Lijf & Lijn alle pijlers

ervaring met modifast?

22-03-2011 14:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Niet gedacht dat ik dit topic ooit zou openen want ik ben een grote tegenstander van crash-dieeten.....



ik moet een cirkel doorbreken wat me al maanden niet lukt. Nou heb ik het volgende plan.



2x daags een modifastshake, evt. wat fruit tussendoor en 's avonds een gezonde warme maaltijd.



Dit dus om de cirkel te doorbreken en even een goed beginnetje te maken. Na ongeveer vier weken wil ik ermee stoppen en op de gezonde manier verdergaan.



Mensen die ervaring hebben met zoiets? of gewoon met modifast in z'n geheel?



ben benieuwd...alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Yep, hier gemodifast. Shakes zijn eetbaar (niet erg lekker) maar alle kilo's die ik kwijtraakt kwamen na verloop van tijd weer terug en namen vriendjes mee.



Hou er dus rekening mee dat je na die 4 weken nog wel op je voeding moet letten. Dus niet weer gaan eten zoals je deed voor de modifast.



Misschien kun je beter eens bij een dieetiste langs of bij de WW? Dan verlies je je kilo's op een duurzame maar langzamere manier. Dan blijven ze vaak wel weg!
Alle reacties Link kopieren
Als je met die shakes alleen wat brood wilt vervangen zou ik gewoon direct brood gaan eten.

Je doel is wel afvallen? Dan gewoon streng zijn. Niet of heel weinig snoepen en gewoon afspraken maken met jezelf wat je wel en niet wilt eten en je eraan houden. Als je het kan met modifast, dan ook zonder. Ik vind het vooral erg duur spul en lekker is het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Pepermint_Patty schreef op 22 maart 2011 @ 14:32:

Yep, hier gemodifast. Shakes zijn eetbaar (niet erg lekker) maar alle kilo's die ik kwijtraakt kwamen na verloop van tijd weer terug en namen vriendjes mee.



Hou er dus rekening mee dat je na die 4 weken nog wel op je voeding moet letten. Dus niet weer gaan eten zoals je deed voor de modifast.



Nee, dat ben ik zeker niet van plan, het roer moet sowieso drastisch om maar dit lijkt me een mooi beginnetje



Misschien kun je beter eens bij een dieetiste langs of bij de WW? Dan verlies je je kilo's op een duurzame maar langzamere manier. Dan blijven ze vaak wel weg![/quote]

Alle reacties Link kopieren
Goede ervaringen hier, twee shakes op een dag, gewoon avondeten en rijstewafels tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
sorry voor de rode kleur, wil niet weer terug naar zwart...
Alle reacties Link kopieren
quote:ekneintje schreef op 22 maart 2011 @ 14:37:

Goede ervaringen hier, twee shakes op een dag, gewoon avondeten en rijstewafels tussendoor.



oh, wat fijn om te horen! Jij hebt dus ook afgeweken van hoe ze het aanbieden nl. alleen 3 shakes op een dag.



ben je veel afgevallen? of eigenlijk; naar eigen tevredenheid? en daarna?
Doe het alsjeblieft niet! Het is troep die er voor zorgt dat je later alleen maar weer heel hard terug jojoot en er nog een paar gratis extra kilo's bij krijgt.



Ga naar een dietist en laat haar een voedingsplan voor je opstellen.
Bij afvallen denk ik ook aan gezonder leven. Toen ik eens aan die shakes ging had ik totaal dat gezonde gevoel niet als ik zo'n schuimige zoete shake opdronk. Zo smerig en kunstmatig! Dan maar op de tanden bijten en een goed menuplan opzetten, met verse groenten, rauwkost, crackers en volkoren pasta, wilde rijst etc.
Alle reacties Link kopieren
TO vraagt om ervaringen met modifast niet tips voor op een andere manier af te vallen. Iedereen weet dat shaken niet de manier is om af te vallen maar het geeft snel resultaat.. Soms gaat dat voor ..



Ik zou het zelf alleen doen als kick start zeg maar.. dus de eerste hap eraf.



Ik ben zelf aan het afvallen maar doe dit met Sonja Bakker.. en dat pas ik zo her en der aan en ik eet neit die koekentroep die ze tussendoor aangeeft.. ik pak dan eerder fruit.. gezonder en lekkerder..
Alle reacties Link kopieren
quote:zomaaruithetniets schreef op 22 maart 2011 @ 14:40:

[...]





oh, wat fijn om te horen! Jij hebt dus ook afgeweken van hoe ze het aanbieden nl. alleen 3 shakes op een dag.



ben je veel afgevallen? of eigenlijk; naar eigen tevredenheid? en daarna?Ze bieden niet 3 shakes per dag aan er zit meer achter.. Maar als je bijv. naar weightcare kijkt, die doet dat ook.. Het ABC plan. .. Als je het ABC volgt dan is het 3 shakes per dag, veel rauwkost en goed drinken en 2 van de weightcare tussendoortjes en wat fruit en s avonds een bakje magere yoghurt met fruit. Zit je op de 700-900 calorien per dag.. Modifast zal ook wel zo werken. Is het niet verstandig om zo'n dieet onder begeleiding te doen ? Lijkt mij heftig..
quote:poldervrouw schreef op 22 maart 2011 @ 15:20:

TO vraagt om ervaringen met modifast niet tips voor op een andere manier af te vallen. Iedereen weet dat shaken niet de manier is om af te vallen maar het geeft snel resultaat.. Soms gaat dat voor ..



Poldervrouw, wat ik hier neer heb geschreven IS mijn eigen ervaring. Mijn ervaring zegt dat je er prima mee afvalt en daarna weer hetzelfde aankomt + nog wat extra's.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 22 maart 2011 @ 15:20:

TO vraagt om ervaringen met modifast niet tips voor op een andere manier af te vallen. Iedereen weet dat shaken niet de manier is om af te vallen maar het geeft snel resultaat.. Soms gaat dat voor ..



Ik zou het zelf alleen doen als kick start zeg maar.. dus de eerste hap eraf.



En dat is dus precies mijn idee erachter, het plan voor daarna heb ik al klaarliggen, zeer verantwoord maar zoals ik omschreef moet ik de cirkel doorbreken en de eerste vijf eraf hebben en dat moet zo binnen 3/4 weken makkelijk lukken en daarna stap ik gelijk over op m'n plan 2.



Ik ben zelf aan het afvallen maar doe dit met Sonja Bakker.. en dat pas ik zo her en der aan en ik eet neit die koekentroep die ze tussendoor aangeeft.. ik pak dan eerder fruit.. gezonder en lekkerder..
Alle reacties Link kopieren
quote:plops schreef op 22 maart 2011 @ 15:40:

[...]





Poldervrouw, wat ik hier neer heb geschreven IS mijn eigen ervaring. Mijn ervaring zegt dat je er prima mee afvalt en daarna weer hetzelfde aankomt + nog wat extra's.ik had het niet over jouw reactie, maar over de reactie dat je het met gezond eten en bewegen moet doen.. DAt weet TO waarschijnlijk ook wel.. maar dit is even een schopje onder de kont zeg maar.. Toch TO ?
Alle reacties Link kopieren
exact poldervrouw



en in m'n OP liet ik volgens mij al doorschemeren dat ik eigenlijk tegen crash-dieeten ben!!



maar in m'n vorige post heb ik volgens mij heel goed m'n motivatie omschreven
Alle reacties Link kopieren
quote:zomaaruithetniets schreef op 22 maart 2011 @ 14:25:

Na ongeveer vier weken wil ik ermee stoppen en op de gezonde manier verdergaan.







Waarom begin je niet gewoon meteen met gezond eten?

Je denkt toch niet dat dat makkelijker gaat als je vier weken aan de shakes hebt gezeten? Lijkt me dat je na zo'n periode van ontbering helemaal alles wat los en vast zit in je mond wil proppen.
.
quote:poldervrouw schreef op 22 maart 2011 @ 16:11:

[...]





ik had het niet over jouw reactie, maar over de reactie dat je het met gezond eten en bewegen moet doen.. DAt weet TO waarschijnlijk ook wel.. maar dit is even een schopje onder de kont zeg maar.. Toch TO ?



Ok



Ik snap wel dat TO dit wil als schop onder haar kont, maar het kan alleen maar tegen haar gaan werken. Je hongert je lichaam 4 weken lang uit. Daarna ga je weer meer eten, ook al is dat nog niet veel, en gaat je lichaam alles opslaan wat je binnenkrijgt. Dat is niet wat je wil als je wilt afvallen toch? Je kan beter gewoon langzaam in een normaal eetpatroon gaan afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Hier (redelijk) goede ervaringen met Modifast. Ben er ongeveer 8/9 kilo mee afgevallen in 4 weken maar was ook maar een paar kilo te zwaar. De eerste maanden is het er zeker volledig af gebleven, daarna ben ik een beetje gaan jojo-en rond het gewicht heen. Ik ben zelf trouwens nooit meer teruggegaan naar m'n oude gewicht en dus zeker niet met een paar kilo's extra. Zelfbeheersing is gewoon echt belangrijk!! En daarna ook echt gewoon gezond eten en niet weer van vooraf aan beginnen met hoe je vroeger at. Dat is de grootste valkuil.



Ik kan het je wel aanraden, maar niet de muesli nemen . Die is niet te eten!!
Ik vind die shakes niet erg lekker klinken maar iedereen zijn

meug zou ik maar zeggen.Misschien is het ook een mogelijkheid om de shakes te combineren met gezond eten en

met beweging?Iemand schreef dit al,alleen als eerste hap en

een kleine schop onder je kont.Verder is het hier op het forum zo dat iedereen zijn mening en ervaringen neerzet,zowel de goede als ook de slechte.Dus er zal altijd positieve en negatieve kritiek zijn en meningen verschillen nou eenmaal.Dat is nou juist het mooie want anders heb je geen leuke discussie.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mijn moeder zit na 4 weken op 10 kilo eraf. Kan volgens mij niet gezond zijn zo snel. Ik vrees dat het er zo rond juni weer dubbel en dwars aanzit. o ja ze doet inderdaad alleen het poeder in magere yoghurt en dan 3 kommetjes per dag
maar hoe werkt dat dan? Je eet eerste (dure?) maaltijdshakes en valt daar een x kilo mee af in die 4 weken en dan ga je gezond eten? Ik ben ook wel eens heel veel afgevallen op een heel ongezond dieet (chips, ijs en af en toe een kom noedels). Werkte als een trein. Echter was ik wel enorm verzwakt erna. Een beetje een wrak, zowel emotioneel als lichamelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het werkt:



In principe eet je de eerste twee weken alleen shakes (niet vreselijk duur, ongeveer ¤45-50,- per week, verder eet je natuurlijk helemaal niks dus daar kan je ook niks aan uitgeven). Daarna ga je in week 3 twee shakes nemen en 1 'gewone' maaltijd (wat inhoudt voor ontbijt/lunch 1 boterham met mager beleg + schaaltje groeten of voor het avondeten een mager stuk vlees/vis + groenten) en in week 4 neem je een shake en twee 'gewone' maaltijden. Iedere shake bevat 170 calorieen (dus in de eerste twee weken leef je op 510 calorieen, wat vooral in het begin wel heel erg wennen is). Ze zeggen dat er genoeg voedingsstoffen inzitten om aan je volledige dagelijkse behoefte te komen, ik weet niet in hoeverre dat echt waar is. Maargoed, het werkt natuurlijk als een trein. Je bent daarna niet enorm verzwakt. Wil je langer dan twee weken alleen maar shakes doen, wordt je aangeraden om dat met behulp van de dokter te doen.



Je moet er wel van uit gaan dat je na het shaken sowieso 1 a 2 kilo aankomt, omdat je opeens meer calorieen binnen krijgt en meer eten in je maag. Het is niet zo dat je erna opeens heel veel wilt gaan eten, tenminste, ik had dat niet. Vond die muesli zooo vies en ik wilde dat niet nog eens .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 50 euro per week toch aardig duur hoor. Helemaal omdat het alleen ontbijt en lunch vervangt. Dus gewoon wat brood met mager beleg. Als je de discipline op kan brengen echt naast die shakes niets anders te eten dan moet het toch ook lukken om alleen die ene boterham met mager beleg te eten? Dan zit je meteen dichterbij een normaal eetpatroon. Echt afvallen lukt alleen als je het langdurig vol houdt.

Ik snap het idee hoor van die schop onder de kont en een nieuwe start. Het patroon wat doorbroken moet worden maar dan zou je ook echt moeten beginnen met alleen 3 keer per dag 1 shake. Dan hoef je niet na te denken wat je wel en niet mag en loop je ook niet het risico om bij het avond eten alsnog teveel binnen te krijgen.



Veel succes trouwen! (Blijvend) Afvallen/ niet aankomen is erg moeilijk. Ik weet er alles van!
Alle reacties Link kopieren
¤50 voor 3 zakjes per dag, dus ook avondeten . Anders kost het natuurlijk minder..
Alle reacties Link kopieren
Eiwit-repen van modifast vond ik wel lekker, hun producten zijn alleen erg duur vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven