Lijf & Lijn
alle pijlers
Droge plekken op knieën
dinsdag 30 juli 2024 23:56
Graag wil ik tips, over wat ik het beste kan gebruiken voor mijn droge huid.
Welke lotion is fijn.
Ik heb nogal een droge huid, dit is goed te behandelen met een bodylotion.
Maar nu heb ik sinds enige tijd last van droge knieën.
Echt van die plakken.
Huisarts heeft al crème voorgeschreven maar helpt niet.
Iemand die dit probleem herkent?
Welke lotion is fijn.
Ik heb nogal een droge huid, dit is goed te behandelen met een bodylotion.
Maar nu heb ik sinds enige tijd last van droge knieën.
Echt van die plakken.
Huisarts heeft al crème voorgeschreven maar helpt niet.
Iemand die dit probleem herkent?
wies wijzigde dit bericht op 31-07-2024 00:01
0.29% gewijzigd
woensdag 31 juli 2024 00:24
Ik zweer bij babyolie, smeer mezelf in na het scheren en gebruik het op warme stranddagen wat vaker.
Aan het eind van het douchen licht op de huid en kort afspoelen, niet gelijk afdrogen dan trekt het lekker in. Nooit meer last van die droge plekken en geen irritaties van het scheren
Aan het eind van het douchen licht op de huid en kort afspoelen, niet gelijk afdrogen dan trekt het lekker in. Nooit meer last van die droge plekken en geen irritaties van het scheren
Je richting is belangrijker dan je snelheid
woensdag 31 juli 2024 02:40
Deze helpt bij mij https://www.etos.nl/producten/cerave-hy ... 99695.html
Wat voor diagnose en crème heb je van je HA gekregen?
Wat voor diagnose en crème heb je van je HA gekregen?
woensdag 31 juli 2024 08:46
Huisarts denkt eczeem? Dan teruggaan en aangeven dat de crème niet werkt. Bij hardnekkig eczeem werken huismiddeltjes vaak onvoldoende, en heb je (tijdelijk) iets grover geschut op recept nodig.
Zalf werkt vaak ook beter dan crème. Op vetbasis versus op waterbasis.
Zalf werkt vaak ook beter dan crème. Op vetbasis versus op waterbasis.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
woensdag 31 juli 2024 10:52
De generieke basisvariant van de apotheek. 40%. Ik heb al mijn hele leven eczeem en van die hormoonzalven raak ik alleen verder van huis.
Als de plekken weg zijn, smeer ik verder met een basiszalf (lanette). De ureumzalf werkt bij mij ook sneller dan een hormoonzalf (en geeft direct verlichting bij jeuk)
Nee heb je, ja kun je krijgen
donderdag 1 augustus 2024 18:02
donderdag 1 augustus 2024 19:56
Ik herken het niet, maar ik ben groot van Shea Butter en moest daar meteen aan denken. Als ik wat droge plekken heb of bijvoorbeeld droge voeten in de winter dan helpt dit perfect. De huid wordt weer helemaal zacht. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook bij eczeem plekken bij mijn dochtertje, dat helpt ook erg goed.
Ik heb het altijd van Puur Geluk Store, op haar website staat ook nog meer informatie.
Hopelijk vind je iets wat helpend is!
Ik heb het altijd van Puur Geluk Store, op haar website staat ook nog meer informatie.
vrijdag 2 augustus 2024 07:39
Moestuinliefhebber schreef: ↑01-08-2024 19:56Ik herken het niet, maar ik ben groot van Shea Butter en moest daar meteen aan denken. Als ik wat droge plekken heb of bijvoorbeeld droge voeten in de winter dan helpt dit perfect. De huid wordt weer helemaal zacht. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook bij eczeem plekken bij mijn dochtertje, dat helpt ook erg goed.
Dankjewel.
Wat is haar,website?
Is het ook verkrijgbaar in drogist of apotheek?
vrijdag 2 augustus 2024 19:46
MIjn man heeft vaak harde witte korsten op zijn ellebogen, denk dat dit het zelfde probleem is wat jij hebt op je knieeen.
Hij gebruikt deze creme er voor https://www.etos.nl/producten/etos-lane ... 11654.html het gaatniet helemaal weg maar het helpt bij hem wel.
Hij gebruikt deze creme er voor https://www.etos.nl/producten/etos-lane ... 11654.html het gaatniet helemaal weg maar het helpt bij hem wel.
vrijdag 2 augustus 2024 23:59
Nee,,ik heb geen witte harde plakken.Valkeberg schreef: ↑02-08-2024 19:46MIjn man heeft vaak harde witte korsten op zijn ellebogen, denk dat dit het zelfde probleem is wat jij hebt op je knieeen.
Donker,,vlak,,niet hard. Jeukt ook niet
zaterdag 3 augustus 2024 23:34
ik heb dit op 1 elleboog (diegene die altijd op het bureau rust als ik aan het werk ben) en gebruik inderdaad ureumzalf van het kruidvat. Echt in mijn tas en wel 5 keer per dag smeren en uiteraard ook voor het slapengaan. Binnen 2 weken is het weg. Komt dan na een tijd weer terug, maar verdwijnt steeds sneller. Ik gebruik het ook voor mijn voeten en helpt ook goed bij het zacht houden van mijn voeten in plaats van die eeltige pootjes altijd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in