Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi dames....
hier de dag aan het starten..lekker rustig aan. Tot een uurtje of 11.00 's ochtends afwachten of het zonnetje erdoor komt of niet om te bepalen of ik in de voortuin sport of binnen. Het ziet er naar uit dat het binnen wordt,en dus kort de woonkamer ombouwen... :hihi:

Kwa eten ging het gisteren niet al te goed..uiteindelijk teveel chocolaatjes op..de ferrero rocher zijn allemaal op. En heb dus nog de chocoladereep over.
Wel goed bezig met sporten en bewegen. Gisteren dik de 13.000 stappen gehaald met sporten en met hondje naar de DA. Blijkt dat hondje in de beginfase van nierproblemen hangt...maar het nog prima controleerbaar is met speciale voeding voor dieren met nierproblemen.

Tussendoor als bezorger heb gewerkt van dierenvoeding. En hij kan best iemand gebruiken..want hij is zelf arts en werkt nu volle dagen als dierenarts in de kliniek. En heeft de wagen voor bezorgen van voeding en medicatie maar voor de deur staan. Dus mijn CV gestuurd en hij ging kijken of hij wat met me kan.
Zal niet full time zijn..maar dat hoeft ook niet van mij. Juist liever parttime dan kan ik wanneer het moment er is de reis ook voorbereiden. Maar we het zien.

Vandaag kwa voeding lekker simpel, zwarte bonen gebakken in een mix met vlees, chorizo, uitjes enz. In een wrap...met wat slaablaadjes.
De bedoeling is om ook nog naar de supermarkt te gaan, voor een kleine boodschap. Maar moet eerst wachten tot ze mijn medicatie voor schildklier bezorgen en het voedsel voor hondje.
Dus zometeen eerst maar sporten.

Over de menstruatie, tja dat is bij mij tegenwoordig maar een raar fenomeen. Vorige keer had ik enorme diarree en buikpijn de eerste dagen, maar dit keer was ik emotioneel een wrak en best depri de dagen ervoor en de eerst dagen. Maar goed het was ook best een lastige week vorige week i.v.m. 1e verjaardag zonder telefoontje van pa.
Maar nu het eenmaal goed op gang is, lijkt er alsof er niks aan de hand is... :bonk:

@Goodvibes
Yoga, hoef je niet flexibel voor te zijn. Je kan het gewoon opbouwen, ik doe trouwens zelfgemaakte yoga hihi. Heel simpel een ontspanningsplaylist op spotify aanzetten en lekker rustig aan rek- en strekoefeningen doen terwijl ik enorm op ademhaling let. Dat helpt enorm. Ook heb ik een video(spaanstalig) voor ontspanning..meditatievideo...waar je door een stembegeleid word.

En anders als je gestresst ben, het van je af schrijven..en tijdens het schrijven lekker de emoties laten gaan wil bij mij ook wel helpen.

Hopelijk helpt het cabine-sport-voedingstraject je goed. Het is in ieder geval moeilijker om excuzes te verzinnen als er iemand anders bij betrokken is. Dat is meestal wel goed voor de motivatie.

@Mindervanmij
Dat is wel een groot verschil zeg! mischien heeft de bami veel zout waardoor je vocht vasthoudt?

En hopelijk helpt het spiraaltje goed.

En wat voor soort quiche is het?? groenten, vlees, spinazie???

@Biglizzie
Klinkt als een lekker menu hoor voor vandaag. Vooral lasagne... :kwijl: :kwijl:
En wat een gedoe met dat uitje zeg, inderdaad ze zouden gewoon keuze moeten geven. Maar goed het is tenminste opgelost!

En nog gelukt naar de bovenste verdieping te gaan? Het uitzicht zal best mooi zijn denk ik.


@Wandermens
Nog gelukt met sporten gisteren. Lekker alle drukte en stress van afgelopen week van je af sporten. Dat kan je wel goed gebruiken zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
@strawberry: ooooh wat lekker al die chocola! Hoe voelt de day after? Baal je er van, of heb je er lekker van genoten en kun je de knop wel weer omzetten? Die ene chocoladereep die je nog over hebt, heb je iemand aan wie je die weg zou willen geven? Of gaat het lukken die in kleine stukjes te eten?
Wat goed dat je zoveel hebt gewandeld. De reden is wel heel sneu.. gelukkig is het nog goed te behandelen. Leuk als je er ook meteen een baan aan overhoudt.

@goodvibes: ik ontspan graag met een luisterboek. Dan ga ik lekker op de bank of bed zitten/liggen en probeer ik de rest even los te laten. Ik luister trouwens ook boeken tijdens het sporten. Zo voelt het als een momentje voor mezelf, terwijl ik intussen de apparaten afwerk. Heb al meerdere boeken uit'gelezen' op die manier.
Verder ontspan ik ook veel beter als ik mijn telefoon wegleg. Bijvoorbeeld op de bank hangen voor de tv mét telefoon werkt niet ontspannend, maar als ik heel bewust de telefoon wegleg en ook bewust een bepaalde serie op zet (compleet met lampjes op een fijn niveau dimmen enzo) voelt het ineens totaal anders.
Dat geldt ook voor een muziekje aanzetten via spotify en daarbij de telefoon vervolgens echt wegleggen en echt even genieten van de muziek.

Ik weet even niet of het nou al gevraagd was, maar wat houdt dat sporten in die cabine precies in?
En je eetlijstje vind ik heel gezond ogen, maar roept bij mij ook wel op 'dat je daar op kan leven!'. Voor mij zou de dag doorkomen op 4 crackers en veel groente toch wel pittig zijn. Net wat iemand anders zei, zou ik dan eerder voor volkoren producten kiezen. En inderdaad eens nalopen hoe je verhouding zit met eiwitten. Maar knap dat je zulke gezonde keuzes maakt!


@mindervanmij: interessant hoor, een quiche zonder bodem. Maar ehh, hoe dan?
Ik ben ook wel benieuwd naar het recept! Ik hou heel erg van veel nieuwe recepten uitproberen. Zeker gezonde (en hopelijk ook geschikt voor gezin) zijn altijd fijn.

@biglizzie: oh wauw, 31e verdieping. Ik voel een mooie work-out mogelijkheid :mrgreen: Maar misschien eerst maar even met de lift inderdaad ;)
Wel eens de pil overwogen of gebruikt trouwens, tegen die heftige en onregelmatige menstruatie?

@Aurorus: wat een mooi stappengemiddelde. Hou vol, al die stappen die zijn ergens goed voor, of je dat nou rechtstreeks ziet op de weegschaal of niet. En 0,4kg is bijna een halve kilo. Weet je, jij komt van een gewicht waar een halve kilo per week niet gek is. Maar je bent nu al zo ver, dat je een hartstikke gezond gewicht hebt en nu gaat het wat trager. Maar je komt er wel!



@Hier: vanavond weer lekker wezen sporten. Ik vond het wel pittig, ik vermoed door de temperatuur. Dus ik ben van mijn reguliere rondje afgeweken en heb vooral veel been- en buikspieroefeningen gedaan. Voelt ook goed.
Ik had van te voren niet veel zin, maar probeer maar te denken dat elke keer dat ik ga, dat er dan minstens 100gram van mijn lijf af rolt :mrgreen:
Dat zou dan neerkomen op 0,3kg per week en met een beetje mazzel een stukje meer.
Dus ik voel me weer 100 gram lichter haha.
Goedemorgen dames. Vandaag maar n half dagje kantoor gelukkig en dan vanmiddag en morgen thuis werken. Lekker!
Nog wel last van mijn menstruatie, wel wat minder al gelukkig dus ga vanavond ook weer even op de crosstrainer. Hopelijk vanaf nu weer de goeie kant op. De afgelopen dagen voelde ik me echt beroerd en was ook niet goed voor mijn humeur. Maar we zullen het maar aan de hormonen wijten :)

Mindervanmij zo die 98 snap wel dat je daar van baalt ja. Maar weeg jij dan elke dag? Zelf vind ik de schommelingen per dag te groot dan en weet niet of ik dat zou kunnen negeren.

Hoe beviel de quiche?

Goodvibes precies, met de tv aan lijkt de tijd en dus het sporten veel sneller te gaan. En voelt ook als multitasken om het dan bij de tv te doen haha. Dan kost het ook geen extra tijd.

Ik wandel het liefst alleen, lekker muziek op en gaan. En heel af en toe met n groepje als activiteit, maar het liefst alleen. Wat maakt dat jij het raar of lastig vind? Want het werkt wel echt goed qua ontspanning en zeker tegen stress.
Leuk dat jij altijd juist weer s ochtends sport. Ik sport altijd in de avond na het eten. En nee ik moet aan de yoga gaan. Ook niet aan de mindfulness trouwens. Heb weleens zo n cursus geprobeerd en kreeg enorm de slappe lach, zo erg dat ik en n vriend er ook echt uit zijn gezet. En yoga, nee, zo elastiek ben ik ook niet dus daar begin ik ook niet aan haha.

Ja ik kijk ter ontspanning wel YouTube video's, maar wat ik aan YouTube dingen kijk is puur Royal Navy dus dat moet echt je passie zijn. Anders ben je er denk ik na 5 minuten wel klaar mee haha.

Op kantoor had ik echt veel last nog ja, nu gaat het wel beter al maar ben toch blij dat ik vanaf 12 uur gewoon thuis ben de rest van de week.

Klinkt als een zinvol traject met het cabine sporten. Bevalt het jou ook en merk je ook verschil? Zeker met de extra dingen ook wel een allround traject. Top. En knap dat het je toch zo vaak lukt om te gaan.

Strawberry wat is het geworden met sport? Binnen of buiten? En foei met die Ferrero Rochers! maar ja denk maar zo, ze zijn nu wel weg.

Maar zo zou wel leuk en lekker zijn als je part time kan gaan rijden voor die dierenarts. Klinkt als veel beter en iets dat meer bij jou past als toen met dat bezorgen voor dat aparte koppel, dat was jij toen toch? Waar je toen mee gestopt was omdat het veel te fysiek en belastend was? Ik hoop dat het lukt!

Ja gelukkig heb ik uiteindelijk het geld terug gekregen maar wat een gedoe was dat. Het is dus de eerste en gelijk ook de laatste keer geweest.
Ik ben inderdaad naar de 30e verdieping geweest en het was echt super mooi uitzicht daar ja, ook omdat de zon net op kwam. En ook erg grappig om mijn eigen huis vanaf de 30e verdieping te zien! Ik heb veel foto's gemaakt en wil ergens begin november nog n keer hetzelfde doen juist als het nog donker is, de lichtjes in de stad lijken me dan ook mooi.

Nijntje Wat jij zegt over bewust de telefoon wegleggen ter ontspanning doe ik ook ja. Uit het zicht en op stil en dan echt met volle aandacht een film, serie of een programma kijken zonder die afleiding. Muziek luisteren inderdaad hetzelfde.

En ja zeker n mooie workout die 30e verdieping. Ik dacht 31 maar het werd 30, de 31e bleek niet toegankelijk. Ik ga hem wel n keer naar beneden lopen, naar boven voor het werk heb ik denk ik de halve dag nodig om bij te komen :-)

De pil heb ik zelf nooit gebruikt tegen menstruatie klachten, wel zware pijnstillers.

Ja qua temperatuur was sporten niet fijn, ik heb gisteren ook overgeslagen. Wel n mooie gedachte, per keer 100 gram er af!

Nou hier verder niet veel nieuws, ik ga over een uurtje dus weer huiswaarts. En vanavond sporten. Het diner vandaag is weer een keertje runderstoof met gepofte aardappelen en boontjes.

Succes weer meiden!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 16-11-2020 19:48
3.17% gewijzigd
Hi dames,

Uiteindelijk de quiche niet gegeten maar als je googelt op quiche zonder bodem vind je het recept.

Ik weeg elke dag maar maak me geen zorgen over dagelijks schommelen, dat coriigeert ie wel via de trend lijn. Alleen momenteel buigt die voor het eerst echt af naar boven dus daar schrok ik wel even van!

Maar komt goed hoor dames ;-)
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
16-09-2020 11:09
Nijntje ik wou tegen jou nog even sorry zeggen voor de toon in mijn berichtje van maandag over het wegen overslaan. Ik zat niet lekker in mijn vel maandag door de krampen en hormonen en las jouw berichtje totaal verkeerd. Dat wilde ik toch nog even zeggen.
Dat is lief, is goed hoor. No hard feelings.

En over de pil: je zou dat dus nog kunnen proberen, als je zo'n last hebt van je menstruatie? Want veel mensen krijgen dan lichtere klachten én vooral ook korter en meer voorspelbaar. Want je bent dan geen 20 meer, maar met een beetje pech ben je nog wel minstens 10 jaar ongesteld. Zeker als je zo'n last hebt er van, zou het wel lekker zijn als je de pijn wat kan minderen..
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij Een quiche zonder bladerdeeg klinkt inderdaad goed! Mijn vriend is er geen fan van, maar misschien ga ik er vrijdag wel eentje maken want dan eet ik toch alleen.

@BigLizzie Vervelend die menstruatieklachten. Verder eens met Nijntje. Of misschien weet je huisarts een betere oplossing?

Hier vandaag een rustig dagje. Ik was vrij (omdat ik zaterdag moet werken), maar moest nog wel wat dingen doen. Ik moest iets ophalen bij de apotheek aan de andere kant van de stad, dus daar ben ik naartoe gefietst. Verder het huis een beetje opgeruimd, gestofzuigd en wat wasjes gedraaid. We hebben sinds deze week een droger en daar ben ik echt heel blij mee. We wonen niet groot en het huis is vrij oud/vochtig. Dus nu hoeven we eindelijk niet meer 3 dagen tegen de was aan te kijken in de woonkamer. En het scheelt gewoon veel tijd natuurlijk.

Verder ben ik net gaan hardlopen. Het idee was om een rustige 5 kilometer te lopen, maar ik zat er lekker in. En toen liep ik prompt 8 kilometer met een gemiddeld tempo van 5:48 per kilometer. Normaal loop ik tussen de 6:15 en 6:30 en de laatste tijd ben ik nog niet verder gekomen dan 6 kilometer. Geen idee waar dit ineens vandaan kwam. Ben wel bang dat ik morgen spierpijn ga hebben, haha.
@Nijntje
Jij bent wel mijn grote voorbeeld hoor, al die goede motivatie ;-) Fijne gedachte ook, elke keer 100 gram eraf! Kan me voorstellen dat dat helpt.

@Strawberry
Ohh ik heb ook echt zó’n zwak voor ferrero rochers... ik snap het wel. Wat een fijn nieuws trouwens dat er misschien werkmogelijkheden voor je zijn! En ook geweldig dat het de goede kant op lijkt te gaan met de lockdown. Ik duim voor je!

@biglizzie
Wat fijn dat je je weer goed genoeg voelde om te sporten. En knap ook dat je daar dan ook toch de motivatie voor vindt terwijl je je niet helemaal 100% voelt! Hoop dat het maandag allemaal beloond wordt :)

@mindervanmij
Dat lijkt me wel even lastig om te zien, als zo’n trendlijn even de verkeerde kant op gaat. Is het een goede motivatie voor je of juist demotiverend?

@aurorus
8 km, zo fanatiek! Goed bezig! Ben benieuwd of je morgen inderdaad zo’n spierpijn hebt. En ook nog een flink stuk gefietst. Lekker :)

@hier
Een matige week, maar ook wel weer goed volgens mij. Dinsdag taart bij mijn oma en ‘s avonds een spontane barbecue met familie in de tuin. Gisteren met man uit eten - even geen huilende baby. Heerlijk en natuurlijk allemaal wel wat slechter dan ik normaal zou eten. Tegelijkertijd: nog niet veel gesnaaid en in het buffetrestaurant veel groenten gehad en alleen water gedronken. Hopelijk beperk ik de schade daarmee toch een beetje. En nu duimen dat ik de flow de rest van de week vast kan houden als ik weer gewoon zelf kook! Zou het fantastisch vinden als er maandag een 80 te zien was op de weegschaal... ongeacht wat er nog achter staat. Dan heb ik namelijk geen overgewicht meer :D
@Loes: het is wel vervelend, maar ik heb echt heel sterk het gevoel dat het komt door het plaatsen van het spiraaltje. Sindsdien is het namelijk echt een heel stijle lijn omhoog opeens. En het schijnt ook dat je vocht kan vasthouden door het plaatsen en dat je lichaam daar dan even aan moet wennen. Mijn buik is ook wat dikker dan ie was, beetje opgezwollen....

Maar omdat ik dus zo'n moderne weegschaal heb die ook spiermassa, vet en vocht meet, weet ik wel vrij zeker dat het vocht is, want hij geeft ook aan dat mijn vocht dus met 3 kilo is gestegen. Dus dat relativeert ook wel weer een beetje :)
Alle reacties Link kopieren
Goedendag..hier eindelijk rustig de tijd om te reageren.Gisteren ben ik er 2x voor gaan zitten maar het kwam er maar niet van.

Hier gisteren een rustige maar drukke dag...'s ochtends huishouden gedaan..gekookt en even bijgeslapen. Tussendoor kijken of de hond (met nierproblemen) wilde eten, wat ze compleet weigerde. Normaliter zou ik zeggen je wilt niet eten, geen probleem. Dan maar 1 dagje zonder eten..zolang ze blijven drinken kan dat best. Maar ze is voor 10 dagen aan ontstekkingsremmers..dus is het wel nodig dat ze wat eet...
"s avonds heeft ze uiteindelijk heel heel klein beetje op. Maar niet eens 1 tiende van haar normale portie. En 's nachts was ze aan het kokhalzen...en haar maagje rammelde. Vanmorgen weer niet eten..dus nu ze aan de medicatie zit krijgt ze tijdelijk klein beetje kip ertussendoor..puur een paar stukjes voor de smaak.

Maar het nam een vrij groot deel van mijn tijd in beslag. Daarnaast huishouden...

Wel gesport en ben de draad weer aan het oppakken..gisteren dik 1,5 uur intensief bezig geweest.
Kwa voeding kost het nog veel moeite, maar ik merk dat ik een beetje onrustig ben. En dus ook teveel eet....ben wel weer meer water aan het drinken...maar het kost moeite.

Over het ontspannen idd goede serie of film op, en dan telefoon wegleggen. Bij mij gaat de telefoon automatisch om 20.30 op stil en alleen telefoontjes van specifieke personen komen dan door. Maar verder is dat het moment dat ik me terugtrek naar mijn kamer om tv of netflix te kijken.
En idd wandelen met muziek op helpt ook enorm!


@Mindervanmij
3K aan vocht is wel veel zeg..maar inderdaad anticonceptie kan enorm veel invloed hebben. Sinds ik aan de pil ben i.v.m. zware menstruaties ben ik ook flink aangekomen...daarvoor zat ik nooit boven de 70.

@Loes
Goed bezig! ik duim voor je voor as. maandag. En verder klinkt het niet als echt slechte dagen met de bbq en uiteten. Bbq is alsnog veel beter dan patatzaak ;)

@Aurorus
Wow, wat hebt je een bewogen dag gehad. En daarna nog 8km hardlopen ...petje af!
En heel herkenbaar dat tegen de was aankijken, dat had ik in NL ook altijd...in de winter hing bij ons de woonkamer vol met de was...en het duurde makkelijk 1,5 dag tot het droog was.

@Nijntje
Toevallig ben ik aan de pil i.v.m. zware menstruatieklachten..ik kreeg vroeger altijd enorme buikpijn en diarree de eerste dagen. En de menstruatie was echt 7 volle dagen. En de eerste dagen waren altijd enorm vervelend want moest makkelijk om de haverklap plassen en de dagen met de diarree waren al helemaal een ramp..in 1 uur kon ik makkelijk 3x gaan...en altijd huilbuien... :cry:

Sinds ik aan de pil ben is de menstruatie veel lichter...4dagen echt ongesteld en daarna puur restantjes (om het maar zo te zeggen) de buikpijn en diarree zijn ook veel minder. Wel nog stemmingswisselingen en kan makkelijk 1 week vantevoren depri worden en continu hoofdpijn hebben..maar deze pil is neit de ideale voor mij..maar is wat ik op het moment kan betalen.

Verder idd met warme weer is het beter om sportroutines aan te passen..anders kan het enorm onprettig worden.

@Biglizzie
En nog gelukt met de crosstrainer? Wat fijn dat je deze week meer kon thuiswerken...dat is veel fijner als je je zo ongemakkelijk voelt.

Ik was idd degene die gestopt was met het werk i.v.m. fysieke overbelasting
Zo, weekend begonnen. Morgen een middag varen in Haarlem en verder geen plannen. Zit wel redelijk in de flow weer, de menstruatieklachten zijn ook voorbij dus heb ook weer meer energie.

Wel begin ik nu een hard hoofd te krijgen in oktober Portsmouth.... Het is nog maar 3 weken en het gaat zowel hier als in de UK helemaal niet goed qua cijfers. Zou een enorm wonder zijn als oktober wel lukt maar ik reken er dus niet echt op en ben voor diezelfde week alvast aan het kijken of mijn favoriete hotel op de Veluwe dan plek heeft. Want ik wil wel echt even ergens op vakantie dan.

Als ik uiteindelijk in Nederland moet blijven in oktober doe ik weer net als wat ik nu gedaan heb: Geld achter de hand houden voor een eventueel weekendje tussen oktober en begin december, mochten we ergens voor december alsnog van de lijst af gaan. En in mijn hoofd focussen op december. Ik zie het gewoon wederom niet gebeuren over 3 weken..... Heb er enorm de pest over in maar er is ook n soort berusting. Is ook precies waarom ik voor oktober nog geen vluchten heb geboekt.

Heb vandaag thuis n rondje gemaakt om te kijken wat voor dingen er nog aan vervanging toe zijn / aangeschaft moeten worden etc en daar n volledige lijst van gemaakt. Zodat ik als ik niet naar de UK ga daar weer het een en ander van kan afstrepen. Er is dus wel orde in mijn hoofd en overzicht wat er nog gebeuren moet maar leuk is anders....

Mindervanmij toch niet de quiche geworden dus?

Nijntje ik ga de pil toch inderdaad bespreken met de huisarts. Want deze week was ook weer echt niet normaal, maar gelukkig was ik thuis. Moet niet aan denken dat ik dat soort stuiptrekkingen op kantoor krijg. En misschien heeft de huisarts ook nog andere opties.

Aurorus klinkt als n lekker dagje. Fijn ook, die droger. Scheelt zeker ja!

En wat lekker zo even 8 kilometer afgetikt! Goed bezig. Hoe ging het met de spierpijn?

Loes23 ja hopen maar op weer eens een min maandag. Zou wel weer even lekker zijn ja.

Wel fijn dat jullie er even ook zonder de kleine uit konden., En als je daar toch veel groenten hebt gepakt is het ook niet heel slecht. Ik duim ook mee voor jou maandag.

Nou ladies goed weekend alvast!!!! En hopen op mooie cijfers maandag!
Alle reacties Link kopieren
@Aurorus: wat goed van het hardlopen! Wat knap dat je dat zo goed kan. Dan verbrand je wel even een groot aantal kcal.. Hopelijk word je daar maandag voor beloond! (en niet nu al met spierpijn ;-) )

@Loes: oh wat lief dat je dat zegt! En jij zit natuurlijk nog volop in de moeilijke fase met de baby, dus leg de lat ook niet te hoog voor jezelf. Wat fijn dat je wel van de week even los was uit het gehuil.. Waarom huilt je kindje zoveel, heb je daar zelf een idee over? En passen ook wel eens mensen uit je omgeving op je kindje, zodat je op nog meer momenten kan ontspannen? Ik herinner me mijn eigen tijd nog met een huilbaby en dat is grotere topsport dan een paar keer naar de fitness hoor! Dat jij jezelf nog niet helemaal tonnetje rond hebt gegeten, chapeau :mrgreen:
Ik duim voor je voor de 80 maandag!

@strawberry: knap dat je je telefoon op stil kan zetten en dan ook kan laten. Ik heb hem wel eens op stil, maar pak hem er dan zelf nog 20x bij.
Goed dat je het sporten weer hebt opgepakt. En doe het stapje bij stapje. Sporten, meer water drinken, je bent al goed bezig!

@biglizzie: ik hoop dat de huisarts je kan helpen. Het klinkt echt niet prettig nee!
En als je nou elke keer niet naar Engeland kan en dat geld achterhoudt, misschien kun je dan uiteindelijk over een lange poos (als er een vaccin is) wel een paar maanden op sabbatical daarheen! Heb je zoveel geld bij elkaar gespaard.. :hyper:


@hier: weer gesport, maar vandaag ging het moeizaam. Ik had van tevoren al geen zin en we waren laat met eten en de kinderen naar bed brengen. Dus toen moest ik mezelf er nog heen slepen. Toen ik daar eenmaal was, stopte mijn oortjes er na 40 minuten mee, terwijl ik daar altijd mijn luisterboek op luister. En de oefeningen waren pittig. Dus na 50 minuten maar gestopt, terwijl ik normaal zo'n 75-90 minuten probeer te sporten. Ik baal wel, want juist morgen is vriend jarig en verwacht ik slecht te eten. Weet nog niet wat, maar vriend mag kiezen, en dan wordt het waarschijnlijk pizza, spareribs met patat of kapsalon ofzo. Niet dat ik dat niet lekker vind.. ;-) Ga wel kijken of ik de taart kan laten staan, zodat ik nog het gevoel heb ergens op de dag een goede keuze te maken. Maar moet nog even ontdekken of mijn wilskracht sterk genoeg is.
En dan maandag maar zien wat de weegschaal van dit avondmaal vindt.. :whip:
Alle reacties Link kopieren
De spierpijn viel gelukkig hartstikke mee! Ik was de ochtend erna een beetje stijf, maar in de loop van de middag was dat alweer weg. Prima dus. Ik had er inderdaad iets van 500/600 kcal mee verbrand, dus dat is vrij veel.

Zometeen ga ik denk ik eventjes naar de stad voordat ik vanavond moet werken. Ik heb nieuwe oordopjes nodig (voor muziek/bellen), want die van mij zijn voor de zoveelste keer kapot en ik heb ze echt nodig voor werk. Maar dat is gelukkig een zakelijke aankoop, dus dat scheelt weer.

Verder moet ik nog even boodschappen doen. Vanavond eet ik waarschijnlijk alleen. Ik denk dat ik maar gewoon twee porties pasta maak, dan kan ik die andere morgenavond op werk eten. Vanavond werk ik wel thuis, maar een quiche maken vind ik dan even te veel gedoe tussen het werken door.

Misschien een beetje een random vraag trouwens, maar wat vinden jullie op dit moment mooi aan jezelf en wat helemaal niet? En ga je ervan uit dat je wel helemaal tevreden bent als je op je streefgewicht zou zitten?

@Nijntje* Gefeliciteerd met je vriend! En oeh kapsalon of spareribs, lekker. Dat heb ik inmiddels al zo lang niet meer gegeten. Ik heb sowieso sinds eind juli niks meer besteld. Maar een keertje moet kunnen toch?

@BigLizzie Ik denk ook niet dat je tripje door kan gaan, eerlijk gezegd. Balen, maar het is momenteel even niet anders. Maar het is ook wel fijn om langzaam wat dingen in huis te vervangen, toch? Mijn vriend en ik zijn dat momenteel ook aan het doen. Zo hebben we de laatste tijd de salontafel, het tv-meubel en het vloedkleed vervangen. En dus sinds kort een nieuwe droger en eettafel.

@_strawberry_ 1,5 dag vind ik nog meevallen, haha. Hier duurt het in de winter gewoon echt drie dagen om je was te drogen. Het huis waarin ik woon is echt prachtig, maar helaas ook oud en mega vochtig. Mijn huurbaas heeft begin dit jaar de gevel aangepakt (die was lek en er liep telkens regenwater de kruipruimte in) en sindsdien is het wel iets beter geworden, maar het is nog niet opgelost. Ook nu zit er weer vocht op de ramen.

Dat van je telefoon wegleggen is trouwens wel een goede. Zou ik ook vaker moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Forum

Hi dames! Even snel een reactie via telefoon. Anders kom ik er weer niet aan toe.

Het is een prima week geweest! 2x in de sportschool geweest en eten gaat weer lekker. Morgen iets te vieren dus dan ga ik uit eten... Dus ik hoop dat de weegschaal lief is maandag. Voor de zekerheid ga ik morgenochtend ook even wegen.

@Nijntje
Goede mindset met 100 gram per keer! Die onthou ik.

@Loes
Klinkt wel echt als een leuke week met een spontane bbq, taart en uit eten! Dan maar even wat minder gezond, maar wel heel lekker en gezellig.

Ik kom nu met de trein aan op bestemming dus op iedereen reageren lukt niet, heel fijn weekend allen en succes maandagochtend!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Jullie zijn allemaal goed bezig! En idd ook gezelligheid en quality-time is belangrijk Loes! Geniet ervan!

Met bewegen gaat het wel redelijk goed hier. Vanochtend weer 35 minuten op de crosstrainer geweest en nog wat aanvullende oefeningen. Daarna nog gefietst en zo'n 12.000 stappen vandaag. Daarentegen heb ik net een paar pinda-repen gegegeten. Echt….die avonden…. ik word gek van mezelf. Het lijkt wel of dan een of andere demoon het overneemt van me. Gatverdarrie…..

Dat cabine sporten is een half uur per keer sporten in een infrarood cabine. Je doet daar oefeningen voor vooral buik, benen, armen en billen met een sort elastieken voor weerstand. De probleem-zones zeg maar. Daarna ga je in een soort ozon-cabine. Zoek maar eens op op internet. Ik ben erg benieuwd. Door het sporten verlies je cm en door het voedingsadvies (en je eraan houden of course) zouden ook de kilo's eraf moeten gaan. Maar je moet wel gedisciplineerd zijn. Dus daar ligt nog wel een uitdaging voor mij '-).

Nou, ik ga even aan de studie!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
dames, ik haak maandag weer normaal aan. Verwacht niet veel positiefs van de weegschaal...want het is vrij veel eten geweest de afgelopen dagen i.v.m. nationale feestdagen.
En bijbehorende traditionele bbq en allerlei ander voedsel. An sich heb ik veel gegeten maar niet slecht.
Gisteren bij de bbq bijv. portie rijst laten staan en puur vlees en salade met aardappeltjes op.

Kwa drank ook heel erg netjes gehouden, bijna niks gedronken. 2radlers en 2 traditionele drankjes met ananasijs, grenadine en een soort van wijnachtig drankje maar dan van veel "goedkoper" druifsoort. Het is zoet en met 2 ervan heb ik wel genoeg gehad hihi.
Verder wel frisdrank op.

Donderdag en vrijdag niet gesport, maar vandaag half uurtje grit cardio gedaan om een beetje in mijn ritme te blijven.

Dus ben benieuwd wat het wordt maandag :?:
Goedemorgen dames. Ik ben ook erg benieuwd morgen, ik verwacht wel een minnetje maar het zal geen grote zijn. Maar goed, al zou het een minneTJE zijn, das al beter dan de afgelopen tijd.

Het varen vrijdag was leuk, mijn geboortestad een keer vanaf het water zien. Lekker weer maar natuurlijk wel ook een biertje en een wijntje en nootjes en bittergarnituur.... Het was de enige dag die qua eten niet goed ging maar heeft vast wel invloed op de weegschaal morgen.

Verder heb ik maar alvast een boeking ook op de Veluwe gemaakt voor mijn vrije oktober week. Die boeking kan ik tot de dag ervoor annuleren. Dat geeft rust, dat als Portsmouth niet doorgaat (wat zeer waarschijnlijk is) er in elk geval een ander midweekje weg voor in de plaats staat. Ik richt me nu wat Portsmouth betreft maar op december met evt een extra weekendje ervoor. Afgelopen donderdag heb ik ook niet eens naar de lijst gekeken, het heeft geen zin met dit soort cijfers.

Dan was ik nog erg blij in de C & A . Daar was ik van de week voor wat tuniekjes en broeken en die hebben hun basis collectie maat 38-40 nu maat S genoemd! Het gekke is dat ik er gewoon echt mega blij van werd om nu iets in de kast te hebben hangen met een S label. Vooral omdat het overal anders een M is, die maat. Mentaal doet dat toch wat hahaha.

Nijntje ik hoop het ook.

En wat jij zegt is ook zo ongeveer wat ik nu aan het doen ben qua geld. De lijst van dingen die vervangen of aangeschaft moeten worden was eigenlijk bedoeld voor volgend jaar. Maar ik werk die lijst nu al af, dan heb ik dat geld volgend jaar extra/ over voor meer trips naar Portsmouth.
Paar maanden daar zou heerlijk zijn ja! Maar mijn plan is eigenlijk nu, als volgend jaar weer normaal is, naast een paar keer lang gaan ook echt een aantal extra weekends te gaan van donderdag tot maandag. . Want die kosten me geen verlofdagen. En dan misschien elke 6 weken ofzo. Want zodra het weer kan wil ik ook echt constant gaan. Dat is me dit absurde jaar wel duidelijk geworden. Hopen maar dat het allemaal goed komt. En het zo aanpakken helpt ook wel n beetje met acceptatie, al had ik het er van de week wel weer even godsgruwelijk moeilijk mee.

Oh wat enorm irritant dat je oortjes ermee stopten. Dan gaat ook je hele gewoonte van lekker luisteren tijdens het sporten in de war.

Gefeliciteerd nog met je vriend. Wat is het uiteindelijk qua eten geworden op zijn verjaardag? En hoe ging het met de taart negeren? Als de weegschaal morgen boos op je is gewoon zeggen tegen de schaal 'hij is maar 1 x jarig :-D '.

Aurorus fijn dat de spierpijn mee viel! En 500-600 kcal is toch je hele avondmaal verbrand. Lekker!

En ook al oordopjes gedoe dus.

Ja, het is zeker fijn om alvast wat dingen te vervangen in huis, omdat het er ook gelijk van op knapt. En ook door wat ik net hierboven aan Nijntje schreef. Lekker dat jullie ook zo bezig zijn thuis.
Wat er hier aan grote klussen nog gebeuren moet is nieuwe shutters / jaloezieën, een nieuwe douchecabine, een extra vitrinekast en een nieuwe fiets. De rest is allemaal decoratie dingen die ik nog hebben wil.

Wat ik mooi vind aan mijzelf zijn mijn ogen, mijn armen en mijn benen.
Wat ik niet mooi vind aan mezelf zijn mijn fronsrimpel (hoe vaak ik niet hoor - wat kijk je boos - terwijl ik dan helemaal niet boos ben maar gewoon geconcentreerd) , mijn kin en mijn onderbuik vind ik ook niet mooi.

Op mijn streef hoop/ verwacht ik dat mijn buik wel gewoon iets is waar ik tevreden over zal zijn. Want nu met halverwege de 40 weet ik dat ik nooit meer de platte buik en de 58 kilo van toen ik 20 was zal hebben. Maar 63-65 kilo en het daarbij horende kleine zichtbare buikje zal ik wel kunnen accepteren.
Komt ook omdat ik geen zelfbeeld issues heb denk ik. Ik ben erg zelfverzekerd maar dat komt bij mij omdat andere dingen me uitstekend af gaan en ik daar mijn eigenwaarde uit haal. Maar goed, dat stukje toelichten gaat wel ver offtopic.

Voor de fronsrimpel en mijn kin doet afvallen helaas niks en daar stoor ik me wel aan. Maar of ik daar ooit iets aan zou laten doen weet ik niet. Iets aan mij zegt soms 'laat ze doen' maar iets anders in mij leest veel griezelverhalen en denkt dan 'laat maar gewoon, het hoort bij ouder worden. Weegschaal zijn helpt dan ook niet echt mee. :)

Goodvibes hoe erg maar ik moest lachen om die zin over die demoon die s avonds bezit van je neemt (6) . Herkenbaar hoor! Echt he??? Haha en zou wel lekker zijn als het advies alleen al voldoende is! Maar die discipline.... Ik zat hier laatst ook op mijn actiepunten lijstje te kijken en die helse discipline die staat daar gewoon al jaren op. :whip:

Wandermens klinkt als n ok week. Was het met uit eten nog n beetje gelukt?

Strawberry dat klinkt als n aardige uitdaging ja, die feestdagen. Voor de lijn wel goed dat ze nu weer voorbij zijn. Goeie keuzes toch met de BBQ. Hopelijk valt het bij jou ook mee morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames! Ik heb vanochtend al op de weegschaal gestaan. Morgen heb ik een hele drukke dag en heb ik waarschijnlijk geen tijd om achter de computer te kruipen. Ook is vandaag mijn cheatdag, want ik ga vanavond uit eten bij hetzelfde all you can eat-restaurant als de vorige keer (mijn schoonfamilie is er fan van, haha). Dus dan is mijn gewicht van nu wat accurater. Vanmorgen woog ik 71 kilo, dus -0,7 :cheer2:

@BigLizzie Hopelijk vind je het niet vervelend dat ik dit nu al doorgeef, je kunt het uiteraard gewoon morgen aanpassen in de tabel. Maar anders zou ik er pas dinsdag aan toekomen om het door te geven en daar heb je volgens mij ook niks aan. Volgende week gewoon weer op maandag.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen! Vanmorgen 88,8 op de weegschaal, dus min 1,8. Heb mezelf wel 10x gewogen want ik geloofde er niks van... Maar ik ben natuurlijk hartstikke blij met deze dikke min! :yes:
Vanavond ga ik weer wat uitgebreider reageren op iedereen, succes voor degenen die nog moeten wegen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wandermens, ik snap dat je zo vaak hebt gewogen! Wat een verschil, heerlijk.
En Aurorus, ook super goed!

Hier ook heel tevreden. 73,9, dus mijn 600gr
Even kort want nu op kantoor.

Hier een kleine min zoals ik al had gedacht, 0.2 er af dus nu precies 74. Doel is nu volgende weke na weken echt weer eens onder die 74 te komen. Maar gaat vast lukken.

Aurorus netjes die 0.7 er af. En nee hoor, doorgeven op zondag een keer is niet erg, ik pas het gewoon op de maandag aan.

Wandermens zo dat is lekker! Goed bezig!

Nijntje ook een mooie min! Hopelijk allemaal minnen vandaag.

Later meer ik moet weer ff verder hier.
81,5 een kleine plus dus. Maar dat klopt wel ongeveer met wat ik dacht én ik weeg vaker omdat het bij mij ook nogal van hoeveelheid verstopping afhankelijk is en ik weet dat dit een ongunstig moment was.

Stappen heb ik deze week op 1 dag na gehaald, dus nog een week dit doel en dan een beetje erbij denk ik! Ik weet ook wel waar het deze week mis is gegaan. Niet eens zo zeer bij de twee slechte avondmaaltijden, maar waarschijnlijk vooral omdat m’n ontbijt en lunch elke dag net wat slechter is weer. Dus daar ga ik de teugels toch weer wat strakker aantrekken voor mezelf, want daar een gezonde keuze maken kost helemaal niet meer tijd :)
Alle reacties Link kopieren
Even snel berichtje vanaf telefoon, vandaag 80.15, een plus dus...valt An zich wel mee met wat ik verwacht had. Toen ik op de weegschaal stapte had ik rond de 81 verwacht...was er echt "doodsbang" voor.

Maar was ook te verwachten gezien de afgelopen periode met verjaardag en al het snoepgoed wat ik cadeau kreeg van de buuf. En ook nog de feestdagen.

Gisteren ging ik een woordzoeker doen, doe ik het boekje open en liggen daar de afmetingen...had ze dus niet weggegooid. Weet alleen niet van wanneer ze zijn..maar kan er toch wat mee vergelijken. En dan vanaf nu bijhouden in schrift.

Dus ik ga er gewoon met frisse moed weer tegenaan. Snoepgoed is de deur uit en er is weinig aan snaaigoed in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Weer eens tijd om op iedereen te reageren.

@Goodvibes
Hahaha die demoon is zo herkenbaar! Dat heb ik ook heel vaak. Nu gaat het al een tijdje goed, maar ik heb zoooo vaak gehad dat ik 's avonds ineens weer wat zat te eten wat ik eigenlijk niet mocht... En dan al mijn harde werk ongedaan liep te maken. Mega frustrerend is het!
Wat wel helpt vind ik is om 's avonds actief te zijn, dus bijvoorbeeld na het eten nog naar de sportschool. Daarna heb ik meestal geen zin meer om te eten.

@Strawberry
Jammer van je plus, maar toch nog onder de 81! Dat is al fijn. En fijn ook dat je je afmetingen hebt gevonden. Heb je al vergeleken?
Het helpt altijd om zo min mogelijk snacks in huis te hebben. Ik heb twee weken geleden een reep pure chocola gekregen en daar zit ik ook de hele tijd naar te kijken... Kost me al m'n zelfbeheersing om niet te gaan eten haha.
De nationale feestdagen klinken trouwens wel weer heel leuk, dus goed dat je daar lekker van hebt genoten. Die weegschaal komt later wel weer, denk ik altijd op zo'n moment!

@BigLizzie
Fijn van je min! En hopelijk ga je komende week onder de 74 komen. Wat ben jij trouwens lekker veel op het water te vinden :) En de Veluwe klinkt als een goed alternatief, het is dan wel geen Portsmouth, maar in ieder geval ben je er eventjes uit. Ik ga in oktober ook een weekendje naar de Veluwe, heerlijk wandelen daar!
Met uit eten is helemaal goed gekomen, al had ik na een restaurant niet zo'n min verwacht. Ik heb wel langzaam gegeten en was niet bomvol toen we naar huis gingen, maar heb ondertussen wel echt genoten van het eten. Er zaten zulke lekkere tapas tussen, eentje met geitenkaas was echt heerlijk!
Ik vind het trouwens mooi om te lezen hoe je naar jezelf kijkt en dat je zo zelfverzekerd bent, supergoed!! Daar ben ik wel jaloers op, mijn uiterlijk heeft helaas best veel invloed op mijn zelfbeeld. :(

@Nijntje
Mooie min! Lekker bezig. Ook met sporten. Jammer dat je luisterboek uit viel. Wel een goede tip trouwens, ik ga ook eens een luisterboek proberen tijdens het sporten!
Hopelijk heb je lekker gegeten bij de verjaardag van je vriend!

@Loes
Jammer een kleine plus, maar wel super dat je je stappendoel hebt gehaald! Wat eet jij meestal als ontbijt? Wel herkenbaar trouwens dat het steeds een beetje slechter wordt haha, ik had dat ook een tijdje met ontbijt. Steeds een beetje minder gezond (maar wel veel lekkerder).

@Aurorus
Goed zo van je min! En gezellig met je schoonfamilie naar all you can eat. Kan me wel voorstellen dat je dan liever de dag van tevoren weegt haha!
Wat ik mooi vind aan mezelf zijn mijn gezicht, ogen, borsten en haar (krullen). Wat me enorm dwars zit is dat mijn gezicht vroeger mooier was, nu zie je echt goed dat er gewicht aan zit. Het wordt wel beter nu ik aan het afvallen ben. Verder ben ik niet blij met mijn buik, billen en bovenbenen. Vooral op mijn billen zitten ook veel littekens van het ongeluk wat ik heb gehad. Dat gaat natuurlijk niet weg met afvallen dus ik vrees dat ik ook op mijn streefgewicht niet tevreden ga zijn :(
Hoe zit dat bij jou?

@mindervanmij
Wat een goede weegschaal heb jij! Moet je daar dan iets bijzonders voor doen of ga je er gewoon op staan? Maar hoe weet de weegschaal dan wat wat is?
Wel een fijn idee dat het vocht is :)

@Hier
Vandaag was een goede dag na die mega-min vanmorgen. Ik ben echt enorm gemotiveerd op dit moment, omdat er zo veel resultaat zichtbaar is natuurlijk. Van collega's krijg ik nu ook opmerkingen dat ze kunnen zien dat ik veel ben afgevallen. Vorige week heb ik juist wat meer ruimte gegeven aan mezelf - meer koolhydraten, een wijntje meer, etc. - dus ik had echt niet zo'n grote min verwacht. Ik ga deze week weer lekker door met gezond eten en sporten! Vanaf volgende week wil ik gaan afbouwen qua 'strengheid', dan mag ik weer af en toe snacken en ga ik er wat minder op letten. Ik vind het namelijk toch wat te snel gaan allemaal, ondanks dat het ook fijn is natuurlijk.

Wat wel vervelend is, is dat ik gisteren door mijn rug ben gegaan. Vannacht kon ik nauwelijks slapen van de pijn, want elke beweging deed zo'n pijn dat ik dan weer wakker werd. Vanmorgen kon ik mijn hoofd niet eens meer bewegen... Ik ben de hele dag met hittepleisters en kruikjes in de weer geweest, maar dat wil nog niet helpen. Hopelijk trekt het snel weg...

Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Vandaag niet gewogen. Ik ben al een paar dagen niet lekker en zit ziek thuis.
Niet heel ernstig, maar in ieder geval "niet lekker" genoeg om de deur niet uit te mogen.

Keelpijn is wel heftig en ik heb hoofdpijn, verder geen specifieke verkoudheid. Maar ik ben wel behoorlijk gammel...

Ik heb dus even geen gewicht om door te geven.

Wel een nieuwtje. Dat verslag dat ik moest inleveren 3 weken geleden. Ik ben ervoor geslaagd! En nu heb ik nog maar 1 onderdeel wat ik moet doen. En dat staat midden oktober ingepland. Best gek, iets waarvan ik een tijdje terug nog dacht dat het je helemaal niet meer zou lukken, dat ziet er nu een stuk hoopvoller uit!

Ik zal kijken of het me morgen lukt om even terug te lezen en te reageren. Fijne avond!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Hier nu de tijd om rustig bij te lezen en te reageren.
Ik heb me vandaag weer gemeten en in het schrift genoteerd met de datum erbij. En op zich vallen de afmetingen nog wel mee vergeleken met vorige keer. De biceps, quadriceps en nek zijn in omvang heel piepklein beetje slanker, maar de heup, navel juist niet.

Maar goed, ik maak vanaf vandaag weer een frisse start. Morgen komen de 2 kleine schijven binnen, waarmee ik prima een bodypump les zou kunnen doen(via youtube)...voorheen waren alle schijven die ik had voor de schoudertrack juist teveel. Bicep is dan lnog lastig maar dan zet ik de pump op pauze en doe 3x10 curls.

Verder niet veel te melden, zit de afgelopen weken gewoon niet 100% lekker in mijn vel, en het zijn veel factoren bijelkaar. Eén ervan is dat we gewoon al 3 maanden in volledige lockdown zijn en het gewoon zo bizar irritant is dat je maar 2x p. week 3 uur de deur uit kan. Dus je moet enorm vooruit plannen qua voeding enzo..en dat is niet altijd even makkelijk. Ook de onzekerheid rondom terugreizen helpt niet mee, want er is nog steeds geen definitieve uitspraak over het hervatten van vluchten via argentinië en tegelijkertijd zolang we in lockdown zitten kan ik niet veel....want hondje moet certificaat van de DA hebben om te mogen reizen in principe is dat zo goed als ok..alleen bloedprikken en hopen dat ze kerngezond is.

Maar dat kan ik ook pas doen als ik datum voor de reis heb, kortom het is een grote viceuze circel.

Wel vandaag lekker mijn hart kunnen luchten en een goed gesprek gehad met ma over de onzekerheden en dat het reizen zwaar zal zijn. EN dat het voor hondje ook heel erg wennen gaat worden. En ook gehad over mijn situatie en de vraag of ik wel snel aan de bak kom daar, want na bijna 4 jaar eruit te zijn..gaat het toch wel aantikken. En bijna halverwege 30 met weinig ervaring...hmm.

Ik probeer gewoon niet te ver vooruit te kijken.


@Amigurumi
Beterschap, hopelijk voel je je snel weer beter. En wat goed van dat verslag!! :cheer: Weer iets van je lijstje af. Nu knallen voor die ene opdracht die nog moet.
Hoe gaat het trouwens met de darm issues??

@Wandermens
Wat goed zeg die min! Mag je zeker trots op zijn..en ook al die comentaren dat men vind dat je bent afgevallen motiveren allemaal weer. Dus gewoon lekker in die positieve circel blijven. En beetje per beetje de riemen wat loslaten kwa eten is alleen maar goed. Op die manier kan je ook kijken in hoeverre je het kan blijven volhouden.
Hé bah, wat vervelend van je rug, hopelijk gaat het morgen al weer iets beter.

@Loes23
Tja, minder gezond avondeten en minder gezonde lunch vormen samen best een puntje. Inderdaad wat je zegt, gewoon beter ontbijt en lunch en dan krijg je alweer meer balans.
En wat je zegt, gezonde keuzes maken hoeft niet meer tijd te kosten een salade heb je zo inelkaar geflanst.


Verder allemaal mooie minnen, goed bezig dames!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven