Lijf & Lijn alle pijlers

Detox ervaringen gezocht

01-09-2017 11:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Sinds januari ben ik bewust bezig met eten en bewegen met als doel afvallen. Ik val niet makkelijk af heb pco's en een traag werkende schildklier waar ik medicatie voor slik.

Start gewicht voor zwangerschap: 76

Na zwangerschap en zwangerschapsverlof vooral 86

Na 6 maanden begonnen met lijnen dat was januari en inmiddels weeg ik 74-75 kg wisselt een beetje en draag weer broekmaat 40.

Ik wil nog even door naar de 70 kg maar het zit een beetje vast. Nu dacht ik misschien dat een detox weer een boost kan geven om die laatste kg's aan te gaan.
Maar na een beetje rondkijken zie ik zoveel soorten detox mogelijkheden
dat ik me afvraag wat is goed en zou werken?
Ik moet er wel naast eten, ik beweeg ontzettend veel en zonder eten val ik om dus geen volledige detox met niet eten alleen drinken maar wel een detox die je bv in je water doet?

Wie heeft er ervaring met detox? Zo ja met welke en wat merkte je ervan??
where ever you go, go with your heart
Detox is nergens voor nodig,je lichaam doet dat allemaal zelf.

Nu je veel bent afgevallen zal je ook anders moeten gaan eten. Ga je verbruik eens berekenen en ga daar 300 tot 500 kcal onder zitten. Zorg dat je genoeg eiwitten en vetten binnenkrijgt
Ja, maar geen goede ervaring. Sapkuur. Bijna niet vol te houden, je verliest vooral vocht, het gewicht zit er binnen een week weer aan.
Ik zie het inmiddels niet als een kickstart voor je lichaam, maar eerder als een aanslag. De effecten op bijvoorbeeld je darmen, reinigen en ontgiften, zijn volgens deskundigen ook nul. Darmen reinigen zichzelf bij gezonde voeding. Ziektes uitgezonderd misschien.
Blijf gewoon doorgaan met gezond eten en beweging, dan komt het vanzelf weer op gang.
Mano 28

Ja dat doe ik echt al anders eten. Voedingsadvies op maat van een voedingsdeskundige
Ik moet ongeveer 2000 cal eten omdat ik echt heel erg actief ben en probeer het met 1500 te redden en natuurlijk de calorieën te halen uit onverzadigd vet en eiwitten vezels veel groenten maar ik zit echt al twee maanden vast op die 75-74 dus dacht misschien dat een detox een push de goede kant op geeft

( bewegen heb ik ook weer omhoog gebracht)
Juf Joke ik was idd ook niet van plan iets ipv eten te doen maar er naast. Zag bij de apotheek flacons die je in je drinken kunt doen met allemaal plantaardige ingrediënten bv
ga naar je huisarts en vraah hem/haar er eens naar. Wedden dat het je afgeraden wordt
https://www.novashops.com/detox-drinkampullen-1995

Deze zag ik bij de apotheek
Joh, doe het niet. Echt zonde van je geld.
Niet doen, complete onzin dit. Je verliest geen gram vet, alleen vocht. Nutteloos.
Life is short. Eat dessert first.
Je bent al heel goed bezig. Moet je kijken hoe knap wat je al gepresenteerd hebt! Blijf gewoon doen wat je deed, echt, je zit gewoon even op een plateau. Hoort erbij, gaat ook weer over.
Wees trots op jezelf!
Skawa, gewoon normaal eten en bewegen, en opletten op je calorie in name.
Skawa schreef:
01-09-2017 11:37
Mano 28

Ja dat doe ik echt al anders eten. Voedingsadvies op maat van een voedingsdeskundige
Ik moet ongeveer 2000 cal eten omdat ik echt heel erg actief ben en probeer het met 1500 te redden en natuurlijk de calorieën te halen uit onverzadigd vet en eiwitten vezels veel groenten maar ik zit echt al twee maanden vast op die 75-74 dus dacht misschien dat een detox een push de goede kant op geeft

( bewegen heb ik ook weer omhoog gebracht)

Wanneer heb je je schema gekregen? Toen je nog 10 kilo zwaarder woog of nu?
En wat is heel erg actief?
Ik sport 5/6 x in de week en werk fultime waar ik heel de dag sta en heb ongeveer 1900 calorieen nodig om op gewicht te blijven.
Ik ben 168 en weeg 60 kilo
Soms sta je ook gewoon even stil. Daar moet je soms even doorheen.

Het is overigens wel goed om een tijdje anders te gaan eten. Niet als dieet, maar gewoon dingen die je normaal niet eet.
Mano28
Ik sta rond half zes op wandel dan met de hond, fiets 10 km naar t werk. Ik heb actief werk waar ik veel loop, wandelingen maak met jongeren en soms ook fysiek moet ingrijpen
Na t werk fiets ik 10 km naar huis naar t kdv haal dochter op, wandelen met hond
Eten koken
Na t eten als dochter op bed ligt ga ik of naar mijn paard / sporten bij basic fit / powerwalken

Dat is bij een dag dienst,
Bij een avond dienst ben ik s ochtends in touw en dan ook nog fietsen naar t werk en ik kies de hele dag voor kleine dingetjes om te bewegen even de trap op rennen om iets te pakken, nog ff wat halen bij de super lopend, met de hond naar t bos, uitmesten op de wei, ect ect

Maar idd eet schema is van t begin ik zal een nieuwe vragen
Jules ja zeker, ik eet echt van alles niet 1 dieet maar heel gevarieerd bv vandaag courgette soep voor de lunch gisteren spinazie salade met feta en een andere dag ei of broodje of ... en zo varieer ik met alle maaltijden

Juf Joke dank je
Graag gedaan, zet hem op. Doe je nog een keer een update?
Skawa schreef:
01-09-2017 13:48
Mano28
Ik sta rond half zes op wandel dan met de hond, fiets 10 km naar t werk. Ik heb actief werk waar ik veel loop, wandelingen maak met jongeren en soms ook fysiek moet ingrijpen
Na t werk fiets ik 10 km naar huis naar t kdv haal dochter op, wandelen met hond
Eten koken
Na t eten als dochter op bed ligt ga ik of naar mijn paard / sporten bij basic fit / powerwalken
Misschien eet je wel te weinig!
Een detoxkuur (groentensappen?) zou kunnen werken als je die in plaats neemt van een maaltijd. Simpelweg omdat er vermoedelijk minder calorieën in zitten dan in die maaltijd.

Als die diëtiste je zo goed geholpen heeft dan zou ik met je probleem teruggaan naar haar voor bijstelling van je menu. Zeker als dat in de prijs inbegrepen is. Als je lichter wordt dan verbrand je nu eenmaal minder calorieën. Een licht lichaam heeft minder brandstof nodig dan een zwaar lichaam.

Daarom kan je ook nooit terug naar je oude menu dat je at toen je nog zwaar was. Je zou heel snel weer aankomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Van een extra detox zal je vermoedelijk aankomen, want je kan die calorieën gewoon bij je daginname optellen.

Het is mijn ervaring dat je gewicht plotseling gaat schommelen als je anders gaat eten. Je ziet vaak als iemand aan het lijnen is en dan zwicht voor een copieus maal + toebehoren, het gewicht de volgende dag juist omlaag is gegaan, wat leidt tot de onjuiste aanname dat je van veel vet zoet en lekker eten magerder wordt. :rofl:

Maar het tijdelijke gewichtsverlies heeft dan andere oorzaken. Vocht meestal. Het is maar schijn en dat zal spoedig blijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Klopt retrostar, daarom volg ik ook niet echt een bepaald dieet maar heb ik mijn voedingspatroon aangepast en snoep ik niet meer. Vroeger toen ik nog te zwaar was at ik wel drie zakken drop in de week en nu neem ik eens in de zoveel tijd is twee dropjes uit de pot op t werk voor de smaak.

Maar idd ik zal terug gaan naar de voedingsdeskundige ik dacht toen ik het bij de apotheek zag staan misschien helpt t maar geen positieve ervaringen dus
Dan gaan we gewoon vol goede moed door.
En juf Joke ik zal t proberen maar t kan nog wel even duren;)
Belangrijk bij het afvallen om te zorgen dat je vetten in plaats van suikers gaat verbranden, ofwel de insulinegevoeligheid verbeteren. Je zou eens wat kunnen opzoeken over insulinegeresistentie. Calorieën tellen heeft wat minder zin. Vooral juiste voeding is dan belangrijk. Ook regelmatig eten maar ook niet te vaak omdat je dan teveel insulinepieken krijgt. Stoffen als magnesium, zink, chroom, omega 3 en kaneel helpen de insulinegevoeligheid te verbeteren en de bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Lichaamsbeweging 's ochtends vroeg, voordat je ontbijt. kan helpen om de vetverbranding op gang brengen.
Detoxen kan op allerlei manieren maar kan je denk ik beter gericht doen. Heb zelf bepaalde druppels van een natuurgenezer en ik krijg al meer energie. Er zijn ook wel middelen als chlorella, spiruline en msm die helpen ontgiften.
Ik zou niet gaan detoxen. Je valt wat af maar binnen no time weer aan en vaak ontstaat het welbekende jojo-effect. Ik zou verder gaan met gezond eten,sporten en met mate snoepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven