Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining ervaring

18-01-2017 16:56 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ik loop al een aantal jaar te twijfelen om een borstverkleining te ondergaan. Ik heb heel erge rugklachten en denk dat dit misschien komt door m'n borsten.



Echter ben ik een beetje bang voor zo'n operatie.. Heeft iemand hier ervaring mee?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Beste beslissing ooit. Enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder heb laten doen. Twijfelde al vanaf mijn vijftiende,zo ongeveer. Pas halverwege mijn dertigste laten doen. Zó zonde, achteraf gezien. Had zoveel jaar frustratie kunnen besparen, zowel lichamelijk als emotioneel. Maar goed, is niet anders.

Bij mij is borstvoeding niet meer mogelijk. Ook is gevoel in tepels heel anders. Toch zou ik ik het daarvoor niet ongedaan willen laten maken als dat kon.

Ga eens informeren bij huisarts en plastisch chirurg. Dan weet je echt meteen meer. Krijg je ook te horen of de kans groot is of de verzekering betaalt of dat een eventuele verkleining voor eigen rekening komt.
Alle reacties Link kopieren
hier 3 jaar geleden van grote f naar c.. ondertussen meer D geworden.



had altijd nek klachten rugklachten enz. sterk afgenomen. wat wil je nog meer weten.
Alle reacties Link kopieren
Van F naar A kun je waarschijnlijk vergeten, de breedte blijft namelijk gelijk.



En autorijden...



Ik weet niet zeker of je dit wilt weten, maar het is een echte operatie. Ze snijden een rondje rond je tepel, dan recht naar beneden en vervolgens komt er een snee onder je borst (anker). Ze halen flink wat vet weg, modelleren opnieuw, knippen de huid op maat en naaien het weer dicht. Dit alles terwijl jij half recht zit met je armen naar achteren. De operatie duurt een paar uur. Je wordt wakker met drains in blauwe tieten.



Eén en ander is best een aanslag op je spieren hoor.



Maar, net als met een blauwe plek; echt pijn doet het niet, tenzij je er gekke dingen mee doet.



En je moet je je tepel voorstellen als een paddestoel. Ze proberen om het steeltje niet te beschadigen, daardoor kan het zijn dat borstvoeding (tijdelijk) toch mogelijk is. Maar ze kunnen dat niet garanderen, dus als je nu al 100% zeker weet dat je geen flesjes wilt geven, dan moet je het niet doen.

Ik stond daar anders tegenover, dochter heeft het ook prima gedaan op de flessen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben 20 jaar en heb het afgelopen April gedaan, bij velthuis kliniek in Enschede. Wil je hier meer van weten kan ik je mijn mail adres wel doen. (beetje een lang maar positief verhaal om hier te typen)



Groetjes;D
Alle reacties Link kopieren
Ik dus in 2015 geopereerd, van een G naar C/D gegaan, 1,6 kg eraf. Wat je niet moet onderschatten is dat het echt een grote operatie is met flink herstel, ik kon heel weinig de eerste paar weken en had de hulp van mijn vriend hard nodig. De pijn was te doen zolang ik me gedeisd hield. Zou de pijn omschrijven als heel erg drukkend aan de zijkanten, ik had verwacht dat het meer een snijdende pijn zou zijn maar het voelde net alsof ik een loeistrakke band om een beurse bovenkant had zitten. Ik heb nog wel een ontsteking gehad, dus dat zal mijn herstel wel vertraagd hebben. Ik had er emotioneel moeite mee, vond het kort na de operatie lelijk en voelde me bijna verminkt. De emotionele indruk die dat maakte had ik onderschat. Het resultaat is het wel enorm waard. Mooie maat, staat fier vooruit. Wel wat littekens maar dat heb je nu eenmaal. Borstvoeding kunnen geven was nooit een factor voor mij. Ik had geen zin om nog jaren te lijden alleen om een periode borstvoeding te kunnen geven ooit, wat overigens soms niet eens lukt bij 'gewone' borsten. Samengevat vond ik het best heftig, maar zo blij dat ik het gedaan heb! Mijn borsten passen overal mooi in, mijn voorgevel was voorheen net een openbare attractie en nu heb ik nog steeds een mooi decolleté maar kan ze ook netjes wegsteken haha. Ik had dagelijks rugklachten en die zijn nu weg, kan overal terecht voor bh's en bikini's.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de beslissing vorige zomer genomen om eindelijk van mijn maat 75/80K af te komen.
Ben wel al wat ouder dan de meesten hier denk ik. 45+

Het hele traject van eerste bezoek tot nu heeft zo'n 5-6 maanden in beslag genomen, as dinsdag is de operatie.
Heb expres gekozen voor januari zo kon ik nog normaal kerst en nieuw vieren en ben ik weer fit in maart als de lente begint. Ik heb het jaren uitgesteld.

Ik kijk erg uit naar eenvoudig een passende BH vinden, meer keuze in bikini's, niet alleen maar kleding met hele diepe V-hals of knoopjes. Ik moet er al mijn bovenkleding op aanpassen, jassen kunnen ook nooit dicht bij mij boezem. En uiteraard die zware borsten niet meer meesleuren. Ook maakt het mij dikker dan ik ben met die enorme boezem.

Een cupmaat kon in niet opgeven maar gezien mijn bouw en hoe mensen mij kennen wil ik het liefst nog wel een cup D.

Ik verwacht dat na het herstel ik alleen maar spijt heb dat ik het geen 20 jaar eerder heb laten doen.

Ik zie erg op tegen het herstellen, ik ben een buik / zijslaper, op mn rug kan ik echt niet slapen.
Vraag: Vanaf wanneer kan je weer op je zij slapen?????

Nog even een vraagje:
De dr, vertelde dat ik de eerste 2 weken zo'n soort sportbh dag en nacht moet dragen, mag je douchen? of vanaf wanneer mag je weer douchen?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal
Ben even van alles aan t lezen over borstverkleiningen.
Komende dinsdag ben ik aan de beurt. Ik moest eer afvallen zodat ik onder de bmivan 30 kwam. Dan werd t pasvergoed door vgz.
Ik ben 31 kilo afgevallen. Moest toen ik bij de plastische chirurg kwam nog n kilo of 10 kwijt wist nl niet dat ik onder de 30 moest zitten.
Ik sta sinds 19 maart op de wachtlijst. Nadat t ziekenhuis de toestemming binnen kreeg duurde t nog n dag of 12 voor ik op die wachtlijst kwam pff en de chirurg zei eind februari dat ik zo aan de beurt zou zijn. Was toen 2 weken wachttijd.
Maar nu staat die op 8 tot 11 weken.
Was graag snel geopereerd omdat ik dat zo goed als hersteld zou zijn in de zomer Nu wordt t over anderhalve week al rond de 30 graden 😳
Ik had voor ik af gevallen was G100 en nu H denk omvang 90.
De cup is niet veel kleiner geworden t hangt nu nog meer pff.
Ik zou graag n D willen ,past wel bij jou zei de chirurg, ik hoop dat t gaat lukken, ze kunnen geen garantie geven he .
Bang dat ik straks denk dat mijn borsten met n C ( als dat t uiteindelijkzou worden)dat ik dat te klein vind.
Hebben dat er meer gehad?
Nu kwam ik pas bij de arts van de uwv , zegt ze maar omdat jij fibromyalgie hebt is t niet zeker dat je van de pijn af zal zijn na de operatie.
Daar had ik niet een aan gedacht .
Maar goed
Dinsdag is dday.
Ik ben trouwens 52 jaar.
Ik moet 1 nacht in het ziekenhuis blijven.
De eerste paar dagen na thuiskomst blijf ik bij mijn vriend in huis. Me lekker laten verwennen.
Groetjes Marian
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de operatie gegaan marian?
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
30-05-2019 08:03
Hoe is de operatie gegaan marian?
De operatie is goed gegaan duurde Ong 1 uur en kwartier.
Ik heb de eerste dag wel pijn gehad maar t valt allemaal zo reuze mee gelukkig

Slapen deed ik de 1 e nacht niet veel. Niet door pijn die had ik amper. Mijn 2 e dag ging goed en vandaag ook al prima kan mezelf wassen en douchen zelfs mijn haren wassen als je maar je armen niet te hoog doet. Borstelen op mijn hoofd gaat iets lastiger
Gisteren meteen naar de stad geweest om een passende bh te kopen
Merkte op de avond van de operatie al dat t gewicht minder was aan de voorkant. 430 en 390 gr eraf gehaald. 7 juni terug op controle dan pleisters eraf.
Maar tot nu toe gaat t dus prima bandje van bh die zit op litteken dus drukt n beetje Hoef geen extra medicatie te pakken.
Groetjes Marian
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu n D volgens de centimeters maar sportbh n C.
Ben benieuwd over t tijdje welke bh mat ik kan kopen wilde n D
Maar de grootte is prima voor mij
Alle reacties Link kopieren
To, ik heb een A soms B van mezelf. Zou je niet aanraden om die maat te nemen, mocht het mogelijk zijn. 9 van de 10 shirtjes zitten niet leuk omdat je 'ruimte' over hebt in het shirt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
30-05-2019 12:29
To, ik heb een A soms B van mezelf. Zou je niet aanraden om die maat te nemen, mocht het mogelijk zijn. 9 van de 10 shirtjes zitten niet leuk omdat je 'ruimte' over hebt in het shirt.
Er is geen chirurg die van een F of G cup naar een A of B gaat hoor.
Alle reacties Link kopieren
Marian67 schreef:
30-05-2019 12:25
Ik heb nu n D volgens de centimeters maar sportbh n C.
Ben benieuwd over t tijdje welke bh mat ik kan kopen wilde n D
Maar de grootte is prima voor mij
Hoe voel je je nu?
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het 1 week geleden dat ik de operatie kreeg.
T is me zo mee gevallen. Weinig pijn. Wel vies met die aquapleisters nu er wondvocht? Inzit.
T rolt ondermijn borsten op.dus vandaag gebeld naar de poli.
Morgenochtend kan ik komen dan ipv vrijdag de controle.
Ze vroegen wat er gezegd was over de pleisters ik zeg niks.
Nu zei ze mag er na n week af ik zeg oh niks over gehoord.
Morgen halen ze die er meteen vanaf . Wat spannend . Want hoe ziett eruit he.zonder die pleisters
Ik slik zo wie zo al elke dag 2x10 mg langwerkende oxycodon. Misschien dat ik daarom minder pijn heb dan anderen?
Heb verschillende verhalen gezien en gehoord die hadden veel pijn.
Ik moet opletten dat ik niet teveel doe. Automatisch pak ik dingen uit keukenkast pff.
Afgelopen dagen heerlijk relaxed op de camping.
Ik ben benieuwd hoe t met jullie nu gaat zo na de verkleining.
Wanneer mag je eigenlijk fietsen? Autorijden mis ik niet maar wel t fietsen 🙄
Groetjes Marian


apiejapie schreef:
01-06-2019 22:05
Hoe voel je je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 maand geleden geopereerd. Het is mij 100% meegevallen. Zo goed als geen pijn gehad. Mocht na 2 weken weer autorijden en fietsen. Na 6 weken mocht ik alles weer doen. Moest wel 6 weken een sport bh dragen, dag en nacht. Ik had in het begin wel hele gevoelige tepels, was heel vervelend, maar dat is ook grotendeels weggetrokken.
Nu 3 maanden na de operatie ziet het er al heel mooi uit, littekens beginnen al te vervagen. Ik ben echt blij dat ik het heb laten doen.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
01-06-2019 22:05
Er is geen chirurg die van een F of G cup naar een A of B gaat hoor.
Dat zal wel, maar TO vroeg er toch naar of dat kon? Ik gaf alleen aan tegen welke problemen je dan aanloopt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Even een update
Op deze dag is het 3 weken geleden dat ik geopereerd werd.
Het loopt niet zoals t moet lopen.
Vorige week naar het ziekenhuis geweest om de hechtknoopjes te verwijderen rondom mijn tepels.
Dat ging zonder problemen.maar Er kwam uit beide kanten onder mijn borst wat wondvocht,recht meer dan links .
Advies 2 x per dag spoelen onder de douchen en deed er al inmiddels vette gaasjes erop . Ik kreeg n recept mee zodat ik t nu niet meer zelf hoefde te betalen gelukkig maar.
Na donderdag ging ik meer pijn krijgen werd mijn rechterborst aan de onderkant rood en warmer. Ik was er al ban voor het gat werd groter bah.
Maandagochtend maar opgebeld beter te vaak dan te weinig. Wist al dat t niet goed zat.
Ik was na donderdag al wat gaan fietsen. Opzich ging t wel als ik maar niet op een hobbelweg fiets(en die wegen zijn hier veel grrr)
Nu dus even niet fietsen
Er is n stukje hechting zichtbaar geworden die had hij verwijderd want had geen functie meer en daar komen bacteriën op te zitten.
Ik mocht vanmiddag dus meteen door naar de apotheek. Om antibiotica te halen(die is meteen goed voor mijn blaasontsteking🙄)
En een spoelmiddel om gaasjes in te drengen,die moeten 15 min op de wond loggen.
Daarna weer uitspoelen onder de douche.
Ik hoop dat t snel geneest en niet erger gaat worden.
Moet t natuurlijk nog steeds rustig doen.nog zeker 3 weken . Geen idee hoe t verder gaat lopen. Autorijden mocht vorige week ook al maar ik had zelf al t idee dat dat niet slim zou zijn. Nu nog steeds erg afhankelijk van anderen .

Ik ben wel nog steeds blij dat ik deze stap durfde te maken.
Ik ben er heel blij mee ze zijn mooi nu hangen niet meer . Mijn tepels zijn bijna helemaal gevoelloos.
Wat dus normaal is . Ze werken nog wel krijg nog harde tepels.
Wanneer er weer gevoel in gaat komen ?ik heb geen idee denk geduld hebben.
Nog een paar weken dan kan ik mooie sexy bh’s kopen
Hroetjes weer van mij
Marian

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven