Lijf & Lijn alle pijlers

Eetmeter: wie kan een perfecte dag bereiken?

02-07-2020 16:46 35 berichten
Ik vind de eetmeter superhandig, maar soms ook echt super frustrerend, want: zoveel dingen om rekening mee te houden....

Bijvoorbeeld: soms zijn mijn macro's echt perfect in balans, maar geeft ie toch aan dat ik te weinig uit bepaalde schijven (van de schijf van 5) heb gegeten. Of ik heb netjes alle dingen uit de schijf van 5 gegeten en dan heb ik weer veel te weinig kcal. En als ik er dan wat bij eet, dan zegt ie weer dat het percentage buiten de schijf van 5 te hoog is.

Dus ik vraag me af: is het jullie ooit wel eens gelukt om een perfecte dag te bereiken? Dus: van alle schijven voldoende gegeten, alle voedingsstoffen voldoende gegeten EN ook max 15% buiten de schijf van vijf...

Ik ben benieuwd wie dat lukt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nope. Ik eet blijkbaar teveel vleeswaar, de verkeerde kaas en koejes. :nut: Dus het lukt eigenlijk nooit. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb myfitnesspal een tijdje gebruikt dus keek niet naar de schijf van 5, maar een perfecte dag is 1x gelukt. Ik keek meestal naar een week en dan was het vaak wel goed (genoeg).
Alle reacties Link kopieren
En als je hun dagmenu van de website volgt? Dan wel? Wel hoop werk.
dianaf schreef:
02-07-2020 16:49
Nope. Ik eet blijkbaar teveel vleeswaar, de verkeerde kaas en koejes. :nut: Dus het lukt eigenlijk nooit. :biggrin:

Ik loop ook tegen de vleeswaren aan. Bij weight watchers zeggen ze altijd dat kipfilet heel goed is, maar het voedingscentrum is het daar niet mee eens....

En die 15% is ook nog eens 15% van het aantal kcal, dus als je 1 keer iets neemt buiten de schijf en het is toevallig iets met veel kcal, dan ben je al af voor die dag :roll:
Dropdrop schreef:
02-07-2020 16:55
En als je hun dagmenu van de website volgt? Dan wel? Wel hoop werk.

Dat vind ik wel een goed idee om eens te proberen. Ik ben benieuwd of ze het zelf wél perfect uitgebalanceerd krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga volgens die site hopeloos de mist in met mijn macro's, maar ik probeer ook niet volgens de schijf van vijf te eten.

Op vitamines en mineralen scoor ik daarentegen best goed :-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Gooi dat ding de deur uit en gebruik je gezonde verstand.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel om perfectie en dus je levensgeluk hè! ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben je gek, mn moeder is 89 geworden en at alles, maar wel met mate.
Ze rookte en dronk dan wel niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee, twee boterhammen kaas en je zit volgens de Eetmeter al over je maximum zout heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik tegenwoordig te weinig vet eet. Dus dan moeten die 1800 kcal die ik eet uit iets anders komen, vermoedelijk koolhydraten uit groenten, graansoorten en een handje peulvruchten. Ik neem af en toe wat pitten en noten om de vetten aan te vullen maar dan moet ik koolhydraten daarvoor offeren en dat doe ik niet. Ik zie geen noodzaak om dat precies te berekenen. Ik ben gewoon nooit ziek; ik heb nooit de makkes die anderen hebben tenminste. Ik heb mijn eigen heel aparte sores die niemand anders dan weer heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je een beetje oefent, wordt het steeds makkelijker.

Ik heb het een tijd volgehouden, en perfecte scores uiteindelijk gehaald. Heerlijk ;-).

En toen weer net zo vrolijk los gelaten. I :heart: oude kaas, om maar iets te noemen.

Maar houd me nog wel aan de basis.
rozemarijn123 schreef:
02-07-2020 20:47
Als je een beetje oefent, wordt het steeds makkelijker.

Ik heb het een tijd volgehouden, en perfecte scores uiteindelijk gehaald. Heerlijk ;-).

En toen weer net zo vrolijk los gelaten. I :heart: oude kaas, om maar iets te noemen.

Maar houd me nog wel aan de basis.

Leuk om te horen dat het mogelijk is. ;-)

Hoe deed je dat qua bereidingsvetten? Ik heb daar altijd te weinig van. :@@:
mindervanmij schreef:
02-07-2020 21:12
Leuk om te horen dat het mogelijk is. ;-)

Hoe deed je dat qua bereidingsvetten? Ik heb daar altijd te weinig van. :@@:
Lekker doorgieten- en smeren ;-). Het is echt wel even wennen hoeveel je daarvan mag.

Dus flinke eetlepel olijfolie of zonnebloemolie in de pan voor bakken.

Op brood flink boter. En dan exact de soort die de Eetmeter wél wil, dat was ook nog wel een dingetje.

Olijfolie door de salade.

Op die manier leerde ik wel veel, want daarvoor schraapte ik zo ongeveer de boter van mijn brood, en nu doe ik het lekker dik.
Hier staan nog tips over bereidingsvetten:

https://www.voedingscentrum.nl/nl/gezon ... etten.aspx
Alle reacties Link kopieren
Mij is het ooit bijna gelukt! Ik had alles op groen en slechts een balkje oranje :)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
03-07-2020 10:08
Mij is het ooit bijna gelukt! Ik had alles op groen en slechts een balkje oranje :)

Knap hoor. Welke was nog oranje?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
03-07-2020 10:09
Knap hoor. Welke was nog oranje?
Pffff...het is lang geleden. De eetmeter gaat helaas niet zo ver terug dat ik het na kan kijken. Volgens mij was het niks "belangrijks" zoals koolhydraten, vetten, vezels, etc, maar zo'n ding waar ik nooit op let. Fofor of jodum ofzo.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gelukt maar ik streef er ook niet naar. Ik gebruik de eetmeter alleen om mijn calorie-inname bij te houden en de rest geloof ik wel. Noten bijvoorbeeld. Leuk en aardig dat daar nu een aparte schijf voor is, maar ten eerste zijn die dingen caloriebommen en ten tweede hartstikke duur. Vette vis staat ook niet wekelijks op mijn menu vanwege de kosten. Het moet allemaal wel te doen zijn.
Ik vind hier dingen van.
Noten doe ik altijd op brood (pindakaas, cashewpasta etc), dus die tik ik vaak bij de lunch al aan. Hier is het dus meer de boter wat nooit lukt en soms ook te weinig fruit, ik vind 200 gram best veel.
Alle reacties Link kopieren
En wat hebben jullie verder nog voor hobby's?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
03-07-2020 10:32
En wat hebben jullie verder nog voor hobby's?
Heel veel. En allemaal heel verschillend en niet alledaags ook. Wil je ze echt allemaal weten?

Dit was gewoon puur toeval hoor. Het is niet dat ik elke dag mijn eten invoer in de eetmeter en het vervolgens probeer te optimeren om een maximale score te behalen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik haal mijn vezels nooit. Terwijl ik alles volkoren eet.

Eiwitten omhoog zonder dat er vetten bij komen vind ik ook lastig.

Als ik alles eet wat ik moet eten volgens de richtlijnen, zit ik te hoog in kcal.

Ik vind het zo'n gedoe, ik probeer nu gezond en vers volgens de seizoenen te eten.

Ik leef nog steeds, dus ik doe het prima volgens mij
Ik heb het een tijd bijgehouden maar het lukte nooit. Ik keek meer naar de week dan naar de dag uiteindelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven