Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies 2025 topic met tabel

19-02-2025 17:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na de vorige editie van 2024 van Kokodo, op verzoek een nieuwe topic voor 2025 met tabel.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.

Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Zeeschelp1.6875.066.864.0-8.223.6
Purrmaid1.6894.275.770.0-18.526.8
MissFitz1.6487.778.668.0-9.129.2
Whippet261.78111.298.692.0-12.6
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Love2Dance1.7396.679.980.0 70.0-16.726.7
CreaMus1.6576.168.560.0-7.625.2
Luilaksmurf1.78108.5100.490.0-8.131.7
Wombat1.7364.962.559.0-2.420.9
VR251.7875.073.668.0-1.4
Germanist1.72101.994.574.0-7.431.9
zeeschelp wijzigde dit bericht op 19-06-2025 10:12
18.13% gewijzigd
L2D lekker die salade, hier zijn ze geen liefhebbers van groen haha. Ik zou het wel graag eten. Heel mooi die tabel, motiverend en je bent ook al echt veel kwijt. Petje af.

Creamus lekker toch af en toe een ijsje en erheen lopen is dan weer goed voor je haha. Bbq vind ik ook erg lekker en met een gezin eet je snel toch iets extra onder het mom van het moet op. Vaak zijn het 2a 3 sateetjes ofzo en dan enkel stokbroodje en salade. Valt vaak mee, zolang niet dagelijks is.

Zeeschelp precies zo hier, terrasje, en echt minder bewust zeg maar.
Ik zit wel echt te denken om een soort pauze on te lessen. Schijnt wel echt goed te zijn. Net wat luilaksmurf ook zei. En dan gewoon ... in mijn geval... onder de 100 blijven. Even over nadenken.

Leuk je weer te elzen purrmaid. Nog steeds aan de prikken? Vriendin is ook met saxenda (?) Begonnen, voelt zich nog goed, ben benieuwd of het zo blijft en hoe snel het gaat.
Hoi allemaal, zou ik ook mogen meeschrijven? Ik ben ooit al heel erg veel afgevallen, meer dan 50 kg. Nu wil ik toch nog een poging wagen om de laatste kilo’s er ook vanaf te krijgen. De laatste jaren ben ik vooral bezig geweest met het opbouwen van spiermassa, maar nu mag er eigenlijk ook nog wel 10 kg vet vanaf. En ik kan wel een stok achter de deur gebruiken.

Gegevens voor in de tabel:
lengte: 176 cm
Gewicht: 86,9
Eerste streefgewicht: 81,9
BMI 28,1

Ik doe twee of drie keer per week krachttraining, en nog één of twee keer per week iets met cardio. En ik probeer 10.000 stappen per dag te zetten. Dus qua beweging zit het wel goed. Eten blijf ik lastig vinden: er zijn altijd zoveel gelegenheden waarop eten aan gezelligheid gekoppeld zit in mijn hoofd, en ik vind het heel moeilijk om me op die momenten in te houden. Tegelijkertijd ben ik ook al heel blij met het lijf wat ik nu heb, als je ziet waar ik vandaan kom. Dus ik ben niet al te streng voor mezelf. Maar voor mijn gezondheid zou het wel beter zijn om mijn vetpercentage nog wat naar beneden te krijgen.

Over een maand heb ik weer een meting in de sportschool, en ik ben van plan om tot die tijd nog even extra gas te geven.
caramba wijzigde dit bericht op 17-06-2025 16:08
43.19% gewijzigd
hoi Caramba, welkom!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Welkom Caramba.

Ik heb de weg naar de sportschool ook weer gevonden, ben 3 weken niet geweest, want last van een heup en een pols.
Gaat nu wel weer wat beter.

Wil zo even een hondenstrand opzoeken en zwemmen met die 2 🐕 van mij.
Pieremachochel
afgelopen week weer heel bewust gegeten en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Huidig gewicht 77.5, totaal afgevallen 10.2, BMI 28.8. Ik ben dus over de helft! Ik ben eigenlijk al ongelofelijk trots op dit resultaat. Van de week werden op een evenement foto’s gemaakt en voor het eerst in jaren was ik blij met wat ik zag.
Hoi allemaal, hier weer eens een berichtje van mijn kant na lange stilte. Een tijdje terug op vakantie geweest en toen besloten dat de knop echt weer om moet. Ik zit weer tegen de 100kg aan en dat wil ik echt niet meer. Ik ben nu dus sinds drie weken weer strak ketogeen aan het eten (ben ik al eens 30kg mee afgevallen) en om de dag youtube workouts gaan doen. Ik zag een influencer die dat doet en daar goede resultaten mee heeft gehaald.
Ik voel me duidelijk beter, maar het gaat er wel echt heeeeeel langzaam vanaf terwijl mn kcal toch echt vrij laag zijn. Gemiddeld 1400kcal en alles getrackt. (De olie track ik niet, maar deed ik ook niet toen ik 30kg afviel). En nu in 3 weken 1.4kg eraf. Merk nog niet echt iets aan mn taille ofzo... Op zich is dat natuurlijk prima resultaat, ware het niet dat ik de eerste keer met dit dieet in 4 weken al 10kg kwijt was. Was ook veel vocht, maar toch apart dat dit nu dan niet zo is.

Vind dat best lastig eigenlijk. Zijn er meer mensen die ervaren dat afvallen steeds moeilijker wordt? Misschien ook door de leeftijd? En zijn er tips om het in dit soort situaties wel vol te houden en door te zetten? Ik ga er dan maar vanuit dat de tijd vanzelf resultaten gaat laten zien.
Nadinexxx, in de overgang was het dweilen met de kraan open bij mij.
Omdat je cortisol dan nogal hoog is.

Maar ik weet niet of de overgang al bij jou speelt.

missfitz, gaat lekker!
Pieremachochel
Purrmaid, soms is struisvogelen even nodig, we zijn er als je er weer klaar voor bent.
Caramba, welkom. Leuk, dat je ook graag veel beweegt en sport.
Whippet, ik heb het ook overwogen, even een pauze. We zijn natuurlijk al een hele tijd bezig en ik wil dalijk niet een jaar lang in een calorie tekort gezeten hebben.
MissFitz, wat fijn dat je je beter in je vel voelt en trots op jezelf bent. Dat is toch het allermooiste resultaat wat je kunt bereiken denk ik.
Nadine, gezellig dat je weer even mee schrijft. Als ik heel eerlijk ben word ik wel een beetje sceptisch van je berichtje. Strak ketogeen, en torenhoge verwachtingen.. Als je verwacht in 4 weken 10kg kwijt te raken ga je dit niet volhouden. Het is er ook niet in 4 weken aangekomen. Dan ben je straks alleen maar teleurgesteld in jezelf. In drie weken 1.5kg kwijt is heel netjes en precies on point van wat je mag verwachten van gezond gewichtsverlies, dus goed gedaan hoor! 1400 kcal lijkt me wel heel erg weinig voor iemand met jouw gewicht en dus BMR. Omdat je vraagt om tips hoe het vol te houden: ik zou mn BMR uitrekenen, en dan omrekenen hoeveel gr eiwit daarvan per dag (1 gr eiwit per lbs streefgewicht). De rest van je kcal kun je dan alsnog low carb invullen. Zodat je spieren kunt gaan opbouwen. Anders wordt het alleen maar moeilijker om af te vallen. (Overigens is dat het ook wat vaak speelt in de menopauze, je hebt opeens veel spierverlies dus je TDEE zakt ontzettend. @jaymiemoran heeft heel duidelijke, fijne filmpjes met uitleg en tips) Succes

Hier vandaag 66.8kg, ik denk dat ik deze week mn vetpercentage weer eens meet. Heb namelijk het idee dat ik daar flinke sprongen heb gemaakt (omlaag dan he, haha) De hitte doet mn tijden geen goed, ik blijf braaf gaan 3x/week maar ik liep bijna een volle minuut per km langzamer in deze bloedhitte. C'est la vie. Maandag en dinsdag wordt het wat koeler.
Vanmiddag met vriendin naar een strandtent, daar hebben ze een heerlijke vissalade. Verheug me er nu al op!
Welkom Caramba !

@missfitz supergoed resultaat !!! Gefeliciteerd. Wat fijn dat je foto eindelijk goed aanvoelde.
Ik had gisteren het tegenovergestelde en nu zag ik pas wat mijn man zag als hij zegt dat ik mijn oude spijkerbroeken niet meer aan moet doen. :facepalm:
Ik dacht voor dit klusje doe ik ff mijn spijkerbroek aan ( die ik dus in november gekocht had) maar het leek wel of ik niks kwijt was qua kilo’s dus die gaat toch echt naar de kringloop :proud:

@nadinexxx ik snap dat je graag veel kilo;’s kwijt wilt maar 10 kilo in 4 weken lijkt me ook niet echt heel goed voor je lijf. Wat je nu afvalt is veel duurzamer….frusterend misschien wel omdat het je eerder wel lukte maar meestal blijft het daarna er ook niet af tenzij je heel je leven zo blijft eten.
Maar iedereen doet het op zijn eigen manier natuurlijk.

@nog lang niet jarig …de overgang merk ik hier ook wel hoor dat dat speelt….moet er veel meer moeite voor doen dan vroeger. Maar ook al gaat het langzamer als je minder eet dan je verbruikt dan moet het er wel af gaan uiteindelijk. Ik merk zelf dat als ik porties moet gaan inschatten bv omdat ik niet thuis eet ik het lastig vind om te bepalen hoeveel kcal ik nu echt binnen gehad heb.

Ik ben een paar dagen offline….en in het theater te vinden…( lekker weer met deze hitte ) kwam alleen ff inchecken om gewicht door te geven. Ik denk dat ik nog wel wat kcal ga verbranden de komende dagen :high5:

Gewicht 79,6 afgevallen 17 kilo BMI 26,6
Thanks voor de tips.

@lovedance, keto werkt net iets anders dan andere methodes. Het is daarmee vrij gebruikelijk dat het in de eerste weken idioot snel gaat, omdat je veel vocht verliest. Dat vocht is uiteraard niet duurzaam vetvetlies. Maar ik ben uiteindelijk zo'n 6 jaar redelijk op gewicht gebleven. Daarna lonkten de koekjes weer;) Dus daarom apart dat het nu ineens niet lijkt te werken... Terwijl ik dus wel meer sport en wandel. Ik vind het niet erg om koolhydraatarm te blijven eten. Gewicht zal sowieso wel een ding blijven de rest van mn leven dus dan maar iets wat ik nog lekker vindt en bij me past. Veel plezier in theater.

Zeeschelp, Kcal, vet , eiwit heb ik idd berekend en daar hou ik me ook grotendeels aan. Wel goed idee om vet percentage eens te gaan meten, aangezien ik nu idd meer focus op sport leg dan eerder. Merk ook echt wel dat bijv trap lopen al een stuk beter en sneller gaat! Veel plezier op het strand!

@noglangnietjarig, denk dat de overgang nog wat vroeg is, of cortisol is ook al aanwezig in de pre overgang... Zou kunnen. Of stress. Misschien moet ik eens kijken naar cortisol verlagen.

@
Welkom Caramba!

Nadine, knap dat je dat dieet volhoud. Mijn moeder doet het van tijd tot tijd en gaat uiteindelijk toch weer koolhydraten eten en komt weer aan. Super dat je het 6 jaar hebt goed gehouden. Kalm aan in ieder geval, alles eraf is mooi meegenomen moet je maar denken.

Missfitz netjes!! Fijn dat je een goede week had joh.

L2D succes in het theater!

Hier gewogen en zat op 98.9, afgelopen maandag op 98,3. Dus geen idee. Het weekend een borrel, lunch en wie weet bbq. Dus ben benieuwd maandag. Noteer maar niks in het schema. Eerst maar kijken wat het doet en stabiel blijft.
@Whippet: ik was vanochtend ook ruim een halve kilo zwaarder dan maandag en ik heb echt geen gekke dingen gedaan.
Wellicht houden we meer vocht vast door de warmte?
CreaMus ja kan goed hoor, is natuurlijk helemaal niet zo gek. Probeer maar veel te drinken. Komt vast wel goed... hoop ik dan haha.
Dankjulliewel allemaal!
Geven jullie altijd op vrijdag je gewicht door?

Ik woog vorige week 86,9, en vanmorgen 85,4. 1,5 kilo in een week dus, lekker begin. (Maar ongetwijfeld vooral vocht hoor, maar toch!)

Over een kleine maand moet ik weer zo’n uitgebreide meting doen in de sportschool, waarin m’n trainer met zo’n soort wasknijper mijn vetrollen te lijf gaat voor een betrouwbare meting. Het motiveert wel om er nog even goed voor te gaan, ik weeg nu precies hetzelfde als de laatste meting die ik met hem had, en dat was in maart:)
CreaMus schreef:
20-06-2025 16:56
@Whippet: ik was vanochtend ook ruim een halve kilo zwaarder dan maandag en ik heb echt geen gekke dingen gedaan.
Wellicht houden we meer vocht vast door de warmte?
Denk dat vocht wel kan. Ik merk dat ook, en mn vriend ook. Gisteren een etentje gehad, maar wel veel bewogen. En vandaag weer strak eten. Heb mn 10.000stappen er al op zitten! Wilde vanmiddag gaan zwemmen, maar dat is er wegens omstandigheden niet van gekomen. Dus nu zit ik in ons opblaasbare bad in de tuin:)

Caramaba, benieuwd wat de meting zegt. Helemaal als je nu op zelfde gewicht zit als in maart. Denk je dat er qua vetpercentage iets veranderd is?
Hoi iedereen ik ben weer terug! Nogal stressvolle periode achter de rug waarin het voor geen meter lukte. Beetje kop in het zand gestoken. Nu de draad weer oppakken! Ben wel weer zwaarder helaas. Dus aan de bak!
Hi wombat, kalm aan weer. Je zult nu vast weer sneller resultaat zien, is veel los "vet" en vocht dat gewicht nu.

Ik ga ook niet lekker, gister ook veel en tot laat zitten borrelen. Ik merk dat eigenlijk de laatste weken het heel moeizaam gaat. Ik ga kijken of ik de 95 haal en ga dan een zomerstop inzetten. Ik ga dan gewoon op gewicht blijven en dan na de zomer kijken we weer verder. Mocht het moeizaam blijven gaan en als ik mezelf echt niet in het gareel krijg. Stop ik eerder. Het ging zo lang goed, dan komt ook heus wel weer terug als ik er aan toe ben , denk ik dan maar.
Ik vind je knap whippet! Je zat steeds zo net boven de magische 100 en daar toch mooi royaal onder! Straks lekker pauze mag ook wel eens!

De uitdaging is vooral dat je op gewicht blijft op de normale momenten. Als dat lukt dan pak je zonder frustratie de draad wel weer op wanneer je verder wilt. Daar ben ik nu ook niet het beste voorbeeld van helaas.
Is er iemand die ervaring heeft met de app Better Me? Ik krijg daar altijd advertenties van te zien, maar twijfel omdat het betaald is.
Goedemorgen,

Ik wil ook graag mee gaan schrijven als dat kan. De afgelopen jaren ben ik langzaam een kilo of 10 aangekomen en deze wil ik er heel graag weer afhebben. Dit probeer ik al een tijdje, maar merk dat het alleen toch best lastig is dus hopelijk lukt het met wat ondersteuning van het Forum wel.

Ik weet van mezelf dat ik een emotie eter ben, dus ik moet vooral ook een manier vinden om daar anders mee om te gaan.
De laatste tijd ook wel redelijk wat te doen gehad in mijn leven, dus ik denk dat dat zeker meespeelt. Het lijkt nu allemaal weer iets beter te gaan lopen, dus hopelijk geeft dat rust en helpt het ook bij het minder/gezonder eten en wat kilo's kwijt raken.

Verder ben ik ook echt een vleeseter en totaal geen groente eter, dit helpt ook niet echt bij het gezonder gaan eten. Maar ik wil voor mezelf en ook (als voorbeeld naar) de kinderen echt gezonder gaan leven.
Een van mijn problemen is ook dat ik te veel engergy drank drink, zou het zelfs wel een verslaving durven noemen. Drink meestal 1 blikje per dag, soms meer en soms lukt het me om er een dag geen te pakken.
Ik doe dit ivm vermoeidheid na bijvoorbeeld een slechte nacht/bij drukte, bij stress momenten en ook uit gewoonte.

Hier nog mijn gegevens voor de tabel:
Lengte: 1.77 meter
Huidig gewicht: 80 kilo
Streefgewicht: Eerst 75 maar wil uiteindelijk naar de 70
BMI: 25,5

Omtrek meet ik momenteel niet, maar is misschien wel goed om ook te gaan doen.
Oh ja en sporten doe ik op zich graag, wandelen of hardlopen en zoek nog iets anders om erbij te doen maar dat wordt na de zomervakantie denk ik zo.
Probleem is alleen dat ik sinds een maand geblesseerd ben en dus niet meer gerend heb, wandelen op het begin ook niet maar dat pak ik nu weer op.
Loop bij fysio en het wordt al minder, maar even kijken wanneer rennen weer kan.
Hey wombat weer terug !!
@whipped ik houd volgens mij ook vocht vast nu hoor, ligt aan het weer denk ik,.

@nadinexxx ik ken de app helaas niet dus kan je niet helpen.

@mutsie87 welkom !

Nou ik ben langzaam aan weer aan het bijkomen van een druk weekend. Je zou denken met alle inspanningen van het dansen dat ik wel wat gewicht kwijt zou zijn maar helaas :-D
Heb ook liters water op en ben tussendoor niet eens naar de wc geweest … :proud:
Veel te warm daar op dat toneel met 30 graden buiten en die warme lampen pfffff
spierpijn natuurlijk dus vanmorgen al lekker pilateslesje gedaan. Dat helpt meestal wel…sporten tegen de spierpijn.
Mutsie welkom!

L2D geloof dat het warm is en dan ook zo'n dikke panty misschien waar je het laatst over had?! Maar wel heel leuk lijkt me. Nu lekker kalm aan. Vocht vasthouden zal goed kunnen hoor, denk dat stiekem veel het hebben met dit weer.

Wombat is ook eigenlijk zo. Vanaf dat moment stoei ik eigenlijk al een beetje. Het gaat lastiger en langzamer. Ben tussen 1 mei en nu iets meer 3 kilo kwijt. Is wel heel weinig natuurlijk.

Ben gezwicht voor reclame. Heb van Cabae de drank voor waight loss support is rode vruchten. Voor het eten en glas innemen en het zou helpen tegen snaaien en graai honger. Daar loop ik verkeerd, dus dacht baat het niet dan schaad het niet. Het is goed te drinken en een beetje dikker, dus denk dat het de maag langer vult. Normaal 3x maar de avond snaai ik niet, dus ik ga enkel ochtend middag doen. Pot gaat 2 weken mee, dus wie weet.
Dankje Love2dance en Whippet!
Merk dat de eerste dagen moeizaam gaan, hoop dat hier verbetering in komt.

Merk ook dat weten dat we bijna op vakantie gaan niet helpt als motivatie, omdat het daar waarschijnlijk een stuk lastiger zal zijn.

Wordt gewicht hier trouwens op vaste dag doorgegeven of is dat voor iedereen anders? Ik weeg eigenlijk altijd in het weekend, normaal zaterdag maar soms ook vrijdag of zondag.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven