Lijf & Lijn alle pijlers

Een gezond eetpatroon ontwikkelen - kletstopic

11-04-2019 11:49 50 berichten
Alle dieten de afgelopen jaren ten spijt ben ik gewoonweg te zwaar. Het zal niet veel mensen onbekend in de oren klinken.

Na mijn laatste zwangerschap 3 jaar geleden heb ik vaak wat kilo's kwijt willen raken maar door de hectiek die twee jonge kinderen met zich meebrengt, een vers overlijden in het geheugen en een uiteindelijke burn-out hebben mijn pogingen geen lang leven beschoren. Ondertussen ben ik er achter wat de gemene deler bleek: snel resultaat willen zien, zonder nadenken in het avontuur storten en niet kijken naar wat mogelijk is in mijn eigen situatie.

Ik ben nu bezig mijn routines langzaam aan te passen en nieuwe gewoontes aan te leren. Om zo op de lange termijn gezonder te zijn, beter in mijn vel te zitten en rond de 15 kilo af te vallen.

Mijn man is een enorme lieverd en steunt me waar hij kan, maar uiteindelijk is hij een slanke, sportieve man die geen weet heeft hoe het is om je levensstijl geheel om te gooien. Daarom zoek ik support in mensen die hetzelfde doormaken en ook een stok achter de deur zoeken het vol te houden.

Wie kletst er mee?
Alle reacties Link kopieren
:$ Ik! Ik ben een kilo of 20 te zwaar, zit het liefst op de bank te Netflixen en koekjes/snoep/chips te eten. En ik baal daarvan. En dan begin ik met een superstreng dieet (maaltijdvervangers) en 4x per week sporten en dat houd ik dan niet eens een week vol. Zo gaat het al een jaar of 10.
De knop moet echt om, ik wil gewoon gezond leven, ik ben ervan overtuigd dat dan de kilo's er vanzelf afgaan en dat ik me ook echt beter ga voelen. Want nu ben ik niet alleen vreselijk ontevreden over hoe ik eruit zie, maar ik voel me ook gewoon futloos en dat vind ik niet fijn.

Dus ik wil eigenlijk gezond gaan eten, matig gaan snoepen (wat is dat?) en van 0 naar 2 keer in de week sporten. Kijken of dit haalbaar is.

Maar ik wil uiteraard wel pas maandag beginnen :$
Alle reacties Link kopieren
Geen strenge diëten doen, dat hou je niet vol! Gewone maaltijden eten, geen pakjes en zakjes, maar vers. Geen optimel rommel met kunstmatige zoetstof, maar volle melk, volle yoghurt, en normale volvette kaas. Geen halvarine (bah) maar roomboter. Voldoende vezels eten (havermout bijvoorbeeld). Niet te veel vlees, meer groenten. Zo min mogelijk suiker toevoegen. Als je overdag goede maaltijden eet, heb je 's avonds niet de behoefte aan snaaien en snacken.
Geen frisdrank (ook geen light versie) of sappen uit een pak, dat staat stijf van de suiker.

Neem goede vetten als de al eerder genoemde roomboter, olijfolie en rauwe kokosolie. Meer vet vult goed, en je word er echt niet dik van. Je eet er geen kilo's van...
Koolhydraten hoef je niet te laten staan, maar neem ze met mate. Er is tegenwoordig ook koolhydraat beperkt brood.

De eerste maand geen koekjes, snoep of koek/taart. Probeer de zoetigheid eerst af te wennen, en als dat is gelukt, kun je best af en toe iets lekkers eten bij een gelegenheid.
Meer bewegen kan ook met elke dag een half uurtje wandelen, tuinieren of fietsen.
Langzaam maar gestaag afvallen is het beste. Geen gecrash, en zeker geen honger lijden!
Ik ben hier net mee begonnen. Ik wil niet zo heel veel afvallen, rond de 5 kilo, en wil liefst mijn eetpatroon aanpassen. Ik let nu vooral op tussendoortjes, met name ‘s avonds na het avondeten ging ik snaaien. Dat vervang ik nu door voor mezelf lekker verse gemberthee of een chai latte ofzo te maken. Met een klein stukje chocola erbij ipv een halve reep.

Verder probeer ik op mijn eten te letten: gezond ontbijt wat goed vult (havermout), lunch met salade en geen frituur meer, ‘s avonds letten op de porties. Geen heel gekke dingen, maar ik hou het niet vol om honger te hebben.
Je moet doen wat je vol kunt houden. Ga geen diëten volgen of koolhydraatarm eten als je dat niet vol kunt houden de rest van je leven. Het beste is om je porties te verkleinen, te minderen met snoepen (niet verbannen), kies vaker wat gezondere dingen om te eten en proberen wat meer te bewegen. Ik faal in het laatste. Bewegen vind ik vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij heeft geholpen is online weight watchers, ik ging elke dag bijhouden wat ik at en dat gaf mij inzicht. Voor mij een hele belangrijke stap, want ik had geen idee. Ik dacht vaak "ach dit valt toch wel mee" (boterham hagelslag bijv) maar dat bleek helemaal niet mee te vallen.
Na alle diëten geprobeerd te hebben afgelopen jaren was ik dat spuugzat, ik wilde alles kunnen eten. Dat is me gelukt, ik ben alles blijven eten maar met mate. En dat werkt heel goed! Vooral de wetenschap dat ik 'mag " eten i.p.v. mezelf van alles te verbieden werkt voor mij goed. Ik eet nu of in de ochtend of in de middag brood, niet meer beide. Ik kies voor mager beleg en 2x per week ook hagelslag, maar die laag hagelslag is 2x zo dun als dat ik voorheen erop gooide.
Ik eet friet, uit de airfryer en soms ook van de snackbar. Ik kies dan mijn eigen mayo met minder vet. Ik eet meer eiwitten, veel groente en kip. Geen alcohol maar dat is omdat ik het niet lekker vind, behalve paar keer per jaar op een feestje.
Ik doe dit bijna 2 jaar en ben 18 kilo kwijt geraakt, zonder sporten. Ik wandel wel, 2x pet week een paar km maar sla ook weleens weken over.
Pixymama, allemaal heel herkenbaar (helaas). Gelukkig hebben we de kans het opnieuw te proberen. Heb je een idee hoe je dat zou willen aanpakken?

Sally, klinkt al heel goed, toch? Chai latte, jum! :yum:

Coconuts, dat is inderdaad het uiteindelijke doel. Ik lust geen chiazaden of gojibessen, dus ga ik dat ook niet doen, bijvoorbeeld. Ik vind bewegen leuk, maar net niet leuk genoeg om er constistent in te blijven. En zodra de routine wat afwijkt (zoals nu: de kinderen hebben vakantie) dan komt het er niet van.

Newspaper, wat knap! :cheer2: ik hoop dat ik er ook kom!


Ik ga nu op pad naar de ijssalon met de kinderen. Heb me voorgenomen geen ijs maar wat koffie of thee te pakken omdat ik dit weekend ook al een babyshower heb met gebak. Normaal zou ik en-en doen, nu of-of en een beetje langer vooruit kijken dan vandaag.
anoniem_159082 wijzigde dit bericht op 11-04-2019 19:18
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn tips zijn:
Zoek met behulp van een online tool uit wat jouw caloriebehoefte (bmr) globaal is.
Zodat je weet dat je daar een beetje onder moet zitten.
En gebruik een app om bij te houden wat je eet. Zo kun je gemakkelijk zien bij welke producten je een andere keuze kunt maken.
Ik zou je ook aanraden om volle producten te gebruiken, omdat deze beter vullen, waardoor je minder trek hebt.
Qua bewegen, ga uitproberen wat je leuk vind, of zoek het in extra dagelijkse beweging, zoals een extra stuk wandelen, vaker de trap of de fiets en dergelijke.

Inderdaad is het belangrijk om te doen wat je vol kunt houden, en dat is voor iedereen anders.
Voor mij persoonlijk werkt koolhydraatbeperkt goed.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben al een tijdje bezig en goed op weg. Ik zoek gewoon lekkere lichte recepten op. Tussendoor eet ik noten want dat vult echt supergoed. Ik sport geen uren. Ik doe veel lopend of op de fiets en ik doe 3x per week een intense workout van 10 tot 20 minuten. Op 1 dag in de week heb ik mijn cheat-day. Meestal maandag dat vind ik een rotdag. Dan eet ik alles wat ik wil. Inmiddels eet ik vaak zelfs op mijn cheat-day gewoon gezond. Soms een koekje ofzo maar ik heb er niet eens behoefte meer aan-tenzij ik ongesteld word haha :p
Dit is iets dat voor mij werkt, maar zeker niet voor iedereen. Zoek iets dat bij je past en dat vol te houden is. Succes!
Ik wil ook zo graag een gezondere leefstijl. Maar het lukt me echt niet. Ik denk erover om hulp te zoeken bij een diëtiste. Stress is bij mij een grote vreetfactor. En ik ben te chaotisch, vind het met veel dingen moeilijk om ergens structuur in aan te brengen. Ik lees mee voor tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook heeeel graag meedoen! Een paar jaar geleden was ik een gezonde sporter, iedere hardlopen of wandelen en lette ik op wat ik at
Ik ben verhuisd en kan m’n draai met hardlopen en wandelen niet meer vinden, ben meer gaan werken ( geld is ook fijn met twee pubers in huis)
Nu als ik thuiskom van werk is het meestal even snel wat makkelijks koken en daarna klap ik uitgeblust op de bank
Als ik in de spiegel kijk word ik echt niet blij van mezelf en op instagram zie ik dan al die afgetrainde lichamen pfffff.....
Dus ik doe mee met jullie en lees jullie gezonde levensstijl creëeren graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meedoen! Maar uiteraard pas zaterdag.😏
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!
Ik ga voor de babystapjes, ook vandaag. Dus: vanochtend gezond ontbeten (3 knäckebröd volkoren, 1 met kaas, 1 met smeerkaas en 1 met kipfilet en 2 koffie verkeerd met magere melk) en dadelijk op de fiets i.p.v. met de auto naar mijn eerste afspraak voor vandaag. Vandaag ben ik vrij, normaliter blijf ik dan ‘t liefst zo lang mogelijk in bed liggen en sleep ik daar al m’n eten naartoe. Maar vandaag dus niet, jeuj.
Roosh, met of zonder hulp, schrijf gerust mee als je het gevoel hebt dat het al een beetje helpt. :hug:

Vlinder, welkom! Wat zijn je plannen? Wil je het sporten weer oppakken?

Tot morgen dan Madelief! :-D

Pixymama: :cheer2: Wat goed dat je toch vandaag al begonnen bent! Geniet van de fietstocht en ontzettend goed dat je al zo gezond ontbeten hebt.


Ik heb gisteren muntthee genomen in de ijssalon. Ik miste wel het gezellige gevoel, moet ik zeggen. Eenmaal thuisgekomen, echter, voelde ik me enorm trots op mezelf. Dat maakte dus een hoop goed.

Mijn huidige routines die ik nu aanpas:
1: meer water drinken (ik drink enorm slecht). Op het werk gaat het wel goed maar thuis gaat het zo-zo. Heb me nu al aangewend 2x een grote kop thee in de ochtend te drinken en na het thuiskomen van de meisjes weer eentje te drinken (de middag is mijn grootste valkuil).
2: meer eiwitten eten, ben een enorme koolhydraat-junkie. Dip nu mijn snackgroenten in hummus en eet na het fruit wat noten. In de middag drink ik nu een zelfgemaakte smoothie bij de boterham/cracker met wat plantaardige yoghurt).
3: langetermijn denken, heb ik deze week al wat (vlaai op het werk of zo of de babyshower bijvoorbeeld) dan probeer ik daar echt van te genieten en de dagen ervoor en erna er op te letten dat ik niet weer enorm snoep. Dit is voor mij echt een heel moeilijke!

De eerste 2 routines probeer ik nu naar 21 dagen te brengen en daarna pas weer een nieuwe routine te kiezen. #3 is meer langetermijn en moet ik echt meer moeite in steken. Dus dat geef ik ook meer tijd.

Bewegen vind ik wel leuk maar volhouden is niet mijn sterkste kant. Ik probeer nu op het werk in de pauze mee te gaan met collega's voor een wandeling. Dit weekend eens nadenken welke routines ik daarin kan maken, of een leuk doel aan kan verbinden. :)
Ik ga proberen mee te schrijven. Met nadruk op proberen. Ik ga nu dit weekend eens zwart op wit zetten wat ik nou wil. En hoe ik dat denk te gaan bereiken. Eigenlijk een soort stappenplan in grote lijnen. Want als ik het op de bonnefooi ga doen weet ik dat het geheid fout zal gaan. Diëtiste laat ik nog even. Kan altijd nog. Eerst zelf proberen. Dus ik meld me vanaf maandag. (Net nog flink uit eten geweest, wel aan de spa rood :-P) . Voor diegene die nu al gestart zijn; veel succes en hopelijk ook plezier.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal. Ik heb een paar jaar geleden mijn eetpatroon omgegooid en hoewel het (veel) makkelijker wordt, blijf je terugvalmomenten hebben. Ben ik nu ook weer van het herstellen ;-) Ik denk dat dat mijn eerste tip is: het hoeft niet en zal waarschijnlijk nooit perfect worden. Maar probeer een gezonde basis te creeeren waar je weer op terugvalt na een mindere periode.

Wat mij erg hielp in het begin was mijn eten afwegen. Dat klinkt wat obsessief, maar ik at zonder dat ik het wist soms het dubbele van wat een normale portie was (volgens het Voedingscentrum/de verpakking - als er staat 1 portie bevat xx calorieen, staat er ook bij hoeveel gram 1 portie is).

Wat ook hielp was omdenken. In plaats van balend op de fiets te zitten dacht ik: wat fijn, een extra mogelijkheid tot bewegen. In plaats van te balen dat ik niks lekkers mocht, keek ik naar mijn fruit en mijn thee en dacht: dit is lekker. Dit vond ik in het begin heel stom trouwens. Flikker toch op met je 'lekker' en je ' fijn' dacht ik dan. Netflixen met een reep chocola, dat is lekker en fijn. Maar ik ben het stug blijven doen en op een gegeven moment ging het werken.

Denk ook goed na over wat je valkuilen zijn. Ik koos bijvoorbeeld vaak voor ongezond uit gemakzucht. Dan had ik honger en een stuk chocola kon ik zo in mijn mond stoppen, terwijl ik een gezonde maaltijd eerst moest koken. Dus heb ik altijd iets gezond bij de hand wat ik zo in mijn mond kan stoppen. Cherrytomaatjes bijvoorbeeld, of blauwe bessen.

En gebruik heel veel kruiden. Dat vind ik echt de perfecte manier om je eten smaakvoller te maken zonder extra vetten of suikers.

Oh, en @Roosh De dietiste zit voor 3 uur gratis in het basiszorgpakket. Aangezien je na de intake, meestal in een kwartiertje klaar bent, kun je daar best een paar keer voor gaan. Ik vond het wel fijn om een stok achter de deur te hebben.
Bells_ schreef:
13-04-2019 18:09
Heel herkenbaar allemaal. Ik heb een paar jaar geleden mijn eetpatroon omgegooid en hoewel het (veel) makkelijker wordt, blijf je terugvalmomenten hebben. Ben ik nu ook weer van het herstellen ;-) Ik denk dat dat mijn eerste tip is: het hoeft niet en zal waarschijnlijk nooit perfect worden. Maar probeer een gezonde basis te creeeren waar je weer op terugvalt na een mindere periode.

Wat mij erg hielp in het begin was mijn eten afwegen. Dat klinkt wat obsessief, maar ik at zonder dat ik het wist soms het dubbele van wat een normale portie was (volgens het Voedingscentrum/de verpakking - als er staat 1 portie bevat xx calorieen, staat er ook bij hoeveel gram 1 portie is).

Wat ook hielp was omdenken. In plaats van balend op de fiets te zitten dacht ik: wat fijn, een extra mogelijkheid tot bewegen. In plaats van te balen dat ik niks lekkers mocht, keek ik naar mijn fruit en mijn thee en dacht: dit is lekker. Dit vond ik in het begin heel stom trouwens. Flikker toch op met je 'lekker' en je ' fijn' dacht ik dan. Netflixen met een reep chocola, dat is lekker en fijn. Maar ik ben het stug blijven doen en op een gegeven moment ging het werken.

Denk ook goed na over wat je valkuilen zijn. Ik koos bijvoorbeeld vaak voor ongezond uit gemakzucht. Dan had ik honger en een stuk chocola kon ik zo in mijn mond stoppen, terwijl ik een gezonde maaltijd eerst moest koken. Dus heb ik altijd iets gezond bij de hand wat ik zo in mijn mond kan stoppen. Cherrytomaatjes bijvoorbeeld, of blauwe bessen.

En gebruik heel veel kruiden. Dat vind ik echt de perfecte manier om je eten smaakvoller te maken zonder extra vetten of suikers.

Oh, en @Roosh De dietiste zit voor 3 uur gratis in het basiszorgpakket. Aangezien je na de intake, meestal in een kwartiertje klaar bent, kun je daar best een paar keer voor gaan. Ik vond het wel fijn om een stok achter de deur te hebben.


Bedankt voor de tips. Ik zal dan toch eens informeren naar een dïetiste.
Alle reacties Link kopieren
Slim, routines aanpassen. Dat is volgens mij ook gewoon de crux. Ik heb er denk ik ‘n stuk of 700 die ik wil aanpassen, dus laat ik eens met de 3 beginnen die me het meest op zullen leveren:

1. Twee à drie keer per week sporten.
2. Na het avondeten niets meer nemen.
3. Tuinieren. (Want dan kom ik van mijn bank af!)

Wat ik al doe: mijn fiets is mijn vervoermiddel, die gebruik ik echt meestentijds. Goede gewoonte! Wat ik gedaan heb: ik heb met ‘n vriendin afgesproken dat we vanaf 1 mei (eerst nog even op vakantie naar ‘n all inclusive :$ ) er samen voor gaan. Met eten bijhouden op MFP, elkaar stimuleren en foto’s van de weegschaal. Een soort gratis en exclusieve Weight Watchers.
Het lijkt wel dat wanneer ik het in mijn hoofd haal om kilo's kwijt te willen door een gezondere leefstijl, mijn vreetdrang alleen maar groter wordt. En ik ben te zwak om er tegen in te gaan. Ik ben daar echt zo slap in :cry: Nu ook een paar dagen weg geweest. En dit waren écht géén gezonde dagen. Hoe meer ik eet hoe meer ik denk, ach ik ben toch al vet. Morgen begin ik écht. Maar dan is er wel weer een andere reden om veel te vreten. (Want eten is het niet meer). Morgen ben ik voor iets anders bij de huisarts, maar zal een verwijzing vragen voor een diëtiste.
pixymama schreef:
14-04-2019 07:21
Slim, routines aanpassen. Dat is volgens mij ook gewoon de crux. Ik heb er denk ik ‘n stuk of 700 die ik wil aanpassen, dus laat ik eens met de 3 beginnen die me het meest op zullen leveren:

1. Twee à drie keer per week sporten.
2. Na het avondeten niets meer nemen.
3. Tuinieren. (Want dan kom ik van mijn bank af!)

Wat ik al doe: mijn fiets is mijn vervoermiddel, die gebruik ik echt meestentijds. Goede gewoonte! Wat ik gedaan heb: ik heb met ‘n vriendin afgesproken dat we vanaf 1 mei (eerst nog even op vakantie naar ‘n all inclusive :$ ) er samen voor gaan. Met eten bijhouden op MFP, elkaar stimuleren en foto’s van de weegschaal. Een soort gratis en exclusieve Weight Watchers.
1. Geen fut
2. Te lekker allemaal. En ik heb stres, dus dan mag het.
3. De bank is te fijn i.c.m. de tv.

Knap als jij die knop zo om kunt zetten. En fijn dat je dit met iemand kan doen. Dat heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Zit ook al in een ander topic over afvallen, maar ik wil graag meeschrijven met jullie.

Ik wil graag een aantal kilo's kwijt, zeg gerust 10 kilo. Ben in een jaar tijd ongeveer 7 a 8 kilo aangekomen. Te veel dus.
Ik ben verslaafd aan chips en chocolade, dat eet ik bijna elke dag, soms zonder dat vriendlief er van weet. Mijn geheimpje. :bonk:

Ik heb totaal geen discipline als het aankomt op niet meer te snoepen. "ach, die reep chocolade kan best, heb gisteren niet gesnoept". Ik hou mezelf compleet voor de gek.

Dus tijd voor verandering.
Doelen voor komende week:
1. Geen chips en chocolade eten thuis, ergens anders met mate (verjaardag en Pasen :-D )
2. In beweging komen, 4x p/w een uur wandelen, skeeleren of fietsen.
3. Fruit leren eten (iets met de textuur :-) )

Moet mezelf maar eens een dikke, vette schop onder m'n reet geven. :hihi:

Nee, het zal niet makkelijk worden, maar ik zal het toch echt moeten doen. Anders ga ik de verkeerde kant op met mijn gezondheid.
Roosh, heel goed! Er is geen juiste weg, maar de weg die bij jou past. Hopelijk ga je deze ontdekken met hulp van de dietiste. :hug:

Niesjuh, welkom! Zo, wat ambitieus en knap geen chocolade in huis te hebben! :cheer2:

Pixymama: wat fijn dat je het samen met een vriendin kan doen! Fijn om te weten als je ook wat goede gewoontes hebt, hè. ;-) Ik vind dat ook dat ook een troostende gedachte, dat het niet alleen maar slecht is bij mij.

Ik heb de afgelopen dagen niet de meest goede dagen gehad, maar ook niet weer bijster slecht. Ik heb dit als het nieuwe 'uit de band springen' bestempeld en komt neer op de manier van snoepen voor mijn burn-out.

De reden waarom: ik zat in de afwachting van mijn uitstrijkje. Ik heb in september een pap2 CIN II/III gehad en ben daarvoor behandeld. Nu een controle uitstrijkje gehad om te zien of de behandeling heeft aangeslagen. Het is een enorme stressvolle 3 weken geweest om te wachten op de uitslag.

Vandaag de uitslag gekregen dat het allemaal schoon is en zit ik weer op pap1 zonder HPV-virus! :cheer2: Heb van blijdschap en opluchting heerlijk een potje gejankt!

De combinatie spanning en stress, de kinderen thuis in vakantiemodus en vermoeidheid vanwege PMS (hoop nu dat de menstruatie snel doorkomt nu de stress van me af is gevallen). Vandaag al de draad weer goed opgepakt en tot Pasen ga ik er toch weer netjes voor.

Ik krijg wel een steeds betere kijk op mijn hongergevoel, eet niet meer uit verveling ook. Met dat gedachtengoed ga ik Pasen in. Na Pasen gaan de kids weer naar school en kan ik weer gaan sporten!
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het om je een keer in te lezen over intuitive eating. Ik heb me jarenlang zo bezig gehouden met eten en alles daarom heen (eetregels, restricties, calorieen tellen etc.). Eten op intuitie heeft mij persoonlijk echt veel goed gebracht.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
15-04-2019 00:48
1. Geen fut
2. Te lekker allemaal. En ik heb stres, dus dan mag het.
3. De bank is te fijn i.c.m. de tv.

Knap als jij die knop zo om kunt zetten. En fijn dat je dit met iemand kan doen. Dat heb ik niet.
Hoho, dit is mijn plán. De realiteit: gister belde de sportschool waarom ik al weken niet was geweest. Ik zit elke avond misselijk en volgevreten op de bank en mijn tuin is een ontplofte rotzooi.
En mijn mantra: 1 mei ga ik beginnen. :facepalm:
laatbloeiertje schreef:
16-04-2019 15:28
Roosh, heel goed! Er is geen juiste weg, maar de weg die bij jou past. Hopelijk ga je deze ontdekken met hulp van de dietiste. :hug:

Niesjuh, welkom! Zo, wat ambitieus en knap geen chocolade in huis te hebben! :cheer2:

Pixymama: wat fijn dat je het samen met een vriendin kan doen! Fijn om te weten als je ook wat goede gewoontes hebt, hè. ;-) Ik vind dat ook dat ook een troostende gedachte, dat het niet alleen maar slecht is bij mij.

Ik heb de afgelopen dagen niet de meest goede dagen gehad, maar ook niet weer bijster slecht. Ik heb dit als het nieuwe 'uit de band springen' bestempeld en komt neer op de manier van snoepen voor mijn burn-out.

De reden waarom: ik zat in de afwachting van mijn uitstrijkje. Ik heb in september een pap2 CIN II/III gehad en ben daarvoor behandeld. Nu een controle uitstrijkje gehad om te zien of de behandeling heeft aangeslagen. Het is een enorme stressvolle 3 weken geweest om te wachten op de uitslag.

Vandaag de uitslag gekregen dat het allemaal schoon is en zit ik weer op pap1 zonder HPV-virus! :cheer2: Heb van blijdschap en opluchting heerlijk een potje gejankt!

De combinatie spanning en stress, de kinderen thuis in vakantiemodus en vermoeidheid vanwege PMS (hoop nu dat de menstruatie snel doorkomt nu de stress van me af is gevallen). Vandaag al de draad weer goed opgepakt en tot Pasen ga ik er toch weer netjes voor.

Ik krijg wel een steeds betere kijk op mijn hongergevoel, eet niet meer uit verveling ook. Met dat gedachtengoed ga ik Pasen in. Na Pasen gaan de kids weer naar school en kan ik weer gaan sporten!
Fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen 💜.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven