Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kloekje: Fijn dat het goed gaat. Soms hoor je dat sommige werkplekken ware schrans plekken zijn, waar onderhand meer gevreten wordt dan wat anders haha. Dus heb je geluk.

Oh wacht, ik mag wel de repen. Lees nu in de regels van Cambridge:
'Het gebruik van repen is pas toegestaan twee weken nadat met het Cambridge 500 of 800
(totaalvoeding) afslankprogramma gestart is'

En donderdag ben ik 14 dagen bezig, dus yeey.

En nee, heb mezelf nog niet gewogen, dit wil ik volhouden tot vrijdag. Dan zit er precies 1 week tussen en aangezien ik me gewoon aan de 3 cb producten houd zal het vast wel goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat raar, ik mocht afgelopen donderdag(na 4 dagen cb500) al aan de repen! Maar ik ga er ook meteen weer mee stoppen, want ik merk dat ik er juist honger van krijg! Ook ben ik met mn gedachten echt NON stop met die repen bezig, ik neem ze steeds als avondeten.. de HELE dag heb ik nu honger, omdat ik weet dat er een reep aankomt.. vet irritant! Gister geprobeerd om te beginnen met de reep om wat rust in mn hoofd te creeeren, maar das ook niet gelukt want dan weet ik dat er nog meer in de koelkast liggen! Ik ga dus echt weer terug naar de shakes en papjes, want dat gaat dus prima bij mij! Die repen, komt denk ik ook omdat ik vandaag ongesteld ben geworden, met chocolade zijn echt killing nu voor mij haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe alleen maar shakes gehad...
Zijn die repen lekker en welke vind je dan lekker ?
Morgenavond mijn eerste weegmoment... spannend !
Alle reacties Link kopieren
Sja tis niet te vergelijken met een echte chocoladereep haha maar ik vind ze best prima te doen.

Ik vind de chocola, choco-peanut en witte chocola met limoen lekker. De rest van de smaken trekken me niet zo.

Spannend morgen eerste weeging, hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Heb 2x een dag geleefd op 2 crackertjes met 30+ kaas en een appel. Ik kreeg die shakes gewoon niet meer weg. Wat een ellende.
Zit me ook steeds meer af te vragen of ik niet gewoon een andere dieet moet gaan doen of naar een dietiste zal gaan.
Vanmiddag naar mijn weegjuf dus hopen dat er in ieder geval iets van af is en alle ellende niet voor niks was.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Curadise Ik lees zowel hier als op fb dat het heel erg ligt aan welke consulent je hebt. En niet alleen wat betreft die repen, maar over meerdere dingen. Handig :-[
Gewoon de repen skippen! Lijkt me ook niks zo.

Anewlife Spannend, succes!

enchantedjewell Ook jij succes! Als je de shakes niet verdraagt dan wordt dit dieet wel heel moeilijk. Dan is het gewoon niet te doen. Ja, of je moet alleen de repen/pap/soepjes nemen, krijgt je die wel naar binnen?
Hallo allemaal!

Zo, ik ben er eventjes niet en ineens weer een hele hoop nieuwe mensen! Tof!!! Welkom allemaal, hoop dat jullie het allemaal ook langere tijd vol gaan houden en dat het maar een successvolle CB mag zijn!

Hier alles goed. ik zit nu een tijdje in stap 3 - was van de week wat aangekomen weer. Baalde ik van want waarom?! Lijkt me dat je 1 week aankomt en dan weer afvalt. Maar goed, we zetten gewoon door. In het kader van 'je moet toch wat' heb ik voor stap 3 mezelf de 28 dagen challenge opgelegd- 28 dagen in deze stap en dan misschien naar stap 4. We zien het wel weer. In ieder geval woog ik nu 79.8 (ik was dus eerder al 79,5...)- MAAR DUS ONDER DE 80!!! MIJN GOD WAT EEN GEVOEL. Ik ben echt trots, maar wil zo graag naar 78! Hopelijk volgende maandag!

@anewlife: top, sporten in stap 1! Heb ik ook gewoon gedaan; je moet niet verwachten dat je even hard als eerst kan (dan ben je de volgende dag dood) maar het kan gewoon hoor!

@Fatty5: herkenbaar, die moeilijke momenten. Gewoon doorzetten. Na zoveel tijd heb ik ook nog steeds pittige momenten hoor - moest van de week scones uitdelen aan leerlingen. Slagroom en jam en deeg en hmmmmmm oooh wat vond ik dat moeilijk. Maar de kick is het kunnen weerstaan en trots kunnen zijn!

@Enchantedjewell: ik las iets over shakes en problemen: heb je al geprobeerd een muffin ervan te maken? Ik maak er altijd een soort papje van en doe het glas dan in de magnetron (hoogste stand, 2 minuten) - en elke ochtend begin ik de dag dan met een muffin. Voelt heel luxe in ieder geval en misschien helpt dat je? Mag gewoon van mijn consulente zolang ik er maar een glas water (in mijn geval een kop koffie) naast neem!

@curadise: Raar dat je de repen al mag... bij mij was ze echt heel stellig 'Nee pas na twee weken anders wekt het honger op'. Dat klopt wel bij jouw verhaal. Ik zou nog even wachten met de repen dus!

@Kloekje: Zo dicht bij je streefgewicht!!! Houd vollllll!!!

Rest mij om te zeggen:
Succes allemaal weer meiden
anoniem_64f8cc324515f wijzigde dit bericht op 11-09-2018 18:11
2.76% gewijzigd
@ Ariel:

Voor in de tabel:

Stap 3 nu!
Huidig gewicht: 79,8
Vorig gewicht: 79,5
Totaal afgevallen: 34,7 kilo
Alle reacties Link kopieren
@WitherWings: ik las iets over shakes en problemen: heb je al geprobeerd een muffin ervan te maken? Ik maak er altijd een soort papje van en doe het glas dan in de magnetron (hoogste stand, 2 minuten) - en elke ochtend begin ik de dag dan met een muffin. Voelt heel luxe in ieder geval en misschien helpt dat je? Mag gewoon van mijn consulente zolang ik er maar een glas water (in mijn geval een kop koffie) naast neem!

:o Oeh dat wil ik ook! Ga ik morgen proberen! Hoe maak je er een papje van? Hoeveel ml water doe je erbij dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Net eerste weegmoment gehad en 5,2 kg kwijt !! Super blij
Ook 5 cm in taille minder ....
En 2 punten omlaag in BMI
Ben zo blij... motiveert weer om door te gaan.

Voor in tabel:

Vorig gewicht: 89,0
Nieuw gewicht: 83,8
Totaal afgevallen: 5,2
Alle reacties Link kopieren
@Anewlife wow wat veel! Gefeliciteerd! :hello:
@curadise: ik doe er een klein laagje water bij, dan mixen met een vorkje. Gewoon rustig water bijvoegen tot je een beetje een deegmix achtig iets hebt!

@anewlife: goed bezig!!!
Alle reacties Link kopieren
@ Fatty5: Qua werk zelf en nu met de nog niet ontdekte snackbehoefte op werk ben ik erg blij. Op mijn vorige werk was dat wel anders. Daar heb ik wel een aantal kilo's aan gegeten denk ik :popcorn:

Gelukkig is het werk zelf ook leuk en de collega's ook. Alleen is het een kantoorbaan en kwam ik in mijn werkeloze periode heel makkelijk aan 10.000 stappen. Dat lukt me nu op werkdagen helaas niet...

Wat een goede zelfdiscipline; vrijdag pas thuis wegen! goed bezig hoor.

@ curadise: gewoon de producten pakken die voor jou werken. Maar ongesteldheid kan wel een vertekend beeld geven...

@ enchantedjewell: hoe was het vandaag bij de weegjuf? ik ben benieuwd hoe het er voor staat en of er alternatieven zijn voor het nemen van de shakes voor je in dit dieet!

@ Wings; leuk dat je er weer bent! Gezellig! en wat een mijlpaal he onder de 80! Maar sowieso heb je al een super super mooi resultaat bereikt! Echt knap van je! Jouw omgeving zal toch ook wel heel trots op je zijn! en wat een reacties moet je wel niet krijgen. En dat heb je maar mooi allemaal voor elkaar gekregen!

Wel jammer en vreemd dat je in stap 3 bent aangekomen, maar uiteindelijk zal je toch ook in stap 3 afvallen? en 4 toch ook? Je krijgt dan nog steeds veel minder kcal binnen. Wel fijn om het te koppelen aan de 28 dagen challenge!

en ja, ik ben bijna bij mijn eerste streefgewicht. Maar dat heb ik al verder naar beneden bijgesteld voor mezelf... Haha. Het kost me geen moeite dus ik ga op mijn gemakje door en de dalende lijn voortzetten (hoop ik!)

@ anewlife; wat een supermooi resultaat van de eerste weging! :cheer: goed bezig! dit moet toch de ultieme motivatie zijn?

Wat dat wegen betreft, ik ben met een ander dieet bezig en dus niet bij een weegjuf, maar ik heb met mezelf afgesproken dat vrijdag mijn weegmoment is. Zowel voor hier als in een app. Dus dat is toch wel altijd een spannend momentje...

Fijne avond dames
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik hoop dat ik hier ook mee zou mogen praten. Ik ben vandaag begonnen aan Cambridge met stap 1 en aangezien ik niet veel mensen ken die t doen/gedaan hebben is het wel fijn om naast mijn consulente met wat meer ervaringsdeskundigen te praten heb ik me hier aangemeld.

Om even een beeld voor jullie te creëren zal ik mijzelf even voorstellen.

Ik ben Evelien, 25 jaar en woonachtig in de omgeving van Rotterdam. Al zo lang als ik me herinner heb ik overgewicht. Al schijnt het wel zo te zijn dat t ongeveer vanaf mijn puberteit is.

Op mijn zwaarst woog ik over de 100 kilo en met een lengte van maar 1,67 is dat veel en veelste veel. Een jaar of 5 geleden ging ik met mijn moeder Cambridge doen. Toen was er alleen 500 of 800 en wij kozen voor 500. Helaas moesten wij na 2 of 3 weken stoppen omdat mijn vader het er totaal niet mee eens was en we echt uit huis gezet zouden worden als we door zouden gaan. In die weken ben ik uiteraard wel afgevallen, maar omdat we van de ene op de andere dag gestopt waren zat het er ook zo weer aan.

3 jaar geleden ben ik weer gaan afvallen en ben afgevallen tot zo'n 82 kilo. Dat is een tijd stabiel geweest maar momenteel weeg ik 89,5 kilo(officiële weegmoment bij consulente, was wel in de avond. Vanmorgen woog ik 88,2 kilo) en ik ben er klaar mee om dik te zijn. Om niet eens een boterham op straat te durven eten ivm de reacties. Ik wil mezelf kunnen aankijken met een lach in de spiegel, ik wil voor mijn vriend mooi kunnen zijn en blij zijn met mijn lijf.

Vorige week donderdag heb ik een mail gestuurd naar een consulente bij mij in de buurt, maandagochtend een bel afspraak gehad en maandagavond was mijn intake. Gisteren personeelsuitje gehad dus toen kon ik niet beginnen en vandaag ben ik dus begonnen.

De timing is niet handig, maar als je daar naar kijkt zou ik denk ik pas kunnen beginnen in het nieuwe jaar :') zaterdag heb ik een festival en blijf bij iemand slapen, volgende week ben ik jarig, week erna mijn vriend en week daarna zijn mijn opa en oma 60 jaar getrouwd.

Oeps het is een heel verhaal geworden :shame: sorry!

Ik zal ook even mijn gewichten neerzetten, ik zet hier dan de officiële weegmomenten neer qua gewicht.

Gewicht nu: 89.5 kilo
Streefgewicht 1: 70 kilo

Uiteindelijk wil ik nog minder, maar dit is het eerste doel ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eefsel2109! :cheer:

Ik ben ook vorige week begonnen, succes! Uiteindelijk komt diëten nooit uit, dus kun je maar beter gewoon beginnen, des te sneller heb je t ook gehad. :cheer2:

Ik vond de eerste week uiteindelijk best pittig! Afgelopen weekend, zoals altijd, toch weer dingen erbij gegeten, zoals komkommertje of gekookt eitje want dat 'mag' (in mijn hoofd dan want dan raak je toch niet uit ketose??) Wie hou je voor de gek zou je zeggen, ik had t dan ook alweer een beetje opgegeven(ondanks dat ik wel afval hoor) en me erbij neergelegd dat afvallen gewoon niet voor mij weg gelegd is.. maaaaar...

sinds deze week, en dit had ik bij mij nooit verwacht, het lijkt alsof mijn hoofd vooral af moest kicken van eten, normaal denk ik 24/7 aan wat ik voor mijn volgende maaltijd ga eten, of koppel ik activiteiten(dat kan ook lekker bijv. Expeditie Robinson kijken op de bank) aan iets lekkers eten.. (want dat heb ik dan verdiend in m'n hoofd) Nu ik alleen die papjes en shakes eet, lijkt het alsof mijn hoofd er vrede mee heeft. Ook heb ik normaal echt elke dag wel zin in een stukje kaas enzo, maar dat is nu ook weg.. Als ik nou ook lekker blijf afvallen, dan word t misschien nog wel wat haha.

Lang verhaal kort... je gaat jezelf de eerste week wss echt een aantal x tegen komen, maar er is licht aan t einde van de tunnel, even doorzetten dus.. succes!
Alle reacties Link kopieren
Jeej, het wordt al wat actiever hier!

WitherWings Jaaa, onder de 80, goed zo! :cheer2:
Ik zie dat je al veel bent afgevallen, geweldig!
Het geeft idd een beter gevoel om lekkere dingen af te slaan dan ze te nemen. 9 van de 10x krijg je spijt, en dan ga je je alleen maar rotter voeler.

Anewlife Wow, goed bezig! Als zo'n weegmoment niet motiveert dan weet ik het ook niet meer :cheer2:

Kloekje Lijkt me ook lastig met een kantoorbaan. In de pauze extra stevig doorstappen? Of erheen fietsen, geen idee hoe ver je er vanaf woont. Alle beetjes helpen. Fijn dat het werk je bevalt!

Eefsel2109 Welkom!
Jeetje, je vader reageerde wel heel heftig :-o Al moet ik toegegeven dat dit dieet ook wel heftig is, het is niet niks.
De eerste paar dagen kunnen rot zijn, maar niet opgeven! Als je het moeilijk hebt dan afleiding zoeken of hier lekker komen zeuren :lol:
Succes!

Curadise Wat goed dat je er nu beter in staat. Ook ik wil elke dag wel iets wat niet mag, en toch ook weer niet want lang leve de ketose. Voelt heel dubbel.

Net gesport, was wel zwaar. Beetje hoofdpijn nu ook, dus giet nu sowieso extra water naar binnen. Mijn consulente raadde sporten af, maar ik ben een eigenwijs stuk vreten. Ik kijk wel hoe het verder gaat, probeer wel goed te luisteren naar mijn lichaam. Die wilt nu friet, dus geef ik lichaam friet. Kidding :mrgreen:

Sporten helpt mij vooral om het in mijn kop rustiger te krijgen, dus vandaar ik sowieso wel weer het sporten wilde oppakken. Voel me nu ook goed, op wat jankende spieren en lichte hoofdpijn na.

Morgen 2 weken bezig wat betekent dat ik aan mijn repen mag beginnen. Omdat ik vandaag gesport heb vond ik dat ik er vandaag wel 1 mocht. Eerste hap was ik blij en dacht; snickersss! Maar hoe meer ik at hoe meer het tegen begon te staan, ook qua smaak. Nu heb ik er zelfs spijt van, voelt alsof ik heb gezondigd, zo raar. Had liever mijn shake gehad. Overige 3 repen gaan dan ook weer terug naar consulente.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie welkom! Nou de eerste anderhalve dag zit er op. En ik weet dat mijn consulente zei dat het beter is om niet thuis op de weegschaal te gaan staan, maar kon het toch niet laten :shame: gisterochtend 88.2 voor ik begon en vanmorgen 87 o_o dus dat motiveert wel :cheer:

Gisteren rond avondeten tijd had ik het wel even moeilijk. Heb geloof ik 6x voor de kast gestaan om te kijken voor wat te eten, maar.... het is alleen bij kijken gebleven haha!

Weet nog van de vorige keer dat ik de soepen heel vies vond, dat ik dat echt huilend en kokhalzend opgegeten had omdat ik zoiets had van anders heb ik helemaal niks meer... dus ik heb echt alleen shakes en een pap om te proberen. Nadeel is dat ik nogal van t hartig eten ben en dat mis ik wel.. nou ja, nog 19,5e dag dan heb ik 'eetweek' :P
Alle reacties Link kopieren
@ Eefsel: welkom!

Knap dat je bent begonnen nu en ook is het er niet helemaal afgebleven: ook knap dat je zelf van 100 naar zo’n 82 bent afgevallen. Nu is dit een mooi dieet om af te vallen.

Maar wat naar dat je vader de vorige keer zo heftig heeft gereageerd op dit dieet!

Succes!

@ curadise: wat fijn dat je nu zo kan denken in dieet he!?

Wat goed dat je alleen maar in de kast hebt gekeken ;-)

@ fatty5: jammer dat die reep je zo tegen stond!

Gisterenavond een etentje gehad bij en met vriendinnen. Dat was en met wijn en een toetje... genoten! Schade was er vanochtend niet opende weegschaal. Maar morgenochtend is pas weegmoment. Dus we zien dan wel echt. Haha. Acht het past erbij hoe ik nu wilde afvallen... dit soort dingen zijn er ook na dit dieet dus nu gewoon ook doen. Maar daarna meteen weer in ritme. Gelukkig heb ik die ruimte ook met dit dieet! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hello!

Kleine update van mijn eigen weegmoment vanochtend. En ik werd er blij van :cheer2:

@ Ariël:

Vorig gewicht: 77.4
Huidig gewicht; 76.3
Totaal afgevallen: 32.8

Wow! Ik stond er zelf van te kijken ook. Ruim een kilo er af deze week. Ik ben bang dat het niet elke week zo’n feest is. Het gaat bij ook vaak paar weken hard en dan bijna of niks eraf. Maar dit heb ik toch al mooi maar weer bereikt!

Succes weer (met het weekend voor de deur...)!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik gister ook m'n weegmoment weer gehad:

Vorig gewicht: 74.6 kg
Huidig gewicht: 72.9 kg
Totaal afgevallen: 4.4 kg

Best prima toch voor 1.5 week!

Ik neem dus voor de flauwe momenten Opkikker drinkbouillon Pikante Kip. Mijn consulent zegt dat ik hierdoor steeds lichtjes uit ketose raak, wat dus verklaart dat ik aan het einde van de dag zo moe ben. Herkennen jullie dit?

Ik merk dat mijn consulent steeds net iets andere dingen zegt dan in 't officiële CB boek staat, dus dat het niet uitmaakt als ik het dieet langer dan 3 weken volg, dat ik al repen in de eerste week mag, en nu weer dit.. wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Kloekje! En wat een gewicht ben je al kwijt zeg :O ja wanneer je cambridge-af bent zal je ook vast wel eens uit eten gaan. Belangrijk is om dan daarna weer netjes gas terug te nemen en niet verder te gaan met alleen maar eten ;)

Netjes zeg Curadise! Zeker voor 1,5 week :) hmm ik heb daar geen ervaring mee, al klinkt zo'n bouillon wel lekker haha! Mijn consulente was heel streng dat ik de eerste 2 weken geen repen mag en ook zeker stap 1 niet langer dan 3 weken mag doen. Ze zei dat dat niet voor niks is ;)

Hier gaat het wel goed, al heb ik elke keer rond avondeten tijd dat ik heel erg trek heb. En ik mis echt wat hartigs, maar nog 18 dagen te gaan haha :P
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal, weg met die kilo's :cheer2: :cheer2:

Curadise Nee, herken het niet.
Ook mijn consulente zegt hetzelfde als die van Eefsel.
Jammer dat ze afwijkt, zal ze nog van de oude stempel zijn? Eerder mocht je namelijk 6 weken lang shaken en dan pas een eetweek. Heb je haar ook al gevraagd waarom ze afwijkt van het officiële CB boek?

Hier geen gewicht voor deze week, aangezien mijn consulente op vakantie is en ik graag haar weegschaal aanhoud.
Verder gaat het wel goed, weer lekker gesport vandaag :proud:
Alle reacties Link kopieren
@ Curadise; wat een mooi resultaat!

Dankje @ Eefsel; je hebt helemaal gelijk. Het gaat er om heen hoe je om zo'n etentje heen eet en zo. Meteen terug in ritme, de dag van het eten wat minder eten en meer bewegen. Etc. Maar zoals ik hier ook al vaker heb vermeld heb ik veel baat gehad bij de boeken van Mieke Koster. Echt zo'n eye-opener... Ik lees ze nu af en toe nog en het blijft zo herkenbaar. Erg fijn.

Hier gisteren al weer een etentje gehad. Sushi; maar een ronde rijst en de rest groenten (veel), vlees en vis. En er spa rood bij gedronken. Toch merk ik nu dat ik een partij vocht aan het vasthouden ben; zo zout eet ik normaal niet. Dus hopelijk loos ik al dat vocht vandaag. Lekker veel drinken, en met name voor mij nu brandnetelthee; lekker en volgens mij goed vochtafdrijvend. En in het kader van compenseren misschien ook nog wel stukje fietsen vandaag...

Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Kloekje, Wat knap dat je tijdens het etentje gezonde keuzes hebt gemaakt.

Stil hier, jammer!
Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry het zit nog niet geweldig in het systeem om hier dagelijks even te kijken ;)

Knap dat je die keuzes zo bewust mogelijk gemaakt hebt Kloekje! Heb nou wel heel veel zin in sushi :')

Hier gaat het vrij goed, al heb ik wel nog heel erg veel zin in normaal eten. Het is niet meer zo erg als de eerste 3 dagen(dat ik zelfs over eten droomde :') ) maar het blijft nog wel.. Zit volgens teststrip wel in de milde ketose.

Zaterdag was ik naar de vliegende vrienden van Amstel live en gelukkig kon ik mijn shake meenemen :) morgen eerste officiële weegmoment bij consulente, ben heel benieuwd!

Hoe gaat het bij jou Fatty5?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven