Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen Prima Donna BH en andere BH's

01-03-2017 13:48 95 berichten
Hallo dames,

Ik ben 34 jaar en ik heb mijn halve leven al hangborsten . Daarbij heb ik een vrij grote cup maat (75 E). Ik vind het erg jammer dat mijn borsten niet kloppen in verhouding met de rest van mijn figuur. Ik ben lang (1.75), redelijk slank, heb billen , lange benen. Ik heb er lang over na zitten denken om me te laten opereren. Maar nee, ik vind het echt te duur zon operatie, en je weet nooit wat plastische chirurgie met je lijf kan doen.. te risicovol.

Nu is mijn vraag wie dit herkent of ook in hetzelfde schuitje zit als ik? Ik wil niet beledigend doen, maar vaak zijn het de oudere vrouwen / zwaardere vrouwen waarbij hun borsten zijn gaan hangen. Nu ben ik dus op zoek naar een modieuze beha voor de grotere cupmaat/hangborsten. Ik weet dat er beha's zijn voor de grotere cupmaat maar die vind ik al gauw oudbollig. Ik kocht altijd beha's bij de hunkemoller of H&M, want die vond ik nog fatsoenlijk maar na een aantal keren wassen is de pasvorm echt een stuk minder. De beha zit dan ook niet meer stevig om mijn borsten helaas en heb ik t gevoel dat ze nog steeds hangen.. :(

Nu heb ik gehoord dat het merk Prima Donna de perfecte beha is voor grote cupmaten/hangborsten. Dat de pasvorm mooi blijft en stevig om je borsten zit. Ik vind het alleen erg aan de dure kant! Daarom zou ik graag jullie ervaringen over dit merk beha willen horen. Of dat jullie nog andere goede merken weten?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier ook een ernstig door de zwaartekracht uitgedaagd stel borsten. Jarenlang PrimaDonna gedragen (inderdaad heel duur) en nu al een tijdje een merk dat me nog beter zit en net een slag minder duur is: Elomi.
Ja, die heb ik (70E). Ik noem ze gekscherend mijn harnasjes want het zijn inderdaad erg degelijke modellen. Zitten wel perfect en (belangrijker) zijn van fijne materialen zodat het nergens snijdt of schuurt.
Bedankt Onne78 voor je tip! ;)
Ik heb nog een paar maten groter dan jij (75G) en draag veel PrimaDonna en veel Chantelle. Met zo'n maat is het logisch dat ze gaan hangen, en deze merken houden het nog enigszins in bedwang. Die flutjes van H&M en Hunkemöller kan ik niets mee.

Tip: ga eens naar een goede lingeriezaak (dus geen keten) en laat je adviseren. Ja, dan ben je meer geld kwijt maar het is echt een wereld van verschil.
Ik heb 75F en koop al mijn bh's online bij een Britse winkel, zeker geen oubollige dingen!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Lees om te beginnen eens dit:

http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

dan weet je waar je op moet letten bij het kopen van een bh.

Verder hangen borsten met een grotere cupmaat dan (ik denk) B sowieso altijd. Je borst is groter dus hangt automatisch tegen je lichaam aan. Ik kan de potloodtest vanaf mijn 12e al niet meer doorstaan . Heb inmiddels 75H of 75I en wordt erg blij van Freya bh's. Die ondersteunen goed en dan zitten mijn dames mooi in een hoek van 90 graden ten opzichte van mijn romp. Die bestel ik online uit Engeland omdat dat heel veel scheelt. Mijn favo webshop is brastop.com.

Ook Fantasie en Curvy Kate vind ik fijne en betaalbare merken.
Ik vind het wel altijd frustrerend als ik weer eens Hema-aanbiedingen zie. Een bh voor een tientje, dan kun je wel een hele verzameling hebben. Ik koop er een per jaar en doe er ongeveer vier jaar mee (dat dan weer wel. Altijd wassen in een zakje en op laag toerental centrifugeren.
Hier 80E en nog geen betere gevonden dan prima donna of Marie Jo
Goede BH's zijn duur helaas.

Ik betaal altijd tussen de 80 en 100 euro, maat 85H.

Ulla is een fijn merk en gaat heel erg lang mee, mijn collega met grote maat heeft prima donna BH's en is daar tevreden over.

Na drie zwangerschappen en de tand des tijds heb ik ook hangborsten maar dat zie je niet met mijn BH aan, dan heb ik een keurig balkonnetje.

Ooit in een aanbieding van bon prix getrapt; drie BH's voor 25 euro, koopje zou je denken. Jammer dat ze na drie keer dragen al kapot zijn en na vier keer wassen zijn ze totaal niet stevig meer.

Dan koop ik liever dure BH's die fijn zitten en lang mee gaan.
Ook een grote maat hier. Bij mij zit Freya het fijnst en geeft ook voldoende steun. Ga eens naar een goede winkel voor grotere maten en vraag daar om advies en pas verschillende merken. Succes met de zoektocht.
quote:MinkeDeWit schreef op 01 maart 2017 @ 13:56:

Ik vind het wel altijd frustrerend als ik weer eens Hema-aanbiedingen zie. Een bh voor een tientje, dan kun je wel een hele verzameling hebben. Ik koop er een per jaar en doe er ongeveer vier jaar mee (dat dan weer wel. Altijd wassen in een zakje en op laag toerental centrifugeren.hoezo frustrerend? thats life. Net zoals dikke vrouwen ook de meeste kleding van de HM niet kunnen kopen en naar speciaalzaken moeten gaan. Net als vrouwen met schoenmaat 45 die niet ff naar de van Haren kunnen. Dat is gewoon het leven.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Hier ook een grote maat en idd prima donna en chantelle zitten het fijnst. ...helaas niet de goedkoopste...
Ik heb ook altijd grote cup gehad,75E. Primadonna is idd erg fijn. Marlies dekkers heeft ook goede pasvorm en marie jo ook.

Ik daag ook vaak sapph,is ook niet zo duur en zit goed.

Maar nu ik ben afgevallen is er nog maar een 70D over maar vind de duurdere merken nog altijd het beste zitten
Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik zeker wat mee!

Ga toch maar een Prima Donna beha aanschaffen! En een Elomi beha.. (wat Onne 78 zei).
Ik heb 80D en ik heb een aantal mooie Triumph-bh's (niet die van de Livera, die vind ik niet mooi, ik heb online bij Triumph zelf besteld). Net even wat voordeliger dan Primadonna en zo.

Overigens slaat de potloodtest nergens op bij grote cupmaten, ik slaag daar ook al vanaf mijn 17e niet voor maar krijg juist (van andere vrouwen) te horen dat mijn borsten mooi vol zijn en helemaal niet hangen. Ik droeg laatst een jurk met een flink decolleté, en ze waren verbaasd dat ik helemaal geen bh of van die plakdingen of zo droeg.
Ga alstjeblieft naar een lingeriezaak en ga passen. Ik (70/75 F/G) vind PD bijvoorbeeld helemaal niets en MD juist wel heel fijn, maar als ik 30 BH's pas dan zitten er met een beetje geluk misschien net 2 goed, en vaak hebben die dan nog verschillende maten ook. Als de ene BH lekker en goed zit, wil dat niet zeggen dat een ander model van hetzelfde merk ook zo goed valt. En het maakt zo'n enorm verschil als je een goed passende BH draagt, niet alleen in hoe je eruit ziet, maar ook in hoe je lijf voelt.
Oh, en nog een tip, koop ze niet als je ongesteld bent. Dan zitten ze maar 1 week in de maand goed
Prima Donna zit mij beter als een Marlies Dekkers, maar de ( rustigere) modellen heb ik ook jarenlang gedragen. Inderdaad gaan passen in een goede lingeriezaak. Een goede BH is echt zijn geld dubbel en dwars waard.
Dat was ik ook al van plan ja om naar een goede lingeriezaak te gaan om uitgebreid te passen! Bedankt nog voor je tips
anoniem_333861 wijzigde dit bericht op 01-03-2017 14:35
Reden: Typefout
% gewijzigd
Graag gedaan en succes!
quote:sammies schreef op 01 maart 2017 @ 14:31:

Prima Donna zit mij beter als een Marlies Dekkers, maar de ( rustigere) modellen heb ik ook jarenlang gedragen. Inderdaad gaan passen in een goede lingeriezaak. Een goede BH is echt zijn geld dubbel en dwars waard.

Die draag ik ook inderdaad. Ik heb geen geduld om in de vroege ochtend mijn weg door 188 door elkaar geweven touwtjes te zoeken

Overigens vind ik MD het geld eigenlijk niet waard. Ik blijf het kopen vanwege de pasvorm, maar ik vind de kwaliteit echt heel erg beroerd voor de prijs die je ervoor betaalt. Ze gaan erg snel kapot en raken snel uit vorm.
quote:Marana_ schreef op 01 maart 2017 @ 14:17:

Ik heb 80D en ik heb een aantal mooie Triumph-bh's (niet die van de Livera, die vind ik niet mooi, ik heb online bij Triumph zelf besteld). Net even wat voordeliger dan Primadonna en zo.

Overigens slaat de potloodtest nergens op bij grote cupmaten, ik slaag daar ook al vanaf mijn 17e niet voor maar krijg juist (van andere vrouwen) te horen dat mijn borsten mooi vol zijn en helemaal niet hangen. Ik droeg laatst een jurk met een flink decolleté, en ze waren verbaasd dat ik helemaal geen bh of van die plakdingen of zo droeg.Triumph is op het moment aan bod bij Zalando Lounge. Fijn merk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier ook niets anders dan PD, chantelle etc kan er echt niet aan tippen. Heb een 75D/E.

En inderdaad ga eens naar een echte goede lingerie zaak (en dan bedoel ik niet hunkemuller etc) maar zo'n klein zaakje waarbij ze bijna al door je bloes je maat zien en waar degelijke dames in de winkel staan
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 maart 2017 @ 14:27:

Als de ene BH lekker en goed zit, wil dat niet zeggen dat een ander model van hetzelfde merk ook zo goed valt. En het maakt zo'n enorm verschil als je een goed passende BH draagt, niet alleen in hoe je eruit ziet, maar ook in hoe je lijf voelt.Dit inderdaad. Ik heb 10 bh's besteld en er 3 gehouden. Ze waren allemaal van hetzelfde merk en in dezelfde maat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven