Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Volgens mijn diëtist went je lichaam aan je manier van eten en daardoor val je even niet meer af. Probeer eens iets anders te gaan eten. Dus een paar dagen geen koolhydraten ofzo.

Xtulp, ik mag geen brood alleen krackers. Ik dacht dat ik brood zou missen maar dat is echt niet zo. Ik vind krackers een prima vervanging. Ik ga straks dag 10 van level 2 doen.

Ik hou ook bij in de app hoeveel ik eet en ik kom meestal ergens tussen de 1200 en de 1400.
Vogelkip: Fijn om te horen dat je me begrijpt! Toen ik er nog niet actief mee bezig was snoepte ik vooral veel, echt elke dag wel iets en soms ineens heel veel. Verder at ik tussen de middag vaak 3 boterhammen en nu 2. En nam veel meer avondeten, nu een stuk minder. En ik lette totaal niet op wat ik dronk, nu dus wel! Maargoed als ik het zo lees is het mischien niet voldoende en moet ik echt anders gaan eten, dat vind ik wel juist lastig. Want wat ik nu dan eet wil ik wel lekker vinden! Mn omvang nog niet gemeten, zal ik is gaan doen inderdaad! En ik denk dat dat het is, niet gevarieerd genoeg, snel geneigd hetzelfde te pakken. Heb weinig inspiratie wat dat betreft! Onbijt trouwens een soort van op mn werk in de vorm van appel of koek en soms ook niks..

Jammie: Maar ik ben een jaar geleden 5 kilo afgevallen maar nu nog helemaal niks.. Wat eet jij dan op een dag zonder koolydraten? En watvoor soort krackers? Ik kom ook tussen de 1200 en 1500 calorieen uit! Wow goed bezig dan met shred!! Doe je het elke dag of sla je wel eens over?

Jullie trouwens nog tips voor een betere stoelgang?! Vind het niet gek dat ik hetzelfde blijf wegen lijkt wel of alles erin blijft
Dag meisjes,

Ben ik ook weer! Ook hier drukke dagen, en helaas gaat het niet goed met familielid waar ik erg verdrietig over ben...

Met het af vallen gaat het goed, hopelijk zegt de weegschaal dat vrijdag ook, maar ik heb een fijn ritme gevonden!

Ik vind het juist hartstikke prima om 1 keer per week te wegen. Ik heb juist altijd het idee dat als ik een wat mindere dag heb gehad ik juist niet op de weegschaal wil staan, kop in het zand, en ik wil het dan niet zien.met een goede dag, denk ik juist dat het niet gelijk zichtbaar zal zijn op de weegschaal en vind ik het juist fijn om wat goede dagen te sparen voor een mooi resultaat!wekelijks wegen vind ik dus het fijnst!

Zie dat het een lichtelijk vaag verhaal is hierboven, maar hopelijk komt het een beetje over!

Ik laat het hier weer even bij, duik mijn bed in!
Dag zonder koolhydraten is smorgens optimel kwark, tussendoor fruit, smiddags rauwkost met 100 gram kip of ham, savonds 200 gram vlees of vis met onbeperkt groente.

Ik eet allerlei krackers van Wasa. De sport zijn erg lekker of de volkoren.

Ik shred nu zo'n 5 keer per week. Op maandag doe ik cardiobooster en op vrijdag doe ik meestal niets.

Bij Newfysic krijg ik een pillen voor de stoelgang. Maar ik heb er geen last van dus ik neem ze niet. Maar het is wel een bekend verschijnsel bij afvallen. Veel vezels nemen en veel water drinken.
@x tulp: yoghurt, lijnzaad, en pruimen, even mixen en voilà, jij kan naar de wc! En veel water drinken, volkorenproducten
@xtulp; ik drink ook geen melk, maar nu wel een glas optimel per dag en yoghurt. Optimel mag van de dietiste
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Met heerlijk veel eten en een moorkop eergisteren was er vanmorgen bij de dietiste 700 gram af. Lijkt weinig, maar ik ben blij ermee. Nieuw gewicht: 77,8
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@ felice: Goedzo! en als je elke keer 700 gram afvalt is dat op lange termijn echt niet weinig!

Ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen brengt! Afgelopen tijd veel bewogen en netjes gegeten, dus voor mijn gevoel moet er nu wel iets gebeurt zijn.

Alhoewel ik het idee heb dat beginnen met de pil en stoppen met roken me wat tegen werkt. maar goed, afvallen gaat dan misschien niet hard, maar zolang er maar iets af gaat ben ik al tevreden.
Dag meiden!

Morgen weer weegmoment. Ik ging dit weekend best goed, maar door mijn cyclus sta ik weer stil. Echt apart hoe dat zo'n invloed heeft. Weet in ieder geval waar het aan ligt, maar is soms wel frustrerend. Begin dan ook wel weer te twijfelen aan mijn eetpatroon. Maar ik voel me wel fijner, ik word strakker en dat merk ik aan mijn kleding en dat is natuurlijk ook belangrijk.

Heb nu wel af en toe een paaseitje gehad. Maar ik eet in ieder geval niet meer de hele zak leeg

@ Lienemien: jeetje, stoppen met roken is ook heftig en dan ook nog in combinatie met afvallen!

@ Felice: fijn dat er weer wat af is!

@ Melody: veel sterkte!

@ Xtulp: je eetpatroon lijkt mij gezond, maar misschien de komende tijd iets strenger om het afvallen op gang te laten komen? En je probleemzone zal altijd wat minder snel gaan (dat merk ik namelijk ook wel aan mijn buik, mijn probleemzone).

@ Vogelkip: ik zal inderdaad morgen een aantal mensen uit de tabel halen die niet meer meeschrijven. Maakt het allemaal wat overzichtelijker!

Vanmiddag ga ik weer hardlopen, les 15 van Evy!
@Lienemien, supergoed gestopt met roken!! Hoe lang ben je nu gestopt? Ik vanaf 1 januari ^^ En ik ben toch al 8 kilo afgevallen, ondanks het stoppen met roken.

Nou, gister had ik wel behoorlijk moeite met me aanzetten tot hardlopen. Uiteindelijk had ik mijn avondeten al op en was ik nog steeds niet geweest. En toen was het helemaal donker en durfde ik niet meer alleen, maar toen is vriendlief met me meegegaan op de fiets. Toch trots op mezelf dat ik het gedaan had.

Vond alleen wel echt heel erg dat ik langzaam liep... heb eens gelopen met gps op mijn iphone en heb in 50 minuten (maar) 6 kilometer afgelegd. En eind mei moet ik al 10 kilometer kunnen (en t liefst binnen 1uur10minuten). Weet iemand die hardloopt een beetje zn gemiddelde snelheid?
Grondbloempje, geen idee, ik houd niet van hardlopen. Eens kijken op FB mijn broer zet altijd van de runkeeper tijden erop. 8,81 km in 53 minuten, 10,8 km in 1 uur en 7 minuten. Gemiddeld is zijn tijd 6 minuten per km. En hij loopt nog maar sinds een paar maanden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ?

Spannend morgen weegdag !
Nou, ben weer op de weegschaal geweest.

Gewicht; 68,2

Af deze week; -0,4

Totaal af -2,4

Het valt gelukkig mee. Had meer gehoopt, maarja, tijd van de maand hè?

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal meegevallen is.

\

Hvm
Ik heb ook gewogen:

Gewicht: 70,2

Af deze week : 0,6

Totaal af : 8,4

Het valt nog mee aangezien ik ongesteld moet worden van het weekend.

Iemand stiekem gehoopt onder de 70 te komen, maar volgende week zal het toch moeten lukken.
Weegdag!

Gewicht: 78,7

Af deze week: 0.9

Totaal af: 6,0

Ben weer tevreden voor deze week!

Gisteren realiseerde ik me hoe veel eten overal aanwezig is. Naast al dat lekkers in de winkels is er op mijn werk ook altijd veel eten. Ik werk op verschillende scholen en deze week stond elke dag wel eten op tafel (van paaseitjes tot tompouces). Pas als je hier op gaat letten valt dat op. Gelukkig heb ik vooral 's avonds mijn zwakke momenten, dus kan ik me wel inhouden (en thuis heb ik niets in huis uit zelfbescherming )
quote:grondbloempje schreef op 28 maart 2013 @ 18:27:

Nou, gister had ik wel behoorlijk moeite met me aanzetten tot hardlopen. Uiteindelijk had ik mijn avondeten al op en was ik nog steeds niet geweest. En toen was het helemaal donker en durfde ik niet meer alleen, maar toen is vriendlief met me meegegaan op de fiets. Toch trots op mezelf dat ik het gedaan had.

Vond alleen wel echt heel erg dat ik langzaam liep... heb eens gelopen met gps op mijn iphone en heb in 50 minuten (maar) 6 kilometer afgelegd. En eind mei moet ik al 10 kilometer kunnen (en t liefst binnen 1uur10minuten). Weet iemand die hardloopt een beetje zn gemiddelde snelheid?

Haha, ik moest echt lachen om jouw post. Wel super goed dat je nog gegaan bent samen met je vriend.

Ik ga dus altijd direct uit mijn werk hardlopen, want als ik eerst ga zitten dan kom ik niet meer weg Zorg dan dat het eten klaar staat en ik dat meteen aan kan zetten als ik weer terug kom.

Wat betreft snelheid: ik vind ook dat ik nog te langzaam loop. Maar ik wil eerst goed 5-6 kilometer kunnen lopen en ga dan versnellen. Ik loop ook met GPS (RunKeeper). Ik doe over 1 km ongeveer 7;50 minuten (dus bijna 8 minuten). Ik wil toe naar ongeveer 6 minuten per kilometer.
Hier ook weer mijn resultaten:

Gewicht: 72.6kg

Af deze week: 0.5kg

Totaal af: 3.4kg

Gelukkig wel afgevallen, al is het niet heel veel. Ben ook erg jaloers op iedereen die zichzelf er toe kan zetten om netjes te gaan sporten. Ik zelf heb op dat vlak een beetje een dipje. Kan mezelf met die kou er niet toe zetten om te gaan hardlopen. Komend weekend zal er ook niet veel van komen, veel afspraken, en natuurlijk veel eten. Hopen dat ik me een beetje in kan houden, en dat de schade niet te groot is volgende week.

Iedereen die afgevallen is: goed bezig.

Iedereen die zo goed aan het sporten is: petje af.

Fijn lang weekend alvast allemaal!
Hoi!

Ik wil ook graag mee gaan doen!

Ben 25 jaar, 168 cm, weeg 72,3 kg en mijn streefgewicht is 65 kg!

Leuk! Ben benieuwd of het samen wat makkelijker gaat en ik mijn motivatie vast kan houden!

Edit: mn leeftijd aangepast haha hoe kom ik er bij dat ik 23 ben lol haha
@sneeuwwitje: dan denk ik dat we een beetje hetzelfde tempo hebben! Ik had ook al zoiets in gedachten, eerst zorgen dat ik 10 km kan rennen en dan ga ik wel wat versnellen.

Nou, ik ben ook weer op de weegschaal geweest:

Gewicht: 80,7

Af deze week: 0,1

Af totaal: 8,2

Ik had er absoluut geen zin in afgelopen week. Sporten ging echt heeel moeizaam en ik heb een paar keer stiekem wat snoepjes gegeten of een extra boterham. Alsnog 0,1 kg er af, geen probleem als ik het deze week maar weer netjes op pak. Na de lekkere paas brunch natuurlijk, hihi!

Netjes iedereen! Zijn mooie getallen die jullie kwijt zijn geraakt afgelopen week! En dat met al die verleiding van die paaseitjes... Knap!!!
Goedemorgen allemaal! Wat een goede resultaten, motiverend om te lezen.

Mijn resultaten:

Gewicht: 64,8

Af deze week: -0,8

Af totaal: 1,8

Ik ben echt heel blij! Terwijl ik eigenlijk te weinig heb gesport afgelopen week. Daar ga ik me komende week weer meer op richten. Met Pasen moet ik werken, dus dat scheelt al een hoge calorieinname

Grondbloempje, het geeft toch niet er 'maar' 0,1 kg af is? Je klinkt er zelf ook erg nuchter onder gelukkig. Volgende week weer beter!

Hora, een halve kilo niet veel? Hartstikke netjes toch juist! Ik krijg mezelf ook bijna niet naar buiten om te hardlopen met dit weer. Vooral die wind! Laat die lente maar komen hoor...
@vogelkip, ben ook niet ontevreden over het behaalde resultaat hoor, maar dat neemt niet weg dat ik wel baal van mezelf als ik mezelf er niet toe kan zetten om wat aan sport te doen, omdat ik weet dat dat ook goed voor me is .

Werken met Pasen kan dus best zo zijn voordelen hebben .
Weegdag

Gewicht: 65,4

Af deze week: 0,6

Af totaal: 0,6

Ik ben er blij mee!! Als ik dit er ongeveer elke week afgaat komt het helemaal goed. Terwijl ik vorig weekend toch wat gezondigd heb, deze week ook minder gesport en zelfs gisteravond echt ineens flink heb gesnoept!! Maar de rest van de dagen wel goed gegeten hoor.. Heb gelijk weer zin om er beter tegenaan te gaan! Volgende week moet ik ongesteld worden wat heeft dit nou precies voor invloed op je gewicht HVM?

En wat een goede resultaten bij iedereen!! Super.

Jammie: Wel een idee om een af en toe een dag koolydraat vrij te doen, het menu heb ik zeker wat aan.

Hora: Wat fijn dat je dan toch niet zoveel afgevallen bent. Soms heb je gewoon van die dagen dat het echt niet wil, hier ook weinig gesport deze week, soms komt het ook gewoon echt zo lastig uit! Maar elke keer sporten is er weer 1.

Sneeuwitje: Inderdaad, eten is echt overal! Merk vooral als ik ergens anders ben dat ik dan meer lekkere trek heb, thuis heb ik afleiding en ook niks lekkers in huis. Maar soms word het eten echt aan je opgedrongen dan zie je het overal haha. En ik kan ook beter niks nemen als een klein beetje want dat lukt me dan gewoon niet!!
Jaaa Tulpje!! We komen er wel!
Hallo iedereen

Helaas deze week weer te weinig tijd gehad om mee te schrijven, maar allemaal goede resultaten zie ik! Super, iedereen heeft z'n best gedaan

Mijn nieuwe gewicht is 79,8 kg dus gelukkig wel in de min deze week!
Veel mooie resultaten! goed zeg!

Ik ben ook blij verrast. vanmorgen namelijk:

94,4 dus er is 0.6 af!

Het is niet veel maar ben er blij mee! Had namelijk niet verwacht dat ik was afgevallen.

nu weer verder! Zo meteen weer even een uur wandelen!

HUpHUpHUP! :D
Ik raak zo gemotiveerd van jullie, hardloopschoenen aan en hopsakee! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven