Lijf & Lijn alle pijlers

Borstentopic

06-08-2019 09:19 367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Het leek me leuk om een borstentopic te openen waarin we onze ervaringen en wensen kunnen delen t.a.v. borstvergrotingen, -verkleiningen, -correcties, etc. en borsten in het algemeen.

Ik zal aftrappen. Vorige week woensdag heb ik een borstvergroting ondergaan. Mijn borsten zijn van een kleine B-cup naar een volle C-cup/kleine D-cup gegaan (zo ziet het er tot nu toe tenminste uit en de compressie-bh die ik nu draag is een 75C). Ik ben vrij klein en slank dus groter zou niet passen bij mijn lijf. Ik heb gekozen voor anatomische implantaten omdat ik dat er het meest natuurlijk uit vond zien.

De operatie zelf ging goed en ik mag niet klagen wat betreft te pijn. Op het moment ben ik van de meest zware pijnstilling af en slik ik alleen nog paracetamol (2x 1000 mg en 2x 500 mg). Momenteel zijn mijn borsten wel nog erg gezwollen en staan ze redelijk rechtop, dus dat moet nog flink gaan zakken. Tot nu toe ben ik wel al blij met het resultaat. :)

Ik voel me wel behoorlijk onthand. Ik mag en kan heel veel dingen nog niet, die ik wel graag zou willen. Het huishouden en de verzorging van de hond komt nu voor 99% neer op mijn man. Erg frustrerend voor iemand die niet echt stil kan zitten. :|

Donderdag heb ik nacontrole, ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen over het herstel.

Ik hoor graag van medeforummers hoe jullie je eventuele operatie hebben ervaringen. Had je veel pijn? Hoe heb je de eerste weken ervaren? Ben je tevreden met het resultaat?

Ook als je twijfelt om een operatie te ondergaan of ontevreden bent over je borsten, voel je vrij om te posten!

Liefs
herfstwind wijzigde dit bericht op 06-08-2019 09:32
0.25% gewijzigd
Mijn vriendin was vroeger heel ontevreden met haar borsten. Het waren net theezakjes geworden in de loop der jaren. Na haar operatie zit ze veel lekkerder in haar vel en heeft ze weer mooie borsten. Mijn schoonzus heeft haar borsten laten verkleinen. Ook zij vond haar borsten niet mooi en ze kreeg ook last van haar rug. Beide vrouwen zijn nu blij met hun borsten en tja als de mogelijkheid bestaat om er wat aan te laten doen waarom zou je het dan niet doen. Men zegt wel eens dat je niet moet gaan snijden in een gezond lichaam maar de kans dat het niet goed gaat is erg klein, zeker in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:07
Kleine borsten zijn ook borsten, het voordeel van kleine borsten is dat je veel slanker oogt
Mijn buik steekt vaak verder uit dan mijn borsten.
Ik weet niet of ik hier een huil- of een lach-emoji aan toe moet voegen :rofl:
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
06-08-2019 10:06
Maar dat gaat dus écht niet altijd. Ik heb een zeer klein A-cupje, maar die zijn echt zo klein dat je amper ziet dat ik borsten heb. Natuurlijk kan ik een BH aan doen met een kilo padding, maar dat zit echt niet lekker. Verder valt het altijd op dat ik veel te kleine borsten heb vergeleken met mijn heupen. Het past gewoon allemaal net niet bij elkaar.
En niet dat ik er nou zo'n minderwaardigheidscomplex over heb, maar als ik op een punt in mijn leven kom waar ik de tijd heb en het zou kunnen betalen, zou ik echt denken 'waarom niet'.
Jij hebt dus een normaal lijf. Tenminste, zoals dat voor de opkomst van 'alles nep' normaal was. (Oma vertelt) Vroeger hadden vrouwen niet vaak 65H als bh-maat, voeding is ook een oorzaak van de toegenomen boezems.
Jij kan dus strakke bovenkleding aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
06-08-2019 09:55


Mijn man werd overigens erg enthousiast toen ik vertelde een vergroting te overwegen :-D
wat een loser
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
06-08-2019 10:23
Mijn buik steekt vaak verder uit dan mijn borsten.
Ik weet niet of ik hier een huil- of een lach-emoji aan toe moet voegen :rofl:
herkenbaar :-D

Ooit had ik een D-cup, met elke zwangerschap een cup minder. Nu B-cup.
Toen ze groot waren, wilde ik ze kleiner, nu ze kleiner zijn, wil ik ze groter...
Tja,
De rest van mijn lijf is ook niet meer zoals 20 jaar geleden. Recent eerste grijze haren ontdekt. Ik hoop gewoon dat ik in mezelf genoeg kwaliteiten blijf zien (misschien eerder innerlijk dan uiterlijk) om niet de nood te voelen daar iets aan te doen.

Ik geniet van de vreugde die mijn lijf me geeft, ik kan dansen, fietsen, yoga doen, genieten van aanrakingen. Mijn niet-perfecte lijf geeft me zoveel.
Ik heb het er met mijn man ook wel eens over, dat onze lijven veranderd zijn. Onlangs zei hij iets in de trant van 'maar het is toch raar om alleen op een lijf te vallen' waarmee hij bedoelt dat ik een pakket ben en dat hij daarop valt. Inclusief alle uiterlijke en karakteriële tekortkomingen.

Dat is ook de boodschap die ik aan mijn kinderen wil meegeven. Dat ze perfect goed zijn zoals ze zijn. Ze hebben een gezond goed werkend lijf en ik hoop dat ze dat kunnen omarmen.

TO, dit is wellicht niet het soort reactie waar je naar op zoek bent. Ik hoop dat je lijf jou ook veel plezier/genot brengt en dat je niet de noodzaak voelt om er nog veel aan te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kleine borsten en 10 jaar geleden een borstvergroting laten doen. Zag er perfect uit en was er zo blij mee!
Na 5 jaar toch laten verwijderen. Het zijn tikkende tijdbommen. Kans op lekken, en meer kans op borstkanker.
Dat mensen nu nog kiezen voor borstimplantaten snap ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
MJ90 schreef:
06-08-2019 10:20
Hoi Dames,

Ik ben vorige week op intakegesprek geweest bij Velthuis kliniek in Eindhoven.
Na mijn 2 zwangerschappen zijn mijn borsten leeg.. Ik heb nu een kleine B cup over en ik zou graag een volle C cup willen.
Ze adviseerden 250 cc mentor anatomisch implantaat in te brengen. Ik weet niet of ik dit te veel ga vinden.. maar goed ik kan altijd nog een keer terug om te passen.
Echter ik zit heel erg met de complicaties van een operatie en de nadelen van een borstvergroting in mijn maag. Ik schrok behoorlijk van alle info die op internet en in de folders van de kliniek te vinden zijn. Moet ik me hier zorgen over maken?

Iemand al ervaringen met velthuiskliniek? Of zoutoplossing implantaten?

Nee joh, niks van aantrekken. Die verhalen staan er alleen om jou bang te maken.
.
MJ90 schreef:
06-08-2019 10:20
Hoi Dames,

Ik ben vorige week op intakegesprek geweest bij Velthuis kliniek in Eindhoven.
Na mijn 2 zwangerschappen zijn mijn borsten leeg.. Ik heb nu een kleine B cup over en ik zou graag een volle C cup willen.
Ze adviseerden 250 cc mentor anatomisch implantaat in te brengen. Ik weet niet of ik dit te veel ga vinden.. maar goed ik kan altijd nog een keer terug om te passen.
Echter ik zit heel erg met de complicaties van een operatie en de nadelen van een borstvergroting in mijn maag. Ik schrok behoorlijk van alle info die op internet en in de folders van de kliniek te vinden zijn. Moet ik me hier zorgen over maken?

Iemand al ervaringen met velthuiskliniek? Of zoutoplossing implantaten?
lijkt me wel, je gaat moedwillig een risico aan omdat je niet tevreden bent over je borsten. Iedereen die geen complicaties kent en blij is zal zeggen dat je dat moet doen maar er zijn er genoeg met andere ervaringen. Een kwart (!!!!) van de vrouwen houdt chronische pijn over aan borstvergroting. Dat is geen klein risico, dat is een heel groot risico. https://www.radboudumc.nl/nieuws/2009/c ... vergroting
en bedenk je ook dat vrouwen niet makkelijk praten over de negatieve gevolgen van een borstoperatie, de omgeving zal niet mild zijn, ze wilden dit immers zelf, hebben er veel geld voor betaald en er is geen enkele medische noodzaak
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
06-08-2019 10:06

En niet dat ik er nou zo'n minderwaardigheidscomplex over heb, maar als ik op een punt in mijn leven kom waar ik de tijd heb en het zou kunnen betalen, zou ik echt denken 'waarom niet'.
Maar tja, TO kampt met depressies en angstklachten
Dan vind ik dit soort ingrepen in principe geen goed idee. Je kunt beter werken aan je innerlijk, dan denken dat uiterlijke veranderingen geluk gaan brengen
Mick- schreef:
06-08-2019 10:40
Hier ook kleine borsten en 10 jaar geleden een borstvergroting laten doen. Zag er perfect uit en was er zo blij mee!
Na 5 jaar toch laten verwijderen. Het zijn tikkende tijdbommen. Kans op lekken, en meer kans op borstkanker.
Dat mensen nu nog kiezen voor borstimplantaten snap ik echt niet.
ik weet dat er meer vrouwen hier zijn die hun implantaten hebben laten verwijderen
Envelop schreef:
06-08-2019 09:55
Mijn man werd overigens erg enthousiast toen ik vertelde een vergroting te overwegen :-D
Leuke man. Ik zou het toch echt niet leuk vinden als mijn man daar enthousiast over zou worden. Soort verkapte manier om te zeggen dat je borsten niet goed genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 10:42
Maar tja, TO kampt met depressies en angstklachten
Dan vind ik dit soort ingrepen in principe geen goed idee. Je kunt beter werken aan je innerlijk, dan denken dat uiterlijke veranderingen geluk gaan brengen

Dat heb ik even gemist? Ik lees alleen dit van TO: "Het is ook niet zo dat ik super onzeker was of een minderwaardigheidscomplex heb o.i.d." Waar lees jij dat ze depressies en angstklachten heeft om haar borsten?
The eyes are useless when the mind is blind.
sanjunipero schreef:
06-08-2019 11:05
Dat heb ik even gemist? Ik lees alleen dit van TO: "Het is ook niet zo dat ik super onzeker was of een minderwaardigheidscomplex heb o.i.d." Waar lees jij dat ze depressies en angstklachten heeft om haar borsten?
oh de loep!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erg kleine borsten. Ooit overwoog jij wel een borstvergroting, maar ik vind het het geld en de eventuele pijn niet waard.

Ik heb altijd erg pijnlijke en gevoelige borsten door hormonen.
Ik heb altijd moeite gehad met de grootte van m'n borsten. Na 2 zwangerschappen heb ik er nog meer moeite mee, maar een operatie ga ik niet laten doen. De risico's zijn me te groot. Daarnaast heb ik nog niet één voor en na foto gezien waar de borsten er echt mooier op zijn geworden. Nu zie ik ook vaak dat dat vrouwen zijn die van cup A naar C zijn gegaan en dat staat vaak gewoon niet bij hun lichaam. Ik hou het wel gewoon bij een double push-up bh onder bepaalde kleding.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:43
ik weet dat er meer vrouwen hier zijn die hun implantaten hebben laten verwijderen
Klopt die arts waar ik ze bij liet verwijderden doet alleen nog maar verwijder operaties en dit aan de lopende band. Ze plaatst ook geen silicone implantaten meer bij vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Herfstwind schreef:
06-08-2019 10:07
In principe is dat niet iets om vanuit te gaan. Het komt zeker voor, maar de implantaten zijn tegenwoordig van zo'n kwaliteit dat dat vrij weinig nodig is. Kwestie van geluk of pech hebben lijkt me.

Dat dachten ze de afgelopen 30 jaren ook steeds.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn mijn borsten ook niet meer zo mooi als voordat ik kinderen kreeg
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:06
De man had moeten zeggen: ik vind je prachtig zoals je bent, voor mij hoef je niks te veranderen. Maar als je dan perse wil dan sta ik achter je.
Dit zegt mijn man ook. Alleen dat hij dan absoluut niet achter een operatie zou staan.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 11:08
oh de loep!
Ah, TO heeft dus depressies en angstklachten, maar nergens staat dat verder gespecificeerd. Als ze in dit topic aangeeft geen minderwaardigheidscomplex te hebben over haar borsten, ga ik er vanuit dat de borstvergroting geen keuze is geweest als 'oplossing' voor depressie/angsten.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 10:42
Maar tja, TO kampt met depressies en angstklachten
Dan vind ik dit soort ingrepen in principe geen goed idee. Je kunt beter werken aan je innerlijk, dan denken dat uiterlijke veranderingen geluk gaan brengen
Dat staat hier geheel los van. Het gaat super goed met me, vandaar dat ik ook bezig ben om mijn medicatie af te bouwen. Eerder gaf ik aan veel te sporten, en tevreden te zijn met mijn lijf en wat ik bereikt hebt. Mijn borsten vond ik uit verhouding met de rest van mijn lijf, en de nieuwe zie ik nu als de kers op de taart na hard gewerkt te hebben.

En zoals mijn zus heel mooi zei, die overigens ook niet heel positief tegenover bv staat: "Je hebt je heel lang zo rot gevoeld in het verleden, waarom zou je jezelf dit dan niet gunnen?"
winters schreef:
06-08-2019 11:14
Helaas zijn mijn borsten ook niet meer zo mooi als voordat ik kinderen kreeg



Dit zegt mijn man ook. Alleen dat hij dan absoluut niet achter een operatie zou staan.
nee precies, die van mij zegt dat het mooier is om te zien dat een vrouw heeft gebaard en gevoed
Alle reacties Link kopieren
Herfstwind schreef:
06-08-2019 11:15
En zoals mijn zus heel mooi zei, die overigens ook niet heel positief tegenover bv staat: "Je hebt je heel lang zo rot gevoeld in het verleden, waarom zou je jezelf dit dan niet gunnen?"

Prima hoor. Jouw lijf, jouw keuze, jouw geld. Maar doen alsof het allemaal prima en gezond is JD ‘gewoon pech hebt’ als je er klachten van krijgt, is een beetje kortzichtig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Herfstwind schreef:
06-08-2019 11:15
Dat staat hier geheel los van. Het gaat super goed met me, vandaar dat ik ook bezig ben om mijn medicatie af te bouwen. Eerder gaf ik aan veel te sporten, en tevreden te zijn met mijn lijf en wat ik bereikt hebt. Mijn borsten vond ik uit verhouding met de rest van mijn lijf, en de nieuwe zie ik nu als de kers op de taart na hard gewerkt te hebben.

En zoals mijn zus heel mooi zei, die overigens ook niet heel positief tegenover bv staat: "Je hebt je heel lang zo rot gevoeld in het verleden, waarom zou je jezelf dit dan niet gunnen?"
Ze zal het lief bedoelen maar dit is natuurlijk echt een compleet verkeerd signaal. je "gunt" jezelf een operatie om iets te verfraaien aan jezelf dat op zich al prima was. Je "gunt" jezelf kans op complicaties en bij sommige implants een verhoogd risico op kanker en andere nare dingen. Gun jezelf alsjeblieft acceptatie van al je goede punten maar ook van de (in jouw ogen) mindere punten. Gun jezelf de gedachte dat je goed bent zoals je bent. Dat had de boodschap moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:03
erg omdat de boodschap is dat je borsten waar je je kind mee voedt niet goed genoeg zijn. dat neptieten iets zijn om blij van te worden. heel raar signaal.
Eens. Ik vind die van mij wel eens te klein, maar ik zou er nooit in willen laten snijden. En ik ben blij dat mijn man daar ook echt niet enthousiast van zou worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven