Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi xRose, nee ik heb ‘t niet volgehouden vandaag. Ik heb een gekookt eitje genomen en vanavond nog een rauwkostsalade met een paar reepjes kipfilet. Ik had zo’n enorme honger.
Maar goed, gelukkig verder geen uitspattingen, dus we gaan gewoon weer met volle moed verder.
Ik denk er wel over om misschien een wat langzamere route te gaan doen vanaf volgende week, misschien stap 3 of 4.
Even afwachten hoe ‘t de rest van deze week gaat.
Succes morgen met wegen!
:thumbsup:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo allemaal,

jammer dat het forum zo stilletjes is. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!

Bij mij gaat het goed, Ik ben eindelijk wer daar waar ik een jaar geleden ook was. Haha, ik heb eerst een paar maanden de kantjes er van afgelopen, maar sinds ongeveer mei weer in het ritme en het wordt beloond: ik heb afgelopen vrijdag op mijn eigen weegdag mijn eerste streefgewicht van 75 kilo gehaald. Blij natuurlijk, maar het streefgewicht heb ik ook wel verder naar beneden bijgesteld; 70! Nu natuurlijk proberen niet meer zo'n dipje te krijgen..

Succes allemaal en hopelijk verschijnen er toch weer wat berichtjes in dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

ik ga vandaag voor het eerst beginnen met Cambridge in Stap 2.
Vind het spannend maar tegelijkertijd ook zin om af te vallen.
Zijn er nog meer mensen die dit dieet doen op dit moment?

x Yalena
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben terug!

Hoe is het met iedereen? Ik zie ook heel wat berichten van nieuwe mensen. Welkom!

Nou heel lang verhaal kort in de afgelopen 7 maanden is er zoveel gebeurt bij mij. Ik heb jammer genoeg in die tijd ook alle kilo's terug gewerkt. Ik wil er echt om huilen.... :"-( :"-(

Ik ga volgend jaar trouwen dus begin nu weer met de Cambridge dieet bij hetzelfde consulent.

Mijn verloofde wilt mij hier bij ook steunen. Wat lief! :heart: :monkey:

@Ariel149

Kunt u mijn gegevens bijwerken.

Leeftijd: 27
Lengte: 1.63
Startdata: 13.10.2019
stap: 1
Startgewicht: 125.2 kilo
Streefgewicht: 65 kilo

Dank u!

Nou ik heb veel om terug te lezen.

Wens me succes en zet hem op iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil ook graag mee schrijven en in de tabel als dat mag.

lengte 178, leeftijd 30, start cb 10-10 92.4 kg 2e weging 89 kg doel 80 kg

Morgen weer naar de weeg juf.

Ik heb meerdere delen uitgelezen en ik vind er veel herkenning in en steun.

Ik ga morgen waarschijnlijk een eetweek in plannen. En dan wil ik nog 2 weken stap 1 doen.

Stap 1 wordt sinds een paar dagen pas makkelijker. Eindelijk niet meer de hele dag trek. Ook smaken de shakes me ineens beter!

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik ga morgen beginnen met cambridge.
Ben 2 jaar geleden 21 kg afgevallen maar inmiddels zo een 15 kilo weer aangekomen. Jammer dat ik het weer zover heb laten komen.

Ik hoop dat hier nog regelmatig geschreven word, dan heb ik ook een stok achter de deur door jullie verhalen te lezen.

Ik ben 36 en mama van 2 kids

Groetjes 😀
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nova! Succes!

Ik zit nu in mijn eetweek. Ben in 12 dagen 5,2 kg kwijt. Zit nu in mijn eetweek en na dag 12 val ik op mijn weegschaal niet meer af. Denk dat mijn lichaam even aan het bijkomen is.

Is dat herkenbaar voor jou?

Knap dat je het weer oppakt!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wat leuk dat er weer geschreven wordt op ‘t forum. Ik ben even gestopt met Cb’en want ik heb teveel aan m’n hoofd momenteel, grote verbouwing etc., maar ik ben van plan om ‘t binnenkort weer op te gaan pakken zodra ik in wat rustiger vaarwater zit. Even weer de motivatie opbouwen en dan ga ik er weer voor.
Succes allemaal! :daisy:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Hoi bethanny,

Verbouwing oef! Snap dat je even ergens anders ben je hoofd. Wat ben je aan het verbouwen?

Succes en ik hoop dat er weinig onverwachtte dingen aan het licht komen tijdens het proces (ik weet er alles van).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Voorzichtig wat leven hier op dit topic. Ook ik ben gisteren begonnen met Cambridge stap 2. Vannacht ontzettend licht geslapen want een lege maag en dan wordt mijn lichaam altijd alert. Ik schrijf ook graag mee. Doel is om er een kilo of 13 af te krijgen (van 85 naar 72). Bij mij zijn de kilo’s er vooral aangekomen door een heel druk leven (zowel werk als privé) waardoor het sporten erbij inschiet en ook de tijd voor gezond eten er miet altijd is.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden dat hier iemand gepost heeft.
Nog iemand actief bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ik. Vanaf 2 december. Voor de aller- aller- allerlaatste keer. Maar nu heb ik er eindelijk vertrouwen in.
Mijn mindset is goed. Mijn hele omgeving is op de hoogte en steunt me.

Ik vind het zo bizar dat ik mezelf nu echt zoveel beter en energieker voel dan met mijn oude eetpatroon. Daar wil ik nooit meer naartoe terug.

Maar ik heb nog een lange weg te gaan - denk dat ik pas in maart zal kunnen gaan opbouwen, dus tot die tijd hoef ik me over geen enkel eetpatroon zorgen te maken, haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pixymama en Vlekkebeest. Zijn jullie nog bezig? En hoe gaat het?

Ik ga nogmaals proberen hier mee te schrijven. Vorig jaar met Cambridge 25 kilo afgevallen, heerlijk. Heb hier toen een aantal posts geschreven. Nu aantal weken geleden bevallen van een heerlijke dochter :flirting: :flirting: :flirting: en zijn er nog een aantal kilootjes blijven plakken. Ben er 16 kwijt, nog 10 te gaan. Had tijdens mijn zwangerschap mega honger en at alles wat los en vast zat. Zodra ik bevallen was viel dat gelukkig weer weg, verwachtte ik ook wel! Na 2 weken was ik de 16 kilo al kwijt, zoveel vocht!

Half februari ga ik skiën en om in mijn skipak te passen moet ik die nog even kwijt, haha. Ik start de 27e en doe komende dagen (zoals afgelopen weken) gewoon normaal. :-) met oud en nieuw zijn we waarschijnlijk toch lekker thuis met ons kleine meisje en kan ik gewoon aan m’n menu houden. Vorige keer deed ik stap 2, dus 3 producten en ‘s avonds een omeletje van groenten en 2 eitjes. Ging ik toen heel lekker op. :-)

Ik ga proberen hier flink wat te posten, hopelijk gaat het net zo lekker als vorige keer! :cheer2: in

Hoe is het met de rest? Hoe is het in deze dagen om te shaken? In welke stap zitten jullie en doen jullie aanpassingen met de feestdagen?

Fijne dagen!!
roos1228 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 17:14
Reden: Verkeerde smiley
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je dochter, Roos! En tien kilo in anderhalve maand wordt wel krap, maar je kunt vast een heel eind komen.

Fijn dat er nog iemand gaat meedoen. Ik ben nog steeds heel goed bezig, nog geen slokje cola light gehad - echt NUL buiten SA gegeten. Een heel verschil met de vorige keren en ik denk dat daar ook de crux zit.

Ik zit in ‘stap 1‘ (met Straight Away werkt het iets anders) en neem iedere dag 3 producten en that’s it. Heerlijk rustig op het gebied van eetkeuzes. Waar ik bij Kerst tegenop zie, is dat de eetmomenten een stuk langer duren, maar ik heb er het volste vertrouwen in. Morgenochtend weer naar m’n weegjuf en dan inslaan voor twee weken. Ik ben benieuwd of ze zegt dat ik een eetweek moet inlassen, aangezien ik nu 3 weken bezig ben. Ik hoop eigenlijk van niet, ik vind dit zo lekker rustig.

Ik verwacht zo’n 7 kilo kwijt te zijn, dus dan heb ik er nog bijna 19 te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pixy, dankjewel voor de felicitatie! Samen met haar aan de shakes (de krijgt flesvoeding haha).

Wat knap dat je nul gesmokkeld hebt, wat bikkel! Ik vond ook dat dat me hielp vorige keer, dan hoefde ik er niet over na te denken en dus niet boos op mezelf te zijn/met mezelf in discussie te gaan. Fijn dat SA zo goed voor jou werkt, ga je daarmee ook in ketose? En kan me voorstellen dat je tegen die langgerekte eetmomenten opziet. Is het met familie? Krijg je dan ook van die discussies over wat wel en niet gezond is of valt dat mee?

En wat vet knap, 7 kilo, dan begin je echt op te schieten! Voel je het al? :-)
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk kerstfeest! SA is eigenlijk gewoon hetzelfde als CB, dus ik ben inderdaad stevig in ketose.
We gaan vandaag eerst met de hele familie (incl. schoonfamilie) naar de dierentuin en daarna bij ons thuis gourmetten. Mijn ouders weten het en steunen mij, mijn schoonfamilie komt er vandaag achter. Komt vast goed. Die discussies kap ik wel af.
En die 7 kilo - nou, ik voel het wel aan mijn broeken, maar het is nog niet echt zichtbaar. Ik ben qua BMI nu ook nog obees, dus ik hoop over een kilo of 5 wat meer te zien. En dan kan ik waarschijnlijk ook weer een stapel extra kleren aan. Nog drie weken, dus :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wil het na de kerstdagen weer gaan oppakken.
Niet de cambridge maar met producten van Novashops.
Ik heb het pakket al binnen dus kan zo beginnen.

Vanavond late dienst op het werk en doen met collega's tapas met avond eten onderling.

Morgen ochtend vroege dienst. Zal brunch met clienten worden vermoed ik. Daarna starten met alles

Fijne dagen
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk kerstfeest Vlekkebeest en Pixymama!

@ Pixymama Klinkt lekker, vIk in de ketose. Goed dat je zo lekker bezig bent en dat je om kunt gaan met die discussies. Verstandig. Vond dat nog wel eens irritant, maar ja aanhouder wint wel en dan hoor je niemand er meer over. Lekker dat je al iets meer ruimte in je kleding krijgt. Goed gevoel! Gister al eerste kerstdiner gehad of start je vanavond? Succes met de lange zit! :-)

@Vlekkebeest Ik ken Novashop niet! Is dat ook iets soortgelijks? En dan ook met ketose of dat niet? Alvast succes en geniet nog even van de dinertjes.

Ik ben nog zeker even aan het genieten, zeker van de wijntjes. Al met al door cambridge en zwangerschap sinds september vorige jaar amper gedronken, als in, minder dan op een hand te tellen. Dus reken maar dat ik nu even geniet van de pinot grigio! ;-) Wel heb ik zin om te starten en weer lekker richting de 80 kilo te gaan. Bij mijn lengte (1.78) en bouw is dat een prima gewicht. Voelde ik me zo goed bij vorig jaar. Nog een paar dagen lekker genieten en dan knallen!

Ik ga ervanuit dat de tabel niet meer wordt ingevuld, maar voor mezelf:

Startgewicht: 96.0 kilo
Streefgewicht: 80.0 kilo
Huidig gewicht: nog niet begonnen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, zijn we vanaf morgen met z’n drietjes! Mijn Eerste Kerstdag was ontzettend geslaagd, iedereen heeft heerlijk gegeten, ik heb alles fijn verzorgd en me gewoon aan mijn zakjes gehouden. :cheer2: (En eerlijk gezegd viel het me best wel mee. Het helpt als iedereen op de hoogte is, haha.)
Alle reacties Link kopieren
Pixymama, wat knap! Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Geslaagde avond dus, heerlijk!

Ik ga vandaag nog even lekkere dingen eten. Even bedenken wat, haha! Klinkt flauw, maar helaas eten we vanavond bij mijn schoonmoeder, die niet lekker kan koken. Dus maar even lekker lunchen nog ergens (hier in de stad zijn de lunchtenten open) en een paar kerstkransjes scoren! :P

Fijne 2e kerstdag!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je - mijn ‘laatste avondmaal’ was uit eten met mijn schoonfamilie in een Ethiopisch restaurant - dat heb ik later in de avond nog aangevuld met mijn lievelingschips en kruidnootjes, haha.
Alle reacties Link kopieren
Roos; novashops is idd te vergelijken met cambridge. Alleen meer diversiteit in producten. Producten kan je via internet bestellen dus niet verplicht langs consulent. Je raakt er ook mee in ketose.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de kop is eraf! Vanochtend tijdens mijn vaste rondje met de mini mijn eerste shake op. Lekker ook wel weer. Ik doe stap 2, 2 shakes, 1 omeletje en 1 reep ‘s avonds als snack op de bank. De aardbeien-banaansmoothie (=shake) is mijn favoriet en smaakte ook echt weer goed. Paar bakken zwarte koffie erbij en gaan.

Gisteren nog genoten van wijn en chips, helaas aten we haas (brrrrr). Komend paar dagen nog wel wat uitdagingen, morgen ben ik jarig en oud en nieuw natuurlijk. Ik heb besloten bij beide niets te nemen en gewoon even door te zetten. :yes:

Hoe zijn de kerstdagen bij jullie geweest?
Alle reacties Link kopieren
De eerste dag is geweest! De shakes waren weer lekker, evenals mijn omeletje. Helaas een slechte nacht vannacht en mijn verjaardag, dus wordt even een doorzetdagje. Ik heb met mezelf afgesproken me aan mijn shakes te houden, vanavond wat sashimi als avondeten (vriendinnen komen sushi eten) en paar cola light te nemen op mijn verjaardag (nog nooit van uit ketose gegaan). Hiermee zal ik wel in ketose blijven gaan. :-)

Fijne dag vandaag!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Fijne verjaardag, Roos!

Met mij gaat het nog steeds prima. Ik ga dadelijk een overzichtje van mijn mijlpalen op papier zetten.
-onder de 80
- onder de 75
- onder de 70
- BMI niet meer obees
- onder de 65... etc

Ik ga het hele proces vieren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven