Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf (deel 2)

20-09-2020 20:25 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op het eerste topic, maar nu met een algemeen account zodat iedereen zelf zijn gewicht kan aanpassen. Daardoor dus ook geen vaste weegdag meer, wel zo makkelijk!

Nieuwe schrijfsters van harte welkom!

Naam Lengte Start gewicht Streef gewicht Huidig Totaal afgevallen
Gatinmijnsok1.7482,57274,67,9
Mindervanmij 989295,72,3
Student20201,78856870,8 14,2
Estherjansen811,67655858,16,9
Chica-19831,700846462,821,2
Frantic1,7280,069,9074,85,2
Andersom1676761652
min101,697265650
Snoesje831,6881,97079,8
Lauren891,7472,46871,21,2
Moi3221.687265720
Lucky331.6767,062,067,00,0



Inloggen
Inloggegevens zijn op te vragen bij vaste schrijfsters.
anoniem_400885 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:55
13.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: bakje volle yoghurt met blauwe bessen
T: koffie
L: scrambled eggs met tomaat
A: sperziebonen met tartaar
T: koekje
Alle reacties Link kopieren
Frantic schreef:
23-09-2020 12:52
Wat goed chica!
Ik weet het weer ff niet.. voel me weer niet zo fijn, weegschaal geeft wederom kilo's hoger aan. Ik houd me goed aan de 1600kcal (en vul dit in op MFP), en weet dat je het wel heel bont moet maken om 4-5 kilo aan te komen. Ergens klopt het dus niet. Onze weegschaal staat onder het badkamermeubel, dus moet steeds verplaatst worden. Staat wel op een stenen ondergrond...

Baal er gewoon heel erg van, weet niet zo goed hoe verder. Het sporten ging gisteren goed, ik wil morgen weer gaan. Vanaf de week daarna 3x per week. Ik heb heel oktober nagekeken en dit past icm onregelmatig werken de hele maand. Dan zit mijn zomervakantie er ook op, dus wordt alles weer wat normaler. Ik wil in ieder geval t/m eind oktober zo door gaan, en dan evalueren. Voor deze week vul ik even niets in. Mocht ik volgende week weer dezelfde cijfers aantreffen ga ik even kijken hoe ik het dan ga monitoren. Ik meet mijn tailleomvang wel, daar is 1,5 cm vanaf. Maar vind ik ook niet echt een heel betrouwbare graadmeter...
Oh, wat super frustrerend! Weeg je alles wat je eet ook af? Viel mij op dat die standaard porties veel kleiner zijn dan ik pakte, dus door ook af te wegen kon ik m’n calorieën veel beter inzichtelijk krijgen.

En voor je eigen weegschaal, misschien eens jezelf bij een ander wegen om te kijken of het gewicht wel echt klopt. Misschien moet je wel een nieuwe weegschaal kopen (simpele kost bij de Action haast niks).

Goed om in ieder geval lekker zo door te gaan! Je bent goed bezig, dan komt resultaat ook vanzelf wel!
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
23-09-2020 13:54
Nou, deze week maar liefst 1 gram afgevallen oftewel niks....
Hm, dat is niet veel O_o
Chica-1983 schreef:
23-09-2020 14:27
Hm, dat is niet veel O_o
Nee, maar maakt niet uit. Als ik dit gewicht vasthoud, vind ik het ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Er is meer meer bedrijvigheid op het moment, gezellig!

Chica en min10, fijn dat jullie mijn frustratie snappen en wat bemoedigende woorden voor me hebben. Bedankt ook voor de tips tav de weegschaal, ga 'm ff testen!

Net op de fiets boodschappen gaan doen, das 10km fietsen. Normaal pak ik de electrische, nu de 'normale' weer eens gepakt, om extra te bewegen. Viel niet mee, met de wind :rofl:

Maar ik heb het wel gedaan.

Esterjansen, jouw weegschaal is wel heel nauwkeurig! :proud: maar iig -1 gram en niet +1 gram :biggrin:
Frantic schreef:
23-09-2020 15:36
Er is meer meer bedrijvigheid op het moment, gezellig!

Chica en min10, fijn dat jullie mijn frustratie snappen en wat bemoedigende woorden voor me hebben. Bedankt ook voor de tips tav de weegschaal, ga 'm ff testen!

Net op de fiets boodschappen gaan doen, das 10km fietsen. Normaal pak ik de electrische, nu de 'normale' weer eens gepakt, om extra te bewegen. Viel niet mee, met de wind :rofl:

Maar ik heb het wel gedaan.

Esterjansen, jouw weegschaal is wel heel nauwkeurig! :proud: maar iig -1 gram en niet +1 gram :biggrin:
Haha, inderdaad! Afvallen is afvallen. :p: 58 was het streefgewicht, maar met 58,6 ben ik ook dik tevreden. Belangrijkste is om niet meer veel aan te komen.

Goed bezig, met fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Elke min is er één. :cheers:

Ik heb net zoooo lekker gekookt... Dat ik iets teveel heb opgeschept. :A: Ik kan eigenlijk echt niet koken dus ik word nooit enthousiast over het avondeten en at het liefst ontbijt als diner. Ik heb van elke hap genoten en ben blij dat ik eindelijk eens een lekker recept heb gemaakt! Dan mag je wel iets teveel eten, toch? 8-)

Nu lekker uitbuiken op de bank en dadelijk nog een rondje lopen en poetsen thuis en dan vind ik het wel weer mooi geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
23-09-2020 17:56
Elke min is er één. :cheers:

Ik heb net zoooo lekker gekookt... Dat ik iets teveel heb opgeschept. :A: Ik kan eigenlijk echt niet koken dus ik word nooit enthousiast over het avondeten en at het liefst ontbijt als diner. Ik heb van elke hap genoten en ben blij dat ik eindelijk eens een lekker recept heb gemaakt! Dan mag je wel iets teveel eten, toch? 8-)

Nu lekker uitbuiken op de bank en dadelijk nog een rondje lopen en poetsen thuis en dan vind ik het wel weer mooi geweest.
Haha, wat leuk! Nou ben ik wel heel nieuwsgierig wat je gemaakt hebt...
Alle reacties Link kopieren
Dit:
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kip ... i-spiesjes

Oke, het is heeeeeel simpel en niet speciaal. :clown: Maar ik ben trots op mezelf hahaha. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
23-09-2020 18:31
Dit:
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kip ... i-spiesjes

Oke, het is heeeeeel simpel en niet speciaal. :clown: Maar ik ben trots op mezelf hahaha. :lol:
Ziet er lekker uit zeg!
Ik zit aan de chocolade. :cry:

Normaal geen echte emotie-eter maar kon de verleiding niet weerstaan. Heel emotionele dag gehad vandaag. Kan ik weinig over zeggen, daarna nog cursus.

7:00 uur de deur uit, 20:00 uur weer thuis. Man zat aan de chocolade. Thee, tranen, zakdoeken en chocolade.

Het verhaal kon ik wel bij man kwijt gelukkig. Nu douchen, tandenpoetsen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee Andersom! Geen idee wat er aan de hand is maar ik wil je een virtuele knuffel geven. Inderdaad, lekker douchen en naar bed... Hopelijk gaat het morgen beter met je! Slaap lekker. :heart:
Nirsha schreef:
23-09-2020 21:08
Oh jee Andersom! Geen idee wat er aan de hand is maar ik wil je een virtuele knuffel geven. Inderdaad, lekker douchen en naar bed... Hopelijk gaat het morgen beter met je! Slaap lekker. :heart:

Dank je wel. Privacy van anderen gebiedt mij niets te vertellen over de gebeurtenis. Werkgerelateerd, moet even een plekje krijgen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 22:16
Reden: Werkwoordspelling was fout, moest verbeterd worden.
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soms is chocolade ook gewoon nodig. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-09-2020 21:16
Dank je wel. Privacy van anderen gebied mij niets te vertellen over de gebeurtenis. Werkgerelateerd, moet even een plekje krijgen.
Begrijp ik hoor! Je bent ons ook niks verschuldigd. Hoop alleen dat het snel beter met je gaat. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-09-2020 21:16
Dank je wel. Privacy van anderen gebied mij niets te vertellen over de gebeurtenis. Werkgerelateerd, moet even een plekje krijgen.
Fijn dat je het bij je man wel kwijt kunt.. :heart: virtuele knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
23-09-2020 18:31
Dit:
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kip ... i-spiesjes

Oke, het is heeeeeel simpel en niet speciaal. :clown: Maar ik ben trots op mezelf hahaha. :lol:
Ziet er lekker uit!!
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
23-09-2020 18:31
Dit:
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kip ... i-spiesjes

Oke, het is heeeeeel simpel en niet speciaal. :clown: Maar ik ben trots op mezelf hahaha. :lol:
Goed dat je enthousiast wordt van je eigen kooksel! Ik heb van haar vandaag de pompoen broccoli quiche gemaakt (voor morgen maar je moet wel voorproeven😉).
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-09-2020 21:03
Ik zit aan de chocolade. :cry:

Normaal geen echte emotie-eter maar kon de verleiding niet weerstaan. Heel emotionele dag gehad vandaag. Kan ik weinig over zeggen, daarna nog cursus.

7:00 uur de deur uit, 20:00 uur weer thuis. Man zat aan de chocolade. Thee, tranen, zakdoeken en chocolade.

Heftig zeg, maar wat fijn dat je je verhaal bij je man kwijt kan. Sterkte!

Het verhaal kon ik wel bij man kwijt gelukkig. Nu douchen, tandenpoetsen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-09-2020 21:03
Ik zit aan de chocolade. :cry:

Normaal geen echte emotie-eter maar kon de verleiding niet weerstaan. Heel emotionele dag gehad vandaag. Kan ik weinig over zeggen, daarna nog cursus.

7:00 uur de deur uit, 20:00 uur weer thuis. Man zat aan de chocolade. Thee, tranen, zakdoeken en chocolade.

Het verhaal kon ik wel bij man kwijt gelukkig. Nu douchen, tandenpoetsen slapen.
Ah niet leuk, ik hoop dat je lekker slaapt en die chocola was dan gewoon even nodig! :redrose:
Andersom schreef:
23-09-2020 21:03
Ik zit aan de chocolade. :cry:

Normaal geen echte emotie-eter maar kon de verleiding niet weerstaan. Heel emotionele dag gehad vandaag. Kan ik weinig over zeggen, daarna nog cursus.

7:00 uur de deur uit, 20:00 uur weer thuis. Man zat aan de chocolade. Thee, tranen, zakdoeken en chocolade.

Het verhaal kon ik wel bij man kwijt gelukkig. Nu douchen, tandenpoetsen slapen.
Fijn dat je het verhaal bij je man kwijt kon. En een keer chocolade is niet zo ramp! Sterkte, ik hoop dat je vandaag lekkerder in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend vroeg wakker en heb bananen brood gemaakt. Zo lekker! Heb net 3 stukken gehad, wat erg veel is qua kcal, maar vult wel goed. En 's middags eet ik ook niet erg netjes. :-$ Ach ja, soms heb je van die dagen. Ik heb liever dat ik een plakje te veel bananen brood pak dan dat ik me grijp aan koeken etc. De rest van het bananen brood ga ik invriezen.

Mijn lijstje vandaag:

O: 3 plakken zelfgemaakt bananenbrood met magere kwark
L: weer een mega ijs coupe
A: gepofte zoete aardappel gevuld met avocado, huttenkase en zalm

Beweging: 2 uur slenteren door een park en een uur paardrijden
Nirsha schreef:
24-09-2020 08:17
Ik was vanochtend vroeg wakker en heb bananen brood gemaakt. Zo lekker! Heb net 3 stukken gehad, wat erg veel is qua kcal, maar vult wel goed. En 's middags eet ik ook niet erg netjes. :-$ Ach ja, soms heb je van die dagen. Ik heb liever dat ik een plakje te veel bananen brood pak dan dat ik me grijp aan koeken etc. De rest van het bananen brood ga ik invriezen.

Mijn lijstje vandaag:

O: 3 plakken zelfgemaakt bananenbrood met magere kwark
L: weer een mega ijs coupe
A: gepofte zoete aardappel gevuld met avocado, huttenkase en zalm

Beweging: 2 uur slenteren door een park en een uur paardrijden
Gewoon nieuwsgierig hoor. Maar krijg je niet mega trek als je gaat lunchen met een ijscoupe?
eetlijst vandaag:

O: volkoren beschuit met fruitspread en volkoren wasa cracker met kipfilet
T: appel en cappuccino (magere melk)
L: 2 wasa volkoren crackers met muhammara + komkommer en twee met zuivelspread light. Daarnaast nog een kleine salade
T: 2 mandarijnen
D: zalm uit de oven met broccoli
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
24-09-2020 08:24
Gewoon nieuwsgierig hoor. Maar krijg je niet mega trek als je gaat lunchen met een ijscoupe?
Trek of honger? Trek heb ik altijd. :lol: Honger, niet echt. Ik kan daar wel 4 a 5 uur op vooruit. Maar goed, dit zijn ook niet onschuldige ijscoupes. Mijn vorige van maandag had maar liefst 7 bolletjes. :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven