Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Wauw wat een te gekke resultaten dames! Ik ben helaas geveld door een griepje, bah :( Heb me vanmorgen nog wel gewogen:

Gewicht: 77,2

deze week afgevallen: 0,8

Totaal afgevallen: 0,8

Ben wel tevreden met het resultaat deze week, gezien het feit dat ik niet kan sporten momenteel
Hallo allemaal;

Voor iedereen die niet is afgevallen; Geef de moed niet op! Blijf doorgaan. Stoppen resulteert sowieso niet in gewichtsverlies. Heb hier nog wel een goede link om je basaal metabolisme, en je normale calorieënverbruik te berekenen. Misschien handig om te berekenen of je toch iets teveel neemt of te weinig. Bij mij klopt het precies ook met de gewichtsafname.

Bereken je basaal metabolisme en je calorieënbehoefte

Voor iedereen die wel is afgevallen; Goed gedaan! Op naar het volgende weegmoment!

Hvm
@ hvm: ik heb de berekening op de site gedaan, en kom op de originele berekening uit op 2200 en op vernieuwde 1666. Ik eet zo'n 1400 kcal. Per dag om af te vallen... Zou dat dan te weinig zijn? Zou die 1666 inname berekent zijn om op een gezond gewicht te komen? Ik heb trouwens de berekening op een eigen calculator gedaan omdat de rekenformule op de site het niet doet... Mis ik dan iets? Want wat zou dan de gewichtsafname zijn?
Hallo allemaal,

Wat een goede resultaten!

Bij mij is het wat minder gegaan. Begin van de week was ik zelfs aangekomen, maar er is toch nog wat af

Gewicht: 84,8

Deze week afgevallen: 0,2

Afgevallen totaal: 10,4

Deze week ga ik er weer voor, succes allemaal!
Meiden, ik ga me zo door de Siberisch vrieskou wagen naar de sportschool Vanmiddag werk ik de tabel bij!
Ga vanavond uitgebreid bij lezen, maar zag al kort dat iedereen super goede resultaten heeft deze week. Super!!

Voor de tabel;

Mijn leeftijd: 20

Start gewicht: 94,3 kilo

Huidig gewicht: 90,2

Afgevallen totaal: 4,1

Afgevallen deze week: 1,6

Alvast bedankt voor het bijwerken!
start: 90

afgevallen: 1

totaal afgevallen: 1

ik had niet verwacht dat er wat af zou zijn aangezien ik nauwelijks heb bewogen. Dus ik ben blij!

Nu heb ik geen digitale weegschaal dus hij geeft geen onsjes aan, maar ok.

Ik voel me prettig bij hoe ik nu eet, dat is al heel mooi.

iedereen succes!
ik dacht toch echt dat ik het vet had gezet...???
Hvm het getal wat er uit komt is dan de hoeveelheid caalorieen die je maaax binnen mag krijgen om aaf te vallen?
(Mijn aaa van mn tel blijft vaak hangen, sorry daarvoor)
De tabel is weer aangepast dames! Op naar het volgende weegmoment!

Zo, ik waaide bijna van mijn fiets af op weg naar de sportschool. Echt niet normaal die wind! Heb lekker een uurtje gesport. Had overal wat extra kilo's bij gedaan en ik voel mijn armen nu al. Dat wordt nog wat morgen

@ Rrinkje: ik heb inderdaad geen kinderen, maar werk wel fulltime. Ik ga meestal direct na mijn werk sporten. Neem dan mijn kleding al mee. Als ik ga hardlopen doe ik meteen mijn kleding aan als ik thuis kom. Als ik ga zitten dan kom ik niet meer weg. Wat wel een voordeel is, is dat ik werk in dezelfde stad waar ik woon. Dat scheelt weer reistijd.

@ Grondbloempje: wat fijn dat je weer een gezond BMI hebt! Dus je bent druk aan de studie voor de toetsweek? Succes de komende week dan!

@ Melody: hoe is het met je familielid?

Voor de meiden die niet zijn afgevallen: super balen. Maar jullie moeten nu echt volhouden, jullie zijn op de goede weg en volgende week is de weegschaal vast weer lief voor jullie!
Bedankt weer sneeuwwitje.

Rrinkje, ik sport veel thuis. Ik heb vier kinderen n werk 2 dagen maar ik sport savonds als ze in bed liggen.
@All;

ik geloof dat er wat extra uitleg nodig is. De formule is voor vrouwen als volgt;

447,593 + (9,247 X G) + (3,098 X H) - (4,33 X L)

G= gewicht in kilo

H=lengte in cm

L=leeftijd

Als je deze formule uitrekent, krijg je je calorieënverbruik in rust. Dus als je helemaal niks doet.

Vervolgens komt dit er nog bij;

Om de totale energiebehoefte te berekenen worden toeslagen bijgeteld.

Activiteiten

Bedlegerig + 10%

Ambulant + 20%

Geringe activiteit + 30%

Gemiddelde activiteit + 40%

Dus je moet de uitkomst van de eerste formule vermenigvuldigen x 1,1 of x 1,2 of x 1,3 of x 1,4. Al naar gelang je levensstijl.

Dan krijg je als uitkomst je normale calorieënverbruik. Wil je afvallen, moet je dus minder eten dan dat.

Ik hoop dat het zo duidelijker is..

Hvm
Ah ok, dank hvm!

Ik doe zelf niet echt aan cal.tellen, maar toch goed om te weten. Hou het wel in de gaten en check nu altijd op de verpakking hoeveel cal. Er in zitten om bewuster van te zijn.
@Sneeuwwitje: dapper hoor, op de fiets door de kou en de wind!!

Ik ga zo hardlopen, denk ik... Ik twijfel een beetje want ik begin ziek te worden. Is het dan juist goed of slecht om wat te gaan bewegen?
Ik ga zo ook hardlopen. De zon schijnt maar het is wel erg koud denk ik, maar ik ga toch want morgen heb ik geen tijd...

@goudbloempje: ik zou het gewoon proberen. Zorg wel dat je niet te erg afkoelt (dus handschoenen aan en muts op).

Tot straks, ik hoop dat ik niet weg waai
Zo, ik ben er weer. Wat een wind zeg, sommige stukken waren echt pittig. Maar als de zon er was, was het lekker. Ben blij dat ik gelopen heb, kan ik weer wat compenseren met de extra dingetjes die ik dit weekend eet
Dapper hoor, hardlopen met dit weer. Ik kan me er niet toe zetten. Zorg wel dat ik binnen wat aan sport doe vandaag!
Ja, ik vind het zeker dapper van degenen die nu buiten gaan sporten, want wat is het verschrikkelijk koud!

Gisteren ben ik naar een verjaardag geweest. Daar waren allemaal lekkere dingen, maar ik heb me voorgenomen dat ik daar voor de gezelligheid kwam en niet voor de hapjes. Dus ik heb 2 thee gehad. Vond ik best wel knap van mezelf. Bovendien heb ik gisteren nieuwe broeken in maat 38 gekocht. Joepie! Dat is heeeeeel lang geleden dat ik die maat heb gehad.

Hvm
Hvm, super zeg ! Maat 38 echt heel goed, ik ben blij al blij als ik maat 40 heb. Goed zeg dat je niks hebt genomen.

Ik heb straks een high tea met vriendinnen hierbij bij mij thuis. Iedereen neemt wat mee. Ik heb in ieder geval de komkommer, tomaatjes en paprika al klaar staan.
Hallo iedereen, sorry dat ik enkele dagen niet meer gepost heb. Er is gewoon veel tussen gekomen op schoolgebied maar ook persoonlijk minder goed nieuws gekregen. Hierom ga ik jammer genoeg niet meer meeschrijven. Misschien dat ik over een tijdje nog eens terugkom. Allemaal heel veel succes en het gaat jullie goed.
@ Isis333: sterkte!! Je kunt altijd hier je verhaal kwijt als je dat wilt he!

Ik ben inderdaad bijna weggewaaid met hardlopen vanmorgen, moest een heel stuk over de dijk, haha! Maar ben wel trots op mezelf dat ik het heb gedaan!
@Hvm: wat goed dat je alleen maar thee gedronken hebt!! En super dat je een maat 38 broek hebt kunnen kopen. Lijkt me echt een heerlijk gevoel als je kleinere maten kunt kopen!

@Jammie: hoe was de high tea?

@Hora: wat hebt je binnen gedaan aan sport?

@Isis: jammer dat je niet meer mee kunt schrijven. Hopelijk kom je over een tijdje weer terug.
Hight tea was vooral erg gezellig, maar natuurlijk ook teveel gegeten en gedronken. Morgen maar weer een appeldag ! En misschien de rest van de week ook ......
Bwueahhh!!

Ik heb het hele weekend alle slechte dingen laten staan. Ik weet dat het aan mijn cyclus ligt (zit in de week voor mijn ongesteldheid). Dus ik weet dat ik vocht vasthoud. Dat ik echt wel gewicht kwijtraak, maar dat ik het nu alleen niet zie. Maar toch BAAL ik. Ik zit namelijk al 3 dagen naar de 68,6 te staren op de weegschaal. Het voelt zo verneukeratief! Bah!

Ja, ik weet alles heus wel, maar af en toe heb je gewoon een baalmomentje... Gewoon doorgaan...pfff

Hvm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven