Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

wat een stilte hier! Iedereen druk met familie en genietend van het mooie weer?

Hier vandaag een beter dagje gehad. Werd echt enorm uitgerust wakker heb dik 9 a 10 uurtjes geslapen. En dat dat ik rond 4uur een warme kop thee met melk dronk, omdat ik opeens klaarwakker was en niet kon verder slapen. UIteindelijk toch weer in slaap gevallen.

Wel een beetje van de kaart qua tijd, want vannacht is hier de klok 1 uur teruggezet..dus loop de hele dag met het gevoel dat het veel later is.

Ook weer 1 a 1,5 uurt gesport...heeft me moeite gekost, en halverwege wilde ik de handdoek in de ring gooien maar ben toch doorgegaan tot het eind. Kon best wat feel-good hormonen gebruiken.Merk dat ik de laatste dagen toch wat somberder ben..en dan ga ik onbewust allerlei nare dingen terughalen die ik heb gezien en meegemaakt en dus ook weer enorm over het overlijden van pa piekeren.
Hoewel de PMS ook een enorme invloed heeft, en mijn hormonale niveau begint weer wat op peil te komen..dus mijn gevoel/emotie ook.

Ben beniewd wat de weegschaal morgen aangeeft, aan de ene kant verwacht ik iets positiefs, heb het gros van de week netjes gegeten en uiteindelijk toch 3 of 4 dagen gesport(weet het niet meer zeker). Maar gisterenavond, 2 plakken pizza op bij een oom(die aan de overkant woont en regelmatig ga opzoeken om even sociaal te zijn)..en vandaag best netjes gegeten alleen 's avonds wat normaal een nederlandse lunch is(brood met thee of melk) weer 1 stuk pizza, een paar happen pasta,en brood met salade ...

Best veel gegeten dus..maar niet super ongezond...dus ben beniewd!

@Biglizzie
Wow, dat was een enorm fllinke wandeling! En wat leuk dat je nog steeds nieuwe plekken ontdekt, dat maakt het een stuk leuker om te gaan wandelen.
Ik duim voor je min, maar dat komt vast goed zo te horen.

Iedereen is het binnen zitten denk ik wel zat. En het binnenzitten niet eens zo erg, maar ik denk meer dat men de vrijheid mist(althans bij mij is het zo).

En inderdaad, iedereen dealt momenteel met zijn eigen "spoken", maar met kids of partner ernaast kan het nog lastiger zijn. Vooral als er kinderen bij zitten die zich enorm snel vervelen kan het lastig zijn. En wat voor de één een ernorme opgave is, is voor de ander weer een peuleschil.
Goedemorgen ladies! Nou eerst het goede nieuws. Zoals verwacht inderdaad een hele dikke mooie min.

Vanochtend 73.1 dus dat is een min van 1.3 kilo ! Lekker bezig! Nog steeds ruim boven waar ik in januari zat (71.8) maar goed, als ik zo doorga dan komt dat met n paar weken wel weer in de buurt en alles daarna is dan nieuw. Dit motiveert wel enorm zeg, zo zal onder de 70 op 1 juni misschien wel lukken. Maar het is dus heel duidelijk waar mijn probleem zit: bij die etentje buiten de deur die ik toch wel meer dan regelmatig had. Want nu dat weg is gevallen ga ik in ene als een speer. Dat is wel een goed inzicht voor hierna, als het weer mag: dat wel n beetje matigen.

Net ook weer terug van een ochtend wandeling in het park en zo weer aan het thuiswerken. Week 4 inmiddels.....

Na die dode vorige week in de flat nou gisteravond weer een schietpartij op de parkeerplaats hier naast de flat.... Een zwaargewonde in kritieke toestand naar het ziekenhuis. Man man man wat een ghetto volk..... Ik ben niet gaan kijken verder, heb lekker mijn dvd's zitten kijken en ben alleen maar dankbaar dat ik zo een leven niet heb. Wat kan je een normaal burgerlijk braaf leven dan toch weer koesteren zeg!

Ben benieuwd naar al jullie resultaten.

Strawberry valt wel mee toch met stilte hier? Mijn laatste bericht was van gisteren :-D . Ik vind ons zelf nog wel behoorlijk actief haha,

Lekker zoveel uren geslapen! En wat grappig om te lezen dat die klok bij jullie dit weekend verzet is. Was hier vorig weekend al.

Fijn dat het sporten je helpt om je gedachten te verzetten en niet te gaan piekeren. Ben ook heel benieuwd naar jouw resultaat vandaag en ach n keer 2 pizzapunten moet kunnen als je verder netjes bezig bent geweest.

Klopt hoor wat jij zegt, bij mij is het ook echt het de vrijheid missen. Het binnen zitten op zich niet. Ik heb mijn tuin, mijn huis is een thuis en heb genoeg te doen. Maar dat beperkt zijn in je vrijheid, niet ff ergens lekker gewoon n bakje koffie kunnen gaan drinken en niet even lekker de stad in ofzo..... Dat soort dingen mis ik. En ik moet los van hier ook nog de UK in de gaten houden.... Daar hebben ze het nu over een totaal van 13 weken, daar zou dan net wel of net niet mijn juni trip in vallen.... Maar goed ik probeer er nu nog niet teveel aan te denken want juni is nog n eind weg. Maar toch speelt af en toe in mijn achterhoofd dat ik eind juni misschien ook moet verzetten.

Nou succes allemaal ladies weer en ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
biglizzie wow 15 km is echt een flinke wandeling en netjes hoor in 3 u! Kan me voorstellen dat je daar spierpijn van hebt/had. Heerlijk dan even een dagje rustig aan de dag erna. En fijn ook de wandelingen voor je thuiswerkdag. Zo ben je er toch even uit, doe je goed!
Ik ben heel benieuwd naar je resultaat van vandaag want zo te horen heb je qua bewegen en gezond eten echt een topweek gehad! :worship:

Ik kan me wel voorstellen dat het thuiswerken lastig is. Zeker gezien je normaal gesproken vele sociale activiteiten dan is het nu wel ineens heel erg niks.. vervelend! Wat dat betreft ben ik ook ergens wel blij dat ik nog wel werk buiten de deur ondanks dat t werk nu even heel heftig is. Maar lekker bezig hoor met boeken lezen! Ik lees nu ook veel. Net begonnen in het 3e deel van de thrillers van samuel bjørk.

Strawberry fijn een goede nacht! En supergoed dat je nog gesport hebt gister :yes: met zoveel sporten zal af en toe een stuk pizza niet zo erg zijn denk ik.
Wel vervelend dat je van la casa de papel zo een naar gevoel kreeg door de flashback. Heftig hoor maar zeker niet raar gezien alles nog zo recent is. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog wel eens heb hoor met sommige series/films die me aan m’n vader doen denken of me inderdaad een verdrietig gevoel geven. En mijn vader is al meer dan 20 jaar geleden overleden. :there:

Hier een flinke domper.. echt een goede week gehad, voor mijn doen veel gesport en ook gewoon normaal gegeten maar helemaal niks eraf.. :cry: precies gelijk gebleven met 89.5. Ik moet wel ongesteld worden dus ik hoop maar dat het door het vocht komt oid maar het is wel even balen!
Ik ga er in ieder geval wel weer voor deze week! :lol:

Fijne week allemaal en geniet tussendoor soms ook even van het zonnetje :sun: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat je al gestuurd hebt BigLizzie. We waren tegelijk aan het posten!

Maar wauwww supergoede min!! :yes: :cheer2: ik kan me voorstellen dat dat heel goed motiveert!
Hoi allemaal,

Even een ego berichtje. Het gaat niet zo goed hier. Toch weg aan het zakken in een depressie. Helaas merk ik dat ook gelijk aan mijn gewicht: 101,3 :purple:

Op dit moment heb ik heel weinig energie, probeer nu wel weer een positieve omslag te maken vandaag.
Alle reacties Link kopieren
    Hoi allemaal!

    Hier ook een fijne min, zit nu op 69,5! Eindelijk weer onder de 70, dus ben heel blij :)

    strawberry: Heftig zeg, van die flashbacks! Snap heel goed dat je daardoor van slag was. Is ook nog niet zo lang geleden, vier maanden... Sterkte!
    En wat knap dat je als je je zo rot voelt toch weet wat je vrolijk maakt (sporten) en dat je dat dan toch gaat doen!
    En ja, ik was afgelopen weekend heeerlijk van het zonnetje aan het genieten. Op zaterdag heb ik eerst in het park gesport met een huisgenoot (we kregen nog commentaar van een man dat "dat geen echte push-ups" waren, pfffff... Ik doe ze altijd op m'n knieën omdat ik dan wel tot de grond kom, terwijl ik als ik ze op m'n tenen doe maar een paar centimeter omlaag zak. Geen idee, ben verder vrij fit maar die push-ups blijven onmogelijk. Oh en nog iemand had commentaar: ik zei (blijkbaar duidelijk hoorbaar) tegen m'n huisgenootje: "na deze quarantaine hebben we zulke mooie billen" en zei een oudere man: "dat vind ik ook!" Beetje fout haha, maar het floepte er zo spontaan uit bij hem dat we er wel om konden lachen. Zaterdagmiddag verder nog 2,5 uur rondgefietst om bestellingen voor de boekwinkel te bezorgen, was leuk. Zondag ook een stuk gelopen om boodschappen te doen en beide dagen lekker in het zonnetje op het balkon gelezen.

    BigLizzie: Wat goed, die -1,3 kilo! Superlekker bezig zeg! :cheer2: Kon ook bijna niet anders met al die wandelingen. En je schreef dat je drie maaltijden at, eet je dan helemaal geen tussendoortjes? Dat trek ik echt niet haha, krijg altijd weer honger tussendoor (zeker halverwege de middag).
    En lekker zeg, die dikke boeken! Dat waren wel echt joekels, zo dik zijn die van mij meestal niet haha. Welke genres lees je vaak?
    Ja, ik mis die vrijheid ook! En ik vind het jammer dat dingen niet spontaan kunnen. "Even snel" iets in de supermarkt halen is er niet bij, ik zag al een paar keer een megarij en anders is het toch gedoe met karretjes en wachten tot andere mensen hebben bedacht wat ze willen voor je erbij kunt. Maargoed, het is voor een goed doel, en als ik mijn situatie vergelijk met die van anderen (zoals jouw leidinggevende die in scheiding ligt en vier kinderen heeft), heb ik echt heel veel geluk gehad.

    tuingravin: Jemig, kan me voorstellen dat het heel chaotisch is nu er corona is uitgebroken op je werk! Logisch dat je prioriteiten nu even ergens anders liggen. En fijn dat je toch wat beweging mee kunt pakken in de tuin!

    Mixie-11: Ohh ik herken dat zo, dat je je zo netjes houdt aan alles en toch gelijk blijft. Zo demotiverend! Ik had dat vorige week. Maar gewoon doorzetten, dan is het volgende week waarschijnlijk wel te zien op de weegschaal!

    mindervanmij: He, wat balen dat je je zo rot voelt. Hopelijk slaat de antidepressiva snel aan! Misschien een lekkere wandeling maken vandaag, met het fijne weer?
    Goedemorgen iedereen.

    Na een enorm drukke week heb ik mij niet goed kunnen herpakken. De weegschaal zegt vanmorgen 105.1

    Ik baal enorm, maar ga ook lekker positief door. Op het moment ben ik bezig met een groente soepje te maken die ik mee neem naar het werk. Mijn weerstandbanden zijn morgen binnen, en dan kan ik lekker aan de slag gaan.

    Fijne dag en geniet van de zon!
    Alle reacties Link kopieren
    Helaas weinig afgevallen deze week. Maar ook paar x gezondigd.
    107.5

    Reageer straks op de rest.
    Pluk de dag...
    Wat een gezellige drukte weer! Hier ondanks een slechte week 73.5 op de weegschaal. Een miniscuul minnetje. biglizzie wat lief dat je je steun aanbiedt als het eten even niet zo goed lukt. De oorzaak ligt bij het werk (arts in een zkh). Enorme drukte, veel ernstig zieken en sterfgevallen. Ik ben daar mentaal en fysiek zo moe van en dan ga ik snaaien. Vandaag gelukkog vrij. Heerlijk met zoon in de tuin em vanavond wandelen (op afstand) met een vriend.

    mindervanmij Gewicht is, naar mijn mening, ondergeschikt aan je mentale gezondheid. Ik hoop dat het snel de goede kant op gaat!

    En wat veel mooie minnen dames, het motiveert mij om weer aan te haken!
    Hallo allemaal! 68,8 klein plusje. Had ik wel verwacht helaas. Ik merk dst ik veel moeite heb met het volhouden. Toch maar weer proberen deze week. Verder houd ik mij gelukkig wel lekker bezig met mijn hobby, dus dat ik heel fijn. Ook heb ik de sims 3 maar weer geïnstalleerd. Als een kind zo blij haha.
    Alle reacties Link kopieren
    Mindervanmij wat heftig voor je, sterkte. Ik sluit me aan bij wat Lola-Lily zegt dat gewicht ondergeschikt is aan je mentale gezondheid. Neem je tijd en ik hoop dat het snel weer de goede kant uit gaat, rustig aan :hug:

    Verder zie ik een hoop minnen voorbij komen, super! :yes:

    wannabe fitgirl lekker hoor weer zoveel gesport! En onder de 70 poeh goed hoor!! :lol:
    Alle reacties Link kopieren
    Even snel een kort berichtje, vlak voor ik mijn nest in kruip(hier is het nu 20.52)..en ik ben bekaf. Gisterennacht pas rond 3uur 's nachts echt slaap kunnen vatten. want daarvoor hadden de honden in de wijk(inclusief de onze) feest ...blaffen en blaffen. En mijn hondje, heeft zo'n mooie poedel stem...en dus is haar geblaf overduidelijk te horen.
    En toen zij stil was, begon het andere hondje , ze waren om de beurt bezig :cry: . Ook een mini-nachtmerrie gehad, te maken met de zorgen rondom coronavirus...en ma die alleen is NL.

    ook net pas op de weegschaal gaan staan, 77.2 met alle voeding, vocht, beweging vandaag erin. Niet echt reeel maar wilde een idee krijgen, want ben het vanmorgen helemaal vergeten! :facepalm: Morgen ga ik er wel op staan...

    Vandaag ook gesport, eerst een planning van krachttraining en gymnastische oefeningen. En daarna een workout om te benchmarken(tijd opnemen)met een routine van

    21-15-9(dus 21 van alle oefeningen, dan 15, daarna 9)
    clean en jerk met 28kilo(https://www.youtube.com/watch?v=Ruu0F2oWwfU)
    burpees over de bar.
    En na elke ronde 30 dubbele touwsprongen.
    Goedemorgen meiden, ik heb echt ff een moeilijke kut ochtend. Had eigenlijk NU onderweg zullen zijn naar Portsmouth...... Pffff.... heb het er echt moeilijker mee dan gedacht en ook n fikse jankbui gehad over dit alles.... Van mij mogen deze 10 dagen dat ik daar had zullen zijn snel voorbij zijn.....

    Mixie-11 ja begin wel te merken dat nu met de thuiswerk week 4 mijn motivatie echt wel begint te dalen..... Fijn dat jij nog wel buiten de deur kan werken, geeft toch nog net iets meer structuur. En dus ook lekker aan het lezen las ik.

    Ontzettend balen dat je gelijk bent gebleven maar kan inderdaad wel komen doordat je ongesteld moet worden. Ik hou dan sowieso ook altijd vocht vast. Maar het frustreert wel zeker als je zo je best hebt gedaan. Succes! Hier motiveert de min wel ja, nu volhouden. Maar ik weet ook dat een valkuil altijd op de loer ligt, zeker als ik het ff moeilijk heb zoals nu met die vakantie....

    Mindervanmij wat vervelend dat je toch in depressie terugvalt en dat gelijk op de schaal terugziet. Hopelijk heb je wel hulp erbij, om je hier doorheen te helpen. Heel veel sterkte meis.

    Wannabe fitgirl lekker bezig ook! En onder de 70, wat heerlijk!!! Top! Wat een toestand trouwens met al dat ongevraagde commentaar... Echt he? Maar zo te lezen lekker bezig ook qua beweging.

    Ik eet inderdaad alleen 3 maaltijden, en normaliter geen tussendoortjes. Wel in de middag een grote mok thee om een uur of drie en als ik lang gewandeld heb neem ik weleens fruit of dus die augurk slices of zoiets. Maar in principe gewoon 3 maaltijden.

    Qua boeken lees ik alleen informatieve boeken, over de Royal Navy en de geschiedenis daarvan, over Portsmouth en Southampton, dat soort boeken. Niet echt genres dus, ja, maritiem informatief noem ik het dan maar ff :-D

    Klopt ja, vooral dat even iets kunnen doen wat niet kan, net of we collectief gevangenisstraf hebben..... Huisarrest, enkelband...... En inderdaad het gedoe dat je beschrijft in de supermarkt. Vanmorgen ook, wachten tot de karretjes gedesinfecteerd waren, en ik moest natuurlijk net in een koeling zijn waar iemand zat te vullen...... Elk pad in kijken of er niemand aankomt..... Pffff....

    Maar goed het zal ooit wel een einde hebben....

    Pastacarbonara jezus meis wat rot.... Fin om te lezen dat je er wel positief in blijft staan en succes alvast ook met het trainen met de weerstandsbanden.

    Bluewater gelijk is ook geen plus, en zeker nog goed als je ook gezondigd hebt.

    Lola-lily een kleine min telt ook en vele kleine minnen maken samen toch n grote :) . Ja snap het helemaal dat de oorzaak in werkstress ligt. Je hebt ook wel een van de aller zwaarste en mentaal belastende banen met zoveel narigheid om je heen.... Pfoe..... :hug: . Kunnen jullie wel als collega's met elkaar een beetje er doorheen komen en steun bij elkaar vinden? Hopelijk was het wandelen ook fijn om even je hoofd leeg te maken.

    Sasserdje ja herkenbaar dat het volhouden van deze rare weken lastig begint te worden. Fijn dat je afleiding hebt aan je hobby.

    Strawberry jeetje alweer zo een gebroken nacht.... Nu weer door de honden... Snap dat je je zorgen maakt om je moeder ja, spreek je haar wel regelmatig?

    Hier dus even een fikse offday vanwege dat ik vandaag in het vliegtuig had zullen zitten. Muziek maar hard aan en doorwerken.....

    Suc6 weer allemaal meiden!!
    Alle reacties Link kopieren
    Goedemiddag van Nederlandse tijd,

    Hier vannacht weer een gebroken nacht. Hier is er een avondklok ingesteld van 22.00 t/m 05.00 dus is het enorm rustig op straat. En hebben alle dieren alle vrijheid(er zijn nl. veel zwerkatten/honden). En de "huis" katten gaan hier ook vaak aan de wandel op de daken. En vannacht is een relatief jong katje rond 3 uuur in onze voortuin gevallen, en onze hond die had het in de gaten, dus blaffen en grommen en het arme poezenbeest in een hoek. Dus ik richting de voortuin en nog voor ik de deur kon openen waren ze aan het vechten. Dus ik met een gil de hond roepen en bij de halsband beetpakken en de kat weg"jagen", maar de kat kon geen uitweg vinden, hek was te hoog :-D .
    Dus is de tant het poezenbeest gaan pakken en heeft ze hem over het hek getild.
    EN toen ik kon ik niet meer slapen tot 5uur :cry:

    ook niet op de weegschaal gaan staan vandaag, want het had niet veel nut als ik rond 5uur nog een yogurt en thee met melk ophad.

    @Biglizzie Hopelijk kom je deze dag nog een beetje goed door, maar ik kan me voorstellen dat het een zware dag is.

    @Mixie-11 Jammer van het gewicht, maar ach, liever gelijkblijven dan een plus. En tja, menstruatie kan enorm veel invloed hebben.

    En ach, het "verliezen" van een dierbaar iemand heeft altijd enorm veel impact, en vooral zo enorm plots, werd een ochtend wakker met slecht nieuws(pa lag op IC met ongeveer 0% kans op herstel) en 2 uur later was het over..tja dat is enorm plots en schokken, maar wel het beste.
    En tja, je leert te leven met het verdriet maar het zal altijd wel een deel van jezelf blijven.

    @Mindervanmij Zorg goed voor jezelf hé, en weet dat je hier altijd je eitje kwijt kan! Sterkte komende tijd. :redrose:

    @Wannabe_fit_girl Wat een nutteloze opmerking van die push-ups, iedereen doet het zoals mogelijk is. En ik doe ook nog zat push-ups op mijn Knieen, soms een paar op de tenen(als het weinig zijn), want kan ze eidelijk op mijn tenen maar krijg er 2 in 5 minuten gedaan en thats'it.

    Om push ups te bevorderen moet je je schouders en trapezius en schouderbladen enorm versterken. Planken en plank met schouder tap helpen daarbij. Verder gewoon oefenen...en oefenen. En zolang je de juiste vorm behoudt is het prima.

    Verder wat fijn van die min.

    @Pastacarbonara
    Succes met het herpakken, je komt vanzelf in de flow terecht, maar het is momenteel gewoon zwaar de discipline te behouden.

    @Lola Lily Hopelijk heb je een fijne dag gehad met zoonlief gisteren. En tja, helemaal begrijpelijk dat het nu even lastig gaat met afvallen. Het werk is enorm zwaar momenteel, dubbel zoveel als normaal. En dat eist al veel van jezelf, laat staan met alles wat nu heerst...
    Enorm knap dat je het toch volhoudt, ook al is het afvallen even weggezakt :thumbsup:

    @Sasserdje
    Succes deze week, en zolang je het probeert ben je al een stuk onderweg. Want als we ons nu zouden laten gaan, pfff dan zijn we aan het eind van de quarantaine denk ik allemaal ronde balletjes :rofl:
    Dus gewoon je best blijven doen!
    Alle reacties Link kopieren
    Pastacarbonara: Wat goed dat je jezelf weer herpakt en wat leuk, die weerstandsbanden! Heb je er al mee kunnen sporten?

    BlueWater en Lola-lily: kleine minnen zijn ook minnen! Ik vind het knap dat het ons ook in deze gekke tijd lukt, zelfs met een baan in de zorg Lola-lily.

    Sasserdje: Hopelijk lukt het deze week weer om ervoor te gaan! En leuk zeg, de sims. Ik heb dit weekend de sims 4 geïnstalleerd, maar nog niet veel gespeeld. Ik was hiervoor de Sims 1 gewend en die is hierbij vergeleken prehistorisch, dus ik moet even wennen aan de uitgebreide keuzemogelijkheden haha.

    Strawberry: wat balen zeg, die gebroken nachten. Zeker niet bevordelijk voor hoe je je overdag verder voelt! En wat goed dat je toch bent gaan sporten!
    Dank voor je tips voor de push-ups. Ze lukken bij mij alleen als ik mijn handen echt vrij wijd zet, veel wijder dan schouderbreedte, en dan dus op m'n knieën. Denk dat ik daarbij ook andere spieren aanspreek dan jij noemt. Ik ga weer oefenen met planken met schoudertap, want die vind ik inderdaad altijd superzwaar!

    BigLizzie: Wat stom dat je zo'n rotochtend had! Dikke knuffel. Luchtte het wel een beetje op, de huilbui? Lijkt me ook ronduit kut als iets waar je je zo op verheugd had niet doorgaat. Hopelijk is het gelukt om het een beetje van je af te zetten daarna!

    Hier gaat het qua sporten en eten goed. Heb maandag heerlijk twee uur paardgereden, door een natuurgebied in de buurt. Het was echt topweer en dan is het zó mooi in het bos! Paard had er ook zin in, dus op het rechte stuk waar we altijd galopperen hebben we een heeel fijne rengalop gedaan. Er zijn echt weinig dingen die me zo gelukkig maken als dat gevoel, krijg nu weer een glimlach als ik eraan terugdenk. Het voelt zo fantastisch om het paard onder je te voelen bewegen, dat je moet gaan staan in de beugels omdat hij zo hard rent, die wind in je gezicht, te voelen dat het paard het ook leuk vindt en alleen maar harder wil... En nu ging per ongeluk m'n spotify aan (had m'n mobiel onder m'n bh-bandje gestopt), en die begon het nummer "Running now" (hoe toepasselijk haha) af te spelen, dus we hadden er zelfs een soundtrack bij. Was echt heel leuk! Verder gisteren een uur gesport, bootcamp-idee weer. En daarna een pokébowl met groente afgehaald bij een leuk restaurantje in de buurt, dat op deze manier de crisis door probeert te komen. Superlekker!

    Mentaal gaat het alleen iets minder. Ik merk dat het bij mij echt alles of niets is en omdat ik nu altijd thuis ben, kan ik nu een beetje té goed bijhouden wat ik eet. Dit weekend ga ik naar mijn moeder voor Pasen en merk dat het me nu al een beetje stress geeft dat ik daar niet alles wat ik eet kan "tracken". Dat wijst er voor mij op dat het een beetje ongezond begint te worden. Qua BMI hoef ik nu namelijk niet af te vallen, het is echt omdat ik mijn lichaam mooier vind als het een beetje strakker is, niet voor gezondheidsredenen. Mezelf een beetje uitdagen is natuurlijk leuk, maar ik wil er dus niet in doorslaan. Ik zit dus een beetje te struggelen met hoe ik hier het beste mee om kan gaan: ik weet hoe ik af kan vallen (heb het al eerder op deze manier gedaan), maar dit is niet iets wat ik de rest van mijn leven wil doen (alles wegen en bijhouden wat ik in mijn mond stop). Ik wil juist gezonde gewoontes aanleren om zo stressloos mogelijk lekker in mijn vel te blijven zitten. Wow heel verhaal, sorry voor het uitweiden haha! Dit zat alleen in mijn hoofd en het opschrijven helpt in elk geval al een beetje :)
    Hier met een smoothie op als ontbijt. 300 ml magere yoghurt, een banaan, wat aardbeien, wat mango en wat havermout er doorheen. Lekker en beter dan een broodje hagelslag. :rofl:


    Ik heb nu 2 weken vooruit geplanned met het avond eten. Even de vriezer leeg ruimen. Voelt toch wel fijn om een planning te hebben. Zo wijk ik er ook minder snel vanaf.

    Hebben jullie gezonde lunch ideeën??
    Alle reacties Link kopieren
    Sasserdje: Lekker, zo'n smoothie! Qua lunch eet ik vaak salade: quinoa, linzen met komijnzaad, tomaat/paprika, sla, en dan soms in combi met geitenkaas en gegrilde zoete aardappel en soms met feta en olijven. Beetje balsamico-azijn eroverheen, superlekker!

    Ook favoriet zijn zelfgemaakte courgettesoep met spinazie of tomatensoep. Voor de courgettesoep: 2 of 3 courgettes, 1 ui (gesnipperd), 2 groentebouillonblokjes, paar handjes spinazie, 750 ml water, peper en zout. Fruit de uit olijfolie, voeg de in stukjes gesneden courgettes toe en bak 5-10 minuten zachtjes. Kook ondertussen 750 ml water en voeg dit met de 2 bouillonblokjes toe aan de courgette, en laat een kwartier koken. Voeg twee flinke handen spinzie toe en maak er met de staafmixer een gladde soep van. Ook lekker met feta, geitenkaas of cottage cheese erdoor!
    anoniem_396458 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 11:11
    1.83% gewijzigd
    _wannabe_fitgirl_ schreef:
    08-04-2020 10:32
    Sasserdje: Lekker, zo'n smoothie! Qua lunch eet ik vaak salade: quinoa, linzen met komijnzaad, tomaat/paprika, sla, en dan soms in combi met geitenkaas en gegrilde zoete aardappel en soms met feta en olijven. Beetje balsamico-azijn eroverheen, superlekker!

    Ook favoriet zijn zelfgemaakte courgettesoep met spinazie of tomatensoep. Voor de courgettesoep: 2 of 3 courgettes, 1 ui (gesnipperd), 2 groentebouillonblokjes, paar handjes spinazie, 750 ml water, peper en zout. Fruit de uit olijfolie, voeg de in stukjes gesneden courgettes toe en bak 5-10 minuten zachtjes. Kook ondertussen 750 ml water en voeg dit met de 2 bouillonblokjes toe aan de courgette, en laat een kwartier koken. Kook circa 15 minuten. Voeg nu 2 flinke handen spinzie toe en maak er met de staafmixer een gladde soep van. Ook lekker met feta, geitenkaas of cottage cheese erdoor!

    Salade! Goed idee. Ik ga straks een salade maken denk ik.
    Alle reacties Link kopieren
    Sasserdje: Lekker! Past ook goed bij het zomerse weer :) Eet smakelijk vast!
    Alle reacties Link kopieren
    Hier vannacht veel beter geslapen, en net gewogen op een relatief nuchtere maag. (had een flink glas melk en medicatie(pilletjes voor schildklier) op). En het was 76.5.

    Ben van plan er weer flink tegenaan te gaan, trainen gaat moeilijker dus wil meer op voeding gaan letten. Maar vooral het snoepen/snaaien stoppen. Verveel me enorm snel en dan ga ik in huis rondlopen om iets lekker te zoeken(koekjes, chocolaatje etc) ..wil proberen op het moment dat ik neig te snaaien of merk dat ik actief naar snaaigoed zoek, bijvoorbeeld 5 of 10 burpees doen, om zo proberen van het snaaien af te komen.
    Vandaag kan ik rond 13.00 bij de sportschool een paar matjes ophalen, zodat met minder angst voor de ceramiek kan trainen(ben bij overhead squats bang de barbell te laten vallen en ceramiek te breken) :rofl:


    @Wannabe_fit_girl
    Ja, des te breder je je armen zet, des te meer je borstspieren gebruikt, en als je ze strakker naast het llichaam zet gebruik je meer triceps/armen.
    Ook kan je dit proberen (https://www.youtube.com/watch?v=hfaUWLlhvKk) en je kan de push ups op je tenen met je armen bijvoorbeeld op een stoel of tafeltje zoals hier: https://www.youtube.com/watch?v=3WGP7sn2_OI
    Je kan als zelfs dit te zwaar beginnen met hetzelfde maar tegen de muur, en des te verder van de muur je staat des te zwaarder.

    En als je beter in je vel wilt zitten, door een strakker lichaam, hoef je niet per se af te vallen. Maar zou je krachttraining(nu qua apparatuur best lastig met quarentaine) kunnen doen en zo spieren opbouwen waardoor je strakker wordt.

    Zelf krijg ik de laatste tijd het commentaar dat ik er strakker uitzie en dat komt doordat ik probeer af te vallen. Maar ook doordat ik krachttraining doe gecombineerd met HIIT(beter dan uren cardio).

    @Sasserdje
    Klinkt als een gezond en snel ontbijtje. En tja, makkelijk en gezonde lunch, salade, bruine boterham met salade(komkommer, tomaat etc). Kommetje brinta,havermout met melk. Wat lekker is in de zomer is gaspacho(zelfgemaakt).
    Hoe doen jullie dat trainen thuis nu? Ik baal et van dat ik niet volledig tot mijn uiterste kan gaan. Ja met hiit kan dat wel, maar ik ben echt een krachttrainer. Alleen heb ik de apparatuur daar niet voor. Ugh!
    Alle reacties Link kopieren
    @Sasserdje

    Ik heb geluk dat ik apparatuur(gewichten) heb kunnen lenen van de sportschool mits ik abbonement betaal.

    Maar je kan ook flessen water, boeken enz gebruiken. En over het algemeen geld 1L = 1kilo.

    Dus kijk bijvoorbeeld of je een relatief grote bidon hebt van bijv. 6liter, dan kan je squats doen met 6kilo.

    Of een rugzak volproppen met boeken of dingen die gewicht vormen, en dan kan je al snel squats, lunges, presses(bench/shoulder),biceps curl doen. En je kan ook met een flink gevulde rugzak) sumo deadlift doen.
    En op die manier heb je al de meeste spiergroepen te pakken.

    Hier is een video, voor ideeën:
    https://www.youtube.com/watch?v=H_wJmAt5ul4
    Goedemorgen ladies, Had ff twee dagen een fikse dip vanwege mijn vakantie en me dinsdag dus ook per ongeluk ff helemaal laten gaan met n rol koeken.... Bijna de hele rol leeg gevreten :facepalm: ..... Ik voelde me erna dan weer wel wel mega schuldig maar heb mezelf het vergeven en de rest van de koeken weggegooid....

    Nu weer gewoon herpakken. Vanmorgen wel even gekeken op de schaal na mijn vreetbui van dinsdag en door het sporten en omdat ik gisteren wel weer normaal at heeft het niet echt veel schade gebracht. Gelukkig maar.

    De maatregelen in Engeland worden ook verlengd zeker tot aan mei dus eind juni gaat nog spannend worden......

    Strawberry weer een gebroken nacht dus. Wat een toestanden zeg met die beesten bij jullie....... Fijn dat de nacht erna beter verliep. Lastig dat je snaait uit verveling, maar iets anders gaan doen bij die impuls is denk ik wel het beste om het te onderdrukken. Hopelijk lukt dat!

    Ja de dag dus wel door gekomen dinsdag maar niet op de goeie manier met die vreetbui.... Maar goed, hij is voorbij gelukkig.

    Wannabe fitgirl ja was ff een flinke kutdag dinsdag. En toen maakte iemand ook nog de fout om te zeggen 'geniet van je dag vandaag' terwijl ik hem net had gezegd hoe kut ik me voelde..... echt..... Dus ik flipte hem ff...... Maar goed ik heb dus zitten emo snaaien dinsdag en nu gaat het wel weer.... Heb me weer herpakt :)

    Wat n mooie verhaal van het rennen met je paard (of nou ja je rennende paard en jij er op hahahaha) en dan ook dat nummer er nog bij. Die ga je nu vast voortaan aan die dag koppelen! En je zit ook lekker in je flow zo te lezen.

    De tip van Strawberry over krachttraining om strakker te worden vind ik een goeie.

    Sasserdje que trainen thuis doe ik wat ik altijd doe, om de dag 45 min op de crosstrainer. En soms 'gewichtheffen' met 2 gehamsterde grote flessen fleuril wasmiddel. Maar ja die worden natuurlijk wel lichter als er gewassen is. :-D

    Nou ladies ik ga weer ff aan het thuiswerk, tot later!!!!!
    Alle reacties Link kopieren
    Strawberry Poeh pittig die korte nachten.. Logisch dat de zwerfdieren nu meer geluid maken door de rust op straat maar wel vervelend voor jou en ook dat je eigen hondjes mee gaan doen. En ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt om je moeder in Nederland en de coronacrisis. Het is ook spannend allemaal en dan nog zoveel afstand ertussen, niet leuk!
    En wat je zegt is inderdaad helemaal waar. Het verliezen van een dierbaar iemand heeft veel impact. Poeh wel heftig dat het zo snel en plots is gegaan. Het zal zeker altijd een deel van jezelf blijven, dat ervaar ik nog steeds. En soms denk ik ook wel eens het heeft me ook mooier gemaakt als persoon.

    Wel lekker bezig met sporten zeg!! Echt pittige workouts :cheer: :kneel:

    BigLizzie Ach jeetje meis wat onwijs balen dat afgelopen dinsdag de dag had moeten zijn... :there: Bah is ook echt zo stom dat je niet heen kan en daar mag je het ook best heel moeilijk mee hebben hoor. Zeker ook omdat het nog zo onzeker is wanneer je dan wel heen kan en het eigenlijk gewoon je tweede thuis is. Ik hoop heel hard met je mee dat je in juni wel heen kunt!

    Wannebefitgirl Leuk dat je paart rijdt! Doe ik ook :-D Niet meer zoveel als vroeger maar nog zeker 2 a 3 x per week. Dat gevoel wat je beschrijft met een rengalop herken ik helemaal. Op het strand vind ik dat helemaal fantastisch :hyper:
    Wel vervelend dat je aan jezelf merkt dat je alles nu een beetje te goed aan het bijhouden bent. Ik heb niet echt tips voor je want ik ben juist het tegenovergestelde (meer van yes de paasdagen komen dan hoef ik even niet op te letten :facepalm:). Hopelijk kun je toch genieten met de paasdagen en het een klein beetje loslaten. En lekker van je afschrijven meis als dat je helpt!

    Sasserdje Heerlijk die smoothie! BEn gek op smoothies! Qua lunch heb ik niet echt meer ideeën als die al gegeven zijn, ik eet vaak salade als lunch met iets van een cracker erbij.
    Wat betreft sporten thuis doe ik dat gewoon beneden in de woonkamer :lol: Ik zoek een work out van ongeveer een half uur op you tube en heb dan zo een matje waar ik de liggende oefeningen op kan doen. Lukt eigenlijk prima!

    Hier gaat het wel lekker deze week. Erg aan het genieten van het mooie weer. 2x hardgelopen en 1x work out thuis gedaan. Vandaag lekker op de fiets naar mijn werk gegaan en gelukkig houd ik niet van chocolade waardoor ik de paaseitjes op mijn werk makkelijk kan laten staan haha. :hihi:
    Ik kon het niet laten en ben toch even op de schaal gaan staan vanmorgen. 67,6. Nu weet ik dat het veel schommelt maar toch. Ik ben happy haha. Gisteren echt een goeie dag gehad! Ontbeten met een smoothie, salade als lunch( thanks strawberry!), al weet ik wel dat ik elke dag een salade als lunch niet vol ga houden. Straks een broodje gezond zonder mayo en ham.


    Tussen door wat paaseieren en als avond eten biefstuk met salade en friet uit de oven. Al met al prima denk ik zo! Alleen merkte ik dat ik met het avond eten niet luisterde naar het "ik ben voldaan" signaal. Daardoor te veel gegeten en buikpijn als gevolg. Maar he, aldoende leert men. Ik sta et in ieder geval weer een stuk psoitiever in.

    Bedankt trouwens strawberry voor de thuis workout tips.
    Vandaag ga ik maar eens intermitting fasting doen. Daar voelde ik mij altijd heel erg goed bij.

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven