Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Je eet dan eigenlijk alleen tussen een uur of zes en 12 's avonds, Retrostar? Tsja, waarom niet eigenlijk. Ik neem aan dat je overdag geen honger hebt (dat zou bij mij wel anders zijn!).

Lijstje van vandaag:

O: dubbele boterham met kaas en gekookt ei

T: trosje rode druiven

L: 2 duitse broodjes met 1 gehaktbal

T: bakje optimel griekse stijl yoghurt perzik en 4 tumtummetjes

D: net als gister courgettesoep met tortellini

Ruim een uur gesport. Eigenlijk heb ik nog trek, dus zometeen nog een banaan of peer.
quote:gifgroen schreef op 12 maart 2017 @ 11:12:

Nynke at je de hüttenkäse zo uit het bakje? Ik eet het wel graag net als Kruidentheetje op een wafel of cracker of boterham; liefst met nog iets erbij. Of in een salade of soep.

Yastra, confronterend he, als je zo'n lijstje opschrijft! Gelukkig stijgt je BMI niet zomaar van 21 naar 40 dus vanaf nu weer wat meer groente en fruit en wat minder gebak en frituur en dan is er niks aan de hand!

Eefje, ik volg Kayla wel op instagram maar heb eigenlijk nog nooit een BBG training gedaan. Dat is gewoon thuis toch? Heb je er speciale spullen voor nodig? Hoe lang duurt een workout? Ik mag nu niet hardlopen en heb geen zin om vaker naar de sportschool te gaan, dan zou dit nog wel iets kunnen zijn..

Mijn lijstje van gister:

O: dubbele boterham met appelstroop

L: dubbele boterham met kaas en gekookt ei en een boterham met hagelslag puur

T: bolletje kersen-monchou ijs

D: salade caprese dus tomaat, mozzarella, basilicum, rucola, pesto, pijnboompitten. En yoghurt met appel (uit de airfryer), rozijnen en kaneel naJa, ik eet huttenkase heel graag los, net als mozzarella. Omdat het zo mild smaakt verdwijnt het zo snel onder andere smaken. Maar meestal eet ik het wel op brood of een cracker. Huttenkase vind ik erg lekker op knäckebröd met plakjes radijs.
Vandaag een hoop niet zo gezonde dingen gegeten, maar van alles slechts een klein beetje . Laatste dag op het zonnige eiland, morgen reisdag terug naar huis.

O: kiwi/meloen/yoghurt/notenpittenmengsel

T: Zonnatura pittenreepje

L: punt appeltaart en cafe latte

T: een derde meergranenbroodje en paar happen croissant

T: appel

D: heerlijke tapas! Geitenkaas met vijgencompote, pepertje gevuld met krab, beetje chorizo met bloedworst, champignons met jambon in knoflookolie, met daarbij een glas witte wijn en 3 sneetjes stokbrood. Erna een cafe latte en 1.5 profiterolles van vriend
quote:gifgroen schreef op 13 maart 2017 @ 19:18:

Je eet dan eigenlijk alleen tussen een uur of zes en 12 's avonds, Retrostar? Tsja, waarom niet eigenlijk. Ik neem aan dat je overdag geen honger hebt (dat zou bij mij wel anders zijn!).

Lijstje van vandaag:

O: dubbele boterham met kaas en gekookt ei

T: trosje rode druiven

L: 2 duitse broodjes met 1 gehaktbal

T: bakje optimel griekse stijl yoghurt perzik en 4 tumtummetjes

D: net als gister courgettesoep met tortellini

Ruim een uur gesport. Eigenlijk heb ik nog trek, dus zometeen nog een banaan of peer.

Mijn eten smaakt me 's avonds het beste en ik kan ook niet met een lege maag slapen; daarentegen kan ik 's morgens heel goed zonder eten, dus de keus is voor mij niet moeilijk.

In feite neem ik alleen maar mijn ontbijt (en lunch) ongeveer acht uur eerder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
O: 4 craqottes met kaas

1 latte machiato

L: 3 craqottes met kaas

6 stukjes witte chocolade

1 glas karnemelk

1 banaan

D: linzensoep, broodje ham, broccoli

Snack: 1 knäckebröd met kaas en glas kefir.

Bizar veel crackers met kaas als ik het zo teruglees. Komt omdat het brood op was..
Mijn lijstje nog van gisteren

O Griekse yoghurt, kiwi, druiven, muesli en vanille cappuccino

T: mandarijntje

L: Salade tomaat-mozarella, cappuccino met slagroom en een chocoladetruffel die ik erbij kreeg

T: banaan + chocolaatje

A: 2 zelfgebakken ronde broodjes, 1 met kaas, 1 met appel-perenjam en dan nog een ronde volkorenbeschuit ook met deze jam

T: 2 rijstwafels met vegetarische spread en 1 met kaas en dan at ik nog een appel

Voor slapen gaan dronk ik nog een tas warme melk en hierbij at ik nog enkele blokjes pure chocolade

Veel chocolade precies
Koffiekop, die cracottes met kaas gaan hier ook vaak per 3 vanwege het plakje kaas dat erop gaat - telt dan ook heel snel aan.

Oké, schade van vandaag - gewicht +1.2

T: Gewelde abrikozen

O: Volkoren boterham met slankie

Smoothie ananas-mango

T: 2 volkoren boterhammen met slankie

Thee met suiker

L: Cranberry shortbread cake

1/2 Ham-kaas tosti (bruin) met perensap

D: 1/2 portie volkoren pasta met zalm en spinazie

Glas limonade

T: Tros rode druiven en 3 mandarijntjes

Dochter (3)

O:Havermoutpap met lijnzaad en halve appel

T: knijpfruit

T: Vitamine C lollie

T: vanille-ijsje

L: 1/2 Ham-kaas tosti (bruin)

D: Goeie portie volkoren pasta met zalm en spinazie

Tussendoor drinkt ze kleine beetjes water
Vandaag ook weer redelijk gezond bezig, naar mijn idee.

O: 3 knackebrod met halvajam

T: Schaaltje druiven

T: 1 klein hazelnootkoekje

L: 2 bruine bolletjes met pepersalami en selleriesalade

T: 4 suikervrije pepermuntjes

T: 1 havermoutreep

A: Aardappels uit de oven, witlofsalade en gekruide kippenpootjes

Verder de hele dag water en thee te drinken.
Gisteren:

- smoothie met veel groenten

- havermout en yoghurt

- 2 volkoren sneetjes met pindakaas

- 3 rijstwafels met bietenspread

- Rode curry met gamba's en ananas

- veel water
Vroeg eruit vandaag en laat weer thuis ivm een werk-afspraak in een andere stad. Waar een collega me meenam naar een Marokkaanse winkel . Dus werd het:

O: krentenbol met halvarine en een flesje skyr yoghurtdrank

T: rode druiven en een negerzoen

L: Marokkaans brood met avocadospread

T: een banaan

D: gevuld Marokkaans brood, lekker pittig met oa tonijn en olijven. En salade van gesneden tomaat, ui, olijf en kruiden erbij.
Vandaag reisdag, nu weer thuis.

O: kiwi/yoghurt/zadennotenmix

T: chocoladebroodje en cafe latte

L: (groot) stokbroodje met mozarella, tomaat, basilicum

D: AH maaltijdsalade met geitenkaas en spekjes

T: na 2 uur dansen weer honger: cracker met huttenkase en blauwe bessen en een mandarijn

Weee thuis staan mijn overnight oats in de koelkast voor morgen, zo lekker!
Vandaag gegeten:

O: 2 volkoren boterhammen met ham, kaas en augurk

2 cappuccino

L: 2 volkorenboterhammen met kaas

1 glas kefir

D: linzensoep (over van gisteren), roerei van 3 eieren en room

1 knackebrod met pure hagelslag

2 stukjes pure chocola

Ohjee, wat eet ik veel kaas! En chocola..!

Goed voor de bewustwording dit topic!
Gewicht: +0.3kg (hoezo schommelen )

T: Appel

O: 2 volkoren boterhammen met slankie sambal

T: Puddingbroodje

T: Mango-ananas smoothie

T: nog een Puddingbroodje ...

L: 3 Volkoren pannenkoeken met stroop

T: 2 volkoren boterhammen met slankie sambal

D: 1/2 portie Knorr kip tandoori

T: Trosje rode druiven

Dochter (3) :

O: Havermoutpap met lijnzaad, walnoten, dadel en 1/2 appel

T: Creamcracker met trosje druiven en water

L: 4 Volkoren pannenkoeken met stroop

T: knijpfruit

T: cracotte met kaas

T: bakje yoghurt 1,5%

T: 5 snoeptomaatjes

D: kleine portie Knorr kip tandoori
Yasta, weeg je jezelf elke dag? gewicht schommelt namelijk ook wel dagelijks, is hééél normaal hoor ;) !!

Knap dat je op voorhand zo'n planning kan maken, probeer ik ook soms maar dan loopt het toch altijd mis, haha!
Ja, nu wel even. Meer uit nieuwsgierigheid, ben niet aan het lijnen maar vind het wel fijn wanneer het niet zo snel stijgt. Maar zo erg schommelen ben ik niet gewend mij hoor je niet klagen.

En moet het wel voorbereiden, anders staan er hele andere dingen in mijn lijst (patat, croissant, milkshakes, hamburgers ....)

Ik ga ook het lijstje van m'n dochter (3) hier even bijhouden, want denk dat hier ook veel slechte dingen in zijn geslopen... Meer groente en fruit momenten zouden denk ik best wel mogen.
Zal mijn lijstje van gisteren ook nog plaatsen, maar moet eigenlijk al goed nadenken over wat ik allemaal at, haha.

O: Griekse yoghurt, kiwi, druifjes, pruim, muesli gedroogd fruit + vanille cappuccino

T: koffie met halfvolle melk en mandarijntje

L: Bonen cassoulet met zongedroogde tomaatjes

T: banaan + koffie halfvolle melk

A: Overschot bonen cassoulet + rond Turks broodje (soort van sandwichbrood was het) en als dessert at ik 2 Turkse koekjes

T: Peer en nog 3 Turkse koekjes (dit waren er met chocolade)
Gisteren erwtensoep uit blik (4 dl pp) met wat extra gekookte prei erdoor. Kwam ongeveer uit op een kleine 500 kcal. (Eigenlijk ruim 400 kcal, wat de honger van vanmorgen verklaart.)

Een stukje melkchocola van 20 gr (ruim 100 kcal) en een snee stol (150 kcal) bij de koffie.

Voor de rest ongeveer hetzelfde als anders.

Vandaag zat ik al heel matineus aan de sardines; daarom hield ik het bij een half blikje (anderhalve sardine uitgelekt) en de rest morgen. Deze keer van een ander merk. Statesman.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar, ben je op dieet? Of heb je gewoon écht zo weinig eetlust? :o
Eet je dan de hele dag maar anderhalf sardine?
Hier:

O: kom havermout met halfvolle

melk en een halve appel

2 cappuccino's

L: 2 volkorenboterhammen met kaas, ham en augurk ertussen

T:1 stukje pure chocola

1 banaan

Avondeten weet ik nog niet. Ik denk een AVG'tje.
Ik zie nu dat het pas 11 uur is en ik mijn lunch al op heb.. straks een uur in overleg en reistijd dus dan komt het er niet meer van. Ik hoop dat ik het volhoud tot het avondeten, er mogen een paar kilo af dus ik wil niet tussendoor meer eten.
O: overnight oats: kokosmelk, havermout, chiazaad (geeft lekkere bite), halve banaan, blauwe bessen, amandelschaafsel

T: na BBG workout shake van amandelmelk, halve banaan, spinazie, lijnzaad

L: 2x rond knackerbrod met halve avocado, 1x rond knackerbrod met huttenkase en blauwe bessen

T: cafe latte en een lijnzaadcracker, half kaal en half met amandelpasta

D: rode curry met garnalen, aubergine, sugar snaps en rijst (zag ik laatst hier bij iemand, klonk zo lekker!)

T: ik denk...een stukje pure chocolade en een mandarijn

Sardientjes als ontbijt klinkt niet ehm...heel aantrekkelijk . Doe je dat omdat je het lekker vind of om andere reden?

Is het nog goed gekomen Koffiekop met de lange pauze tussen L en D?
O: smoothie yakult-peer-druiven-havermout-kaneel

L: tosti kaas met een gebakken ei (croque madame) en een beschuit met hagelslag puur

T: Nakd cocoa crunch reep

D: aardappelpuree, vissticks, haricots verts

Straks nog een matcha latte, denk ik. Of een white chocolate matcha latte .

quote:eefje677 schreef op 15 maart 2017 @ 16:34:

Is het nog goed gekomen Koffiekop met de lange pauze tussen L en D?

Nee

T: boterham met pindakaas

Glas karnemelk

T: handje pinda's

D: nasi zelfgemaakt met veel groenten, eitje en pindasaus

Vandaag geen kaasdag maar een pindadag blijkbaar

200 kcal boven mijn target (1850) vandaag.
Hier valt het lijstje mee vandaag, al krijg ik savonds altijd zo'n snackdrang, puur uit verveling.probeer wel voor afleiding te zorgen maar daarna ben ik alsnog aan het snacken.. Iemand tips?

O Griekse yoghurt, muesli, kiwi, druifjes, pruim, vanille cappuccino

T banaan na een half uurtje hardlopen

L bloemkool-paprikasoep met nog zo'n turks rond brood, dit broodje is vrij machtig..

T vanille cappuccino en in de auto 2 zuurtjes (snoepjes)

A terug bloemkool-paprikasoep met een halve simit (Turkse bagel), lapje kaas 30+ en een appel

T pakje crackers, en dan bij een kop thee nog 3 chocoladekoekjes (met vanillevulling), of waren het nu 4 koekjes?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven