Lijf & Lijn alle pijlers

Eet ik teveel fruit?

18-09-2015 15:49 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een paar kilootjes kwijt en ben sinds deze week streng bezig. Vanaf vandaag ben ik begonnen met elke dag sporten (naast mijn dagelijkse 18 km fietsen). Nu heb ik vandaag het volgende gegeten:

O: 250 gr magere kwark, 50 gr mango en 10 gr havermout.

T: gedroogd fruit reepje (70kcal)

L: 250 gr magere kwark, 100 gr druiven, 2 pruimen.

T: 2 nectarines

Voor vanavond heb ik nog op het menu; boerenkoolstamppot met een duits biefstukje.

Ben ik zo goed bezig?
Mij lijkt dat je op deze manier veel te weinig binnenkrijgt en sneller zal gaan snacken dus ik denk niet dat je zo goed bezig bent.

Ik zou bij je ontbijt en lunch muesli toevoegen voor een langer vol gevoel of meer havermout oid
Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk wel wat weinig vind voor 18km fietsen op een dag EN nog sporten :-) Misschien kan je met het ontbijt en lunch wat meer brood eten? En dan de kwark als middagtussendoortje nog? Je krijgt anders wel heel weinig calorieeen binnen denk ik zo :-)
Tuurlijk is fruit eten gezond, en is daar niks mis mee, maar je hebt ook wel Andre dingen nodig behalve fruit en groente. Alleen maar fruit zal uiteindelijk niet gezond zijn. Er zitten wel vitamines in, maar niet veel andere voedingsstoffen. Tussendoor iets anders mag best hoor! Als je wil afvallen moet je minder koolhydraten eten, en veel water drinken. Ook minder nootjes. Stel je hebt zin in chocolade, heb je bij de Lidl ook 99% cacao chocolade, dat is veel gezonder dan melk. En kijk goed naar de schijf van vijf, allemaal nodig, en groente en fruit staat in een van de vijf, dus de andere vier niet vergeten!

Sport is natuurlijk altijd goed...

Succes!

Ps. Dat avondeten klinkt wel goed zeg 😏
Life begins at the end of your comfort zone..
Nee, je eet niet te veel fruit.

Je eet vooral te weinig andere dingen.
????

en daarmee fiets je elke dag en wil je gaan sporten? Waarom zou je een halve kilo kwark eten en geen brood?

10 gram havermout? Serieus? Kwark met een snufje havermout?

Ik begrijp dit niet. Eet gewoon normaal en als je wilt afvallen stop dan met snoepen en alcohol drinken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 september 2015 @ 15:58:

????

en daarmee fiets je elke dag en wil je gaan sporten? Waarom zou je een halve kilo kwark eten en geen brood?

10 gram havermout? Serieus? Kwark met een snufje havermout?

Ik begrijp dit niet. Eet gewoon normaal en als je wilt afvallen stop dan met snoepen en alcohol drinken.Helemaal waar, maar in brood zitten veel koolhydraten. Speltbrood is een koolhydraatarmere optie, geloof ik...
Ik zou je tweede tussendoortje vervangen voor wat anders dan fruit.

Misschien een kleine salade/noten/kracker met tomaat/komkommer/rijstewafel/ei
Je hebt het over en paar kilo kwijt willen. Waarom wil je die kilo's kwijt? Wat en hoe at je hiervoor?

Niet snoepen, snacken en snaaien helpt vaak al flink. Net als de alcohol laten staan.

Heb je enig idee hoe je gezond moet eten?
quote:Wicelo schreef op 18 september 2015 @ 16:01:

[...]

Helemaal waar, maar in brood zitten veel koolhydraten. Speltbrood is een koolhydraatarmere optie, geloof ik...O ja, koolhydraten moet je vooral vermijden als je veel sport. Waarom vergeet ik dat toch steeds.
Ik verbaas me echt over dit soort topics. Hoe weinig verstand mensen kunnen hebben van gezonde en normale voeding.
Als je zoveel beweegt heb je gewoon koolhydraten nodig hoor (en als je niet beweegt trouwens ook). Anders val je om.

Ik zou met name met jouw lunch echt de hele dag klapperen van de honger.

En ga je die mango echt afwegen?
quote:dadelduifje schreef op 18 september 2015 @ 16:02:

Ik zou je tweede tussendoortje vervangen voor wat anders dan fruit.

Misschien een kleine salade/noten/kracker met tomaat/komkommer/rijstewafel/eiDAt is serieus het enige wat jij als verbetering op kunt noemen?
quote:Honeymoonquiz schreef op 18 september 2015 @ 16:05:

Als je zoveel beweegt heb je gewoon koolhydraten nodig hoor (en als je niet beweegt trouwens ook). Anders val je om.

Ik zou met name met jouw lunch echt de hele dag klapperen van de honger.

En ga je die mango echt afwegen?En war is die 50gram dan op gebaseerd?

[...]

Helemaal waar, maar in brood zitten veel koolhydraten. Speltbrood is een koolhydraatarmere optie, geloof ik...

Prima als je voor koolhydraat-arm gaat, maar het is wel praktisch om te zorgen dat je nog wel het nodige aan voedingsstoffen binnen krijgt.

TO: laat je alsjeblieft goed voorlichten. Ik vrees namelijk dat je op deze manier tekorten gaat krijgen. Daarbij klinkt dit als een crash-dieet, en dat is erg ongezond.
quote:Roelfien schreef op 18 september 2015 @ 16:05:

[...]

O ja, koolhydraten moet je vooral vermijden als je veel sport. Waarom vergeet ik dat toch steeds.

Ik bedoel niet dat ze helemaal geen koolhydraten moet eten hè?! Maar minder helpt wel als je wilt afvallen... en minder is iets anders dan geen. Geen brood is natuurlijk ook geen optie, geen koolhydraten ook niet. Hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel.

Laten we nu over gaan op ander advies, TO snapt het dit nu vast wel.

Wat eerdere al zeiden; lunch veranderen!

[...]

Helemaal waar, maar in brood zitten veel koolhydraten. Speltbrood is een koolhydraatarmere optie, geloof ik...

in fruit zitten ook koolydraten in speltbrood zitten ook koolhydraten.

Koolhydraten heb je nodig. Liever complexe zoals volkorenbrood en zilvervliesrijst dan snelle zoals witbrood of fruitrepen.

[...]

O ja, koolhydraten moet je vooral vermijden als je veel sport. Waarom vergeet ik dat toch steeds.lekker flauwvallen onderweg

[...]

O ja, koolhydraten moet je vooral vermijden als je veel sport. Waarom vergeet ik dat toch steeds.

Dat is waar ook! Net als proteïne, en calcium, en gezonde vetten... Die heb je namelijk helemaal niet nodig als je sport!

*sarcasme-modus uit*
Ik ben vooral verbaasd over de boerenkool met een biefstukje
Bedankt voor jullie bezorgdheid Voor de duidelijkheid, ik weet zeker genoeg over voeding. Ben er altijd al heel bewust mee bezig. Hiervoor at ik ongeveer hetzelfde, alleen dan wel 3 boterhammen voor de lunch en meestal 2 appels per dag. Snoepen doe ik niet en alcohol drink ik ook niet. Ik kook alles vers en gevarieerd. Maar ik ben in de vakantie een aantal kilo aangekomen en die moeten ervan af. Uiteraard weet ik dat het weinig is, maar ik kan er voorlopig prima op vooruit. Dit is eigenlijk tijdelijk om het een boost te geven.
quote:Wicelo schreef op 18 september 2015 @ 16:08:

[...]

Ik bedoel niet dat ze helemaal geen koolhydraten moet eten hè?! Maar minder helpt wel als je wilt afvallen...🍞🍞🍞🍞 en minder iets iets anders dan geen.het gaat niet om minder koolhydraten, het gaat om minder calorieen. Waar je die vandaan haalt maakt niet uit. Je kan ook hetzelfde eten dan je normaal deed en dan alles delen door de helft. Of je mijdt producten die met de letter K beginnen.
quote:Maldiefje schreef op 18 september 2015 @ 16:11:

Bedankt voor jullie bezorgdheid Voor de duidelijkheid, ik weet zeker genoeg over voeding. Ben er altijd al heel bewust mee bezig. Hiervoor at ik ongeveer hetzelfde, alleen dan wel 3 boterhammen voor de lunch en meestal 2 appels per dag. Snoepen doe ik niet en alcohol drink ik ook niet. Ik kook alles vers en gevarieerd. Maar ik ben in de vakantie een aantal kilo aangekomen en die moeten ervan af. Uiteraard weet ik dat het weinig is, maar ik kan er voorlopig prima op vooruit. Dit is eigenlijk tijdelijk om het een boost te geven.als je een halve kilo kwark eet per dag en een biefstuk en geen brood dan weet je niks over voeding. En als je denkt dat er in speltbrood minder koolhydraten zitten dan in rogge, haver of volkorenbrood dan is dat ook geen bewijs van je voedingskennis
Speltbrood heb ik niks over gezegd. En die kwark was vandaag, de rest van de week heb ik 's ochtends havermout gegeten (40 gr). Vanochtend had ik gewoon zin in kwark met fruit.
Ik vind niet dat je verantwoordelijk bezig bent als dit dagregime typerend is voor hoe jij eet. Als je wilt afvallen, kun je sowieso beter 's ochtends wat zwaarder eten dan 's avonds. Dus waarom niet een stampot voor lunch en dan 's avonds gekookte of gestoomde groente?

Je moet ook zorgen dat je meer vezels binnenkrijgt. Ik kan me niet voorstellen dat je niet geconstipeerd bent... Dus beter is 's ochtends muesli met magere kwark en fruit, 's middags een stampot met biefstuk en 's avonds groenten met met een beetje rijst / pasta. Niet snoepen en snacken en geen alcohol.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven