Lijf & Lijn alle pijlers

Door overgewicht problemen met broeken

04-03-2020 22:20 40 berichten
Wist even niet zo goed waar ik dit topic moest gaan plaatsen.
Het leek me echter het verstandigst om dit hier te doen.
Ook omdat de betreffende problemen vooral komen door mijn overgewichtt (ben 101 kg).
Heb vaak het probleem dat ik scheuren in mijn broeken krijg, bijvoorbeeld door bukken, fietsen etc.
Draag sowieso al stretch-broeken, maar dit lijkt vaak weinig te helpen.
Heeft iemand wellicht tips, adviezen oid?
En dan ook in de zin wat voor soort broeken ik heb beste zou kunnen gaan nemen.
Helaas zit ik ergens wel aan een bepaald budget vast, ivm beperkt inkomen.
Toch vind ik het wel belangrijk om voor goede kwaliteit te gaan.
Ben trouwens een man.
anoniem_391482 wijzigde dit bericht op 04-03-2020 22:48
1.70% gewijzigd
fitch,

Vind 100 toch echt wel te zwaar voor mezelf, om heel eerlijk te zijn.
Ben 1.77
Mijn man - ongeveer gelijkaardig gewicht - zweert hier de laatste jaren bij donkerblauwe en zwarte jeans van C&A.

En dan natuurlijk niet de skinny-versie.


Ik geloof dat hij meestal rond de 30 à 40 euro per broek zit.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
04-03-2020 23:07
Het lijkt mij een joggingbroek. Lekker voor in het weekend op de bank, maar niet zo geschikt als je verzorgd gekleed wil gaan vind ik.

Met een beperkt budget zou ik bij Bon Prix kijken, die hebben best een grote collectie.

https://www.bonprix.nl/categorie/heren- ... egorylayer

En zou ook een maat groter of losser zittend model kiezen, want een mannenbroek hoort niet zo strak te zitten dat ie snel slijt.
Wat?!? Een joggingbroek? Ik vind ‘m best leuk... ook nog eens voor weinig geld!

Ik zou wel een broek uitzoeken in een winkel zodat je kunt passen.

En veel mannenbroeken sluiten tegenwoordig juist hartstikke strak. Als je een goede maat kiest en een model met voldoende stretch koopt, zit dat ook prima. Slijt inderdaad wel een stuk sneller...
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Je hebt gewoon veel te kleine maat gekocht elke keer, je geeft al aan dat je strakke broeken draagt en eerlijk gezegd, mode technisch gezien, vrouwen komen er nog wel mee weg soms maar mannen met overgewicht niet. In feite lijk je ook slanker als kleding iets losser zit en ergens uitknallen gebeurt je ook niet meer (ongeacht of het van C & A komt of niet).
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
04-03-2020 23:17
Wat?!? Een joggingbroek? Ik vind ‘m best leuk... ook nog eens voor weinig geld!

Ik zou wel een broek uitzoeken in een winkel zodat je kunt passen.

En veel mannenbroeken sluiten tegenwoordig juist hartstikke strak. Als je een goede maat kiest en een model met voldoende stretch koopt, zit dat ook prima. Slijt inderdaad wel een stuk sneller...
Zeker, die eerste is een joggingbroek. Met koortje enzo.

En zó strak om de benen zie ik ze niet in mijn omgeving. Wel bij Justin Bieber, maar die is geen 100 kilo dus dan kan het nog.
Mijn man scheurt ook altijd overal uit, bij hem komt het door veel fietsen.
En ik denk ook door zijn bouw (geen kont) en omdat hij beweeglijk is. Jongste doet ook niet lang met broeken.
Ik ben dik en oudste is heel mager maar wij doen zo lang met onze kleding dat we het weg moeten doen omdat het lelijk wordt na een tijd, bij mij gaan broeken ook wel stuk maar pas na een jaar minimaal, meestal na veel langer.
En ik heb echt dikke dijen bijvoorbeeld.
Man doet gemiddeld 6 maanden met een broek, en pantalons draagt hij soms maar 4 of 6 keer.
Een enkele broek, bijvoorbeeld nu eentje van diesel, draagt hij al jaren maar die is weer te warm en te dik.
Andere broeken van dat merk scheuren weer wel, ook zelfde model.
We hebben al vele merken geprobeerd maar duur of goedkoop maakt niet uit
Zalando lounge en de we en h&m kopen we zijn broeken, plus Batavia stad.
Ik zou dus gewoon kopen wat je leuk vind en incalculeren dat je er niet lang mee doet, dus je slag slaan bij outlets en in de sale, en bij budget merken.
Het-groepje,

Dat scheuren komt bij mij vaak ook door het fietsen.
Heb weliswaar een speciae beschermhoes op mijn zadel, maar helemaal afdoende is dit helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen?
Ben ik al erg lang mee bezig, maar gaat helaas zeer moeiizaam
Het-groepje schreef:
05-03-2020 05:18
Mijn man scheurt ook altijd overal uit, bij hem komt het door veel fietsen.
En ik denk ook door zijn bouw (geen kont) en omdat hij beweeglijk is.
Zó herkenbaar! Ik (vrouw, niet dun niet dik - maat 38) scheur ook regelmatig uit broeken. Of dat broeken scheuren want uitscheuren vind ik klinken alsof hij bij de bilnaad splijt en bij mij is geen enkele naad van een broek veilig.
Ik fiets veel en beweeg veel, als ik langer dan een jaar met een broek doe mag ik blij zijn. Heb ook vaak dat de naad in mijn kruis los laat, en daar staat écht geen spanning op. Goedkope of dure broeken maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Bonprix inderdaad, daar heb je voor 20,- prima spijkerbroeken, ik doe er al jaren mee.
En koop gewoon een maat groter, of geen strech meer.
Alle reacties Link kopieren
Spike76 schreef:
05-03-2020 06:43
Het-groepje,

Dat scheuren komt bij mij vaak ook door het fietsen.
Heb weliswaar een speciae beschermhoes op mijn zadel, maar helemaal afdoende is dit helaas niet.
Dat broeken slijten door fietsen zie ik bij tal van mensen gebeuren, daar hoef je echt geen overgewicht voor te hebben.
Boarn schreef:
05-03-2020 07:05
Bonprix inderdaad, daar heb je voor 20,- prima spijkerbroeken, ik doe er al jaren mee.
En koop gewoon een maat groter, of geen strech meer.
Bedankt voor je tip.
Roseaux schreef:
05-03-2020 07:05
Dat broeken slijten door fietsen zie ik bij tal van mensen gebeuren, daar hoef je echt geen overgewicht voor te hebben.
Dat is ergens natuurlijk ook wel weer zo.
Alle reacties Link kopieren
Spike76 schreef:
05-03-2020 08:11
Dat is ergens natuurlijk ook wel weer zo.
Aangezien je budget beperkt is zou je kunnen kijken of je voor fietstochtjes zoveel mogelijk een broek die toch al niet meer zo mooi is te gebruiken. Dat kost je soms misschien wel de moeite van even omkleden, maar als je daarmee je je andere broeken spaart kan het wel de moeite waard zijn omdat je minder snel iets nieuws hoeft aan te schaffen.

Qua fietsslijtage is mijn ervaring ook niet dat een duurdere broek van een beter merk daar ook echt minder onder lijdt. Zit hem meer in de gladheid en structuur van de stof en dat soort dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven