Lijf & Lijn alle pijlers

Droge plekken op knieën

30-07-2024 23:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag wil ik tips, over wat ik het beste kan gebruiken voor mijn droge huid.
Welke lotion is fijn.
Ik heb nogal een droge huid, dit is goed te behandelen met een bodylotion.
Maar nu heb ik sinds enige tijd last van droge knieën.
Echt van die plakken.
Huisarts heeft al crème voorgeschreven maar helpt niet.
Iemand die dit probleem herkent?
wies wijzigde dit bericht op 31-07-2024 00:01
0.29% gewijzigd
Ja. Ik smeer ureumzalf (bij drogist of apotheek te krijgen) op dat soort plekken (waar de huid verdikt/verhoornd). Dat helpt mij er binnen twee weken vanaf.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dankjewel,, zal het proberen.
lemoos2 schreef:
30-07-2024 23:59
Ja. Ik smeer ureumzalf (bij drogist of apotheek te krijgen) op dat soort plekken (waar de huid verdikt/verhoornd). Dat helpt mij er binnen twee weken vanaf.
Mag ik vragen welk merk/soort jij hebt?
Ik zweer bij babyolie, smeer mezelf in na het scheren en gebruik het op warme stranddagen wat vaker.
Aan het eind van het douchen licht op de huid en kort afspoelen, niet gelijk afdrogen dan trekt het lekker in. Nooit meer last van die droge plekken en geen irritaties van het scheren
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Ik gebruik Roche Posay Lipikar Baume. Werkt als een tierelier bij mij.
Deze helpt bij mij https://www.etos.nl/producten/cerave-hy ... 99695.html

Wat voor diagnose en crème heb je van je HA gekregen?
Heb je geen psoriasis als het “echt van die plakken” zijn? Idd welke crème van de huisarts?
Ha, dacht aan eczeem. Twee weken elke dag zalf hiervoor gesmeerd, 0.0 resultaat.
Heb alleen plekken op mijn knieën.
Niet verdikt, jeukt niet.
Huisarts denkt eczeem? Dan teruggaan en aangeven dat de crème niet werkt. Bij hardnekkig eczeem werken huismiddeltjes vaak onvoldoende, en heb je (tijdelijk) iets grover geschut op recept nodig.

Zalf werkt vaak ook beter dan crème. Op vetbasis versus op waterbasis.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
Zit je toevallig ook regelmatig op je knieën? Als ik dat doe, krijg ik ook een droge huid daar. Als ik dat niet doe, is het ook weer snel weg.
Marcella22 schreef:
31-07-2024 00:23
Mag ik vragen welk merk/soort jij hebt?
De generieke basisvariant van de apotheek. 40%. Ik heb al mijn hele leven eczeem en van die hormoonzalven raak ik alleen verder van huis.

Als de plekken weg zijn, smeer ik verder met een basiszalf (lanette). De ureumzalf werkt bij mij ook sneller dan een hormoonzalf (en geeft direct verlichting bij jeuk)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nee het komt niet van op knieën zitten.
Denk zelf dat het droge plekken zijn. Heb het niet op andere plekken. Elleboog etc.
lemoos2 schreef:
30-07-2024 23:59
Mijn vriendin gebruikt deze zalf ook en is er erg blij mee.
Je pense donc je suis
Ik herken het niet, maar ik ben groot van Shea Butter en moest daar meteen aan denken. Als ik wat droge plekken heb of bijvoorbeeld droge voeten in de winter dan helpt dit perfect. De huid wordt weer helemaal zacht. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook bij eczeem plekken bij mijn dochtertje, dat helpt ook erg goed.

Ik heb het altijd van Puur Geluk Store, op haar website staat ook nog meer informatie.

Hopelijk vind je iets wat helpend is!
Moestuinliefhebber schreef:
01-08-2024 19:56
Ik herken het niet, maar ik ben groot van Shea Butter en moest daar meteen aan denken. Als ik wat droge plekken heb of bijvoorbeeld droge voeten in de winter dan helpt dit perfect. De huid wordt weer helemaal zacht. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook bij eczeem plekken bij mijn dochtertje, dat helpt ook erg goed.

Ik heb het altijd van Puur Geluk Store, op haar website staat ook nog meer informatie.

Hopelijk vind je iets wat helpend is!

Dankjewel.

Wat is haar,website?
Is het ook verkrijgbaar in drogist of apotheek?
MIjn man heeft vaak harde witte korsten op zijn ellebogen, denk dat dit het zelfde probleem is wat jij hebt op je knieeen.

Hij gebruikt deze creme er voor https://www.etos.nl/producten/etos-lane ... 11654.html het gaatniet helemaal weg maar het helpt bij hem wel.
Valkeberg schreef:
02-08-2024 19:46
MIjn man heeft vaak harde witte korsten op zijn ellebogen, denk dat dit het zelfde probleem is wat jij hebt op je knieeen.

Hij gebruikt deze creme er voor https://www.etos.nl/producten/etos-lane ... 11654.html het gaatniet helemaal weg maar het helpt bij hem wel.
Nee,,ik heb geen witte harde plakken.
Donker,,vlak,,niet hard. Jeukt ook niet
ik heb dit op 1 elleboog (diegene die altijd op het bureau rust als ik aan het werk ben) en gebruik inderdaad ureumzalf van het kruidvat. Echt in mijn tas en wel 5 keer per dag smeren en uiteraard ook voor het slapengaan. Binnen 2 weken is het weg. Komt dan na een tijd weer terug, maar verdwijnt steeds sneller. Ik gebruik het ook voor mijn voeten en helpt ook goed bij het zacht houden van mijn voeten in plaats van die eeltige pootjes altijd.
Lanoline een idee?

Ik gebruik soms de ‘paw’s wax’ van mijn hond. Echt super spul. Hoofdingredient daarvan is lanoline.
Gebruik nu een week ureumzalf van de kruidvat,,merk echt al verschil. Plekken zijn lichter en zachter.
Dankjewel voor jullie tips allemaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven