Geen zin om te koken
dinsdag 7 november 2017 om 09:35
Hoi,
Laatst heb ik voor het eerst een iglodiepvries maaltijd gegeten en ik vond het super simpel om te maken (alleen wat water toevoegen en roeren) en de smaak was ook niet verkeerd. Nu eet ik dat ongeveer 2x per week omdat het lekker makkelijk is als je uit werk komt en weinig zin hebt om culinair te doen. Mijn moeder maakt me de hele tijd belachelijk omdat ze vind dat je nooit wat, kant en klaar, uit een pakje moet eten. "Er zit veels te veel zout en E-nummers in'' zegt ze.
Zijn jullie het daar mee eens?
En zo ja wat maken jullie dan als je thuiskomt na werk en echt geen zin hebt om te koken???
Laatst heb ik voor het eerst een iglodiepvries maaltijd gegeten en ik vond het super simpel om te maken (alleen wat water toevoegen en roeren) en de smaak was ook niet verkeerd. Nu eet ik dat ongeveer 2x per week omdat het lekker makkelijk is als je uit werk komt en weinig zin hebt om culinair te doen. Mijn moeder maakt me de hele tijd belachelijk omdat ze vind dat je nooit wat, kant en klaar, uit een pakje moet eten. "Er zit veels te veel zout en E-nummers in'' zegt ze.
Zijn jullie het daar mee eens?
En zo ja wat maken jullie dan als je thuiskomt na werk en echt geen zin hebt om te koken???
dinsdag 7 november 2017 om 12:01
amish gaan naar verhouding erg jong dood (door genetische afwijkingen, de genenpool is te klein, inteelt), te jong voor veel kankersoortenGinnyJones schreef: ↑07-11-2017 11:59Ik
Ik las laatst een heel interessant artikel over kanker, dat onder de Amish mensen zo goed als geen kanker voorkomt en dat dat vermoedelijk te maken heeft met het feit dat ze heel clean eten, hun eigen dingen verbouwen, hun eigen dieren slachten en daarnaast veel meer bewegen.

dinsdag 7 november 2017 om 13:12
Wel eens 3 gram zout op een weegschaal zien liggen? Ik vind het nogal wat.
dinsdag 7 november 2017 om 13:14
gezond is niet meer dan 6 gram zout per dag. Met 3 gram van Iglo zit je al op de helft van je hele dagelijkse inname
dinsdag 7 november 2017 om 14:40
Als je bami lekker vindt, zoals ik, en je wilt die kant-klaarmaaltijd eens proberen, dan moet je wel de AH Maaltijd bami speciaal hebben, die is echt goed te pruimen. Maak er een vlugge komkommersalade bij, lekker fris met stukjes augurk en een fijn gesneden uitje, je kunt het vocht van de augurken ook als dressing gebruiken als je echt snel klaar wilt zijn. 
Deze maaltijd is trouwens zeker niet te zout. Dat vind ik zelf ook altijd smerig van veel kant-en-klaarspul.

Deze maaltijd is trouwens zeker niet te zout. Dat vind ik zelf ook altijd smerig van veel kant-en-klaarspul.
anoniem_327577 wijzigde dit bericht op 07-11-2017 14:44
14.15% gewijzigd
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
dinsdag 7 november 2017 om 14:43
Zeker! Bedankt voor alle reacties.

dinsdag 7 november 2017 om 14:48
5 Gram zout.nadeah schreef: ↑07-11-2017 14:40Als je bami lekker vindt, zoals ik, en je wilt die kant-klaarmaaltijd eens proberen, dan moet je wel de AH Maaltijd bami speciaal hebben, die is echt goed te pruimen. Maak er een vlugge komkommersalade bij, lekker fris met stukjes augurk en een fijn gesneden uitje, je kunt het vocht van de augurken ook als dressing gebruiken als je echt snel klaar wilt zijn.
dinsdag 7 november 2017 om 14:54
je kunt het zelf testen, hoeveel je binnenkrijgt (https://www.nierstichting.nl/zoutmeter/#/)
Ik zit op die 6gr per dag, krijg alleen aan 5 boterhammen (nog zonder beleg) al bijna 2 gram binnen.

dinsdag 7 november 2017 om 14:55
Ik zit, vlgs de arts, op 2 gram/dag.lilalinda schreef: ↑07-11-2017 14:54je kunt het zelf testen, hoeveel je binnenkrijgt (https://www.nierstichting.nl/zoutmeter/#/)
Ik zit op die 6gr per dag, krijg alleen aan 5 boterhammen (nog zonder beleg) al bijna 2 gram binnen.

dinsdag 7 november 2017 om 15:05
Er staat 1 gram per 100 gram en voor mij is zo'n hele bak echt veel te veel.
anoniem_327577 wijzigde dit bericht op 07-11-2017 15:09
16.57% gewijzigd
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca

dinsdag 7 november 2017 om 15:51

dinsdag 7 november 2017 om 16:10
Ik bak brood zonder zout. Eet trouwens niet veel brood.
Kaas alleen Emmentaler en Comté.
Vleeswaren alleen rosbief.
Sja, verder vergelijk ik altijd producten. Kies dan meestal die met laagste natrium. Niet altijd.
Zo heb ik laatst baby-edammer gekocht. Eigenlijk vrij zout, maar zo'n leuke aanbieding.
Maar bv Roquefort doe ik niet meer. Errug jammer!
Ik gebruik wel heel veel specerijen en kruiden.