Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
@gifgroen, zal proberen mijn eetlijstjes regelmatig te posten!

Ik fiets (in clubverband) tussen de 5500-7000 km per seizoen (8 maanden), zo'n 2-3 keer in de week. Verder sinds kort minimaal 2 maar als het kan 3 x in de week een buik-billen-rug training van een half uur. Per week kan ik dus uit komen op 15 uur beweging.

Ik ben 1.75 en weeg 75.6, dat was iets hoger dan ik had verwacht. Mijn vetpercentage was bij de laatste meting 29.9%.



Ik heb nog niet de laatst geposte lijstjes bekeken, maar het valt meteen al op dat er erg weinig gegeten wordt...



@xapple, zoals Gifgroen al zegt, laat je niet kisten door die 600 gram. Dat kan door vocht komen, hormoonhuishouding etc.

Ik was een fanatieke elke dag weger maar daar werd ik gek van. Ik weeg nu elke woensdagochtend.



Planning voor vandaag:

Ontbijt: 250 gr magere yoghurt & 100 gr ananas

Tussendoor: 2x meergranen brood met kipfilet

Lunch: 2 x meergranen brood met komkommer & 30+ kaas

Tussendoor: nectarine, appel

Diner: nasi goreng (kipfilet ipv varkensvlees, en zilvervliesrijst), kruiden ipv zakje boemboe

Waarschijnlijk ga ik vanavond een buik-billen training doen dus dan zal er nog een snee brood of Snelle Jelle bij komen.

Door de dag thee & water.
Alle reacties Link kopieren
O: yoghurt met muesli, thee

T: Thee

l: 4 sneden brood met halvarine, worst, smeerkaas en glas water

T: water, mandarijn, appel, 2 rijstwafels met smeerkaas

D: champignons in kaassaus, brood
Alle reacties Link kopieren
Ochtend: 2 rijstwafels met 20+ komijnekaas, kop groene thee

Tussendoor: 10 druiven, 2 glazen water

Middag: 3bb 1x gekookt ei, 1x filet american, 1x achterham, kop groene thee

Tussendoor: appel, 500ml water

Avond: aardappelen, 2 stronkjes witlof, 2 plakjes ham en klein handje geraspte kaas.

+ schaaltje halfvolle yoghurt met handje Kellogs.

Vanavond nog een kop groene thee



Reageer eigenlijk niet zo goed op zuivel maar ik had zoveel zin in yoghurt, de buikpijn heb ik er maar even voor over.
Xapple, vul jij ook lijstjes in op de site van het voedingscentrum? Dan zie je ook hoeveel calorieën je binnenkrijgt en hoe dat is opgebouwd uit vet, koolhydraten en eiwitten. Ik vond dat wel verhelderend.



Veloce, respect hoor, dat je zoveel sport! Mijn vetpercentage is een stuk hoger, haha. Bij mij mag er nog wel 20-30 kilo vanaf.. Wat ook meteen de reden is dat mijn lijstjes niet de aanbevolen 1800-2000 calorieën bevatten. En ik sport nu 2 (soms 3) keer per week aan de hand van een schema dat is opgesteld door een instructeur van de sportschool.



Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met avocado, mango en aardbeien uit de blender. Bleef te dik om een smoothie te noemen!

T: schaaltje kersen

L: 2 dubbele Allison volkoren zonnebloempitten boterhammen met tonijnsalade

T: zie ontbijt

D: vooraf: bordje tomaat, komkommer, garnalen. En daarna stamppot andijvie van gister, gegratineerd met een beetje geraspte kaas



Uur sportschool; nieuw schema. Zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren:



O: Havermout met krenten

L: 2 brabants roggebrood met appelstroop, appel

T: appel, peer

D: Edamame bonen, gewokte groenten, 3 sushi rolletjes met zalm, zeewiersalade, fruit.

T: Appel



Heerlijk sushi gegeten sinds lange tijd. Ze hadden alleen niet heel uitgebried zoals je in de meeste restaurants ziet. Al met al, nog steeds lekker!
Alle reacties Link kopieren
gifgroen; nee, maar dat ga ik doen, dankje !



Ochtend: 2crakcers 1x slankie komijnekaas, 2 koppen groene thee

Middag: 1bb halvajam, 2crackers 1x filet american, 1x 20+ smeerkaas, 500ml water

Tussendoor: paar hapjes nectarine, maar die was niet meer goed, rijstwafel 20+smeerkaas, 1liter water

Avond: groot bord maaltijdsalade met sla, dressing, gerookte kipfilet, pijnboompitjes, beetje kaas, handje pasta

Toetje: 10 aardbeien, vanavond nog een glas water
O: dubbele boterham met appelstroop

T: schaaltje kersen

L: dubbele boterham kipfilet en dubbele boterham jonge kaas met ei

T: een nectarine

D: zilvervliesrijst met 2 rode paprika's en gehakt

T: crispy zeewier
Alle reacties Link kopieren
@ gifgroen, mooi dat je begeleiding krijgt bij het sporten, dan hou je het meestal wat langer vol.



Ik heb nog altijd mijn buik-billen training niet gedaan, geen zin :-)



Vandaag:

Ontbijt: magere yoghurt met ananas en nectarine

Tussendoor: 2 x snee meergranen met kpfilet, wortels, komkommer

Lunch: 2 x snee meergranen brood met 30+kaas

Tussendoor: klein krentenbolletje

Avondeten: stukje varkenshaas en aardappels gebakken op de bbq, sla met dressing en wat komkommersalade, 2 glazen rose

Overdag water en thee.



Volgens voedingscentrum zit ik op 1610 kcal
Alle reacties Link kopieren
Zo, alweer een halve kilo kwijt. Zit nu op 72.2 Gister een dieetdagje:

L: 1 appel

t: halve komkommer, 1 mandarijn, 2 rijstwafels met kalkoenfilet

D: gebakken krieltjes, doperwtjes, appelmoes en vlees

's avonds nog 1 banaan en 1 waterijsje
Alle reacties Link kopieren
hee gifgroen.. ja op zich gaat het wel. Moet alleen echt van de hagelslag afblijven! Ik ga het maar niet meer kopen denk ik. Heb nu nog 2 pakken :D hoe gaat het met je nieuwe sportschema?



Veloce, ben het met je eens dat sommige hier erg weinig eten.



Casio, ben je er nog? Waarom probeer je niet eens overnight oats met appel en kaneel! Hmm!



Girli? Waar ben jij?



Redrose, ik ben al vanaf mijn 10de vegetarier.. primaire reden is dat ik van dieren houdt . Stukjes vlees uit mijn eten vissen vind ik echt not done.. ik vind het echt vies zeg maar. Ik ben een best wel strenge vegetarier daar heb je ook nog wel verschil in. Wel goed dat jij flexitarier bent, is wel heel healthy! Wat is jouw reden?



Ik ben van plan vanaf vandaag weer extra op te letten want heb nu 1 maand de tijd om in shape te komen voor het nieuwe seizoen.



Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met hazelnootmelk, rozijnen en hennepzaad. Groene thee, koffie met hazelnootmelk.



T: groene thee, 2 zuurdesemboterhammen met pindakaas en pure hagelslag.



L: graskaas, grapefruit, groene thee.



T: jodekoek, 30 amandelen, 1 gedroogde vijg, 1 gedroogde pruim, 1 komkommer, 2 wasa volkoren knäckebröd met pindakaas en pure hagelslag. groene thee.



D: groentesoep met rijstnoodles, bloemkool, aardappel, paprika, groentebouillon, wortel, knoflook, ui. Groenethee.
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor Nanase! Streng vegetarier zijn is soms best wel moeilijk denk ik zo.. Bij mij is het puur omdat ik het nooit lekker heb gevonden en mijn darmen er niet goed op reageren..



Gisteren:



O: Havermout en krenten met all bran vezels

L: 2 brabants roggebrood met appelstroop

T: Appel, cracker

D: Marrokaanse frittata, salade

T: Appel met soya yoghurt en muesli met noten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vandaag ben ik lekker aan het genieten:

O: muesli met yoghurt

L: gebakken krieltjes, 2 frikandellen (ovenbereid)

T: magnum

D: lasagne

Vanavond nog wat tomaatjes snacken.
Alle reacties Link kopieren
Warm, warm, warm :-)



Ontbijt: 4x meergranen brood: 2 met stroop/kaas en 2 met pindakaas. Kop thee

Tussendoor: grote bidon water met aanmaak.imonade, 2 appelsap, monchou taart, 1 bidon water met zout, 1 bidon water



75 km gefietst, incl laatste 2 km sterren voor de ogen.

Rest van de middag een stuk of 4 bidons water met zout gedronken

Na het fietsen absoluut geen trek... Heb wat kersen op, ananas en meloen, 1 boterham pindakaas, pakje mini crackers van Lu



Avond: bbq, 1 hamburger, varkensfiletlapje, aardappen, rauwkost



Misschien nog een ijsje. Maar zeker geen alcohol!
Nanase, ik had laatst ook hennepzaad gekocht. Op het display stond ook een bordje met uitleg waarom het goed voor je is. En de suggestie om het in een salade te eten. Maar in de havermout gaat dus ook? Da's goed om te weten!



O: dubbele boterham appelstroop en een glas jus d'orange

T: schaaltje druiven

L: 3 sneetjes brood met tonijnsalade en een schaaltje gemengde sla met feta en cashewnoten

T: nectarine

D: De Japanner komt zo 12 stuks sushi en edamame brengen. Beetje decadent wel . Geen zin om te koken..



En vanavond nog een stuk wandelen. Kijken of ik de spierpijn van het sporten woensdagavond eruit kan lopen, want eigenlijk wil ik morgen weer gaan. De nieuwe oefeningen zijn zwaar, Nanase! Bij de kracht-oefeningnen moet ik nu minder herhalingen doen, met zwaardere gewichten. Maar ik heb het pas een keer gedaan. De vorige keer merkte ik na een paar keer al verbetering.
Alle reacties Link kopieren
Ik baalde vandaag een keer niet dat ik moest werken. Werk (bijbaan) namelijk in een ruimte van 6 graden :D Heerlijk was het.

Heb alleen wel beetje gekke eettijden ivm pauzes.



7.00: 2bb halvajam, 2 koppen groene thee

11.00: eierkoek, bakje watermeloen, kopje thee

14.30: 3bb 2x 20+ komijnekaas, 1x pindakaas, kopje thee

17.00: 500ml water

18.00: 3,5 pannenkoek met laagje suiker

Toetje: 2 nectarines

20.00: 500ml water



Op m'n werk ben ik de hele dag flink in beweging (+hele dag staan) dus voor sporten heb ik echt geen kracht meer.
Bij mij op kantoor was het ook heerlijk toeven, Xapple! Graadje of 17-18 denk ik. Veel mensen dragen binnen een vestje.



Mijn stuk wandelen is anderhalf uur en ruim 7 kilometer geworden volgens zo'n app. En omdat ik volgens die app 401 calorieën had verbrand, mocht ik nog best een waterijsje (hero fruit op een stokje)
Alle reacties Link kopieren
Hi redrose, ik vind vlees ook echt niet lekker. En idd ook lastig te verteren. Ik heb het idee dat ik de laatste tijd ook niet meer zo goed op zuivel reageer. Ik denk dat ik maar ga stoppen met kaas eten.



Gifgroen hennepzaad kan prima in de havermout! Ik proef er niet zo heel veel van eigenlijk. Wow wat goed van je sportschema! Hoe is het met de spierpijn nu?



Iedereen vast een fijn weekend! Ik vind dat ik het goed heb gedaan vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hi Nanase ik ben er nog hoor! Moest even afstand nemen omdat ik erg druk was maar zal zo nu en dan nog een lijstje posten. Gaat eigenlijk erg goed met eten en moet opletten dat ik niet nu teveel afval want heb een prachtig gewicht!



Ik vind ook sommige lijstjes enorm klein hier...



Even een lijstje van gisteren:



O: water en citroen, glas groentesap, kiwi. quinoa met lijnzaad (gebroken), aardbeien, amandelen en kaneel

T: halve appelbeignet (was wat zurig dus niet opgegeten)

L: 1 speltboterham en speltcracker met komkommer en tomaat

T: appel, handje gemengde nootjes

A: BBQ 2 stokbroodjes kruidenboter, 3 visspiesjes, lepel satésaus, lepel coleslaw

T: straciatella ijs met gemengd fruit

T: 2 speltcrackers met kokosboter en 5 gedroogde pruimen (honger!)
Alle reacties Link kopieren
Hee girli! Je lijstje ziet er goed uit. Trouwens hoe vind je water met citroensap? Is dat wel te drinken zonder suiker?



Mijn lijstje vandaag:



O: groene thee, overnight oats met hazelnootmelk, chiazaad en rozijnen.



T: 10 amandelen, 1 gedroogde vijg, 1 gedroogde pruim, 2 meidoornsnoepjes.



L: groentesoep met rijstnoodles, bloemkool, paprika, knoflook, aardappels, wortel. Groene thee.



T: soja vanille dessert.



D: witte rijst met wortel, snijbonen en mora veggie saté.



T: paprikachips, beetje pudding, noodles met gebakken ei.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, hierbij even weer 2 lijstjes. Het (zoveel mogelijk) suikervrij eten gaat me nog steeds erg goed af!



DO:

O: gekookte havermout met magere melk, banaan, blauwe bessen, kokos, zonnebloempitten, chiazaad, pindakaas

L: stokbroodje tempeh bij te toko

T: 2x kiwi, handje amandelen

D: 2x gefrituurde calamaris, kaasfondue met groenten en stokbrood



VRIJ:

O: shake van bevroren banaan, magere melk, havermout, tahin met daaroverheen zonnebloempitten, 1 kiwi, gojibessen, hennepzaad

L: kop linzensoep met stuk turks brood, broodje falafel

D: grote kom zelfgemaakte tom kah kai soep met witte rijst en gebakken uitjes en paar stukjes kipfilet

Borrel: 2,5 liter bier, 1 jagermaister...oeps...kwam straalbezopen thuis

Thuis nog: plak zelfgemaakt bananenbrood (sv) met jam (sv) en boter. Zelfgemaakte chocolademuffin (sv) gemaakt van kokosmeel. En toen knock out...



Redelijke kater vandaag maar het mooie weer maakt veel goed. Heb heerlijk door de stad gelopen. Geniet van het weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer en goeie dag gehad, het wordt steeds makkelijk om gezonde dingen te nemen. Ik 'crave' niet meer zo erg naar slechte dingen. Baal alleen wel dat ik niet meer zoveel hardloop maar ik ben savonds echt op. Vandaag weer een werkdag:



6.00: 2crackers 1x filet American, 1x 20+smeerkaas, schaaltje aardbeien, 2 koppen groene thee

10.15: plakje kruidkoek (niet zo'n grote van Snelle Jelle ofzo, gewoon zelf afgesneden ontbijtkoek formaat), half bakje ananas, kopje thee

13.15: 2bb 2x 20+smeerkaas, andere helft bakje ananas, kopje thee

16.15: 500ml water

17.30: aardappelen, veel bloemkool, beetje jus, stukje vis

toetje: schaaltje watermeloen

19.00: 500ml water



+ weer de hele dag bewegen, sjouwen enz.

Morgen weer wegen.. Spannend !!
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: mueslibol met stroop & kaas, kop thee

Tussendoor: ontbijtkoek, kop thee, mueslibol met stroop & kaas, banaan

Lunch: glas rose, salade ibericoham met 2 stukjes bruin brood

Tussendoor: ijsje (2 bollen)

Diner: hamburger, shaslik, stokbrood (waarvan 3 met kruidenboter), 1 eetlepel satesaus, sla met dressing, glas rose

Avond: nog een glas rose waarschijnlijk



Vandaag een dikke 15 km gewandeld met zo'n 500 hoogtemeters dus ik heb wel wat verdiend vind ik zelf!
Wat is iedereen hier goed bezig!



O: boterham met hagelslag en het kapje (korstje?) met pindakaas en een glas jus d'orange

T: nectarine

L: 2 boterhammen met hüttenkäse en tomaat en 1 boterham met hagelslag

T: schaaltje watermeloen, bubble tea met tapioca

D: aardappel, broccoli en vegetarische balletjes

T: crispy zeewier



Sport: spierpijn was voldoende gezakt om weer naar de sportschool te gaan. Anderhalf uur bezig geweest bijna!
Alle reacties Link kopieren
@nanase, eet jij 's avonds nooit? Ik vind het knap dat je met zo weinig eten kan. Ik zou van mijn graatje gaan...



@ienieminie, fijn dat ik niet de enige drinker ben hier :-)



Zit inmiddels aan de thee en heb al 3 bastogne koekjes op. Ik ga het pak NU wegleggen.
Alle reacties Link kopieren
Hi girls! Verloce ik denk dat je mijn lijstje maar voor de helft hebt gezien, ik vind dat ik best veel eet.. Zo'n 2300 kcal op een dag. Ik verander vaak mijn lijstjes gedurende de dag omdat ik anders vergeet wat ik heb gegeten.



Gister had ik een zware dag, dus heb ook een beetje emo gegeten (de paprikachips) maar qua hoeveelheid viel het wel mee.



Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met hazelnootmelk en rozijnen. Koffie met hazelnootmelk, groene thee, 2 zuurdesemboterham met roomboter en pure hagelslag.



T: 1 gedroogde vijg, 1 gedroogde pruim, 10 amandelen.



L: 1,5 boekweitpannenkoek met rozijnen, pure cacao en suiker.



T: Alpro soja vanille toetje.



D: bloemkool, witte rijst, aardappel.



T: groene thee, sinaasappel, rijstnoodles met bloemkool, wortel, knoflook, groentebouillon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven