Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hogwarts schreef:
22-06-2021 15:55
Het is gewoonweg oneerlijk verdeeld. Echt heel stom vind ik ook. Ik ben nu jaloers op al die mensen die niet hoeven op te letten. Tegelijkertijd heb ik heel veel begrip en respect voor mensen die het niet komt aanwaaien.
Weet je wat ik nu zo stom van mezelf vind ipv dat mijn eerste reactie niet gewoon is: ja, het is ook gewoon rot als het voor jou niet werkt. (punt)
Maar: Stom dat het niet voor iedereeen even makkelijk is. Maar we hebben allemaal wel iets wat niet makkelijk gaat.
Terwijl dat niets met elkaar te maken heeft, want het is niet zo dat iedereen hetzelfde aantal dingen heeft die soepel gaan en het zelfde aantal dingen die niet soepel gaan. Het is niet of het ene of het ander. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben heel blij dat ik dit topic heb gevonden overigens. Jullie zijn echt een inspiratiebron en door dit topic ben ik begonnen met gezond eten. Wat zou het toch jammer zijn als dit topic verloren gaat bij het weggaan van het VF.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat veel forummers naar andere plekken gaan, misschien niet gelijk, maar als je zoiets leuk vindt, dan kijk je wel waar je ergens verder kunt. Daar worden weer nieuwe topics opgezet. Komt vast goed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat wat ik bedoel werd hierboven ook al wordt gezegd: ik heb vriendinnen die slank blijven maar elke dag cola drinken, eten bestellen, tussendoor naar de Kentucky gaan en in de avond een pizza bestellen. Maar ze zijn dan bijvoorbeeld wel een stuk langer dan ik, uit zichzelf veel beweeglijker, of beginnen pas om 14.00 uur een keer met eten.

Natuurlijk zijn er mensen die onbeperkt kunnen schranzen maar het grootste gedeelte van de mensen komt gewoon aan van te veel eten. De meeste mensen die beweren dat ze van de lucht aankomen hebben niet door dat ze toch (te) grote porties eten en andere mensen, die in hun ogen veel eten gewoon echt andere manieren van eten hebben. Kijk naar dat programma vroeger ‘secret eaters’.

Als ik zelf naar mijn eigen eerdere slechte gewoontes kijk gingen er toch vaak een paar extra cappuccino’s in waar een ander zwarte koffie drinkt, of nam ik toch dubbel zoveel pasta bij mijn reguliere maaltijd waar de ander veel meer groeten eet.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
22-06-2021 16:31
Dat wat ik bedoel werd hierboven ook al wordt gezegd: ik heb vriendinnen die slank blijven maar elke dag cola drinken, eten bestellen, tussendoor naar de Kentucky gaan en in de avond een pizza bestellen. Maar ze zijn dan bijvoorbeeld wel een stuk langer dan ik, uit zichzelf veel beweeglijker, of beginnen pas om 14.00 uur een keer met eten.

Natuurlijk zijn er mensen die onbeperkt kunnen schranzen maar het grootste gedeelte van de mensen komt gewoon aan van te veel eten. De meeste mensen die beweren dat ze van de lucht aankomen hebben niet door dat ze toch (te) grote porties eten en andere mensen, die in hun ogen veel eten gewoon echt andere manieren van eten hebben. Kijk naar dat programma vroeger ‘secret eaters’.

Als ik zelf naar mijn eigen eerdere slechte gewoontes kijk gingen er toch vaak een paar extra cappuccino’s in waar een ander zwarte koffie drinkt, of nam ik toch dubbel zoveel pasta bij mijn reguliere maaltijd waar de ander veel meer groeten eet.
Maar dit dus. Wat je wilt, is blijkbaar anders. Slanke mensen eten wat ze willen en letten voor hun gevoel niet op, maar willen blijkbaar iets anders. Dan heb je ook niet het gevoel op een rem te moeten staan natuurlijk. Uitzonderingen daargelaten. De echte geluksvogels ;)
Miss_Travel schreef:
22-06-2021 17:55
Maar dit dus. Wat je wilt, is blijkbaar anders. Slanke mensen eten wat ze willen en letten voor hun gevoel niet op, maar willen blijkbaar iets anders. Dan heb je ook niet het gevoel op een rem te moeten staan natuurlijk. Uitzonderingen daargelaten. De echte geluksvogels ;)
Precies. Mijn zus beweert ook altijd dat ze alles eet wat ze wil. Ze is super slank en ontbijt met 1 boterham met kaas. Dan neemt ze 1 biscuitje bij haar enige cappuccino van de dag. Lunch is een bakje optimel en een stuk fruit. En bij het avondeten een halve van wat ik een normale portie beschouw. ‘S avonds een blokje chocolade en dat was dan weer de dag. In het weekend een wijntje.

Zo heb ik dat eens een poosje geobserveerd. Zij eet dus wat ik eet als ik voor mijn gevoel onwijs moet afzien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Palmbomen-zijn-cool schreef:
22-06-2021 18:08
Precies. Mijn zus beweert ook altijd dat ze alles eet wat ze wil. Ze is super slank en ontbijt met 1 boterham met kaas. Dan neemt ze 1 biscuitje bij haar enige cappuccino van de dag. Lunch is een bakje optimel en een stuk fruit. En bij het avondeten een halve van wat ik een normale portie beschouw. ‘S avonds een blokje chocolade en dat was dan weer de dag. In het weekend een wijntje.

Zo heb ik dat eens een poosje geobserveerd. Zij eet dus wat ik eet als ik voor mijn gevoel onwijs moet afzien.

Daar kan menig mens dus niet op leven. Ik ook niet, daarvan val ik letterlijk flauw.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
22-06-2021 19:24
Daar kan menig mens dus niet op leven. Ik ook niet, daarvan val ik letterlijk flauw.
Echt hè? En toch heeft ze echt geen eetproblemen. Het is gewoon een klein slank vrouwtje met een lage kcal behoefte en een voorkeur voor gezond eten. En kleine porties.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
22-06-2021 19:42
Echt hè? En toch heeft ze echt geen eetproblemen. Het is gewoon een klein slank vrouwtje met een lage kcal behoefte en een voorkeur voor gezond eten. En kleine porties.
Ik kan daar echt jaloers op zijn. Ook op van die mensen die zeggen dat een appel een ware traktatie is. Nou, ik vind een appel best prima, soms heb ik er echt behoefte aan,maar een ware traktatie??? Neuh. Geef mij maar die taart. Maar zij menen dat ook echt.
Hahaha echt! Maar voor aardbeien uit het seizoen geldt dat wel vind ik :heart:
Palmbomen-zijn-cool schreef:
22-06-2021 20:46
Hahaha echt! Maar voor aardbeien uit het seizoen geldt dat wel vind ik :heart:
En nog beter: In aardbeien zitten heel weinig calorieën. Zo'n hele bak a 400 gram is net iets meer net iets meer dan 100 calorieën. Ik eet ze nu dagelijks bij het ontbijt, heerlijk! :heart: Ik ben gek op fruit maar zou het geen traktatie noemen tenzij het duur fruit is wat ik niet vaak koop en mezelf zo af en toe gun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Palmbomen-zijn-cool schreef:
22-06-2021 19:42
Echt hè? En toch heeft ze echt geen eetproblemen. Het is gewoon een klein slank vrouwtje met een lage kcal behoefte en een voorkeur voor gezond eten. En kleine porties.
Ik vergelijk het voor mijzelf altijd met duiken met perslucht in zee. Je krijgt allemaal eenzelfde hoeveelheid zuurstof mee, maar de één is er in een half uur doorheen en de ander heeft na datzelfde halfuur nog een halve tank over. Er zijn zoveel factoren die meewegen als het gaat om hoe snel je er doorheen gaat. Hoe diep ga je, man/vrouw, hoe rustig blijf je onderwater enz.

Ik verbruikte altijd veel minder dan mijn partner, als hij zijn tank bijna leeg had dan had ik nog 30% over. Eén keer gedoken met een vrouw zoals jij beschrijft, klein, slank en misschien stiekem een zeemeermin, want zelfs met een kleinere tank had ze nog megaveel over. Ik weet zeker dat zij onder water niet hoeft adem te halen. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
En omhoog!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging een paar weken terug in de baron in de Efteling zonder vertwijfeling of ik eruit gestuurd zou worden of dat mijn gordel wel dicht zou kunnen! :hello:
Wat leuk om mijn eigen oude commentaren hier terug te lezen...
Ik ben wel weer aangekomen, maar niet zo veel als ik ooit was, en alweer op weg terug omlaag.
Vandaag nog wat oude kleding in grote maten uit mijn kledingkast naar de kringloop gebracht. Ik weiger ooit nog XL te kopen.
En ik wil nooooit meer vetrollen voelen!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Supersas, wat een heerlijke overwinning!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Up :cheer:

M’n dijbenen schuren niet meer.
Bukken om veters vast te maken zonder kortademig te worden.
Minder snurken.
Betere conditie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Up

Ik kan het warme weer veel beter verdragen en ervan genieten.
Hier kom ik nog op terug

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven