Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Hoe gaat jullie dag vandaag? Ik heb net heerlijk gesport.

30 min crosstrainer en 45 minuten benen trainen.

eetlijstje van vandaag tot nog toe!

Ontbijt: magere yoghurt met halve banaan + kaneel

Tussendoor: 2 mini appels (van junami)

Lunch: een multikornbroodje (is zo'n bruin, hard broodje) met avocado, tomaat en komkommer

Tussendoor 15:00 : aantal rauwe cashewnoten en wat galia meloen!

Tussendoor 16:30 mijn pa kwam aanzetten met een zak pistache nootjes,

kon het niet laten om er een handje van te nemen! zo lekker

Avondeten: omelet van 1x heel ei, 4x eiwit - gevuld met spinazie en zoete aardappel!

Oja, ik drink de hele dag door water en koffie. (koffieleut, dus als ik er elke

keer bijzet dat ik een kop koffie neem word het een HEEL lang lijstje)

@kalliope waar koop je dat graan? lijkt me best lekker!
Dat omelet klinkt lekker pizzaislife!

O: Koffie, sinasappelsap, appel, 4 boterhammen met gebakken ham en roomboter

T: Koffie, appel, stukje chocola.

L: Koffie, melk, 4 tosti's (8 boterhammen), mandarijntje.

T: Muntthee, schaaltje studentenhaver.

D: Gebakken Sliptong, verse friet, salade van bladsla, komkommer, tomaatjes, ui en een gekookt eitje.

T: Skyr met honing, wijn, suikerpinda's
Omelet was ook heerlijk, dol op zoete aardappel

Jou eten klinkt ook lekker allemaal! Op de ham en sliptong na, oh well, ik eet geen vlees en vis.

Ben jij aan het afvallen/aankomen of gewoon op gewicht blijven?

En ah studentenhaver, vind dat zo lekker! koop het niet zovaak

meer want eet altijd bijna dat hele zakje leeg. (merk perfekt)

quote:Dormouse schreef op 03 juni 2016 @ 18:46:

Dat omelet klinkt lekker pizzaislife!

O: Koffie, sinasappelsap, appel, 4 boterhammen met gebakken ham en roomboter

T: Koffie, appel, stukje chocola.

L: Koffie, melk, 4 tosti's (8 boterhammen), mandarijntje.

T: Muntthee, schaaltje studentenhaver.

D: Gebakken Sliptong, verse friet, salade van bladsla, komkommer, tomaatjes, ui en een gekookt eitje.

T: Skyr met honing, wijn, suikerpinda's
anoniem_6517bf3dca97e wijzigde dit bericht op 03-06-2016 19:06
Reden: typfout
% gewijzigd
Oh ik ben verzot op vis maakt het afwisselen wel makkelijk. De bedoeling is om aan te komen, weeg nu 54 met een lengte van 1.72, ben altijd al slank/randje ondergewicht geweest maar na de bevalling en borstvoeding is het erg hard gegaan. Zat in een paar maanden onder het gewicht dat ik voor de zwangerschap had. Ben ondertussen ook weer begonnen met sporten dus hoop dat goed eten + wat spiermassa zijn vruchten af zal werpen!
Ik had vanochtend een eetkick, dus had mijn lunch al op voor de lunch

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, blauwe bessen

T: kaas-spelttwister

T: 5 falafel koude balletjes

T: soyalatte+zoetje

L: speltbol, mozarella, tomaat, pesto, rucola

T: merci marsepein

D: Een verrassing uit de vriezer Bleek een groentemix met witvis en iets van ketjap sambal gok ik.

T: nog geen idee
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:lollypopje schreef op 03 juni 2016 @ 19:19:

Ik had vanochtend een eetkick, dus had mijn lunch al op voor de lunch

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, blauwe bessen

T: kaas-spelttwister

T: 5 falafel koude balletjes

T: soyalatte+zoetje

L: speltbol, mozarella, tomaat, pesto, rucola

T: merci marsepein

D: Een verrassing uit de vriezer Bleek een groentemix met witvis en iets van ketjap sambal gok ik.

T: nog geen ideeOh maar dan snap ik wel waarom je het eerder ophad! Lekker hoor! En falafel
@Dormouse die balletjes waren dus bedoeld als lunch Gewoon zonder brood of iets, maar ze zijn zo ook gewoon heel lekker. Dus ja, dan neem je er eentje en dan nog eentje en dan nog eentje en dan opeens zijn ze op

Dus toen maar naar de hema gegaan voor mijn favoriete broodje, grinz
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:lollypopje schreef op 03 juni 2016 @ 19:22:

@Dormouse die balletjes waren dus bedoeld als lunch Gewoon zonder brood of iets, maar ze zijn zo ook gewoon heel lekker. Dus ja, dan neem je er eentje en dan nog eentje en dan nog eentje en dan opeens zijn ze op

Dus toen maar naar de hema gegaan voor mijn favoriete broodje, grinzDat vermoeden had ik al haha. Gelijk heb je!
Ik heb een heerlijke cheat-dag gehad.

O: Cappuccino met scones met clotted cream en vlierbessenjam

T: -

L: Tosti van volkoren brood met brie en mangochutney en een perensap

T: Peren festini ijsje

A: Verse friet, gebakken zalm en salade

T: Koffie met een grote koek

Nu nog een rondje yoga'en. Gisteravond 40 minuten een hele zware yoga-sessie gehad. Was meer een krachttraining workout haha! Zo ga ik ook weer een lange, zware doen. Van een uur dit keer. 'Krachtyoga' vind ik veel minder saai om lang te doen en het voelt echt goed om daarna met trillende spiertjes in bed te kruipen.

Morgen weer wat meer reacties!
Heel lekkere dingen gjg! Post morgen ff, geen zin om nu lijstjes te typen. Truste @ all!
Eetlijstje tot nu toe!

Ochtend: voor het sporten -> kleine banaan, even voor de energie!

Ontbijt/lunch na het sporten: magere yoghurt + galia meloen, ongebrande cashewnoten

en nog wat banaan.

Tussendoor: 15:00 pistache nootjes

Tussendoor: 16:00 verse aardbeien en nog een schaaltje yoghurt

En veel drinken! Water/koffie & cola zero.

ik eet altijd een beetje raar op zaterdag,

helemaal nu het zulks heet weer is! In Friesland tenminste..

Fruit is heerlijk dan!
Vandaag, na laat op te zijn gestaan:

O: Twee heerlijke zoete perziken en een lading aardbeien

L: Vier rijstwafels: Zomerbalans smeerkaas met komkommer, magere smeerpaté, bieslookspread met gerookte kip en komkommer en pindakaas.

A: Veeeel (350gr) asperges met zelfgemaakte eiersalade van drie eitjes en gerookte zalm.

T: Koffie met stukje pure chocola caramel zeezout

T: Magere kwark met honing

T: nog te bedenken. Ik vermoed dat het crackertjes met old Amsterdam en augurk worden. Of met geitenkaas, coburgerham, honing, pijnboompitjes en sla.
Vandaag tot nu toe

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien en blauwe bessen

L: ah sushi

T: ijs gemaakt van honing, aardbei, framboos, druif munt

D: http://www.ah.nl/allerhan ... aaltijdsoep-met-pangasius

T: in elk geval een blokje pure chocola met salted caramel bij de koffie
Wauw, wat zijn jullie beide goed bezig! @lollypopje @gojohhnygo

Geeft mij het gevoel datik weer is veel te veel gevreten heb vandaag :')

Anyway: mijn avondeten was nog paprikasoep met daarbij een half spelt broodje (de onderkant zeg maar)

met daarop een veganistische burger met courgette, tomaat, komkommer en spinazie. Heerlijk!

Vanavond denk ik nog een wijntje en een blokje 85% pure chocola.
quote:pizzaislife schreef op 03 juni 2016 @ 18:40:

Avondeten: omelet van 1x heel ei, 4x eiwit - gevuld met spinazie en zoete aardappel!

Sorry, ik las stil mee :-), altijd geïnteresseerd in nieuwe, makkelijke, gezonde gerechten namelijk. En deze heb ik vanavond op en dat was heerlijk! Met minder eiwitten en nog een beetje zalm en hüttenkase toegevoegd. Zeker voor herhaling vatbaar. Aanrader dus! Bedankt pizzaislife!
Ah wat leuk dat je het uitgeprobeerd hebt en er je eigen draai aan hebt gegeven,

leuk om te horen! Het forum is inderdaad ook perfect om

nieuwe recepten te ontdekken!

quote:Goudlokje81 schreef op 04 juni 2016 @ 19:17:

[...]

Sorry, ik las stil mee :-), altijd geïnteresseerd in nieuwe, makkelijke, gezonde gerechten namelijk. En deze heb ik vanavond op en dat was heerlijk! Met minder eiwitten en nog een beetje zalm en hüttenkase toegevoegd. Zeker voor herhaling vatbaar. Aanrader dus! Bedankt pizzaislife!
Hoi dames,

Mag ik met jullie mee schrijven?!

Leuk om te lezen wat jullie allemaal op een dag eten.

Pizzaislife die omelet klinkt heerlijk!

Wat ik vandaag gegeten heb is:

O: Magere kwark met verse aardbeien en bosbessen + glas water met limoenschijfjes

T: Appel zonder schil in stukjes gesneden met een beetje kaneelpoeder erover heen + kop verse munt thee.

L: 4 gebakken eieren + 2 glazen water

T: Niets, druk.. vergeten! Wel veel water gedronken.

D: Witte rijst met vega kip en broccoli + glas water met limoenschijfjes.

T: Filmavond op de bank, dus daar komt gegarandeerd wat lekkers bij kijken. Ik heb nog Tony Chocolonely karamel zeezout liggen.

Ik heb vanochtend 1,5 uur krachttraining gedaan, vandaar wat meer eiwitten.
@ missalwaysright klinkt heerlijk allemaal!

Appel + kaneel eet ik ook vaak, net als vega kip.

Ben je ook vegetariër?
quote:pizzaislife schreef op 04 juni 2016 @ 19:13:

Wauw, wat zijn jullie beide goed bezig! @lollypopje @gojohhnygo

Geeft mij het gevoel datik weer is veel te veel gevreten heb vandaag :')

Anyway: mijn avondeten was nog paprikasoep met daarbij een half spelt broodje (de onderkant zeg maar)

met daarop een veganistische burger met courgette, tomaat, komkommer en spinazie. Heerlijk!

Vanavond denk ik nog een wijntje en een blokje 85% pure chocola.Je moet niet vergelijken, de ene dag gaat beter dan de andere. En ik geloof echt niet dat die ah-sushi van mij nu mega gezond is. Maar wel lekker
Jep, vegetariër. Jij zelf ook Pizzaislife?
@lollypopje dat is zeker waar! Ik had vandaag een verplichte studiedag thuis,

en ik merk dan toch dat ik uit "verveling " meer eet dan als ik de hele dag

aan het werk ben, of de hele dag druk in de weer ben. Wel dik uur gesport, dat dan wel weer!

@Missalwaysright yes, nu alweer 12 jaar!
@pizzaislife En ik sport dan weer helemaal niet

Maar ik probeer geen verleidingen in huis te halen, dat scheelt enorm. Al moest ik me vandaag wel inhouden bij het ijsvak van de ah.
Ooo wat worden er weer lekkere dingen gegeten Ik ben ook gek op spinazie-omelet! Ik maak hem graag met mozzarella en magere spekreepjes

Hier nog steeds geen sport. Had na dinsdag paardrijden erg veel spijt dus ik loop en fiets even alleen, volgende week er weer tegen aan

Gister:

O. volkoren boterham met roomboter en gekookt eitje, schijf watermeloen

T. bosbessen + 3 zwarte koffie

L. 4 vbh, 1 dubbele met avocado en tomaat, 1 met roomboter en makreel, 1 met notenpasta

T. snoeptomaatjes

A. Curry van mango en kip met naanbrood, witbiertje, 2 glazen rode wijn

T. Paar M&M's

+ 20km gefietst.

Vandaag:

O. hele grote bak mango en watermeloen + roerei

T. -

L. -

T. cola light en 3 kaasstengeltjes

A. zoete aardappelfrietjes met blauwe kaasdip, een hele forel uit de oven en spinaziesalade met avocado en tomaatjes, 3 glazen rosé

T. We gaan zo een fietstochtje maken naar het IJscuypje dus het wordt waarschijnlijk frambozen en chocoladesorbetijs op een hoorntje

Vandaag een beetje een rare eetdag maar we waren vanmorgen naar een meertje gegaan bij ons in de buurt en hadden eigenlijk alleen water bij ons, dus heb echt een gigaportie avondeten op wel even lekker gezwommen en gewandeld (en een beetje verbrand helaas ) En nu dus zometeen nog een avondfietstochtje

Vind het wel heerlijk hoor, dat mooie weer!
Pizza: jouw lijstje vandaag is supergezond!? Zelfs wat aan de krappe kant lijkt me, te bedenken dat je er op sport. Natuurlijk hangt dat wel van de hoeveelheid nootjes af, haha! En inderdaad; sowieso niet vergelijken hoor! Vandaag heb ik een 'mager' dagje, na mijn enorme cheatdag van gisteren. Dus dat ziet er alweer heel anders uit!

Missalwaysright: Welkom!! Leuk dat je mee komt schrijven! Ook van jou weet ik natuurlijk je hoeveelheden niet, maar eet je wel genoeg? Ik zeur daar altijd over, maar ik vind het gewoon zo belangrijk. Zeker als je flink sport (anderhalf uur KT: wauw!!! Respect!) moet je echt wel genoeg eten en als ik jouw lijstje in mijn hoeveelheden zou eten, zou ik zonder de chocola op ongeveer 800/900 calorieën zitten. En dat is echt wel heel erg weinig om flink op te bewegen. Pas goed op je lijf hoor!

Lux: jouw avondeten ziet er VERRUKKELIJK uit. Blauwe kaasdip. . Hele forel uit de oven. Avocado . IJSJES! Geniet van je fietstochtje!

Hier heb ik nog een peren festini ijsje toegevoegd aan mijn lijstje vandaag, haha! En nu een groot glas verse muntthee met honing.
Thanks gojohnnygo! Ik heb de hoeveelheden er niet bij vermeld maar ik train met een personaltrainer. Deze maakt ook mijn eetschema voor de dagen dat ik kt doe (al luister ik er niet altijd naar ). Ik zit vandaag toch echt zeker al aan de 1500 calorieën, en dat is nog zonder de chocola. Ik eet op dit soort dagen flinke porties. Al zit ik deze dag nog steeds aan de weinige kant hoor. Ik probeer gemiddeld tussen de 1700 a 1800 calorieën te eten.

Die 1,5 uur klinkt langer dan dat het daadwerkelijk was hoor haha. Er zit ook 30 minuten cardio bij. Sorry dat heb ik er niet bij vermeld.

Lux Geniet van de fietstocht en van het ijsje wat heerlijk klinkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven