Lijf & Lijn alle pijlers

Feit of fabeltje; lager libido door borstvoeding

20-03-2017 14:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat jullie vinden/denken.

Mijn zin in sex is al sinds eind van de zwangerschap minder als voorheen. Mede door de ongemakken en dikke buik. Alleen na de bevalling is mijn zin nooit meer helemaal terug gekomen. ( als ik helemaal geen sex meer zou hebben zou ik het denk ook niet missen). Kan dit echt door de borstvoeding komen of is dat ook maar een smoes die vele gebruiken..
Kan hormonaal zijn, kan ook zijn dat je hoofd er niet naar staat gezien de vaak hectische periode met kleine kinderen icm slaapgebrek.

Of enkel bv geven de reden is dat je minder zin hebt betwijfel ik.
Geen idee of het een smoes is....Ik had er alleen zelf helemaal geen last van en mijn libido was gewoon zoals anders. Drie keer een jaar borstvoeding gegeven.

Ik zou mij meer kunnen voorstellen dat je libido minder is door het zorgen voor een klein kind en de slechte nachten? (als die slecht zijn tenminste....) Bij onze oudste hebben mijn man en ik zeker 2 jaar niet doorgeslapen, ze sliep erg slecht. De jongste twee zijn goede slapers en toen was ons seksleven beter dan bij de oudste. Maar dat kwam echt door vermoeidheid. Slapen was gewoon veel aantrekkelijker dan een vrijpartij.
Google is je beste vriend , ik vermoed dat dit per vrouw verschilt.

Ik weet wel dat je tijdens een zwangerschap een laag libido kunt hebben. of juist super hoog.

Hormonen spelen de grootste rol. of dit ook is bij borstvoeding weet ik niet.
Bij mij was het weg, naar nul, vanaf drie maanden zwangerschap tot mijn kind 4 was. Toen had ik wel inmiddels een andere partner
In het geval van seks krijg je vaak ook steeds minder zin als je het minder vaak doet. Ik merkte dat ook, terwijl ik vroeger altijd zin had. Ik miste de intimiteit met mijn man wel, echt even 100% met elkaar bezig zijn, het huid op huid contact etc. Dus doe ik nu vaker moeite om seks te 'plannen'. Ik merk dat ik meer zin krijg nu we weer regelmatig seks hebben. Dat smaakt naar meer zeg maar
Wat mij betreft was t inderdaad weg, mijn lijf/borsten stond in dienst van mijn kind. Dus gevoelsmatig had mijn man daar niks te zoeken. Nu inmiddels gestopt met borstvoeding geven en we zijn nog niet terug op ons oude niveau, maar ik heb ook niet meer de neiging om hem letterlijk t bed uit te trappen als hij überhaupt naar m'n borsten kijkt
-
Ik heb niet lang borstvoeding gegeven, maar met een baby knuffel je heel veel. Je hebt de hele dag lichamelijk contact, dat maakte bij mij wel dat ik voor die behoefte mijn man niet nodig had. En daarom misschien ook minder behoefte aan seksuele, want nog meer lichamelijk contact. Is wel weer helemaal goed gekomen.
Je schijnt sowieso droger te kunnen zijn tijdens de borstvoeding. (Maar daar heb je hulpmiddelen voor) Ik herken dat wel. Maar dan wel van de periode voordat mijn cyclus weer terug was. Die kwam na 15 maanden terug. Daarna nergens meer last van.

Wanneer je cyclus terugkomt kan ook enorm verschillen per vrouw. Dus de zin zal ook wel enorm kunnen verschillen.
Bij mijn 2e zwangerschap is libido echt bevroren, bij de eerste geen last van gehad. Tijdens de bv was het de eerste keer wel redelijk gewoon, al duurde het wel een poos voordat het fysiek weer fijn voelde. Hopelijk krijg ik nu snel m'n libido weer terug als baby er is. Vind het ook wel jammer voor m'n vriend.
https://www.lalecheleague ... sualiteit-en-borstvoeding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven