Dingen die fijn zijn nu ik minder zwaar ben
vrijdag 30 mei 2025 om 16:48
Heel lang geleden liep er hier een topic met een titel in de richting van "Dingen die zo fijn zijn nu ik minder zwaar ben". Ik heb daar lange tijd met veel plezier in meegelezen, maar ik krijg hem niet meer teruggevonden.
Dus hierbij maar de verse versie: wat vind jij nu zo fijn nu je afgevallen bent? Of je nu 3 of 63 kg kwijt bent, welke positieve verrassingen ben jij tegengekomen die je graag wilt delen?
Dus hierbij maar de verse versie: wat vind jij nu zo fijn nu je afgevallen bent? Of je nu 3 of 63 kg kwijt bent, welke positieve verrassingen ben jij tegengekomen die je graag wilt delen?
RRR
vrijdag 30 mei 2025 om 22:37
Ik kon in het verleden nooit wat toevoegen in dat topic maar nu wel en dat is zo fijn!
De lijst is eindeloos en ik waardeer elke dag hoe ik me nu lichamelijk voel.
- Probleemloos een uur kunnen wandelen (in m'n slechtste dagen had ik met 300 meter al moeite)
- Kunnen bewegen zonder bij het minste of geringste in zweten uit te breken
- Minder snel oververhit
- Geen zere voeten meer
- Veel minder snel rugpijn
- Ik heb m'n hoofd weer terug
- Geen slaapapneu meer
- Met mijn benen over elkaar kunnen zitten (dat was echt 10 jaar geleden, wat een verademing)
- Overal comfortabel kunnen zitten
- Niet meer hoeven liggen/uitrusten na het douchen
- Meer zelfvertrouwen
- Geen opgezwollen onderbenen meer
- Zonder moeite afvegen op het toilet (in m'n slechtste dagen lukte me dit soms echt bijna niet of ik raakte er compleet uitgeput van)
- Weer lekker op mijn zij kunnen liggen
- Probleemloos staand kunnen afwassen
- Weer makkelijk bij mijn voeten kunnen
- Ik voel me niet meer zo opvallend
- Geen huidproblemen meer op binnenkant bovenbenen
- Ik kan/durf weer een handstand
- De trap op en af rennen
- Überhaupt rennen
- Ik heb voor het eerst in jaren weer gevlogen en ik zat nog comfortabel ook
- Voor het eerst in jaren zag/zie ik niet op tegen de lente en zomer
- Over een paar weken ga ik naar de Efteling! Ik houd van pretparken maar het was jarenlang gewoon echt geen optie en nu maak ik me nergens druk om en kijk ik er naar uit
- Niet meer continu bezig zijn met hoe ik eruit zie en hoe kut ik me voel
Veel therapie gehad, aan allerlei issues gewerkt de laatste jaren (waaronder dus een eetstoornis). Uiteindelijk besloten om voor een mini gastric bypass te gaan omdat ik zóveel klachten had en het me tegenhield in alles. En ik wist dat ik een hulpmiddel nodig had voor het eten/gewicht. Ik was bang dat ik er niet klaar voor was maar ik was wel uitgetherapied dus ik dacht: betere tijd gaat er niet komen. Ik ben ervoor gegaan en ik voel me fysiek zoveel beter en dat geeft mentaal ook zoveel meer lucht en ruimte. Dus heel fijn dat ik hier eindelijk een lijst kan opsommen
Eetstoornisvrij ben ik niet en ga ik denk ik ook nooit worden, maar als ik het zo kan houden zoals het nu is ben ik best content.

- Probleemloos een uur kunnen wandelen (in m'n slechtste dagen had ik met 300 meter al moeite)
- Minder snel oververhit
- Geen zere voeten meer
- Geen slaapapneu meer
- Met mijn benen over elkaar kunnen zitten (dat was echt 10 jaar geleden, wat een verademing)
- Meer zelfvertrouwen
- Zonder moeite afvegen op het toilet (in m'n slechtste dagen lukte me dit soms echt bijna niet of ik raakte er compleet uitgeput van)
- Überhaupt rennen
- Over een paar weken ga ik naar de Efteling! Ik houd van pretparken maar het was jarenlang gewoon echt geen optie en nu maak ik me nergens druk om en kijk ik er naar uit
Veel therapie gehad, aan allerlei issues gewerkt de laatste jaren (waaronder dus een eetstoornis). Uiteindelijk besloten om voor een mini gastric bypass te gaan omdat ik zóveel klachten had en het me tegenhield in alles. En ik wist dat ik een hulpmiddel nodig had voor het eten/gewicht. Ik was bang dat ik er niet klaar voor was maar ik was wel uitgetherapied dus ik dacht: betere tijd gaat er niet komen. Ik ben ervoor gegaan en ik voel me fysiek zoveel beter en dat geeft mentaal ook zoveel meer lucht en ruimte. Dus heel fijn dat ik hier eindelijk een lijst kan opsommen

Eetstoornisvrij ben ik niet en ga ik denk ik ook nooit worden, maar als ik het zo kan houden zoals het nu is ben ik best content.
rainydays wijzigde dit bericht op 30-05-2025 22:51
17.22% gewijzigd
Here am I in my little bubble
vrijdag 30 mei 2025 om 23:08
Dit was het oude topic:
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... s/44199/32
Gevonden door Mod. (Niet door mij.)
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... s/44199/32
Gevonden door Mod. (Niet door mij.)
-- tijdelijk mottoloos --
vrijdag 30 mei 2025 om 23:22
Wat een heerlijk topic.
Ik ben na mijn zwangerschap heel veel afgevallen.
Voor mijn zwangerschap was ik echt te zwaar. Toen kreeg ik zwangerschapssuiker waardoor ik heel erg op mijn voeding ben gaan letten met als resultaat dat ik nu veel lichter ben dan voorheen
- ik voel me veel fitter
- kan makkelijker een flink stuk wandelen
- ik krijg meer complimenten over hoe ik eruit zie (oneerlijk en raar maar waar)
- ik heb meer motivatie om het vol te houden
- kleding staat me mooier vind ik
Ik ben na mijn zwangerschap heel veel afgevallen.
Voor mijn zwangerschap was ik echt te zwaar. Toen kreeg ik zwangerschapssuiker waardoor ik heel erg op mijn voeding ben gaan letten met als resultaat dat ik nu veel lichter ben dan voorheen

- ik voel me veel fitter
- kan makkelijker een flink stuk wandelen
- ik krijg meer complimenten over hoe ik eruit zie (oneerlijk en raar maar waar)
- ik heb meer motivatie om het vol te houden
- kleding staat me mooier vind ik
zaterdag 31 mei 2025 om 00:01
- Wandelen gaat zo veel energieker, en fijner nu mijn bovenbenen niet meer schuren
- Makkelijker met mijn benen over elkaar zitten
- Geen buikvetrollen meer die in de weg zitten
- Kleinere borsten zitten minder in de weg en zweten minder
- Voel me zo veel fijner in mijn kleding. Heerlijk dat t weer past, en veel fijner winkelen
- Sex is zo veel fijner. Zelfverzekerder, en on top is weer helemaal leuk
- Makkelijker met mijn benen over elkaar zitten
- Geen buikvetrollen meer die in de weg zitten
- Kleinere borsten zitten minder in de weg en zweten minder
- Voel me zo veel fijner in mijn kleding. Heerlijk dat t weer past, en veel fijner winkelen
- Sex is zo veel fijner. Zelfverzekerder, en on top is weer helemaal leuk

zaterdag 31 mei 2025 om 07:40
Oh yes hij bestond toch nog, bedankt Explorista en Mod!! Gek dat ik hem niet gevonden kreeg ook al had ik de titel na al die jaren toch bijna onthouden..
Maar ik weet zeker dat we hier ook nog lang vooruit kunnen met allemaal fijnheden. Weet je, het is zo makkelijk om je blind te staren op een getalletje, maar uiteindelijk gaat het daar juist niet om, maar wat het doet in alle momenten eromheen en ernaartoe.
Maar ik weet zeker dat we hier ook nog lang vooruit kunnen met allemaal fijnheden. Weet je, het is zo makkelijk om je blind te staren op een getalletje, maar uiteindelijk gaat het daar juist niet om, maar wat het doet in alle momenten eromheen en ernaartoe.
RRR
zaterdag 31 mei 2025 om 07:44
Nog eentje van mij: de oneindige luxe van de vrijheid die ik voel om me niet zo mooi te maken. Ik voelde altijd een soort (zelfopgelegde) druk om er altijd perfect uit te zien qua kleding en make-up, als een soort compensatie van mijn mezelf zo tegenvallende voorkomen.
Nu schiet ik soms zomaar wat simpels aan en kan ik me evengoed heel prima voelen. Ook al was ik altijd al prima natuurlijk (!!) , is nu die interne druk verdwenen en dat was best een gekke gewaarwording.
Nu schiet ik soms zomaar wat simpels aan en kan ik me evengoed heel prima voelen. Ook al was ik altijd al prima natuurlijk (!!) , is nu die interne druk verdwenen en dat was best een gekke gewaarwording.
RRR
zaterdag 31 mei 2025 om 09:26
Aah wat een mooi bericht, ik voel de blijdschap en trots van m'n beeldscherm spatten.RainyDays schreef: ↑30-05-2025 22:37Ik kon in het verleden nooit wat toevoegen in dat topic maar nu wel en dat is zo fijn!De lijst is eindeloos en ik waardeer elke dag hoe ik me nu lichamelijk voel.
- Minder snel oververhit
- Geen zere voeten meer
- Geen slaapapneu meer
- Meer zelfvertrouwen
- Überhaupt rennen
Wat heerlijk! Geniet er van en ook van de Efteling!
OT:
- Dat mijn kleding mooier zit.
- Dat ik weer blij ben met mijn spiegelbeeld en nu waardeer ik het vele malen meer, dan toen het een normaal was en ik nooit wat dikker was geweest. Ben echt blij met mezelf en ik vind mezelf mooi!
- Dat ik nu weet wat mijn lijf nodig heeft aan voeding. Gezond en veel, ipv weinig om maar af te vallen. Dus een goed en normaal eetpatroon, voor mij werkt de schijf van 5. Geeft rust.
- Rust en ruimte in m'n hoofd, niet meer de angst dat ik steeds aankom.
- Geen schurende benen meer of jeuk bij m'n liezen.
- Gewoon lekker in m'n vel.
zaterdag 31 mei 2025 om 10:43
Jeetje zeg gaat het met je ? Volgens mij heet het topic dingen die fijn zijn nu ik minder zwaar ben.
Daar reageer ik op. Maar als jij alles negatief wil zien moet je dat vooral doen. Ik ga mezelf niet langer zitten verdedigen
zaterdag 31 mei 2025 om 12:54
Ben maar 8kg afgevallen en had om te beginnen al (net) geen overgewicht, maar toch fiks verschil:
- Dat ik geen rugpijn meer heb. Ik had altijd lage rugpijn sinds mn zwangerschappen
- Dat ik nu met gemak de peuter 5 a 10km in de draagzak op de rug draag
- Dat mijn conditie zoveel beter is geworden, ik ging van amper kunnen hardlopen naar nu 3x/week 5km binnen 28min
- Dat ik geen rugpijn meer heb. Ik had altijd lage rugpijn sinds mn zwangerschappen
- Dat ik nu met gemak de peuter 5 a 10km in de draagzak op de rug draag
- Dat mijn conditie zoveel beter is geworden, ik ging van amper kunnen hardlopen naar nu 3x/week 5km binnen 28min
zaterdag 31 mei 2025 om 13:20
zaterdag 31 mei 2025 om 15:47
zaterdag 31 mei 2025 om 18:14
Misschien moet je even alles lezen ipv het over een foute leefstijl te hebben.Ben-ik-weer schreef: ↑30-05-2025 19:18Er zijn maar heel weinig mensen die dik worden van lucht.
De meeste mensen die dik zijn en geen foute leefstijl hebben weten gewoon niet wat een gezonde leefstijl is. En die worden dus gewoon net als de rest van ons dik door te hoge calorie inname VS verbruik
De dame waar ik het over heb slikt zware medicijnen en leeft alleen van sondevoeding. Wat dan foute leefstijl
zaterdag 31 mei 2025 om 18:16
Je moet even alles lezen. De dame waar ik het over heb heeft zware medicatie en leeft op sondevoedig. Wat heeft zij aan een flutantwoord over kcal tellen en gewoonteKamilleT schreef: ↑30-05-2025 18:45Meestal is dat wel het geval. Ik heb al vaak geprobeerd om af te vallen en dat lukte steeds niet. Toevallig ben ik ook aangekomen nadat ik bepaalde medicijnen ben gaan gebruiken (levenslang) en die zorgen ervoor dat mijn stofwisseling trager gaat. Nu ik echt serieus mijn calorieën tel en zorg dat ik in een tekort zit, val ik wel af. Dat was in het begin echt wel lastig want ik had de hele dag trek, maar voor een groot deel is dat gewoonte. Daar moet je even doorheen en als ik nu trek heb, zit ik gewoon echt nog te laag in calorieën voor wat ik die dag gedaan heb (licht ontbijt en dan een uur zwemmen bijv). Inmiddels ben ik 8 kilo kwijt in 5 maanden dus het gaat echt niet snel. Ik zit ook nog in de overgang, dus ik heb de wind niet echt mee, en toch lukt het.
zaterdag 31 mei 2025 om 18:25
zaterdag 31 mei 2025 om 19:53
Zullen we het hier hebben over fijne dingen van afgevallen zijn?
Het gaat hier juist niet over oorzaken van en oordelen over zwaar zijn, of mensen die tegen wil en dank afvallen.
OT: met de uitrustpose na de yoga je handen op je buik/hart kunnen leggen zonder dat je ze onder spanning omhoog moet houden en dus geen ontspanning bereikt (dat die docenten dat toch niet snappen…)
Het gaat hier juist niet over oorzaken van en oordelen over zwaar zijn, of mensen die tegen wil en dank afvallen.
OT: met de uitrustpose na de yoga je handen op je buik/hart kunnen leggen zonder dat je ze onder spanning omhoog moet houden en dus geen ontspanning bereikt (dat die docenten dat toch niet snappen…)
RRR

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in