Lijf & Lijn alle pijlers

Extensions - do or don't?

07-03-2022 11:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,
Sinds ongeveer drie jaren laat ik mijn haren terug groeien, wat geen sinecure is. Ik heb fijn haar & om het gezond te houden heb ik de laatste jaren een systeem ontwikkeld om het zo gezond mogelijk te houden: minimaal wassen & goede producten.

Nu, ik droom (letterlijk soms :lol: ) van lang haar. Echt lang haar dat je zo uit je sjaal kan zwieren of een mooie, hoge paardenstaart van maken.
Momenteel heb ik half-lang haar, ongeveer tot op mijn schouders.

Zou ik voor extensions gaan? Gaat dit niet meer schade berokkenen aan mijn haar? Wie heeft hier ervaring mee? Graag jullie advies en/of ervaringen!
Ook qua verschillende manieren & prijzen lees ik het graag :-D
Wat fijn, zoveel reacties! Dank je wel! :heart:

Gezien ik zo'n fijn haar heb is het inderdaad een zorg dat mijn haar er slechter gaat op worden, ook afhankelijk van de technieken.

Wat de prijs betreft, ik zou sowieso voor iets kwalitatiefs gaan.

Ook heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n dun haar. Het is al een hele strijd geweest om het zo lang te krijgen, vooral (denk ik) door het minder te wassen en zo natuurlijk mogelijk te laten.

Toch, ik droom van een lange bos haar :flirting: Nu nog beslissen of het de gezondheid van mijn haar waard is :-D
smulrol schreef:
07-03-2022 14:58
als dat echt zo zou zijn zou niemand make-up, pushups, corrigerend ondergoed, nepnagels en wimpers... haten geverfd wenkbrauwen geverfd, tandimplantaten en extentions willen uiteraard
Maar die dingen doe je meestal niet voor mannen. Veel van wat we als vrouw allemaal doen interesseert mannen geen reet.
Lorem_Ipsum schreef:
07-03-2022 16:23
Maar die dingen doe je meestal niet voor mannen. Veel van wat we als vrouw allemaal doen interesseert mannen geen reet.
Tuurlijk wel. Je wilt voldoen aan het huidige schoonheidsideaal.
Waarom anders die haat over korte kapsels bv?
smulrol schreef:
07-03-2022 16:29

Nou ja haat... ik zie meer vrouwen van mijn leeftijd met kort haar dan met lang haar, of oudere vrouwen. Dat mannen daar dan lullig over willen doen door te zeggen kortpittig weerhoudt al die vrouwen er niet van om toch hun haar te dragen zoals ze zelf willen.
MrsMorrison schreef:
07-03-2022 16:31
Nou ja haat... ik zie meer vrouwen van mijn leeftijd met kort haar dan met lang haar, of oudere vrouwen. Dat mannen daar dan lullig over willen doen door te zeggen kortpittig weerhoudt al die vrouwen er niet van om toch hun haar te dragen zoals ze zelf willen.
jouw lijst van uiterlijke verbeteringen zonet ging niet over 60 plussers toch?
Ik heb ze heel veel jaren gehad, van die losse strengetjes van Hairdreams, tot ik ze een aantal jaren geleden tot mijn grote verrassing opeens niet meer nodig had (leve de overgang en/of grijs haar???). Werkelijk níémand zag het, zelfs niet wanneer ik het vertelde, ik moest het zelfs tegen de kapper zeggen zodat ze er rekening mee konden houden met knippen/doorkammen. Ik was er destijds dolblij mee, het was me het geld meer dan waard.
smulrol schreef:
07-03-2022 16:36
jouw lijst van uiterlijke verbeteringen zonet ging niet over 60 plussers toch?

Nee nou ja... corrigerend ondergoed wel vnml denk ik... wimpers wenkbrauwen ook niet leeftijdsgebonden... of een pushup bh ook niet. En extensions ook niet.

Als je er zelf blij van wordt, dat jeblang haar hebt waar moeder natuur je niet mee gezegend heeft... waarom niet? Laat ik het zo zeggen, ik doe die dingen niet omdat een man dat mooier vindt want mijn man kan het niet zoveel schelen. Ik doe het omdat ik het zelf mooier vindt en daardoor beter in mijn vel zit.
MrsMorrison schreef:
07-03-2022 16:40
Nee nou ja... corrigerend ondergoed wel vnml denk ik... wimpers wenkbrauwen ook niet leeftijdsgebonden... of een pushup bh ook niet. En extensions ook niet.

Als je er zelf blij van wordt, dat jeblang haar hebt waar moeder natuur je niet mee gezegend heeft... waarom niet? Laat ik het zo zeggen, ik doe die dingen niet omdat een man dat mooier vindt want mijn man kan het niet zoveel schelen. Ik doe het omdat ik het zelf mooier vindt en daardoor beter in mijn vel zit.
Wat jij mooier vind is een schoonheidsideaal dat je niet in je eentje verzonnen hebt. Op een onbewoond eiland ga je vast ook niet een pushup bh en nepwimpers dragen denk ik.
Verder is deze hier inmiddels wel OT
smulrol schreef:
07-03-2022 16:29
Dat wil nog niet zeggen dat je dat allemaal voor mannen doet. Mannen houden er vaak een heel ander schoonheidsideaal op na dan vrouwen.
MrsMorrison schreef:
07-03-2022 14:56
Bijzonder vergelijking... maar goed. Vrouwen dragen make-up, pushups, corrigerend ondergoed, nepnagels en wimpers... haten geverfd wenkbrauwen geverfd, tandimplantaten... dus ik zie niet in waarom extensions dan niet kunnen. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt zou ik zeggen.

Als mannen dan niet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben is dat heel jammer dan. Het gaat om innerlijk en niet om uiterlijk.
Maar waarom doen die vrouwen dan al die nepdingen als het om het innerlijk gaat en niet om het uiterlijk.

Natuurlijk heb je gelijk hoor, maar een beetje dubbel is het wel.

En als je dan zo’n oppervlakkige oetlul tegen het lijf loopt als die ooit vriend dan gebeurd dit.
Ik heb een tijdje extensions met microringen gehad maar vond het erg oncomfortabel met slapen en je voelt het ook gewoon de hele tijd omdat nephaar natuurlijk ook zwaarder is.

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, fijn dun haar en door medicijngebruik nog dunner geworden. Lang getwijfeld maar heb er toch maar nephaar in laten zetten omdat ik er erg onzeker over was.
Vond het wel super mooi en je zag ook niet dat het nep was, maar je raakt snel gewend aan het volle haar. Dan ineens is het best wel een schok is als je het eruit haalt.. Je gaat veel moeilijker blij worden met je echte haar. Daarnaast kan je moeilijk een staart/knot maken en dat vond ik met sporten etc. ook niet top. Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar mooie extensions zijn vaak ook wel rond de 300 euro. Dan heb je ook nog dat je het regelmatig eruit moet halen en erin laat zetten (wat ookalweer 50 eu per keer is).

Als je het doet, zou ik naar een black woman gaan, pro's op het gebied van extensions zetten naar mijn ervaring!
lemoos2 schreef:
07-03-2022 13:34
Ligt eraan hoe dun en fijn het eigen haar is. Ik ken iemand die echt een heel zielig bosje heeft (als in: je ziet de hoofdhuid als ze een staart/knot heeft). Haar type haar kon het gewicht niet aan van extensions dus dat brak af bij de (mini)bosjes waardoor ze een soort halo van afgebroken, rechtopstaande haren had als ze in het licht stond. Ze draagt nu een pruik.

Dus ik zou wel een gerenommeerde kapsalon uitzoeken als ik jou was die ook advies kunnen geven over de opties bij jouw haartype en niet een of andere beunhaas in een vertimmerd zolderkamertje.
Is dat de definitie van echt een heel zielig bosje? Dan heb ik dat. Ik probeer ook uit alle macht mijn haar droog te houden als het regent, want nat blijft er helemaal niets van over. Dan zie je de extensions ook gelijk, lijkt me.
Ttroeteltje schreef:
07-03-2022 17:19
Maar waarom doen die vrouwen dan al die nepdingen als het om het innerlijk gaat en niet om het uiterlijk.

Natuurlijk heb je gelijk hoor, maar een beetje dubbel is het wel.

En als je dan zo’n oppervlakkige oetlul tegen het lijf loopt als die ooit vriend dan gebeurd dit.
Voor andere vrouwen ;)

Ik wil er leuk uitzien, en houd er van mode en trends, maar wat ik bij mezelf leuk vind is vaak helemaal niet wat mannen leuk vinden. Ik weet heel goed wat ik aan moet doen wat mannen over het algemeen leuk vinden, niet mijn geliefde oversized shit bijvoorbeeld. Rode lipstick vinden veel mannen ook niks. Mijn vele rare laarzen zitten de meeste mannen ook niet op te wachten. En ga zo maar door.

En met haar snap ik best dat je zelf graag een volle bos zou willen hebben. Terwijl veel mannen iemand niet in die mate op de volheid van haar letten.
Eerlijk antwoord: het kan me niet schelen of iemand met enorm veel haar loopt. Daar let ik dus totaal niet op. Een heel dun kapsel wat goed gekozen is en er evenwichtig uitziet (overal evenveel of even weinig haar) kan er erg lief en zacht uitzien.

Dus iemand die jouw gezicht en persoonlijkheid kan beoordelen kan veel meer voor jou betekenen dan iemand die botweg denkt: "meer haar is mooier". Dat is gewoon erg eh, beperkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-03-2022 08:41
Eerlijk antwoord: het kan me niet schelen of iemand met enorm veel haar loopt. Daar let ik dus totaal niet op. Een heel dun kapsel wat goed gekozen is en er evenwichtig uitziet (overal evenveel of even weinig haar) kan er erg lief en zacht uitzien.

Dus iemand die jouw gezicht en persoonlijkheid kan beoordelen kan veel meer voor jou betekenen dan iemand die botweg denkt: "meer haar is mooier". Dat is gewoon erg eh, beperkt.
Ik zal mensen nooit afschrijven vanwege hun (gebrek aan) haar, maar esthetisch gezien is vol haar gewoon mooier. Biologisch gezien staat vol, glanzend haar ook voor gezondheid en vruchtbaarheid. Niet zo gek dus, dat veel vrouwen graag mooi lang en glanzend haar willen, en dat mannen liever niet kaal en grijs worden. Niemand heeft dat zelf in de hand (even afgezien van extensions, haarverf en haarinplanten) dus in die zin is het zeker beperkt om mensen erom te veroordelen, maar het is weer iets anders om te doen alsof dun, vlassig haar net zo mooi kan zijn als een lange, volle bos glanzend haar.
Alles wat ik doe, van make-up, kleding & haar: doe ik voor mezelf. Niet voor een man of mannen maar waar IK me goed en mooi bij voel.
Moest ik even kwijt ;)

Wat ook mijn zorg is, dat er inderdaad een 'geen weg terug' gevoel bij komt, stel ik laat de extensions zetten en haal ze eruit & dan zal ik niet meer gelukkig zijn met mijn mini-bosje haar o_o

Wat ik nog wou meegeven aan de dames met fijn haar zoals mij: was je haar zo min mogelijk, ik spoel mijn haar dagelijks maar was het maar max. 1 keer per week en vaak zelfs 1 keer per twee weken. Elke week 1 à 2 keer conditioner.

Ik denk er verder over na, nogmaals hartelijk dank voor alle reacties & raad! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven