brood vervangers

woensdag 7 juni 2017 om 14:29

woensdag 7 juni 2017 om 14:30
woensdag 7 juni 2017 om 14:34
Mijn broer kreeg best een buikje (geen bolle buik maar echt een vechtlaagje erop) en is toen 2 weken met koolhydraten gestopt. Boem weg buik.. zó raar was dat om te zien! Verder niet gedieet of zo.
Maar ik hou van brood en pasta dus als je wat wil minderen, kun je bv bij je avondeten wat minder aardappels pakken en meer groentes als vulling. Het enige met avondeten wat ik kan bedenken is quinoa. Daar zitten niet zoveel koolhydraten in en is best te eten (beetje hetzelfde als rijst maar dan gezonder).
Maar ik hou van brood en pasta dus als je wat wil minderen, kun je bv bij je avondeten wat minder aardappels pakken en meer groentes als vulling. Het enige met avondeten wat ik kan bedenken is quinoa. Daar zitten niet zoveel koolhydraten in en is best te eten (beetje hetzelfde als rijst maar dan gezonder).
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

woensdag 7 juni 2017 om 14:44
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... r-you.html
Uit Israelisch onderzoek blijkt, dat wit brood even goed is. terwijl ik als ik eens een wit broodje neem altijd het gevoel heb, niet ´echt´ te eten. stom is dat

woensdag 7 juni 2017 om 14:48
Okeej thanks! Ik had waarschijnlijk beter gezegd waarom ik het vraag. ik ben bezig met een online cursus over voeding en vitamines, superleuk! Ik moet nu een essay schrijven, over een 'food-based solution to correct low micronutrient status in a self-chosen target group'. Ik ga het hebben over jodium-inname van vrouwen in Nederland van 'childbearing age'. En de relatie met de afname van broodconsumptie, waaraan inderdaad jodium toegevoegd is. Dus ik geef jullie helemaal gelijk 
Maar ik zie vaak zat koolhydraat-mijders op het Lijf & Lijn forum, dacht dat die sneller zouden reageren als ik niet meteen op een wetenschappelijke stokpaardje ga zitten.

Maar ik zie vaak zat koolhydraat-mijders op het Lijf & Lijn forum, dacht dat die sneller zouden reageren als ik niet meteen op een wetenschappelijke stokpaardje ga zitten.

woensdag 7 juni 2017 om 14:48
Precies, ook een reden waarom ik voor volkoren kies.herfstappeltaart schreef: ↑07-06-2017 14:47Volkorenbrood bevalt meer vezels dan witbrood. Vezels zijn goed voor je gehele gezondheid en met name voor je darmen.

woensdag 7 juni 2017 om 14:50
Ah dat werpt een geheel ander licht op de zaaktigri schreef: ↑07-06-2017 14:48Okeej thanks! Ik had waarschijnlijk beter gezegd waarom ik het vraag. ik ben bezig met een online cursus over voeding en vitamines, superleuk! Ik moet nu een essay schrijven, over een 'food-based solution to correct low micronutrient status in a self-chosen target group'. Ik ga het hebben over jodium-inname van vrouwen in Nederland van 'childbearing age'. En de relatie met de afname van broodconsumptie, waaraan inderdaad jodium toegevoegd is. Dus ik geef jullie helemaal gelijk

woensdag 7 juni 2017 om 15:03
Nou... behalve wat je eet in plaats van brood!herfstappeltaart schreef: ↑07-06-2017 14:50Ah dat werpt een geheel ander licht op de zaak. Jou hoeven we niets meer te vertellen.
Ik heb zelf ook wel een fase gehad hoor van glutenvrij, de zoete aardappelen en bonen kwamen mijn neus uit haha. Wegens burnout dacht ik, wie weet krijg ik daar meer energie van! Maar helaas. Maar je hoort het zo vaak dat je er toch in mee neigt te gaan, ik in ieder geval.
Echt een tip trouwens voor wie maar tijd heeft en interesse heeft in voeding: de EdX cursus Food & Health van Wageningen Universiteit. Gratis en je leert er veel van!

woensdag 7 juni 2017 om 15:04
Mijn kind is hierop gepromoveerd dus ik hoef geen cursus hahaha. Ik eet gewoon volkorenbrood dus niks vervangers.tigri schreef: ↑07-06-2017 15:03Nou... behalve wat je eet in plaats van brood!
Ik heb zelf ook wel een fase gehad hoor van glutenvrij, de zoete aardappelen en bonen kwamen mijn neus uit haha. Wegens burnout dacht ik, wie weet krijg ik daar meer energie van! Maar helaas. Maar je hoort het zo vaak dat je er toch in mee neigt te gaan, ik in ieder geval.
Echt een tip trouwens voor wie maar tijd heeft en interesse heeft in voeding: de EdX cursus Food & Health van Wageningen Universiteit. Gratis en je leert er veel van!

woensdag 7 juni 2017 om 15:06
Bedankt voor de tip, top!tigri schreef: ↑07-06-2017 15:03Nou... behalve wat je eet in plaats van brood!
woensdag 7 juni 2017 om 16:47
Ik eet de laatste 20 jaren maar één broodje per dag, omdat ik het te lekker vind.
Behalve de laatste drie weken; omdat mijn stofwisseling sneller is geworden (zo rond de 2900 kcal tegen vroeger 1900) eet ik tijdelijk ook een broodje 's morgens (of pannekoek, of macaroni) zo lang mijn stofwisseling zo druk doet.
Behalve de laatste drie weken; omdat mijn stofwisseling sneller is geworden (zo rond de 2900 kcal tegen vroeger 1900) eet ik tijdelijk ook een broodje 's morgens (of pannekoek, of macaroni) zo lang mijn stofwisseling zo druk doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

woensdag 7 juni 2017 om 16:54
In witvis zit ook heel veel jodium.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

woensdag 7 juni 2017 om 17:16
ja ik meen in veel zeevis en zeewier. Ik vond het toch wel heel bizar om te lezen dat Europa zo is achtergebleven qua jodium-deficientie. Van alle landen die ondervoed zijn qua jodium, liggen de meeste in europa! Zelfs Afrika heeft het beter voor elkaar.

woensdag 7 juni 2017 om 17:19