel al blij met het resultaat. :)

Ik voel me wel behoorlijk onthand. Ik mag en kan heel veel dingen nog niet, die ik wel graag zou willen. Het huishouden en de verzorging van de hond komt nu voor 99% neer op mijn man. Erg frustrerend voor iemand die niet echt stil kan zitten. :|

Donderdag heb ik nacontrole, ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen over het herstel.

Ik hoor graag van medeforummers hoe jullie je eventuele operatie hebben ervaringen. Had je veel pijn? Hoe heb je de eerste weken ervaren? Ben je tevreden met het resultaat?

Ook als je twijfelt om een operatie te ondergaan of ontevreden bent over je borsten, voel je vrij om te posten!

Liefs
herfstwind wijzigde dit bericht op 06-08-2019 09:32
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
06-08-2019 12:45
ff wat beter begrijpend leren lezen poes, niks van wat jij nu aanneemt heb ik ergens gezegd.

‘Tussen alle negatieve reacties, voornamelijk van vrouwen die de operatie niet hebben ondergaan’ is door jou getypt hoor. Vandaar mijn vraag hoe je dat kunt weten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen ik nog een kuikentje was, leek me dat ook wel wat. Grotere borsten zouden volgens mij beter bij de rest passen. Ik had toen een B cup.
Verder nooit serieus over nagedacht en nu ben ik daar ook heel blij mee want kreeg borstkanker. Nu ben ik mooi geopereerd, je ziet er op een flink litteken na zo goed als niks van. Dat was heel anders geweest als er eerst ook nog een vulling uit had gemoeten.

Ik ben in z'n geheel nogal aangekomen, en ze zijn fijn meegegroeid. Zelden zo blij geweest met mijn mooie borsten als tegenwoordig!
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens nog nooit gehoord dat borsten groter worden naarmate je ouder wordt. Ben je dan verder ook zwaarder geworden?

Ik heb wel een periode wat meer gewogen (ongeveer 8kg) en dat was al echt een verschil in mijn borsten. Toen had ik een C cup en met 8kg minder een B cup. Als ik ze laat vergroten wil ik overigens voor een c cup gaan.
himalaya schreef:
06-08-2019 12:54
‘Tussen alle negatieve reacties, voornamelijk van vrouwen die de operatie niet hebben ondergaan’ is door jou getypt hoor. Vandaar mijn vraag hoe je dat kunt weten.
Het woordje voornamelijk geeft duidelijk aan dat ik niet iedereen bedoel.
Ik beweer echt nergens dat ik dat kan weten, de manier van praten tegen deze to verklapt echter wel wie vooral zijn/haar mening wil geven over dit onderwerp zonder ze zelf te hebben (gehad)
Prima dat je er tegen bent hoor maar gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde te vinden.
Envelop schreef:
06-08-2019 12:56
Ik heb overigens nog nooit gehoord dat borsten groter worden naarmate je ouder wordt. Ben je dan verder ook zwaarder geworden?

Ik heb wel een periode wat meer gewogen (ongeveer 8kg) en dat was al echt een verschil in mijn borsten. Toen had ik een C cup en met 8kg minder een B cup. Als ik ze laat vergroten wil ik overigens voor een c cup gaan.
Meestal word je ook wel zwaarder als je ouder wordt. In mijn geval misschien noodzakelijkerwijs omdat ik destijds te licht was. Ze groeien nu overigens door zonder dat ik in gewicht aankom. En dan ben ik nog niet eens in de overgang.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
06-08-2019 12:56
Ik heb overigens nog nooit gehoord dat borsten groter worden naarmate je ouder wordt. Ben je dan verder ook zwaarder geworden?

ja hoor, onder invloed van hormonen (pil, zwangerschappen) en straks ook nog eens de overgang
Ik ben wel iets zwaarder dan ik als tiener was, maar niet veel. Ben van een slanke peervorm, nu een slanke zandloper
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:09
Maar goed die man kan zijn opmerking niet terugdraaien, het is dus ondenkbaar dat de vrouw zich niet laten opereren want ze weet nu dat haar man haar borsten niet mooi genoeg vindt. ze is bevestigd in haar gevoel van minderwaardigheid (dat overigens tussen je oren zit en niet in je beha)
Wat loop je je (alweer) ontzettend aan te stellen zeg. Ze wil gewoon een paar extra goede tetten en haar man vindt dat niet verkeerd. Prima toch. En je hebt niet meteen een complex als je grotere borsten mooi vindt, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
06-08-2019 12:48
Terugkrabbelen? Hoezo? Wat kunnen jullie je ontzettend aanstellen over een reactie zeg, gelukkig weet ik zelf hoe het zit en ben ik geen teer zieltje waar man niet eerlijk tegen mag zijn. Ik voel totaal geen druk vanuit hem en het is toch prima dat hij grote borsten mooi vindt en enthousiast wordt van het idee dat ik ze zou laten vergroten (maar het ook prima vindt als ik ze zo laat zoals ze zijn).
Ik vind het vooral tof dat je man achter je beslissingen staat en je steunt. Blijkbaar is dat bij sommige forummers anders.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en on-topic: ik ben geopereerd in september 2016 en heb nooit een seconde spijt gehad, ondanks de ongemakken en pijn in het begin.

Ik was nooit onzeker, maar nu ben ik gewoon echt trots op mijn borsten. Bikini's shoppen is mijn favoriet, álles staat goed. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Herfstwind schreef:
06-08-2019 13:20
Ik vind het vooral tof dat je man achter je beslissingen staat en je steunt. Blijkbaar is dat bij sommige forummers anders.
sure...
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-08-2019 12:39
Ik begrijp echt niet zo goed waarom je vrijwillig zou kiezen voor een cup D of E. Ik had als twintiger een kleine B-cup. Die paste prima bij mijn lichaam en voor sommige kleding deed ik gewoon een BH met wat meer pushup aan. Inmiddels, na twee zwangerschappen, lijkt de boel nog steeds te groeien. Mijn twee jaar geleden gekochte bikini in maat 70E past en staat echt niet fatsoenlijk meer, en bloesjes moeten een maat groter omdat anders de knoopjes gaan trekken.
Geduld... Meestal worden je borsten juist groter als je ouder wordt. Maar heel weinig vrouwen krijgen de spreekwoordelijke theezakjes.
Waarschijnlijk een heel verrassend antwoord, maar: omdat ik dat mooi vind.
lilalinda schreef:
06-08-2019 13:13
ja hoor, onder invloed van hormonen (pil, zwangerschappen) en straks ook nog eens de overgang
Ik ben wel iets zwaarder dan ik als tiener was, maar niet veel. Ben van een slanke peervorm, nu een slanke zandloper
Ik slik al sinds m'n 14e de pil en heb 2 zwangerschappen achter de rug, het is er echt niet 'beter' op geworden qua grootte.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
06-08-2019 11:31
Er is toch wel meer niet meer zo mooi als voordat je kinderen kreeg? Vrijwel alle vrouwenlichamen krijgen een opdonder van kinderen krijgen. Oh, de mannenlichamen veranderen ook. Meer buik, meer wallen ;-)


Ja hoor, absoluut. Maar omdat het over borsten ging benoemde ik dat.
MinkeDeWit schreef:
06-08-2019 12:39
Ik begrijp echt niet zo goed waarom je vrijwillig zou kiezen voor een cup D of E. Ik had als twintiger een kleine B-cup.
Ik ook niet, ik zou al blij zijn met een B-cup. Ik vind cup D of E bij slanke vrouwen ook echt niet mooi staan eigenlijk. Het past gewoon niet bij het lichaam. Daarom ook nog nooit mooie voor en na foto's gezien bij bedrijven die borstvergrotingen doen. Ik zie heel vaak slanke vrouwen voorbij komen die van kleine borsten naar redelijk groot zijn gegaan en ik vind het gewoon echt niet mooi.
Suzan_1991 schreef:
06-08-2019 13:40
Ik ook niet, ik zou al blij zijn met een B-cup. Ik vind cup D of E bij slanke vrouwen ook echt niet mooi staan eigenlijk. Het past gewoon niet bij het lichaam. Daarom ook nog nooit mooie voor en na foto's gezien bij bedrijven die borstvergrotingen doen. Ik zie heel vaak slanke vrouwen voorbij komen die van kleine borsten naar redelijk groot zijn gegaan en ik vind het gewoon echt niet mooi.
met kleding aan lijk je dan al snel dikker dan je bent. vooral als je wat ouder wordt
Blondie456 schreef:
06-08-2019 12:50
Bij mij is het vooral sinds de overgang dat mijn borsten groter zijn geworden.
klopt ja. En ze blijven maar doorgroeien
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
06-08-2019 13:36
Ik slik al sinds m'n 14e de pil en heb 2 zwangerschappen achter de rug, het is er echt niet 'beter' op geworden qua grootte.
Mocht je van 1991 zijn, dan nog even geduld hebben :)
Het heeft niks te maken met aankomen maar met hormonen. na de overgang- enorme toename aan borst
apppie schreef:
06-08-2019 13:27
Waarschijnlijk een heel verrassend antwoord, maar: omdat ik dat mooi vind.
Je meent het vast serieus, maar ik ben inderdaad verrast.
lilalinda schreef:
06-08-2019 13:55
Mocht je van 1991 zijn, dan nog even geduld hebben :)
Gaat nog wel even duren hopelijk, maar als ik kijk naar de rest van de vrouwen in m'n familie, zal het er niet beter op worden :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd een volle B cup, maar na twee zwangerschappen en 1 keer borstvoeding geven heb ik cup A. Ze zijn niet meer zo vol, maar zijn ook weer geen hangende tweezakjes geworden en ben er nog helemaal tevreden mee. Ze hebben uiteindelijk mooi werk geleverd.
Ik moet ze dan ook wel heel erg lelijk gaan vinden mocht ik er ooit iets aan doen. Ik heb na de tweede zwangerschap bv een behoorlijke diastase en buikwandbreuken opgelopen waardoor ik altijd 28 weken zwanger lijk. Die buik is ook echt niet te verhullen en staat totaal niet mooi bij mijn slanke lichaam. Daar ga ik dus wel echt iets aan laten doen omdat ik mezelf hierdoor echt misvormd voel.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 13:59
Het heeft niks te maken met aankomen maar met hormonen. na de overgang- enorme toename aan borst
Hm, bij mij niet. Kan dat nog komen - laatste menstruatie 2 jaar geleden - of geldt dit gewoon niet voor iedereen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
[quote=Envelop post_id=30235766 time=1565087832 user_id=370053]
Wat een onzin, hij vind het prima als ik ze laat zoals ze zijn en ik voel ook echt geen druk vanuit hem. Echter vind hij wat grotere borsten ook mooi en heeft hij mij er al vaak over horen

Let it be
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 14:41
9.95% gewijzigd
S-Meds schreef:
06-08-2019 13:59
Het heeft niks te maken met aankomen maar met hormonen. na de overgang- enorme toename aan borst
Ik wacht nog steeds...
Is dat gangbaar?
VivaYfke schreef:
06-08-2019 14:40
Ik wacht nog steeds...
Is dat gangbaar?
helaas wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven