Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Hoihoi,

Wat is het rustig hier!

Nadine: mijn vriend staat er wleens op, die weegt 95 kilo. Dus als jou redenatie klopt, ben ik 85,5 kilo, hahahahahaha. Ben je nog (met tegenzin) aan het shredden?

Ik werk nu een aantal weken in de randstad, dus veel reistijd en laat thuis. Dus qua beweging moet ik even kijken hoe het uitkomt.

Groetjes!
Helaas geen sportweer hier op het moment, en binnen geen ruimte voor. En bovendien ook een aantal uren geen water dus kan ook niet douchen na afloop..En dat op mijn vrije dag. Hopelijk van het weekend meer geluk met het weer zodat ik weer verder kan met hardlopen, wandelen, touwtjespringen hoelahoepen enz.

Hopelijk heeft dit geen negatief effect op mijn gewicht aan het eind van de week...

Iedereen sterkte weer deze week met afvallen maar ook veel plezier en suk6 met alle andere bezigheden van deze week!!
Yolo!!
De nieuwste Allerhande (mei 2014) heeft als thema 'dagje bewust' en er staan veel recepten in met weinig calorieën/vet/koolhydraten. Ook voor tussendoortjes en lunch. Zeker een aanrader!
Elk pondje gaat door het mondje!
@Suus: nee shredden even tijdelijk stopgezet om te kijken wat er met mn gewicht gebeurt, maar geloof niet veel vooralsnog.

Sinds gisteren weer even extra aan het opletten.

@Margje: ja had ik ook gezien! Staan best lekkere dingen in!
Ik heb een heerlijk weekend gehad. Lekker bijgekletst en genoten van Berlijn. Heb heerlijk geshopt en van sommige kledingstukken zelfs een maat S/36 gekocht. Daar word je echt blij van Nu zorgen dat ik daar in de zomer nog steeds in pas. Dit weekend niet goed gegeten, maar merk wel dat ik sneller stop met eten en dus minder eet. Sinds gisteren weer netjes gegeten en dat lukt nu nog steeds. Veel dingen geweigerd, vooral traktaties op het werk (versgebakken cake is echt moeilijk te weerstaan...). Gisteravond weer hardgelopen bij de vereniging. Vandaag een rustdagje, maar wel veel gefietst voor mijn werk. Morgen ga ik weer hardlopen!

@ Margje: bedankt voor de tip. Zal morgen even langs de AH fietsen!

@ Nadine: balen dat je gestopt bent met shredden. Beweeg je verder wel (fietsen/lopen/wandelen ed.)?

@ Tante_Barb: balen he dat weer, gelukkig wordt het vanaf nu echt beter!

@ Suus: wat apart zeg! Misschien is het inderdaad wat Nadine zegt dat hij het onthoudt.

Sommige dames staan even stil, maar het is echt belangrijk om vol te houden. Die kilo's gaan er echt af, al gaat het niet altijd zo snel als wij zouden willen... Volhouden allemaal
Dames, ik kom me afmelden voor dit topic.

Ik ben namelijk niet anoniem meer, iemand die ik ken weet mijn nick, en heeft mijn berichten gelezen. Dat voelt opeens een stuk minder veilig..

Ik laat m'n account verwijderen, en dan kom ik over een paar weken wel weer aanwaaien denk ik! Iedereen heel veel succes met lijnen en sporten, ik blijf meelezen hoor!
O, wat jammer zeg Cattura. Kan me voorstellen dat het niet fijn is als je niet meer anoniem bent. Succes met afvallen!!
Wat balen Cattura! Hopelijk zien we je dan binnenkort weer verschijnen als je helemaal slank & strak bent

@Sneeuwwitje: ik ga shred wel weer oppakken hoor, maar dan 3x in de week en niet elke dag. Merk dat mijn lijf zich daar tegen verzet. Eigenlijk stom, want sporten zou juist goed moeten zijn. Ik ga wel door met zwemmen, dus daar houd ik dan voorlopig even bij. Ga zo meteen ook weer!
Waarom heb ik zin om te lopen als ik niet mag (rustdag) en als ik dan mag, moet ik mezelf naar buiten slepen Haha, frustrerend is dat soms en als ik mijn schoenen aan heb dan heb ik wel wat meer zin. Gisteren 8 kilometer gelopen in 49 minuten (gemiddeld 6;06 min/km). Zeer tevreden over mijn tijd, maar blijf het soms lastig vinden om door te lopen. Dan denk ik, pfff het lukt echt niet, terwijl ik gewoon weet dat ik het kan. Vandaag heb ik een rustdag en morgen wil ik 9 kilometer lopen en dan zondag 10. Dan heb ik nog een week tot mijn wedstrijd. Qua tempo gaat het nu best goed, dus denk wel dat ik de 10 rond het uur kan lopen

@ Nadine: o, dat is mooi qua beweging. Dan ben je wel lekker bezig, maar niet meer elke dag zo actief.

@ De rest: hoe gaat het met jullie?

Ik vul sinds vorige week elke dag de app van het voedingscentrum in om te kijken wat ik binnen krijg aan calorieen enzo. Is erg verhelderend en krijg zo wat meer inzicht. Weet het wel ongeveer, maar als je ziet hoeveel er in chocolade zit dan denk ik er nog wel 2x over na
Ik heb niet echt een denderende week qua eten

Gisteren naar de Efteling geweest met man en kids. Het was erg leuk maar mijn eetgedrag was om te huilen zo triest.

Dinsdag ben ik wederom met chips de mist in gegaan en toen dacht ik; ach, deze dag is toch al verpest en ben ik enorm gaan snaaien Herkennen jullie dat? En heeft iemand tips om dat tegen te gaan?

Ik verwacht morgen op de weegschaal te zien dat ik ben aangekomen.....
Goodmorning ladies op deze zonnige dag!

Margje; ik herken dat heeeeeeel goed. Dan voelt de dag als "verpest" en laat je de rem los. Getverderrie he? Ik heb dat ook nog steeds wel eens.

Nadine; ik denk dat een keer of 3 in de week prima is, waarschijnlijk zelfs beter voor je gewrichten.

Sneeuwitje; heerlijk, kleinere maat kopen, he? Wat heb je allemaal voor leuke spullen gekocht in Berlijn?

Hier vanochtend eerst kindjes naar kinderdagverblijf en school gebracht. Daarna 5 km hard gelopen en nu even uitpuffen. O douchen en haartjes even verven en dan op naar afspraak voor werk. Een heerlijke ochtend me-time dus.

Fijne dag!
@ Margje: wat super balen. Ik herken het, soms kun je het gewoon niet weerstaan. Wat bij mij werkte was om het niet in huis te halen, want dan kan ik het ook niet opeten. Zijn er restjes over na een verjaardag: weggooien. En zorg er voor dat je jezelf niet alles ontzegd. Als je af en toe iets mag, dan heb je ook niet van die grote buien. Maar het blijft een lastig punt helaas. Het is vooral belangrijk om die dag niet als verpest te zien, herpakken en weer gezond verder gaan!

@ Suus: lekker zo'n ochtendje voor jezelf en ook nog eens hardgelopen, goed bezig!

Ik heb de hele dag cursus gehad, wel iets uitgebreider geluncht maar mezelf aardig kunnen inhouden gelukkig. Vanavond vroeg mijn bed in, want de wekker ging veel te vroeg vanochtend
@Sneeuwwitje; niet in huis halen is een optie maar ik ben niet de enige in huis. Manlief lust ook wel eens een chipje of koekje en hem wil ik het niet ontzeggen....

Gelukkig ging het vandaag weer goed. Heb wel een extra boterham gehad omdat ik stond te tollen op mn benen maar wederom een graai in de chipszak heb ik kunnen weerstaan *trots*
96, 3

vanochtend.

Valt nog mee, gelijk gebleven terwijl ik aankomen had verwacht.
Happy! Vanmorgen 83,2

Dat is er nu dus weer 1,9 af en opzichte van vorige week. Ik snap die schommelingen van mij nooit zo eigenlijk. Had vorige week ook al het gevoel dat ik afgevallen moest zijn, en toen zat er ineens weer een kilo bij. En die kilo is nu ineens weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoe kan het in een week nu 1,9kg schelen?? Bedoel vind het prima hoor, maar is toch raar?

@Margje: iig fijn dat er niks bij is, een weekje stilstaan is niet zo erg toch?!
Das mooi Nadine! Die schommelingen zijn heel vervelend maar volgens mij horen die er ook gewoon bij. Er kunnen zoveel redenen zijn; vocht, hormonen, ongesteld moeten worden. Wegen is en blijft altijd een momentopname.
Even niet veel tijd vandaag, dus alleen even snel het gewicht voor deze week doorgeven.. Tot later mensen en voor iedereen die afgevallen is TOP! En voor iedereen waar dat niet het geval is BALEN, maar geef niet op!!

16/05/2014 105.1
Yolo!!
85,9[

Hier ook weinig tijd. Eerst even hardlopen!
Wat een rust hier.....iedereen aan het genieten van het mooie weer? Groot gelijk!

Ben net eens wat verder gaan kijken op het vivaforum en heb mn ogen uitgekeken. Wat sommige mensen meemaken....wat heb ik dan een braaf leven (waar ik heel blij mee ben hoor!!). En volgens mij zijn er beroepsforummers. Mensen die echt op elk topic reageren. Je moet er maar tijd voor hebben. En hoe grof mensen op anderen kunnen reageren....
HIer ook weinig tijd gehad, wilde steeds even reageren maar er kwam elke keer wat tussen. En met dit heerlijke weer is het zo lekker om buiten te zijn.

Ik woog 64,7 een gewicht waarvan ik nooit had gehad het te bereiken. Echt super blij mee. Nu is het natuurlijk belangrijk om vol te houden. Dit weekend wel ijsjes enzo gegeten, dus denk dat er wel weer wat bij is. Maar heb de rest van de week om het er weer af te krijgen

Gisteren 10 kilometer hardgelopen. Het was echt super warm, maar het is gelukt in iets meer dan een uur (geminddeld 6;10 min/km). Volgende week dus hopelijk nog iets sneller, wie weet onder het uur!

@ Margje: er is inderdaad een harde kern forumdames die veel reageren op andere topics (vaak ook voorspelbaar reageren...). Ik lees vooral veel mee, vind het leuk om te lezen wat anderen bezig houdt. Maar leer ook veel en vind de reizen-topics ook altijd heel leuk!

@ Nadine: soms verschilt het inderaad heel erg. Meestal heeft het met vocht vasthouden te maken... Raar is het, maar het hoort er bij.

@ De rest: ik werk morgen de tabel even bij!
Was vanochtend niet blij met de weegschaal (en met mezelf...). Te veel gegeten in het weekend, deze week maar weer goed opletten..
Sneeuwwitje, ik weet dat ik steeds te laat ben, maar zou je mijn gegevens in de tabel ook willen aanpassen.

Huidige gewicht: 92 kg

Deze week: -1.7 kg

Totaal afgevalle: 6.8 kg

Ik ben een tijdje afwezig geweest hier, maar ga weer mijn best doen om actief te posten. Het afvallen gaat redelijk goed bij mij, en ook al zie je aan mijn uiterlijk nog weinig, ik begin het wel aan mijn broeken te merken. Maat 44 begint steeds losser te zitten. Ik val bijna iedere week meer dan 1 kg af, dus onder de 90 kg komen, komt inzicht

@Sneeuwwitje, wat geweldig dat je onder de 65 kg zit!!!!! Echt super knap dat je dat gelukt is. Heb echt bewondering voor je.

@Nadine, ik heb niet alles terug gelezen, dus heb gemist hoe het nu met jou is. Ben je nog steeds aan het shredden of heb je wat anders gevonden?

@Margje, wat vervelend dat het geen goede week met eten was! Nieuwe week, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Die vreetbuien ken ik behoorlijk goed, en ze zijn ook mijn valkuil. Heb er sinds ik aan de WW begonnen ben nog geen last van gehad, maar dat komt misschien ook omdat ik bewust in plan dat ik ook dingen die ik echt heel lekker vind kan eten. Ik kan momenteel echt niet zonder chocolade, dus ik zorg dat ik qua punten altijd genoeg over hou voor 1 stukje chocolade per dag. Tussen de 10 en 20 g melkchocolade is dat dan. Eet ik dat niet dan krijg ik dus echt enorm het dieet gevoel. Mijn hartige neigingen onderdruk ik met een stukje kaas. Ik ben de godganse dag bezig om te kijken hoeveel punten iets heeft, en hoeveel ik er nog mag, maar het helpt wel enorm goed bij mij om die vreetbuien te onderdrukken.

Ik weet niet of het voor jou werkt, maar misschien heb je er wat aan.

@Tante Barb: je bent afgevallen zie ik, gefeliciteerd!!! Onder de 100 kg komt al inzicht. Doe je nog steeds het touwtje springen? Je conditie zal vast enorm verbeterd zijn al.

@Suus, ook weer wat afgevallen zie ik, gefeliciteerd! Wat knap dat je steeds tijd weet te vinden om te gaan hardlopen, terwijl je kleine kinderen heb. Ik heb niet eens kinderen, en vind het al moeilijk om tijd vrij te maken om te bewegen
Hi meiden, goedemorgen!

Wat een heerlijk weer is het!

Blanche; je hebt me aangestoken! Ik heb me nu ook aangemeld voor WW. Ziet er leuk uit, die app, en super gebruiksvriendelijk.

Sneeuwitje: doordat je zoveel sport is het toch niet zo erg om lekker een weekend te genieten?

Hier vanochtend weer 5 km hard gelopen, nu aan het werk. Gelukkig thuis, dus kan veel doen. Kindjes zijn naar school, BSO en kinderdagverblijf. Dus ik heb het huis alleen. Ondertussen ook een wasje draaien en wat opruimen en zo even boodschapjes doen. Ik ben benieuwd of WW voor mij ook werkt! Fijne dag allemaal.
Goed bezig Blanche! En tegelijkertijd maak je goede reclame voor de WW!

Bij mij gaat het ook lekker. Niet alleen omdat ik mezelf goed aan het dieet kan houden maar ook omdat ik in een stressvolle periode zit en dan gaat afvallen altijd heel goed! Maar ja, is de stress voorbij, dan is het afvallen ook voorbij....

Jammer Sneeuwwitje......maar dan nog; je bent goed bezig!
Ooooh ik heb gisteren zo'n ontzettend lekkere swirl gehad op het station!! Jummie en echt 0,0 spijt van!

Verder ook hier weekend met veel en slecht eten en te veel alcohol, maar deze week weer opletten.

Werken we de tabel eigenlijk nog bij? Of moet ik het anders doorgeven waardoor het over het hoofd gezien wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven