Corrigerend ondergoed
maandag 13 november 2017 om 12:00
Hallo! Ik ga over een half jaar trouwen en ik heb afgelopen weekend een trouwjurk uitgezocht. Nu bleek de dress of my dreams best strak (wat ik niet verwacht had) dus ik moet er wat corrigerend ondergoed onder dragen. Ik heb maat 42/44 en op zich ben ik niet heel dik maar ik heb wel een buikje en die wil ik liever verstoppen. Nu is zo’n fietsbroekje achtig ding niet handig om er onder te dragen ivm naar het wc gaan, dan moet de hele jurk los steeds. Maar een jurkje zou wel kunnen. Hij moet dan wel zonder bandjes want mijn jurk is strapless. Heeft iemand ervaring met die dingen? Ik zoek echt een goede! Wie helpt?
maandag 13 november 2017 om 12:11
Zelf vind ik het maar een gedoe om er corrigerend ondergoed onder te dragen.Kan de jurk niet iet wat uitgelegd worden??? had je kunnen vragen.
Ik heb op de markt wel eens dingen gezien, die als een soort van korset gedragen kunnen worden. Dat ding begint onder je borsten en eindigt op je heupen.
Misschien is dat wat voor je.
Misschien is even diëten een strak plan.??
Net 2 , 3 kilo er af kan al schelen in het "te strak zitten".
Verder zou ik het niet weten.
Succes.
Ik heb op de markt wel eens dingen gezien, die als een soort van korset gedragen kunnen worden. Dat ding begint onder je borsten en eindigt op je heupen.
Succes.
maandag 13 november 2017 om 12:16
Die ken ik, zitten bandjes aan.leclair schreef: ↑13-11-2017 12:11Zelf vind ik het maar een gedoe om er corrigerend ondergoed onder te dragen.Kan de jurk niet iet wat uitgelegd worden??? had je kunnen vragen.
Succes.
Strapless corrigerende jurk geeft ik weinig kans. Denk toch dat je op een hoge slip uitkomt.
Bij dit soort dingen kun je verwachten dat het op gaat rollen/kruipen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 13 november 2017 om 12:18
Gewoon zoeken naar 'strapless onderjurk', die zijn er genoeg. Maar ik zou er ook over nadenken of de jurk niet wat uitgelegd kan worden, zo'n onderjurkje is geen wondermiddel en het is niet fijn om je niet lekker te voelen in je eigen jurk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 13 november 2017 om 12:35
Ik zou ook proberen iets af te vallen, je hebt een half jaar dus dat is echt de eenvoudigste manier. Daarnaast verkopen ze bij trouwzaken vaak wel korsetten die corrigerend werken - ik zou hen om advies vragen hierin. Een echte corrigerende onderjurk lijkt me niet lekker zitten en ook niet echt mooi onder je jurk.
Overigens snap ik ook eerlijk gezegd niet dat je een jurk koopt die je niet mooi vindt zitten, terwijl je niet weet of je met een corrigerend broekje of 5 kilo eraf er wel tevreden mee bent. Dingen als trouwjurken moeten in principe gewoon meteen goed zitten (afgezien van logische verstelwerkzaamheden) en anders is het model gewoon niet geschikt voor je figuur, al vind je de jurk nog zo mooi..
Overigens snap ik ook eerlijk gezegd niet dat je een jurk koopt die je niet mooi vindt zitten, terwijl je niet weet of je met een corrigerend broekje of 5 kilo eraf er wel tevreden mee bent. Dingen als trouwjurken moeten in principe gewoon meteen goed zitten (afgezien van logische verstelwerkzaamheden) en anders is het model gewoon niet geschikt voor je figuur, al vind je de jurk nog zo mooi..
flomo wijzigde dit bericht op 13-11-2017 13:11
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
0.14% gewijzigd
maandag 13 november 2017 om 14:00
maandag 13 november 2017 om 14:49
Koop gewoon een jurk die past.
Als je iets koopt dat eigenlijk te klein is verpest je of het model door hem uit te laten leggen, of je loopt de hele dag naar adem te happen in een corrigerend marteltuig.
En waarschijnlijk bereik je dan toch niet het beeld dat je in je hoofd hebt.
Of overweeg iets anders dan een cliché trouwjurk. Iedereen met meer dan maat 36 ziet er idioot uit in zo'n infantiel prinsessending.
Trek gewoon iets aan dat echt flatteert en bij je figuur en je leeftijd past.
Als je iets koopt dat eigenlijk te klein is verpest je of het model door hem uit te laten leggen, of je loopt de hele dag naar adem te happen in een corrigerend marteltuig.
En waarschijnlijk bereik je dan toch niet het beeld dat je in je hoofd hebt.
Of overweeg iets anders dan een cliché trouwjurk. Iedereen met meer dan maat 36 ziet er idioot uit in zo'n infantiel prinsessending.
Trek gewoon iets aan dat echt flatteert en bij je figuur en je leeftijd past.
maandag 13 november 2017 om 16:03
Lekker boeien.Gewooneendame schreef: ↑13-11-2017 14:00Corrigerend ondergoed. Erg sexy voor tijdens de huwelijksnacht.Er zijn ook buikkorsetten voor figuurcorrectie, mijn moeder droeg tijdens haar bruiloft zo’n korset omdat zij nog met een zwangerschapsbuikje zat en dat was een hele mooie. Dat lijkt mij beter dan van dat oma ondergoed.
![]()
Nu denk ik dat sowieso van een bruiloft ....maar denk je echt dat er nog veel mensen trouwen die elkaar nog niet echt helemaal hebben gezien?
maandag 13 november 2017 om 16:16
Kleiner dan maat 36 eigenlijk ook. Ik vind het gewoon stomme onflatteuze dingen, hooguit geschikt voor carnaval.
Maar dat is puur een persoonlijke mening.
maandag 13 november 2017 om 18:15
Nee dat denk ik niet,maar waarom zou je jezelf en anderen voor de gek houden door een buikje te gaan verhullen? Doe er dan wat aan of werk aan je onzekerheid als je een buikje hebt of wat dan ook,ipv dat je jezelf en anderen voor de gek gaat houden.Lucifermiauww schreef: ↑13-11-2017 16:03Lekker boeien.
Nu denk ik dat sowieso van een bruiloft ....maar denk je echt dat er nog veel mensen trouwen die elkaar nog niet echt helemaal hebben gezien?
maandag 13 november 2017 om 23:00
Wat een flauwekul, zeg. We doen toch wel meer dingen om onszelf wat mooier te maken? Make-up, sporten, haar verven, krullen, weet ik veel. Wat maakt het uit?Gewooneendame schreef: ↑13-11-2017 18:15Nee dat denk ik niet,maar waarom zou je jezelf en anderen voor de gek houden door een buikje te gaan verhullen? Doe er dan wat aan of werk aan je onzekerheid als je een buikje hebt of wat dan ook,ipv dat je jezelf en anderen voor de gek gaat houden.
maandag 13 november 2017 om 23:01
Gewooneendame schreef: ↑13-11-2017 18:15Nee dat denk ik niet,maar waarom zou je jezelf en anderen voor de gek houden door een buikje te gaan verhullen? Doe er dan wat aan of werk aan je onzekerheid als je een buikje hebt of wat dan ook,ipv dat je jezelf en anderen voor de gek gaat houden.
Tuurlijk. Ook geen make up op en haar mooi op je trouwdag? Of die jurk...
Wat maakt het die ene speciale dag nou uit dat je een keer iets aandoet waardoor je je wat zekerder voelt? En zat mooie korsetten en trouwcontrol ondergoed.
Overdrijven is ook een vak.
maandag 13 november 2017 om 23:03
Ach joh, trek het je niet aan. Natuurlijk wil je die dag er helemaal top uitzien! En als je je met dat ondergoed net even wat zekerder voelt, prima toch?Nathalie190000 schreef: ↑13-11-2017 22:55Sommige reacties zijn een beetje jammer... Zoals ik al zei het is mijn droomjurk. Ik zie er heus wel mooi uit en ik ben ook niet super onzeker ofzo, het was gewoon een vraag of iemand ervaring heeft met corrigerend ondergoed...
maandag 13 november 2017 om 23:06
Dit dusLucifermiauww schreef: ↑13-11-2017 23:01Tuurlijk. Ook geen make up op en haar mooi op je trouwdag? Of die jurk...
Wat maakt het die ene speciale dag nou uit dat je een keer iets aandoet waardoor je je wat zekerder voelt? En zat mooie korsetten en trouwcontrol ondergoed.
Overdrijven is ook een vak.