Verschil van mening over trouwen

16-02-2024 17:32 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een korte situatie schets, we zijn beide eerder (jong) getrouwd geweest en gescheiden en inmiddels alweer 10 jaar samen.
Fijn koophuis, samengesteld gezin, zaken geregeld. Huisje boompje beestje.

In het begin van onze relatie toen we nog niet samenwoonde een uren konden appen het regelmatig over trouwen gehad, filosoferen dat als wij ooit zouden trouwen hoe we dat dan gingen doen etc.

Nu alles eigenlijk rustig en op de rit is ziet hij het 'nut' er niet zo van en in die zin voegt het niks toe om onze zaken beter te regelen inderdaad.

Puur gevoelsmatig zou ik wel heel graag willen trouwen, 'zijn' vrouw zijn, een mooie dag met een mooi (en dure haha) jurk, taart een feestje.

Hij vindt het zonde van het geld en de hele kermis hoeft van hem ook al niet zo, zeker omdat wij allebei al eerder getrouwd waren.

We hebben het erover gehad en we blijven van mening verschillen en willen beide niet toegeven. Wie heeft dit ook gehad en hoe is het bij jullie verder gegaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je accepteert zijn wens of niet (en dan eindigt de relatie?).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had hetzelfde. We zijn niet meer samen, maar dat lag vooral aan andere zaken en niet aan het feit dat hij niet/ik wel wilde trouwen. Voor mij was het geen breekpunt overigens.

Er zijn nog wel zoveel verschillende trouwvormen, je zou bijvoorbeeld klein kunnen trouwen en dan lekker uit eten bijvoorbeeld met intimi als hij geen groot feest wil, maar jij wil wel trouwen. Hebben jullie het daar al over gehad, hoe het er dan uit zou zien? En hoe erg vind jij het als jullie niet trouwen? Zou dat een breekpunt zijn voor je? Klinkt alsof jullie er nog wat meer over kunnen doorpraten en scenario's verkennen, zonder dat jullie meteen toezeggingen doen aan elkaar.

Of organiseer een (klein) feest om de liefde te vieren, zonder een juridische verbintenis aan te gaan. Nogmaals er zit zoveel tussen wel of niet trouwen.
viamia wijzigde dit bericht op 16-02-2024 17:44
17.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, persoonlijk zou ik het niet belangrijk vinden. Als het verder een fijne relatie is, en je hebt alles goed geregeld, zou ik het niet echt op de spits drijven.

Maar goed, dat is natuurlijk makkelijk gezegd, omdat het voor mij dus niet zou hoeven.

Misschien een compromis: wel trouwen, maar niet met een groot, duur feest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet het persé nu?

Waarom zou het bijvoorbeeld niet kunnen als jullie 60 zijn?
Of als alle kinderen de deur uit zijn?

Een kennis had trouwens een verjaardagsfeestje gepland voor zijn 50ste verjaardag ... En trouwde diezelfde dag alleen met zijn partner.
Dat feestje was dus "iets groter" dan iedereen vantevoren dacht. Maar kostte hen wel - behalve een wit C&A-jurkje - geen cent extra.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk er hetzelfde over als je man; het heeft geen nut en zonde van het geld. Maar mijn man wil heel graag trouwen en ik gun hem dat. De reden dat we het nog niet hebben gedaan was eerst corona en toen kwamen er kinderen en hebben nu alleen geregistreerd partnerschap. Over een paar jaar gaan we wel trouwen met een feest.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het vooral doen om dingen goed vast te leggen, voor zo ver jullie dat nog niet hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een jurk en een feestje hoef je niet te trouwen. Dat kun je ook zonder trouwen doen. En 'zijn' vrouw, dat ben je nu ook al. Wat is dan de toegevoegde waarde?
Alle reacties Link kopieren Quote
Er valt niks toe te geven voor hem. Hij wil niet trouwen dus het gaat niet gebeuren. Degene die niet wil krijgt altijd gelijk in zulke gevallen. En de ander kan bepalen of daarmee te leven valt of dat het een reden is om de relatie te verbreken.

Dingen regelen kan ook op een andere manier.
Wat flauw van die man en gierig. Wat kostte zijn eerste huwelijk?
Ik zou proberen een compromis te sluiten. Klein feestje, alleen een jurk, etc.
Je moet elkaar hierin toch kunnen vinden?
Ik heb niets met trouwen maar ben eens bijna getrouwd met een heel trouwlustige man. Die had dat als droom en vond dat belangrijk, nou dan doe ik die jurk wel aan hoor.
Als hij het toch 'niet belangrijk' vind kan hij aan de andere kant net zo goed trouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Team man.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een relatie van ruim 12 jaar, na beiden gescheiden te zijn geweest. Samen 7 kinderen. Toen ik enkele jaren geleden opperde of hij het iets vond om te trouwen, schrok hij zich een hoedje. Daar schrok ik weer van en dus liet ik het maar zo. Weer een jaar of wat later kwam hij zelf met het idee. Niet groots, maar gewoon het idee dat we dan echt man en vrouw zouden zijn. Een datum geprikt en onze kinderen [ volwassen ] uitgenodigd om dan en dan een kopje koffie te komen drinken, zonder de reden erbij te geven.. We namen getuigen van de gemeente, zodat we het een verrassing konden houden voor de kinderen. We zijn daarna samen wezen lunchen.
Een grote bruidstaart gekocht en toen de kinderen op bezoek kwamen ,die op tafel gezet. Het was zooo n leuke dag. Iedereen blij verrast.

Dus nee geen groot feest en geen bruidsjurk. Geef het geld liever aan andere dingen uit.
Zoek de statistieken eens op. Trouwen na een lange ongetrouwde relatie levert vooral scheidingen op
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
16-02-2024 18:13
Wat flauw van die man en gierig. Wat kostte zijn eerste huwelijk?
Wat heeft dat er nou mee te maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
16-02-2024 18:13
Wat flauw van die man en gierig. Wat kostte zijn eerste huwelijk?
Ik zou proberen een compromis te sluiten. Klein feestje, alleen een jurk, etc.
Je moet elkaar hierin toch kunnen vinden?
Ik heb niets met trouwen maar ben eens bijna getrouwd met een heel trouwlustige man. Die had dat als droom en vond dat belangrijk, nou dan doe ik die jurk wel aan hoor.
Als hij het toch 'niet belangrijk' vind kan hij aan de andere kant net zo goed trouwen.
Als je trouwt dan erft de partner automatisch als je geen testament hebt. Hij laat zijn geld misschien liever aan zijn kinderen na. Hij heeft al ervaring met een scheiding en heeft misschien gen zin om nog een kort alimentatie te moeten betalen.

Het is ni ook weer niet zo dat hij to een jlhueelojkdag met jurk , taart en feest ontzegt want ze heeft het al een keer meegemaakt.

Ik snap man wel .
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat het je vooral om het feest of om het getrouwd zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou hij wel heel klein willen trouwen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zonde om hier zo over te discussiëren. Laat los. Wat voegt trouwen nou toe? Geniet van je relatie ipv discussiëren over 1 dag.
En noem hem gewoon je man.
Daar doet zo'n dag toch niks aan af.
dolfje schreef:
16-02-2024 18:25
Wat heeft dat er nou mee te maken?
Ik zou het best kut vinden als zo'n man wel alle toeters en bellen voor een andere vrouw wil doen en bij mij de droge Harry gaat uithangen.
Oude_Man_2 schreef:
16-02-2024 18:16
Zoek de statistieken eens op. Trouwen na een lange ongetrouwde relatie levert vooral scheidingen op
Echt? Ik zou daar de reden wel van willen weten. Toch een soort reanimatie in sommige gevallen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
16-02-2024 18:43
Ik zou het best kut vinden als zo'n man wel alle toeters en bellen voor een andere vrouw wil doen en bij mij de droge Harry gaat uithangen.

Ik vind je tweede huwelijk groots vieren dan weer gek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
16-02-2024 18:16
Zoek de statistieken eens op. Trouwen na een lange ongetrouwde relatie levert vooral scheidingen op
Mensen die na een scheiding met een ander gaan trouwen scheiden ook heel veel vaker later.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben eens met je partner maar ik vind de trouwerijen zelf ook sowieso onzinnig. Ook als je nog nooit getrouwd ben geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je trouwen of wil je een bruiloft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
16-02-2024 18:49
Ik vind je tweede huwelijk groots vieren dan weer gek.
Ik ook.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven