Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@Suus: ow wat fijn!! Gefeliciteerd!! Zeker goed nieuws in deze tijden, maar altijd eigenlijk wel ;)

@Tante barb: oei... te weinig eten is nooit goed! Had je ook alcohol gedronken of helemaal niet? Snap dat je niet meer terug durfde... volgende keer toch maar banaantje meenemen oid. Geeft snel energie als je draaierig wordt (door die suikers dus haha).
@Suus: zie jij eigenlijk al verschil door shred? Ik ben me echt aan het afvragen wat ik fout doe... cms scheelt gewoon NIKS na 14 dagen, gewicht blijft ook gelijk. Merk wel dat mn armen sterker zijn, maar daar houdt het ook mee op. En ik heb een knakkende heup inmiddels, dus vraag me echt serieus af of ik hier mee door moet gaan....
Hoihoi,

Nadine: ik zie wel verschil. Ff heel plastisch; maar waar mijn billen overgaan in bovenbenen aan de achterkant is het strakker, armen idd, en ik merk dat ik echt meer kracht heb. Misschien komt het ook omdat ik weer minstens 1 x per week hardloop en/of op de crosstrainer sta. Dus de combinatie met echt cardio? Als je last hebt van knieeen en heupen zou ik echt meer rust nemen. Ik doe max 2 dagen achter elkaar. Of de ene dag s ochtends en fan de volgende dag pas s avonds. Tis idd pittig voor je gewrichten. En weet je? Je vindt het toch zowiezo niet leuk? Dan zou ik gewoon stoppen en iets zoeken wat beter bij je past. Misschien zwemmen, fietsen of wandelen? Bij mij past het juist heel goed, dus ik ga er lekker mee door!

Hoe gaat het met de rest?

Groetjes!
Hier gaat het goed. Ben weer aan het werk en het is ook wel fijn om weer een ritme te hebben Kan ik ook niet in de verleiding komen om te snaaien.

@ Suus: ik vind je lijstje prima, maar zou misschien de vla weglaten. Is misschien wel eens lekker, maar zou ik niet te vaak eten. Ik ben het dan ook niet helemaal met Nadine eens dat je weinig/geen fruit zou moeten eten. Je kunt beter een keer een appel/peer pakken en daardoor geen snaaitrek krijgen, dan dit niet doen en toch weer de voorraadkast induiken. Het gaat er volgens mij om, om een gezond eetpatroon te krijgen. En daar hoort fruit bij (variatie in je eetpatroon). Natuurlijk wil je ook afvallen, maar te streng en bepaalde voedingsgroepen weg laten werkt niet.

@ Tante_barb: wat vervelend dat je je zo naar voelde. Inderdaad volgende keer een banaan o.i.d. in je tas en een flesje water, zodat je toch iets bij je hebt.

@ Margje: hoe gaat het nu na je slechtere week?

@ Nadine: gaat shred al beter op een matje?

Heb vandaag nog een rustdag, mag ook wel na die 10 km. Morgen ga ik weer hardlopen, wil eigenlijk 8 kilometer lopen. Ben benieuwd hoe mijn benen voelen na een dag werken.
Ehm even correctie hoor, maar ik laat fruit zeer zeker niet weg! Houd het wel bij max 2 omdat teveel van iets niet goed is in mijn ogen. En juist omdat ik er niet aan moet denken de rest van mijn leven méér dan 2 fruit per dag te eten, beperk ik het tot 2.
O, het het leek net alsof je helemaal geen fruit at. Inderdaad 2 per dag is prima
@Sneeuwwitje; deze week gaat het redelijk. Gisteren wrl weer ff fiks de mist ingegaan maar maandag en vandaag gingen prima.

Vrijdag weer naar de diëtiste en dan hoop ik er twee kilo vanaf te hebben, dus op 96, 2 te zitten.
Elk pondje gaat door het mondje!
He allemaal!

Wat moet ik toch lachen om dat "hotter than my daughter" op rtl 4. HahahahahHah!

Margje; ik hoop met je mee as vrijdag! 2 kilo zou super zijn zeg!

Sneeuwitje; dank voor je tips! Vandaag was wel een goede dag denk ik. Dit heb ik gegeten;

O; 2 mineola's, groene thee, halve liter water

T; volkoren cracker, bakje cherry tomaatjes

L: 300 gram rauwe wortelen, volkoren cracker, beker optimel limoen

T; appel

D: nasi met zilvervliesrijst, kip en heel veel groenten

T: laatste balje optimel chocovla

Sport: 30 day shred

Nu even douchen, en dan nog even tv kijken!

Fijne avond!
.
@Suus, als ik zou eten wat jij eet, zouden de kilo's er bij mij afvliegen!! Is het niet te weinig? Vooral de ochtend vind ik erg karig. Heb je niet voortdurend honger?

Ach, als jij je er goed bij voelt, is het oke!
Ik moest vandaag lopen, omdat ik morgen een weekendje weg ga. Maar het regende, dus had eigenlijk helemaal geen zin. Maar ja, anders komt er van die 10 kilometer over 2 weken ook niets als ik nu de rest van de week niet loop. Dus pruillip weg en hardloopschoenen aan. Het viel me mee om in de regen te lopen, best lekker voor de verkoeling en had er niet super veel last van! Bijkomend voordeel; ik wilde weer snel naar binnen dus liep lekker door. Uiteindelijk 7 kilometer gelopen in 41;56 gemiddeld 10 kilometer per uur

@ Cattura: lekker rondje gelopen dus! Fijn dat het wat drukker is, waardoor je niet steeds naar die snoeppot wordt getrokken!

@ Suus: mager lijstje, vooral je ontbijt. Had je niet veel trek in de ochtend?

@ Margje: veel succes morgen bij de diëtiste!

Ik ga morgen een weekendje weg, dus heb dan geen tijd om de tabel bij te werken. Na het weekend zal ik alle nieuwe resultaten er in zetten!
Sneeuwitje: veel plezier voor het weekend!

Ik neem normaal kwark met fruit en lijnzaad hoor, maar de kwark was gister op .

Misschien moet ik ook wel overdag wat meer eten. Dan heb ik s avonds waarschijnlijk ook minder honger.

Hier geen nieuws. Vandaag zakenlunch gehad. Dus niet het allergezondst, maar ook geen kroketten ofzo.. Vanavond even niet shredden. Heb een beetje last van keel en hoofdpijn, dus straks lekker douchen en vroeg bedje in. Morgen al vroeg naar Amsterdam.

Groetjes!
.
Hier gaf de weegschaal 96, 3 aan. 2, 1 kg eraf in totaal. Yeah!!

Vandaag weer naar de diëtiste.

Goed bezig Cattura!!
Goedemorgen, even snel een berichtje voordat ik weg ga. Vanochtend 65,2!!! Nog een halve kilo en dan ben ik 20 kilo afgevallen. Had ik echt nooit gedacht toen ik 2 jaar geleden begon. Ben toen in juni 2012 begonnen, dus als ik dan op de 64,7 zit ben ik helemaal blij. Dit had ik echt nooit gedacht toen ik begon, dus meiden: het is mogelijk, jullie kunnen het!!

@ Margje: gefeliciteerd! Super!

@ Cattura: vroege vogel! En inderdaad weer op de goede weg.

Een goed weekend allemaal. Bij mij zal het qua eten (en drinken ) wel een minder weekend zijn, maar dat compenseer ik dan de rest van de week wel weer (lekker balansen!).
De weegschaal gaf maandag 94.5 kg aan. weer 1.3 kg er af.

Margje, cattura en sneeuwwitje, gefeliciteerd! Wat gaan jullie goed
@Sneeuwwitje en Blanche: goed bezig!!! Hopelijk voor de andere dames ook goede resultaten.

Ik ben net bij de diëtiste geweest en zij was erg tevreden over mijn voortgang

Haar supersonische weegschaal wist ook te vertellen dat het grootste deel van mijn gewichtsverlies uit vet bestond. Oh yeah! Ik ben er blij mee!

Heb ook nog een heel bestand gemaild gekregen mey allerlei recepten en tips voor goede tussendoortjes!
Ladies goed bezig!

Hier gaat het iets minder... ik was aangekomen... 85,2

Snap er geen f*ck van. Bedoel maar.. ik heb me 2 dagen laten gaan en de rest van de week opgelet. En elke dag geshred. Dat er dan IETS bij is, ok kan ik me voorstellen. Maar meteen weer een kilo?

Ik ga maandag wel weer aan de slag, dus ben even paar daagjes afwezig op dit topic. Lees wel nog mee!
Hè balen Nadine! Weeg jij je wel altijd op hetzelfde tijdstip? Als ik mij 's avonds weeg, zit daar bijna altijd twee kilo verschil in met de volgende ochtend. Ik weeg daarom alleen 's ochtends
@Nadine; balen! Kan het ook zijn dat je ongesteld moet worden?
Grrr... 4 dagen behoorlijk intensief gesport deze week maar toch weer 3 ons erbij.... 105,6kg En dan dit weekend ook nog een feestje dus volgende week.....pff maar veel water drinken en dan proberen niet te veel extra's te eten......#hetvaltnietmee
Yolo!!
Goed bezig allemaal voor de rest.. En 20 kg eraf super goed Sneeuwwitje..

Iedereen bedankt voor de lieve reacties en tips ivm met mijn suikerdipje (waarschijnlijk) op bevrijdingsdag.. Zal hier aan denken als ik op 25 mei naar het concert van Racoon en Friends in Goes ga.. En nee Nadine voor mij geen alcohol.. Hou ik helemaal niet van!!!

Wel balen dat er bij jou net als bij mij weer wat bij is.. Snap er ook niets van.. 3 dagen behoorlijke vooruitgangen gemaakt met touwtjespringen (begon 3 weken geleden ongeveer met 100 sprongen en zit nu al op 1200 sprongen)en hoelahoepen.. ook nog wat stepsoefeningen op het trapje in de tuin er bij.. Nog een keer wezen hardlopen en wandelen.. En qua eten ongeveer hetzelfde als de week ervoor!.Pff het valt niet mee.. Maar te bedenken dat ik iets meer dan 2 jaar geleden nog 120kg woog is dit al niet slecht, maar het kan nog minder vind ik..(hoop ik) maar zien wat volgende week ons weer brengt..

Suk6 voor iedereen weer voor de komende week!!
Yolo!!
@tante barb; vervelend voor je!

Hopelijk volgende week meer succes. Wel goed bezig met sporten!
Hey girls!

Nou, ik baal enorm. Ik ging op de weegschaal staan en ik krijg 2 x een ander gewicht. De eerste keer 87 en de tweede keer 85,5 kilo. Zou er iets met de weegschaal zijn? Laat mijn gewicht maar staan op 86.

Misschien dat ik de weegschaal ga ruilen, want dit is toch raar? Ik heb van het weekend hard gelopen en redelijk gezond gegeten. Wel een plakje cake op visite en een paar chipjes op een verjaardag.

Ik ga gewoon maar door met shred en hardlopen en misschien toch iets meer vezels eten.

Ik reageer morgen wat uitgebreider. Heb nl mijn schoonmoeder te logeren!

X
@Suus: ik heb dat ook wel eens, dus ga er altijd 2x achter elkaar op staan. Heb het helemaal vaak als ik de weegschaal bij mijn ouders gebruik. Mijn moeder is namelijk 20kg lichter, en het is net alsof die weegschaal dat gewicht "onthoud". De eerste keer geeft ie dan een gewicht ertussenin aan (tussen dat van mn moeder en mij) en de tweede keer het werkelijke gewicht. Mijn moeder heeft het andersom.

Msn wegens gewicht schommelingen dat je eigen weegschaal dat ook doet? Staat er bij jou thuis wel eens iemand anders op de weegschaal dan jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven