Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Was ook echt goddelijk lolly!

Ik ben flink door m'n enkel gegaan, 't is behoorlijk dik! Denk dat ik maar alleen buikspieroefeningen ga doen

Fijn dat je poes weer gezond en wel thuis is Sense! Moet er niet aan denken dat er iets met 1 van m'n 3(!!!) monsters zou gebeuren

Lijstje hier:

O. 2 minikaiserbroodjes met roomboter en jam, minicroissant, verse jus d'orange, 2 zwarte koffie

L. 2 tosti's (4 volkoren boterhammen) van blauwschimmelkaas met honing, kakifruit

T. 2 handjes ongezouten cashwewnoten, stuk watermeloen

A. Zelfgemaakte rösti met Zweedse gehaktballetjes met lingonberryjam (dat eten ze er daar bij) en wortelsalade (geraspte wortel met rozijnen en een yoghurtdressing), voortoe de andere helft van m'n chocoladetoetje en een zelfgemaakte lingonberrycalippo
@ lollypopje: ik vrees toch dat mijn vraatzucht mijn luiheid zal verslaan

@ lux: auwwie! En lingoberries... Ik leet hier iedere dag bij :-)

o: havermout lijnzaad banaan pindakaas

L: 4 bh met 1 avocado

T: 2 bh met 1 avocado

T: 1 appel

D: tagiatelle met tomaat sjalot knof brocolli

T: 2 handjes walnoten
@-Sense ik moet bekennen dat ik het ook bewonderenswaardig vond van mijzelf dat het me lukte

Weekend, iets meer lekkere dingen dan normaal. Maar verder heel netjes gegeten.

Vandaag:

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien

T: volkoren bh tomatentappenade

L: rauwkost: paprika, kikkererwten, winterpeen, komkommer, falafel en een dressing van o,a, beetje mayo en olijfolie.

T: speltcracker humus (heb weer in huis, ben fan van die met chili van de ah)

D: vis madras, zilvervliesrijst en een mix van groenten

T: kokoskoekje

T: mix van paar olijven, manchego en kleine worstjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
O: Koffie, 2 opgewarmde appel-spek pannekoeken, sinasappelsap, appel.

T: Koffie met appeltaart.

L: Koffie, 4 donkere boterhammen met (aarbeien)jam.

T: Muntthee met bakje studentenhaver en een halve mango.

D: 2 borden Lasagna, beker melk.

T: Koffie, halve mango, halve komkommer, appeltaart.

Had de appeltaart met walnoten gemaakt om nog wat extra vullen erin te stoppen, is erg lekker geworden!
Hallo iedereen, ik wil hier ook graag meeschrijven. Ik wil nog wat afvallen, want heb toch nog overgewicht. Ik heb namelijk een zwangerschapswens en heb schrik dat die extra kilo's een slechte invloed hebben op mijn cyclus. We gaan er dus weer voor! Ben ooit al veel afgevallen, dus dit moet weer lukken.

O: havermout met banaan, magere melk en agavesiroop, koffie

T: sinaasappel

L: verse pompoensoep, 2 volkoren broodjes met kalkoenfilet

T: schaaltje vruchtenyoghurt

D: salade met garnalen, tomaat, komkommer, avocado, sperziebonen, olijven, ei, yoghurtdressing

T: meloen
Omg dormouse, ik ben echt zo zwaar jaloers op jouw eetlijstjes. Ik zou elke avond wel 3x op kunnen scheppen en 2x taart op een dag. Helaas heb ik veel aanleg om aan te komen en dus sport ik maar veel om het allemaal kwijt te kunnen zonder dicht te groeien. Behalve nu dus. Het is ook helemaal blauw. Wil morgen toch proberen te gaan rijden, ga het laten intapen ik mis het, vorige week was ik ook al niet of is dat heel onverstandig? Vandaag heb ik heel rustig aan gedaan maar heb nu ook nog zoooveel energie

O. Croissant, 2 zwarte koffie (haast-ontbijt).

T. Bakje bosbessen, 2 zwarte koffie

L. 4 vbh, dubbele met mozza, tomaat, pesto, een met notenpasta en een met roomboter en jam

T. Banaan, zwarte koffie

A. Chili con carne met 2 snedes liefde en passie volkoren met gezouten roomboter, Boer'n Yoghurt Appel Kaneel voortoe en een lingonberrycalippo

T. Glas rode wijn

Beweging: halfuur gestrompeld (2x een kwartier), omdat ik gék werd van het stilzitten

@pamplemoes: welkom hier! Spannend dat je zwanger wil worden. Hoe zwaar is te zwaar? En is je cyclus onregelmatig of ben je bang dat hij dat is?

@Sense&lolly: 1 stukje chocola is echt zo'n ijzeren zelfdiscipline, als dat me lukt trakteer ik mezelf standaard op iets buitenproportioneels... Zoals nieuwe schoenen. Of taart
Welkom Pamplemoes!Je eetlijstje van vandaag ziet er in ieder geval al heerlijk en gezond uit! Pas je wel op dat je niet te weinig eet? Ik weet natuurlijk niet wat je hoeveelheden zijn, maar het loont sowieso de moeite eens te berekenen hoeveel calorieën jij per dag nodig hebt en eens je eten in een app in te vullen. Dat geeft wat inzicht!

Wat leuk Dormouse dat ze bij jou thuis zo in de smaak vielen! Ik heb zelf nog drie loempiaatjes in de vriezer, dus ik neem ze binnenkort ook weer!

Goed idee trouwens, Lollypopje, om een salade met kikkererwten als lunch te eten. Heb zelf nog drie blikjes staan en veel groenten in de koelkast die op moeten, dus ik denk dat ik dat morgen ook maar ga doen! Vult ook altijd zo lekker en je hebt direct veeeel vezels binnen.

Lux; wat zijn in hemelsnaam lingonberries? Klinkt heel exotisch, haha! Rot dat je zoveel last van je blessure hebt. :( Hopelijk trekt het snel weg.

Vandaag het volgende gegeten:

O: Bakje aardbei-mascarpone roomyoghurt

T: -

L: Sneetje roggebrood met zomerbalans bieslook smeerkaas en een snee roggebrood met magere smeerpaté

T: Klein appeltje

A: Groot bord klassieke asperges: met ham, ei, peterselie, aardappelpuree en aspergesaus met roomboter. Met een glas witte wijn. Klein schaaltje Danio frambozen cheesecake kwark toe.

T: Koffie met één (jawel ) Lindt stukje pure chocola met caramel en zeezout.

Beetje rare eetdag, maar ik ontbeet laat (12 uur) en ben verder de hele middag erg druk geweest. Calorie-technisch best oké, maar verder was het geen erg verantwoorde dag. Nu gauw naar bed en morgen weer wat gebalanceerder eten.
@Johnny: haha ik dénk dat lingonberries vossenbessen zijn, maar ik weet het niet zeker. Ze zijn populair in Zweden. Ze maken er jam van voor bij de gehaktballetjes, aardappels en andere gerechten en limonadesiroop. Ik vind het heerlijk!! Je kan het kopen bij Ikea. Ik vind je lijstje nog prima trouwens. Hou alleen echt totaal niet van asperges
@Johnny ik probeer toch wat af te stappen van steeds brood en wat meer groenten binnen te krijgen. Dit is wel een mooie oplossing. Enige nadeel is dat ik,omdat ik alleen ben, het meteen minimaal een halve week eet.

Laatst ook een grote spinazie ommelet gemaakt. Eerst een deel warm als avondeten en vervolgens de rest koud als lunch. Ook erg lekker.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik hoop dat intapen helpt lux! Ben gewoon echt gek van appeltaart en lasagna dus al zou ik willen kan ik het moeilijk laten staan haha. Denk dat het wel heel veel scheelt dat ik sowieso elke dag minstens een uur wandel met kind, een half uur/uur in de speeltuin ben, thuis ook erachteraan kan rennen en wanneer het monster slaapt het huishouden doe en 2x in de week ga kickboxen. Moet voor me gevoel ook wel veel eten wil ik iets aan kunnen komen met al die beweging. En heb in de ochtend en avond gewoon Honger met een hoofdletter

En die lingonberries zijn lekker!!! Ik kook er altijd jam van voor bij wafels

Jullie koken allemaal gruwelijk lekker zeg! Ik dacht dat ik een aardig repetoire had, maar lees zoveel lekkers om te proberen!
Hallo allemaal! Heb hier heel lang niet gepost, maar goed, heb echt even wat tips nodig! Alvast sorry voor het lange bericht. Ik ben vorig jaar 11 kilo afgevallen maar ben heel lang weggeweest (buitenland) waardoor ik niet zelf kon bepalen hoe ik at. Daardoor weer zo'n 7/8 kilo aangekomen, die wil ik er weer af! Nu eet ik altijd wel vrij gezond, maar heb zelf het idee dat ik gewoon teveel eet. Ookal is het gezond. Want afvallen gaat deze keer veel lastiger dan vorig jaar. (Let niet zozeer op de weegschaal, want ben ook in spieren aangekomen, let meer gewoon op hoe tevreden ik ben met wat ik id spiegel zie) Heb even een paar dagen een eetdagboek voor jullie bijgehouden! - Ik sport 3 tot 5x in de week (afhangend van hoe druk mijn week is), dit betreft cardio en krachttraining. Dag 1 ontbijt: havermout 40 gram + ongezoete amandelmelk + blauwe bessen. Tussendoor: appel. Lunch: 2x dunne smart protein pannenkoek van Body & Fit met daarin ongezoete soya yoghurt. Tussendoor: 3 rijstwafels met pindakaas, wat komkommer, een peer en handje (twee handjes?!) gemengde noten. Avondeten: zoete aardappel, vegetarisch vlees, wortel en champignons. Tussendoor: handje blauwe bessen en eetlepel havermout muesli. Dag 2 ontbijt: kom magere kwark met halve appel en kaneel erdoor Tussendoor: appel en gemengde noten Lunch: salade van komkommer, ei, tomaat en avocado. Avondeten: spinazie en vegetarisch vlees. Tussendoor: bakje kwark en komkommer.
Welkom pizzaislife je lijstje klinkt gezond en lekker, maar moet zeggen dat ik nul verstand heb van afvallen dus heb helaas geen tips! Maar wellicht hebben de andere dames wat tips&tricks. Sowieso word hier zoveel genoemd wat echt lekker en gezond is dat je in elk geval veel inspiratie op kan doen! (Paar pagina's terug staateen geweldig recept voor zelfgemaakte loempia's, nog super makkelijk te maken ook!).
quote:Dormouse schreef op 31 mei 2016 @ 11:15:

Welkom pizzaislife je lijstje klinkt gezond en lekker, maar moet zeggen dat ik nul verstand heb van afvallen dus heb helaas geen tips! Maar wellicht hebben de andere dames wat tips&tricks. Sowieso word hier zoveel genoemd wat echt lekker en gezond is dat je in elk geval veel inspiratie op kan doen! (Paar pagina's terug staateen geweldig recept voor zelfgemaakte loempia's, nog super makkelijk te maken ook!).dankjewel!! ik wacht het af haha! En recepten etc is altijd handig.
@Dormouse: ik sport ook 1.5-2 uur per dag gemiddeld, 2x hardlopen, 2x KT, 1x paardrijden en 20km fietsen per dag, maar aankomen kan ik nog steeds echt heel makkelijk hoor

Ik eet tussen de 1800-2200 kcal per dag en kan me door mijn sportregime uitschieters veroorloven bij etentjes en feestjes, maar zodra ik mijn sportregime loslaat zit er binnen 3 weken 5kg aan die er alleen met zeer veel moeite eraf gaat. Ik sport dus ook gewoon door in mijn vakantie gelukkig hou ik van sporten.

En ik heb geen trage schildklier ofzo, vrees dat ik m'n metabolisme gewoon enorm om zeep heb geholpen met m'n eetstoornis vroeger. Zoals het nu gaat zit ik met m'n BMI op de 25.0 en dat vind ik prima, met minder eten krijg ik honger en met meer kom ik aan, dankzij het sporten kan ik me etentjes veroorloven.

Maar het lijkt mij heeeeerlijk om een slanke bouw te hebben, ik ben ook heel breed gebouwd, mijn polsbotten (ben 1.72) zijn net zo breed als die van mijn man (van 1.90) dat helpt ook niet mee. En ben vrij gespierd, dus wel strak maar ook breed.

En strak en breed is opzich prima, maar het is niet zo vrouwelijk. Mijn man vindt het juist prachtig, ik bouw ook supersnel spieren op en heb bijvoorbeeld van mezelf echt stalen, ronde billen en grote borsten.. Dus hij is happy maar ik vind het echt wel eens lastig dat ik zoveel moeite moet doen om op gewicht te blijven. En ik bedoel, het is echt niet alsof ik honger hoef te lijden ofzo, ik eet best veel op een dag, maar als mijn man meedoet met mijn sportregime dan kan hij echt 2x zoveel eten en hij valt nog af. Oneerlijk verdeeld Want ik eet eigenlijk wat een vrouw met een inactieve leefstijl zou kunnen eten. Aan de andere kant: als wij samen KT doen zie je bij mij na 3 weken verschil, bij hem na 3 maanden nog niet
@pozzaislife: welkom! Ik geloof dat je lijstje er wel goed uitziet, ik ben zelf erg van het brood dus vind je hoeveelheden moeilijk in te schatten. Misschien ook handig om je lijstje onder elkaar te zetten, dan is het beter leesbaar.
quote:lux. schreef op 31 mei 2016 @ 11:29:

@pozzaislife: welkom! Ik geloof dat je lijstje er wel goed uitziet, ik ben zelf erg van het brood dus vind je hoeveelheden moeilijk in te schatten. Misschien ook handig om je lijstje onder elkaar te zetten, dan is het beter leesbaar.dankjewel voor je reactie! Klopt inderdaad, vond ik zelf ookal, alleen typ vanaf mijn smartphone en dan kun je geen enter gebruiken :/ is misschien beter om het vanaf de computer te doen.
Wat lekker om zoveel te sporten lux en fijn dat je het leuk vind. Klinkt of we allebei aan het andere uiterste zitten, want je zou aan de hand van je lijstjes inderdaad niet zeggen dat je zo makkelijk aan zou kunnen komen als je maar een beetje minder beweegt. Dat van een blije man, strak en grote borsten herken ik wel hahaha. Helaas ben ik mijn kont kwijt probeer het nu terug te kweken door oa. Ook te squatten en andere oefeningen te doen. Als vet kweken er nog niet inzit neem ik genoegen met m'n stalen billen terug! Zit ook wat fijner haha.
Ja, denk echt dat het komt door de eetstoornis... Dat is doorgaans niet zo goed voor je metabolisme. Misschien herstelt het ooit nog We zijn idd 2 kanten van de medaille
Oh Lux, het lijkt me zooo heerlijk om sporten leuk te vinden! Ik heb mezelf vanochtend gedwongen om twee 7-minutes workouts te doen (buikspieren en binnenkant bovenbenen) en I hated every minute of it. Maar ik heb die 7-minutes workouts een aantal weken achter elkaar braaf gedaan en ik zat toen veel strakker in mijn vel, ook al ben ik nu lichter. Dus ik ga maar weer eens van start.. Vanavond nog een half uur yoga; dat vind ik gelukkig wel leuk!

Vandaag:

O: Grote bak magere kwark met veel kersen en wat honing

T: Twee rijstwafels met dun pindakaas en plakjes banaan

L: Twee gekookte eitjes, speltwafel met geitenkaas, coburgerham, honing en pijnboompitjes, rijstwafel met smeerpaté, rijstwafel met smeerkaas bieslook.

T: Andere helft van de banaan

A: Couscoussalade met paprika, komkommer, kikkererwten, bosui, feta, rozijnen, pijnboompitjes, veel verse munt en peterselie, citroensap, olijfolie en ras el hanout.

T: Schaaltje magere yoghurt

T: Koffie met stukje pure chocola caramel/zeezout

T: Wat Salt&Vinegar Pringles denk ik.
Bedankt iedereen.

Ben afgelopen jaren 37 kg afgevallen, maar ondertussen zitten er weer wat aan. Had nog altijd overgewicht, want mijn startgewicht was 110 kg.

Mijn cyclus is onregelmatig en schiet nu wat in de stress. Ben in maart gestopt met AC. Eerste cyclus was 34 dagen en ik zit nu nog in mijn 2de cyclus met al 38 dagen. Vrees toch dat mijn overgewicht er wat mee te maken heeft. Zo niet, kan het geen kwaad om nu opnieuw af te vallen.

Ik heb in het verleden gewerkt met apps, dus weet wel wat ik moet eten. De kennis is er, maar discipline ontbreekt vaak... Ben ook al jaren een jojo, dat is echt niet goed voor mijn metabolisme.

Ik heb gelezen dat koolhydraatarm eten gunstig is voor een regelmatige cyclus. Dus dat ben ik nu aan het proberen.

@go johney: Jouw lijstje lijkt me heerlijk! Vooral die couscoussalade!

@Lux: Lijkt me echt heerlijk als je zo houdt van sporten. Mij doet het echt niets! Vroeger ging ik nog eens zwemmen en heb me ook eens aan de sportschool gewaagd, maar ik moest me telkens ernaartoe sleuren. BMI van 25 lijkt me ook prima!

@Pizza: Ook een newbie hier! Jouw lijstjes lijken er goed uit te zien!

Eetlijstje vandaag:

O: havermout, banaan, magere melk, agavesiroop, koffie

T: /

L: verse pompoensoep, 4 volkoren boterhammen met kalkoenfilet

T: kiwi, schaaltje vruchtenyoghurt

D: kipmerguez, salade van gegrilde courgette en aubergine, gekookte wortel, groene linzen, munt, groene olijven, fetakaas en balscamicodressing

T: meloen en aardbeien
quote:lux. schreef op 31 mei 2016 @ 12:25:

Ja, denk echt dat het komt door de eetstoornis... Dat is doorgaans niet zo goed voor je metabolisme. Misschien herstelt het ooit nog We zijn idd 2 kanten van de medaille

Wat knap dat je een eetstoornis hebt overwonnen en wat naar dat je er nog steeds last van hebt op deze manier. Is het dan niet extra lastig om je zo bewust te moeten zijn van je eten? Of is het een fijne houvast?

En was het maar zo makkelijk dat we een beetje over en weer konden ruilen

O: koffie, sinasappelsap, havermoutpap, aardbeien.

T: koffie, appeltaart, aardbeien.

L: koffie, volle melk, 6 boterhammen met tomaat, rucola en mozarella, 2 mandarijnen

T: muntthee, 2 mandarijnen, doosje rozijntjes van de dreumes

D: volle melk, lasagna, halve komkommer

T: skyr met honing, koffie, aardbeien en schaaltje studentenhaver.
@pample en johnny: de sleutel is volhouden. Als ik uit shape ben en ik ga trainen, dan denk ik na een maand echt van: oooommggg sporten is echt het allerergste dat er is!!!! En the worst part: je ziet nog weinig resultaat op dat moment. Maar de week daarna merk je voor het eerst dat het iets makkelijker lijkt te gaan, dat geeft een boost. En langzamerhand slaap je beter, word je energieker, en als het niet meer als een totale hel voelt, voelt het opeens vet goed om 20 push ups te kunnen. Het is vooral qua fitheid zo'n verschil. Ik wil me echt nooit meer onfit voelen. Kan me zo 50 voelen terwijl ik pas 26 ben

Ik vind hardlopen trouwens alleen leuk met mijn man en zoek verder dingen die ik leuk vind. Nu rij ik paard maar ik danste ook veel, dat wil ik weer gaan oppakken. Yoga vind ik erg fijn. En verder doe ik dan thuis KT en hardlopen, want ik heb echt een hekel aan de sportschool eigenlijk en geen zin om erheen te gaan.

Maar als je begint met sporten, en vooral KT, begin dan altijd met een goed trainingsschema van een goede trainer, dat is echt beter voor je. Zelf doe ik nu Kayla Itsines' BBG en die vind ik echt heel goed te doen, op een fijne manier opgebouwd. Ik doe dan wel af en toe een lesje op de sportschool om ook m'n houding en uitvoering te laten checken enzo

@Dormouse: valt wel mee. Dankzij de eetstoornis weet ik heel goed wat een 'normaal' eetpatroon is en dus hou ik me gewoon daar zoveel mogelijk aan, dan gaat het eigenlijk prima. En tegenwoordig probeer ik gezond als mooi te zien en niet heel mager. Dat werkt best wel goed. Ik heb al bijna 4 jaar geen vinger in m'n keel gestoken of laxeermiddelen gebruikt. Best trots op

Lijstje van vandaag:

O. 2 sneden liefde en passie volkoren, een met roomboter en hagelslag, 1 met pindakaas

T. Bosbessen en druiven (grote portie ), 3 zwarte koffie

L. 4 vbh, 1 met roomboter en coburgerham, 1 met avocado, pesto en tomaat, 1 met jam en roomboter en 1 met paté

T. Banaan, notenreepje, 1 zwarte koffie

A. 2 burrito wraps gevuld met een mengsel van gehakt, bonen en groenten, met kaas eroverheen en een beetje crème fraîche, stuk watermeloen en een lingonberrycalippo voortoe

T. Een festini perenijsje en een glas limonade (om af te koelen na heel warm paardrijden ).

Sport: 20km gefietst en 2 uur rustig, ingetapet gereden. Was erg fijn!
Goed, ik zat even met mijn hoofd in het zand, maar ik ben terug.
Liever elitair dan een pauper!
Mmm, lekker burritowraps! Misschien toch maar weer eens sporten vanaf de zomervakantie!

O: havermout, magere melk, aardbeien, agavesiroop, koffie met melk

T: /

L: verse soep, 4 volkoren boterhammen met verse smeerkaas

T: Griekse yoghurt natuur met beetje agavesiroop

D: kabeljauw met basilicumparmezaankorstje uit de oven, tomatensalade en spinazierijst

T: fruit?
Haha pample, het is echt leuk als je er eenmaal in zit!

O. 2 crackers met Old Amsterdam

T. Kakifruit en druiven

L. 3 vbh, 1 dubbele met avocado, pesto en tomaat, 1 met paté, 2 crackers met Old Amsterdam

T. Notenreepje

A. Katsu Kip met rijst en sojaboontjes en rode pepertjes (Japans gerecht ter voorpret ), en 2 witbiertjes... en ik zit nu ernstig te twijfelen over appel/kaneel-yoghurt want zit eigenlijk best vol, maar heb ook zo'n enorme sweet tooth

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven