Fijn dieetboek
donderdag 8 juni 2017 om 16:43
Dag dames,
Al een tijdje voel ik me niet goed, hoofdzakelijk bestaan de klachten uit erg vermoeid maar toch slecht slapen, haar dat in erg slechte staat is en nog het en een ander aan klachten.
Nu lees ik veel over ondere andere bijnieruitputting en andere hormoon gerelateerde problemen. Allemaal adviseren ze hetzelfde , zo min mogelijk koolhydraten en suiker en zo puur mogelijk.
Ik ben dus op zoek naar een goed dieetboek plus recepten die hier op aansluiten, het liefst iets wat nog redelijk makkelijk te volgen is omdat me parner niet mee doet en ik een nogal onregelmatig leven heb. Denk niet iets dat adkins of in die richting iets is omdat ik dan alles moet elimineren.
Wie o wie heeft er goede tips
.
Al een tijdje voel ik me niet goed, hoofdzakelijk bestaan de klachten uit erg vermoeid maar toch slecht slapen, haar dat in erg slechte staat is en nog het en een ander aan klachten.
Nu lees ik veel over ondere andere bijnieruitputting en andere hormoon gerelateerde problemen. Allemaal adviseren ze hetzelfde , zo min mogelijk koolhydraten en suiker en zo puur mogelijk.
Ik ben dus op zoek naar een goed dieetboek plus recepten die hier op aansluiten, het liefst iets wat nog redelijk makkelijk te volgen is omdat me parner niet mee doet en ik een nogal onregelmatig leven heb. Denk niet iets dat adkins of in die richting iets is omdat ik dan alles moet elimineren.
Wie o wie heeft er goede tips

donderdag 8 juni 2017 om 17:01
Schrap eerst eens alle snoep en koek en eet gewone maaltijden, met veel groenten en mager vlees en verder volkorenbrood, zilvervliesrijst, volkorenpasta, aardappels. Kies verder voor producten zonder toegevoegde suikers. En kijk dan eens hoe je je voelt. Heb je helemaal geen boek met recepten voor nodig.

donderdag 8 juni 2017 om 17:33
donderdag 8 juni 2017 om 17:47
Ik zou niet alle (of bijna alle) koolhydraten schrappen. Want dan moet je in plaats van koolhydraten vetten of eiwitten nemen om aan voldoende calorieën te komen (neem aan dat je niet wil afvallen), en daar belast je je lever en nieren weer onevenredig mee. Een tijdlang kan je dat natuurlijk wel doen maar ik betwijfel het nut. Je lijf heeft wel zijn trucjes om daar energie uit te halen, maar voor de lange termijn zou ik gewoon weer koolhydraten in mijn menu opnemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven