Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring jonge leeftijd borstvergroting

16-06-2019 14:25 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik overweeg om een borstvergroting te laten doen. Ik heb het hier al met mijn ouders over gehad en zij staan ook compleet achter mij en m'n keuze.
Ik ben 20 jaar en heb altijd achtergelopen als het gaat om mijn cupmaat. Ik ben 1.80 m, 75 kilo en heb nog steeds 80AA (als dat al past). Het past dus totaal niet bij mijn lichaam en ik voel me er ook niet vrouwelijk/ volwassen door en erg onzeker.
Nu ben ik opzoek naar ervaringen van meiden die ook op relatief jonge leeftijd deze operatie gehad hebben en hoe dit voor hen was. Ik studeer nog voltijds dus ik ben ook benieuwd hoeveel tijd je moet rekenen voor dat je weer kan gaan studeren/ achter je bureau kan zitten. Dit om te kunnen inschatten wanneer zo iets het beste uitkomt om te laten doen.
phantonix schreef:
16-06-2019 15:52
Ook weer goed om andere meningen te horen hierover, bedankt. Dit zet me ook weer aan het denken.

Ik ben ook totaal niet iemand die dan een D cup wilt hebben, een mooie B zou ik voldoende vinden.

Lucifer, ik ben wat aan het googlen maar vind het lastig wat te geloven en wat niet. Iedereen wilt natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag komen.

Je kan er vanuit gaan dat de vrouwen (en de artsen die die vrouwen zien) met hun klachten en lekkende implantaten en zieke lichamen dat niet verzinnen. Genoeg items geweest bij Radar en Nieuwsuur ect.

Dus ik zou vertrouwen op die verhalen, zeker als er onderzoek naar is gedaan waarbij dat is bevestigd.

En als er nieuwsitems over zijn zoals afgelopen paar jaar aanhoudelijk en als de RIVM zich er mee bemoeit.

In april was er nog wat over bepaalde ruwe implantaten. Google kan je vast helpen. En een Nederlands onderzoek dat lymfeklierkanker kan linken aan bepaalde implantaten... welke gewoon nog steeds gebruikt worden na dit onderzoek.

Dat een klinkiek zegt dat die en die implantaat veilig is op hun site.... daar zou ik dan weer niet zo op vertrouwen. ;-)
Leuk hoor, al die vrouwen die zeggen dat hun A cup in de loop der jaren uitgegroeid is tot een C cup of groter.
Ik had op mn 16e cup A en dat is altijd zo gebleven. Hooguit tijdens de zwangerschap iets groter maar daarna gewoon weer terug naar mijn oude maat.

Toch heb ik zelf nooit een borstvergroting overwogen, ook al zou een B cup misschien beter bij mijn lichaam passen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
16-06-2019 16:28
Leuk hoor, al die vrouwen die zeggen dat hun A cup in de loop der jaren uitgegroeid is tot een C cup of groter.
Ik had op mn 16e cup A en dat is altijd zo gebleven. Hooguit tijdens de zwangerschap iets groter maar daarna gewoon weer terug naar mijn oude maat.

Toch heb ik zelf nooit een borstvergroting overwogen, ook al zou een B cup misschien beter bij mijn lichaam passen.
Dat is jouw ervaring, wil niet zeggen dat dat voor iedere vrouw geldt.
Ik ben echt heel plat (een AA is nog te groot, ik heb simpelweg nauwelijks hobbels dus de cups zijn “leeg”). Tijdens mijn zwangerschap ietsjes voller, daarna gewoon weer zoals daarvoor. Ik ben bijna 1.90 m lang, slank gebouwd. Heb in het verleden weleens een borstvergroting overwogen, maar eigenlijk ben ik er nu nooit meer mee bezig. Ik vind het reuzehandig dat het nooit in de weg zit. En draag gewoon van die soort tienertopjes voor volwassenen. ;-D Tuurlijk zou een mooie C veel beter in verhouding zijn met de rest van mijn lijf, maar dat is dan puur voor de mooi. Heb er geen last van.
Eviva_83 schreef:
16-06-2019 14:53
Aapje omtrek is niet super groot hoor bij deze lengte en gewicht.
Ik ben ook 1.80 meter en 73 kilo en heb omtrek 85
Ik ben kleiner en weeg ook 70 kilo maar omtrek 70 😉. Vandaar
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
16-06-2019 16:31
Dat is jouw ervaring, wil niet zeggen dat dat voor iedere vrouw geldt.
Net zoals niet iedere borstvergroting problemen geeft.
Er is veel te doen over de (lekkende) implantaten, maar nauwelijks over tevreden mensen die geen problemen ondervinden.

TO ik zou nog een paar jaar wachten tot je achter in de 20 bent.
Zelf zou ik je Monobloc Hydrogel aanraden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik weet er te weinig van om inhoudelijk advies te geven.
Procedureel: je laat je uiteraard informeren over de gezondheidsrisico's en de lange-termijn effecten - en daarbij bedenk je natuurlijk ook dat wat vandaag als 'helemaal nieuw - deze gaat nooit lekken' wordt bestempeld, over 10 jaar pas kan laten zien wat het op termijn écht doet.
Maar vergeet niet om je ook in te lezen of het voor vrouwen ook gebracht heeft wat ze zochten. Of ze na 10 jaar nog steeds denken: ja, dat was een goed idee.

Ik heb zelf rond mijn 24e plastische chirurgie gehad (op een heel ander gebied) en daar heb ik in elk geval nooit spijt van gehad. Het gaf me echt het gevoel dat een stevige afwijking was weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel vrouwen die ziek worden jaren nadat ze iets lichaamsvreemds in hun lichaam hebben gekregen. Of het nou borstimplantaten, matjes of essures zijn geweest. Je brengt iets in in je lichaam dat er niet hoort en je lichaam gaat altijd aan het werk om ervoor te zorgen dat het weer uit je lichaam gaat. Lukt dat niet dan gaat je lichaam het inkapselen.

Ik snap dat je graag borsten wil die bij je lichaam passen. Ik had een kleine B toen ik zwanger raakte op mijn 17e, na een tweede zwangerschap en zware Pfeiffer had ik op mijn 20e een magere 70aa over. Wat wilde ik graag een borstvergroting. Maar in vond ook dat je in een gezond lichaam niet zomaar moet snijden. Leren accepteren dat je lichaam zo is. Maar dat kan je alleen maar zelf.
Ik heb inmiddels een E cup maar heb overgewicht door ziekte (mogelijk door essure). Voorheen had ik een volle C.

Als je het wel laat doen wees er dan van bewust dat er niet bekend is wat de huidige implantaten doen. Er zijn ook mogelijkheden met eigen lichaamsvet bijvoorbeeld (als je dat voldoende hebt).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Rosalind schreef:
16-06-2019 16:28
Leuk hoor, al die vrouwen die zeggen dat hun A cup in de loop der jaren uitgegroeid is tot een C cup of groter.
Ik had op mn 16e cup A en dat is altijd zo gebleven. Hooguit tijdens de zwangerschap iets groter maar daarna gewoon weer terug naar mijn oude maat.

Toch heb ik zelf nooit een borstvergroting overwogen, ook al zou een B cup misschien beter bij mijn lichaam passen.

Tja ik kan er weinig aan doen dat dat toch zo gebeurd is. Ook zo vanaf mijn 24e. Ben zelf niet (veel) zwaarder geworden.
moonlight schreef:
16-06-2019 16:31
Dat is jouw ervaring, wil niet zeggen dat dat voor iedere vrouw geldt.
Dat snap ik. Maar aangezien het verschillende keren gezegd is, was ik een beetje bang dat TO gaat denken dat het voor iedereen geldt.
En dat is dus niet zo.
Ze kunnen ook nog gaan groeien door de pil of andere hormonale anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-06-2019 17:11
Zoveel vrouwen die ziek worden jaren nadat ze iets lichaamsvreemds in hun lichaam hebben gekregen. Of het nou borstimplantaten, matjes of essures zijn geweest. Je brengt iets in in je lichaam dat er niet hoort en je lichaam gaat altijd aan het werk om ervoor te zorgen dat het weer uit je lichaam gaat. Lukt dat niet dan gaat je lichaam het inkapselen.

Ik snap dat je graag borsten wil die bij je lichaam passen. Ik had een kleine B toen ik zwanger raakte op mijn 17e, na een tweede zwangerschap en zware Pfeiffer had ik op mijn 20e een magere 70aa over. Wat wilde ik graag een borstvergroting. Maar in vond ook dat je in een gezond lichaam niet zomaar moet snijden. Leren accepteren dat je lichaam zo is. Maar dat kan je alleen maar zelf.
Ik heb inmiddels een E cup maar heb overgewicht door ziekte (mogelijk door essure). Voorheen had ik een volle C.

Als je het wel laat doen wees er dan van bewust dat er niet bekend is wat de huidige implantaten doen. Er zijn ook mogelijkheden met eigen lichaamsvet bijvoorbeeld (als je dat voldoende hebt).
Je hoeft niet alles te accepteren. Wel is het belangrijk te weten wat de, eventuele, consequenties zijn als je een keuze maakt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
16-06-2019 15:51
Dit is bij de implantaten van nu niet meer nodig. Ik heb het 2.5 jaar geleden laten doen (ik was toen 25) en deze hoeven er gelukkig nooit meer uit.

Dat zeiden ze jaren geleden ook over siliconen- en zoutwatergevulde prothesen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou zeggen niet doen.
Je bent gezond. Elke operatie geeft altijd risico's. Wil je dat risico lopen hoe klein ook?
Al die verhalen over inkapseling..littekens en lekkende protheses..wil je dat risico lopen?

En daarbij..zoals ik hier vaker lees..je bent nog zo jong..het kan nog zeker dat je borsten wat gaan groeien. Ook hier de ervaring dat ze na het 20e jaar nog 2 maten zijn gegroeid (in de zwangerschap nog meer maar daarna weer geworden zoals het was).
Misschien is het verstandig om de komende 5 jaar nog eens even af te wachten of ze toch niet nog gaan groeien?

En als laatste en minst belangrijke..mijn persoonlijke mening..ik vind grote borsten niet mooi. Ook kun je vaak toch wel zien dan borsten vergroot zijn en ik persoonlijk vind dat echt lelijk. Mijn man had eens een vriendin met borstprotheses en hij zegt dat je het ook kunt voelen en hij zei dat helemaal niks aan te vinden.

Denk er nog eens goed over na. Geen één beslissing is fout zolang je er zelf volledig achter staat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laten doen op mijn 23ste. Geen moment spijt van gehad. Ik heb eerst een jaar bij de psycholoog gelopen om te werken aan (oa) mijn eigenwaarde en onzekerheid, waar mijn lichaam ook te sprake kwam. Daarna toch een vergroting laten doen die past bij mijn lichaam en ‘aansloot’ op mijn brede heupen. De combi van psychische support en de operatie waren goed voor mij. Ik ging van een AA (en mijn andere borst haalde deze maat niet eens) naar een kleine C. Met de gel protheses hoef je ook niet meer bang te zijn dat ze lekken, want dat kunnen ze niet. Succes met je keuze :)
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
TO, spit deze website door. Alle prothese kunnen klachten geven, sommige meer dan andere. Hoeft niet maar kán wel.

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/home

Over het niet lekken hierboven: Voor zover ik weet hebben alle prothese last van enige mate van "gel bleeding".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft ook op jonge leeftijd haar borsten laten vergroten. Zij is toen van A naar C gegaan, maar heeft er heel lang last van gehad. Denk dat het ook echt afhankelijk is van de persoon en de kliniek. De wond wilde bij haar ook niet goed genezen, dus ze heeft er een niet al te mooi litteken aan over gehouden.

Snap dat je er misschien niet veel aan hebt, maar ben je al aan de pil? Anders is dat mogelijk nog een optie. Mijn borsten zijn door de pil van C naar D gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik wel alleen gekeken naar de beste klinieken van Nederland, gezocht naar chirurgen die veel ervaring hebben (en waar ik een klik mee had), en die werken met de beste protheses van de wereld op dat moment. Natuurlijk heb ik er heel veel tijd in gestoken zoveel erover te lezen en informeren (2 jaar ofzo - tussentijds kon ik doorsparen) en zoveel mogelijk verschillende bronnen gebruikt. Het is een stuk duurder dan minder hoog aangeschreven klinieken, maar ik wilde mezelf niet kunnen verwijten dat ik niet voor het beste ben gegaan omdat ik niet meer wilde doorsparen. Verder hield ik wel rekening dat het mis kan gaan en dat ik mijn borsten nog meer zou verpesten. Uiteindelijk heb ik dat risico willen nemen. Herstel ging supervlot en ik ben heel tevreden met mijn borsten. Op dit moment geef ik borstvoeding en dat gaat ook super.

Mijn borsten groeiden trouwens echt nooit. Zelfs toen ik van 53 kilo naar 68 kilo ging, bleef ik dezelfde cup houden. Daarna zwanger en zelfde cup; nu borstvoeding en ze zijn iets gegroeid. Dus ja, het kan dat je borsten nog ineens gaan groeien, maar het kan ook dat ze nooit gaan groeien.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Door het kunnen lekken en langere termijn ben ik ook terug houdend.
Kan een huisarts onafhankelijk advies geven? Dus de relatieve risico's aangeven. Ik geloof dat wat jullie hier noemen waar is, maar dan hoor ik het liever ook nog in z'n groter geheel.

Zoals velen zeiden; bij mij ging het nog groeien. Die garantie is er niet, misschien gaat het zelfs nog krimpen, die garantie is er ook niet. Het hopen op groeien doe ik al jaren dus dat zal niet minder worden die hoop.
Alle reacties Link kopieren
phantonix schreef:
17-06-2019 20:42
Door het kunnen lekken en langere termijn ben ik ook terug houdend.
Kan een huisarts onafhankelijk advies geven? Dus de relatieve risico's aangeven. Ik geloof dat wat jullie hier noemen waar is, maar dan hoor ik het liever ook nog in z'n groter geheel.

Je zou het bij je huisarts kunnen vragen, maar hij weet ook niet wat de huidige implantaten over 10 jaar zullen doen.

Als ze van te voren wisten dat siliconenimplantaten van destijds zo zouden gaan lekken en door het lijf zouden gaan zwerven, hadden ze ook nooit gebruikt mogen worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Op m'n 21ste laten doen, superblij mee geweest. Van helemaal plat naar een volle B. Op m'n 34ste een gescheurd implantaat en daardoor moest ik kiezen óf nieuwe implantaten óf een platte voorkant met twee lelijke zichtbare littekens.

Ook al had ik op m'n 34ste niet per se meer de behoefte aan implantaten, of aan "grote" borsten, de optie om zonder borsten maar wel met twee lelijk littekens door het leven te moeten stond me ook niet zo aan. Dus opnieuw laten doen, veel mooier gedaan dan de vorige keer en wederom heel blij mee.

Maar ik besef me heel goed dat deze er waarschijnlijk ook over 10 jaar weer uit moeten en dat ik dan opnieuw de afweging moet maken.

En ik weet ook heel goed dat ik geluk heb gehad, geen kapselvorming, geen complicaties, geen klachten. Niks.

Of ik het achteraf gezien weer zou doen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Alle reacties Link kopieren
phantonix schreef:
17-06-2019 20:42
Door het kunnen lekken en langere termijn ben ik ook terug houdend.
Kan een huisarts onafhankelijk advies geven? Dus de relatieve risico's aangeven. Ik geloof dat wat jullie hier noemen waar is, maar dan hoor ik het liever ook nog in z'n groter geheel.

Zoals velen zeiden; bij mij ging het nog groeien. Die garantie is er niet, misschien gaat het zelfs nog krimpen, die garantie is er ook niet. Het hopen op groeien doe ik al jaren dus dat zal niet minder worden die hoop.
Ik heb Monobloc hydrogel, al 20 jaar.
Je kunt altijd op gesprek gaan bij een kliniek. Mocht je het toch niets vinden dan moet je die consult wel betalen, maar ach, dat is een fractie van de operatiekosten. Ik heb mijn broer meegenomen naar dat gesprek. Altijd handig een nuchtere mening. En mannen stellen andere vragen dan vrouwen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Klopt niemand kan in de toekomst kijken. Wellicht heeft een huisarts een neutrale mening erover en kan vanuit een medische achtergrond duidelijk uitleggen hoe en wat.
Ik vind de meningen fijn om te lezen echt waar, maar het is dan toch van iemand die juist voor is of juist helemaal tegen en dan gaat onderbouwen.
Hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel.
Ik laat het voor nu even rusten en kijk over een paar weken hoe ik er dan tegenover sta. Ervaringen etc zijn dan nog steeds welkom, eventueel ook welke prothesen jullie hebben.

Bedankt voor de tip Tickel, mijn moeder zal sowieso mee gaan en eventueel mijn vader? Mijn ouders zijn echt niet van het snijden in gezonde lichamen maar zij kennen me ook het beste en zien wat het met me doet. Ze zullen ook zeker mee helpen met het uitzoeken en de juiste keuze.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik had rond die leeftijd wel A. Maar baalde er enorm van. Wilde erg graag laten vergroten, maar wel later. Toen kwam er borstkanker in de familie. -20 jaar geleden- is wel erg lastig als je ze vergroot hebt, voor onderzoek. Omdat het verdere familie is, heb ik maar een klein verhoogd risico. Toch maar niet gedaan. Net als anderen door pil en nu iets teveel spekjes toch een c-cup. Grote voordeel: ze hangen minder omdat ze pas een jaar of 20 zijn ipv de 30 jaar die leeftijdsgenoten ze al hebben.
Zijn er eigenlijk geen psychologen die specifiek gericht zijn op niet medisch noodzakelijke operaties? Vast wel in het geval van transgenders natuurlijk, maar als je je borsten wil laten vergroten zouden een paar sessies vast ook nuttig kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven