Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
quote:Yamuna schreef op 18 mei 2008 @ 12:25:

[...]

Bio-HCG+ is uniek, omdat het door middel van geavanceerde apparatuur wordt omgezet in een bio-energetische vorm.

maar wat er nu bedoeld word met "het" kom ik niet achter....

wat word er omgezet tot een bio-energetische vorm??Ik vermoed dat er wel degelijk HCG gebruikt wordt, maar in mindere mate. En ze voegen er wat troep aan toe en klaar.
Waarom zamelen MvM nog steeds HCG in als het zo makkelijk gemaakt kan worden?
Zou het bio hcg als dat zo fantastisch is ook kunnen werken voor de eisprong kunnen zorgen na het gebruik van clomid of decapeptyl ivm infertiliteit ?
surface
Wat is een bio-energetische vorm eigenlijk?
quote:Star schreef op 18 mei 2008 @ 12:52:

[...]

Ik vermoed dat er wel degelijk HCG gebruikt wordt, maar in mindere mate. En ze voegen er wat troep aan toe en klaar.

dat vermoed ik dus ook dat "gewoon"HCG de grond stof is voor die bio hcg...

Maar ik ben geen chemicus of geleerde op deze materie.

maar door al die vage taal, en weinig concrete info ....
Goede vraag Surface....
quote:lindy schreef op 18 mei 2008 @ 12:47:

Obesitas is geen volks'ziekte'. Kanker is een ziekte. Obesitas is in de meeste gevallen -nee, niet altijd, héél vaak wel- een kwestie van de verkeerde keuzes in je levensstijl. Niet meer, niet minder.Obesitas is wél een ziekte. Ze kunnen je meer vertellen bij de obesitaskliniek.
quote:Yamuna schreef op 18 mei 2008 @ 12:57:

[...]

dat vermoed ik dus ook dat "gewoon"HCG de grond stof is voor die bio hcg...

Maar ik ben geen chemicus of geleerde op deze materie.

maar door al die vage taal, en weinig concrete info ....Ben nog aan het zoeken naar bewijs
quote:misschicken schreef op 18 mei 2008 @ 12:59:

[...]

Obesitas is wél een ziekte. Ze kunnen je meer vertellen bij de obesitaskliniek.maar ik denk dat de obesitaskliniek je geen HCG dieet zal aansmeren.
Dat hele Biohcg kan ik op buitenlandse sites niet eens vinden trouwens.
quote:Yamuna schreef op 18 mei 2008 @ 13:01:

[...]

maar ik denk dat de obesitaskliniek je geen HCG dieet zal aansmeren.Nee zeker niet.
quote:Surface2 schreef op 18 mei 2008 @ 12:55:

Wat is een bio-energetische vorm eigenlijk?

De bio-energetica is dat deel van de biologie dat de wetten onderzoekt, volgens welke zich stoffelijke veranderingen met wijzigingen van energie voltrekken. De klassieke of fenomenologische vorm is meer gebaseerd op microscopische waarneming, het moleculair statistisch onderzoek op natuurkunde en scheikunde.

Maak er het jouwe van
Where do bioidentical hormones come from - what is the source?

Bioidentical hormones are made from precursors found in plants, typically wild yam or soy. The precursors are modified in a laboratory until they precisely match the hormones made by the human body.
What are the hormones made from?

The bioidentical estradiol, progesterone and testosterone hormones we prescribe are derived from the wild Mexican yam or soy. These molecules are then modified to exact replicas of the hormones currently in your body. HCG hormone is human-derived, and HGH is produced using recombinant DNA technology. In every case, they fit the receptors in exactly the same way as the hormones in your body today.
Hier wordt idd Pregnyl gebruikt:

Why HCG with us?

Our company is the only North American company

to offer PREGNYL®, the bio-identical form of HCG.

Other companies are offering substitues such as Novarel®

or Ovidrel®. But these are both DNA recombinant technologies,

not bio-identical. Pregnyl® is chemically synthesized to be

identical to the naturally occuring hormones in the human body.
.
http://en.wikipedia.org/w...rmone_replacement_therapy
Pregnyl wordt juist van HCG van zwangeren gemaakt....
Tja... een artikel "Jossine valt in 3 maanden 10 kilo af door minder te snoepen en meer te sporten", klinkt natuurlijk veel minder spannend. Dat is te standaard voor de Viva?! Dus dan maar een of ander extreem hongerdieet...

(enne.. tuurlijk val je af wanneer je 500 kcal per dag eet. Zoals ook in de post van Hoipippilangkous op de eerste pagina stond... Maakt echt niet uit of je dan hcg, zoutwater of ranja injecteert)

In het voorwoord beschrijft Jossine de kuur als "niks eten en je een liesbreuk fietsen". Het niks eten snap ik. Maar is 3 x per week 40 min fietsen zoveel? Met alleen dat kom je nog niet eens aan de beweegnorm.

Ik zou wel graag over een maand of 6 een follow-up willen lezen: heeft Jossine de kilo's eraf gehouden?
quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2008 @ 13:13:

Pregnyl wordt juist van HCG van zwangeren gemaakt....En in het door mij geplakte stukje staat weer dat het de bioidentical versie van Hcg is. Rare business.
quote:lindy schreef op 18 mei 2008 @ 13:12:

Daarover verschilt men ernstig van mening, of obesitas een ziekte is. Door de overheid en verzekeraars in ieder geval niet erkend! En dikke mensen horen het niet graag, maar je hebt wel degelijk voor een groot deel invloed op je eigen gewicht. Hell, als ik niet regelmatig de sportschool in duik en niet gewoon gezond eet, ben ik zo 20 kilo zwaarder. Maar het is natuurlijk veel makkelijk om externe factoren de schuld te geven. Ja ja, val nu maar allemaal over me heen...

Zal ik niet doen hoor. Ik ben het eigenljik wel met je eens.

Vanwege zwangerschapsdiabetes ben ik tijdens de zwangerschap van mijn dochter al op dieet gezet door de ziekenhuisdietiste. Het was eigenlijk niet eens een dieet maar meer een verandering van het eetpatroon. Na de bevalling ben ik naar een dietiste gestapt omdat ik vond dat ik die begeleiding toch wel nodig had om af te kunnen vallen en ziehier: door meer te bewegen en een andere levenswijze (dus niet eens een dieet) ben ik al meer dan 10kg kwijt. Ik ben nu een jaar bezig en het zit er nog steeds niet aan. En dat terwijl ik 1e pinksterdag toch nog rustig 4 stukken gebak naar binnen heb zitten werken Overgewicht zal ongetwijfeld voor een deel genetisch bepaald zijn, maar het is nog altijd aan jezelf wat je daarmee doet. En aangezien de kans dat je diabetes krijgt, na een zwangerschap met zwangerschapsdiabetes groter is, dan na een zwangerschap zonder zwangerschapsdiabetes was dat voor mij de eye-opener. Ik had geen andere keuze meer dan wat aan mijn overgewicht te doen.
.
HCG is de stofnaam.

Pregnyl is een merknaam voor deze stof.

Een kwalijke zaak als inderdaad BioHCG niet blijkt te bestaan.

Hier zijn natuurlijk grote belangen bij gebaat, voor heel veel geld voor de farmaceutische industrie.

Geven al die moeders bij MvM nog altijd gratis hun urine weg? Onder het mom van andere moeders helpen?

Eigenlijk moet dat niet he.. De farmaceutische industrie verdient daar bakken met geld mee. En er is genoeg HCG voor iedereen, alleen geen duidelijkheid voor dgenen die het weggeven, die worden voor de gek gehouden dan...

Ik denk dat er sowieso veel geld omgaat in de farmacie waarmee de patienten/clienten niet gebaat zijn...
Hoezo is er genoeg voor iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven