Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf (deel 2)

20-09-2020 20:25 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op het eerste topic, maar nu met een algemeen account zodat iedereen zelf zijn gewicht kan aanpassen. Daardoor dus ook geen vaste weegdag meer, wel zo makkelijk!

Nieuwe schrijfsters van harte welkom!

Naam Lengte Start gewicht Streef gewicht Huidig Totaal afgevallen
Gatinmijnsok1.7482,57274,67,9
Mindervanmij 989295,72,3
Student20201,78856870,8 14,2
Estherjansen811,67655858,16,9
Chica-19831,700846462,821,2
Frantic1,7280,069,9074,85,2
Andersom1676761652
min101,697265650
Snoesje831,6881,97079,8
Lauren891,7472,46871,21,2
Moi3221.687265720
Lucky331.6767,062,067,00,0



Inloggen
Inloggegevens zijn op te vragen bij vaste schrijfsters.
anoniem_400885 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:55
13.27% gewijzigd
Nirsha schreef:
24-09-2020 09:17
Trek of honger? Trek heb ik altijd. :lol: Honger, niet echt. Ik kan daar wel 4 a 5 uur op vooruit. Maar goed, dit zijn ook niet onschuldige ijscoupes. Mijn vorige van maandag had maar liefst 7 bolletjes. :whistle:
Haha, dat is inderdaad mega coupe..... Om genoeg energie te hebben, heb ik zelf wel wat nodig dat wat meer voedzaam is. Nou, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ijs als lunch daar zou ik niet zo goed op gaan denk ik. Gelukkig hou ik niet van ijs :proud:

Lijstje vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met muisjes
T: plakje ontbijtkoek, koffie melk
L: 2 volkoren boterhammen met ham en mosterd, bakje komkommer en rijstwafel pindakaas
T: banaan
D: pasta met bloemkool/spinaziesaus, broccoli en een kipspiesje. Na bakje kwark
A: chai latte en een klein koekje
Chica-1983 schreef:
24-09-2020 12:36
Haha, ijs als lunch daar zou ik niet zo goed op gaan denk ik. Gelukkig hou ik niet van ijs :proud:

Lijstje vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met muisjes
T: plakje ontbijtkoek, koffie melk
L: 2 volkoren boterhammen met ham en mosterd, bakje komkommer en rijstwafel pindakaas
T: banaan
D: pasta met bloemkool/spinaziesaus, broccoli en een kipspiesje. Na bakje kwark
A: chai latte en een klein koekje
Diner klinkt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas een slechte dag tot nu toe. Ik heb me weer over gegeten. Mijn maag bleef leeg aanvoelen (ik zit al bij de huisarts hiervoor, ik maak een bepaald hormoon niet aan waardoor ik niet / nauwelijks een signaal krijg dat ik genoeg heb gegeten. Dus overeten is heel makkelijk omdat ik altijd hongerig ben en pas weet dat ik vol zit als ik steken in mijn maag krijg waardoor ik niet meer kan lopen. Maar dan is het al veel en veel te laat). :facepalm: Ik vind het erg moeilijk om te stoppen met eten als ik een portie op heb, maar ik het gevoel hebt dat ik nog honger hebt.

Daardoor ben ik dus ook flinker geworden. Ik wist dat er iets mis was toen ik 3 borden Grieks eten had gegeten, nog niet vol zat, maar wel zo'n pijn aan mijn maag had dat ik huilend naar huis ging. :-$

Ik ga nu een uurtje paardrijden, even aan iets anders denken en dan morgen weer knallen. :yes:
Nirsha schreef:
24-09-2020 18:15
Hier helaas een slechte dag tot nu toe. Ik heb me weer over gegeten. Mijn maag bleef leeg aanvoelen (ik zit al bij de huisarts hiervoor, ik maak een bepaald hormoon niet aan waardoor ik niet / nauwelijks een signaal krijg dat ik genoeg heb gegeten. Dus overeten is heel makkelijk omdat ik altijd hongerig ben en pas weet dat ik vol zit als ik steken in mijn maag krijg waardoor ik niet meer kan lopen. Maar dan is het al veel en veel te laat). :facepalm: Ik vind het erg moeilijk om te stoppen met eten als ik een portie op heb, maar ik het gevoel hebt dat ik nog honger hebt.

Daardoor ben ik dus ook flinker geworden. Ik wist dat er iets mis was toen ik 3 borden Grieks eten had gegeten, nog niet vol zat, maar wel zo'n pijn aan mijn maag had dat ik huilend naar huis ging. :-$

Ik ga nu een uurtje paardrijden, even aan iets anders denken en dan morgen weer knallen. :yes:
O wat vervelend, zeg. Kunnen ze daar wat aan doen?

Helpt het niet als je wat vaker wat fruit tussendoor eet en meer volkoren producten. Als ik je eetlijstjes zie, dan kan ik me ook voorstellen dat je einde van de middag/avond gaat snaaien of veel eten.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

O met havermout
T kwark
L salade
T broodje kipfilet en kaas
D pompoen en broccoli quiche
Niet gepland: brood je in de middag en halve reep chocolade vanavond😬. Maar ik een zaterdag een trail van 24 km (hardlopen) dus moet wat meer khd eten (slecht excuus). Maar ik merk als ik te snel afval ik een enorme terugval krijg, dus dan maar af en toe wat chocolade. Morgenochtend weer crossfit dus dan begint de dag weer sportief. Ik eet vaak meer op dagen dat ik niet/weinig sport (punt van aandacht🤔).
Morgen weer een nieuwe dag voor bewuste keuzes, even mijn bakjes maken....
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
24-09-2020 18:15
Hier helaas een slechte dag tot nu toe. Ik heb me weer over gegeten. Mijn maag bleef leeg aanvoelen (ik zit al bij de huisarts hiervoor, ik maak een bepaald hormoon niet aan waardoor ik niet / nauwelijks een signaal krijg dat ik genoeg heb gegeten. Dus overeten is heel makkelijk omdat ik altijd hongerig ben en pas weet dat ik vol zit als ik steken in mijn maag krijg waardoor ik niet meer kan lopen. Maar dan is het al veel en veel te laat). :facepalm: Ik vind het erg moeilijk om te stoppen met eten als ik een portie op heb, maar ik het gevoel hebt dat ik nog honger hebt.

Daardoor ben ik dus ook flinker geworden. Ik wist dat er iets mis was toen ik 3 borden Grieks eten had gegeten, nog niet vol zat, maar wel zo'n pijn aan mijn maag had dat ik huilend naar huis ging. :-$

Ik ga nu een uurtje paardrijden, even aan iets anders denken en dan morgen weer knallen. :yes:
Wat heftig zeg! Heb je dit al je hele leven? Hopelijk heeft de ha een oplossing voor je. Je hebt het vast wel geprobeerd, maar misschien een eetdagboekje bijhouden zodat je weet dat je geen honger hebt (fysiologisch gezien)... anyway, succes!
Alle reacties Link kopieren
Nee, is niet echt iets aan te doen. Normaal moet het met juist / goed / gezond eten overgaan dus heb maandenlang een heel clean eet lijstje gevolgd en dat maakte het niet beter.

Meer eet momenten en minder grote porties maakt het juist erger. :( Hoe minder eet momenten ik heb, hoe beter het gaat.

Het is een lang proces, maar het moet vanzelf langzaaaaam terugkomen volgens de huisarts, dus daar vertrouw ik maar op. :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! Weer een dag om te knallen vandaag! :cheers:

Andersom, hoe is het nu met jou? :hug:
eetlijstje:

O: magere kwark met zelfgemaakte muesli
T: appel en cappuccino (magere melk)
L: maaltijdsalade tonijn
T: 2 x mandarijnen
D: zuurkoolschotel
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
24-09-2020 18:15
Hier helaas een slechte dag tot nu toe. Ik heb me weer over gegeten. Mijn maag bleef leeg aanvoelen (ik zit al bij de huisarts hiervoor, ik maak een bepaald hormoon niet aan waardoor ik niet / nauwelijks een signaal krijg dat ik genoeg heb gegeten. Dus overeten is heel makkelijk omdat ik altijd hongerig ben en pas weet dat ik vol zit als ik steken in mijn maag krijg waardoor ik niet meer kan lopen. Maar dan is het al veel en veel te laat). :facepalm: Ik vind het erg moeilijk om te stoppen met eten als ik een portie op heb, maar ik het gevoel hebt dat ik nog honger hebt.

Daardoor ben ik dus ook flinker geworden. Ik wist dat er iets mis was toen ik 3 borden Grieks eten had gegeten, nog niet vol zat, maar wel zo'n pijn aan mijn maag had dat ik huilend naar huis ging. :-$

Ik ga nu een uurtje paardrijden, even aan iets anders denken en dan morgen weer knallen. :yes:
Oh, wat naar dat je dat hebt! Dan is het natuurlijk extra moeilijk om te stoppen met eten. En wat stom dat er in principe niks aan te doen is. Ik zou, geloof ik, mijn eten dan gaan plannen adhv calorieën en als je nog extra trek hebt onbeperkt snacken op groente. Maar geen idee of dat werkt natuurlijk. Ik weet ook niet hoeveel je te zwaar bent en wilt afvallen?
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
25-09-2020 08:57
eetlijstje:

O: magere kwark met zelfgemaakte muesli
T: appel en cappuccino (magere melk)
L: maaltijdsalade tonijn
T: 2 x mandarijnen
D: zuurkoolschotel
Lekker zelfgemaakte muesli!
Nirsha schreef:
24-09-2020 22:52
Nee, is niet echt iets aan te doen. Normaal moet het met juist / goed / gezond eten overgaan dus heb maandenlang een heel clean eet lijstje gevolgd en dat maakte het niet beter.

Meer eet momenten en minder grote porties maakt het juist erger. :( Hoe minder eet momenten ik heb, hoe beter het gaat.

Het is een lang proces, maar het moet vanzelf langzaaaaam terugkomen volgens de huisarts, dus daar vertrouw ik maar op. :cheers:
Wat vervelend, zeg. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.
Chica-1983 schreef:
25-09-2020 09:08
Lekker zelfgemaakte muesli!
Ja, super lekker en heel simpel. En er zit geen suiker o.i.d. in en alleen maar dingen die ik zelf lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met vruchtenhagel
T: cappuccino en 2 rijstwafels
L: spinaziesalade met tomaat en pijnboompitjes, cracker smeerkaas en cracker ham
T: appel
A: uiteten dus vast teveel eten en teveel wijntjes :lol:

Vrijdag hou ik trouwens aan als weegdag en ik was vanochtend 63,4. Moet iets meer gaan eten denk ik om niet nog teveel verder af te vallen. Gister wel pakketje jurkjes binnen gekregen die ik online had besteld. Ik pas dus gewoon goed in maat 36 nu :cheer2:

(en dan te bedenken dat ik begonnen ben met afvallen omdat maat 42 te strak begon te zitten!)
Chica-1983 schreef:
25-09-2020 09:12
Lijstje vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met vruchtenhagel
T: cappuccino en 2 rijstwafels
L: spinaziesalade met tomaat en pijnboompitjes, cracker smeerkaas en cracker ham
T: appel
A: uiteten dus vast teveel eten en teveel wijntjes :lol:

Vrijdag hou ik trouwens aan als weegdag en ik was vanochtend 63,4. Moet iets meer gaan eten denk ik om niet nog teveel verder af te vallen. Gister wel pakketje jurkjes binnen gekregen die ik online had besteld. Ik pas dus gewoon goed in maat 36 nu :cheer2:

(en dan te bedenken dat ik begonnen ben met afvallen omdat maat 42 te strak begon te zitten!)
Jeetje! Wat ben jij veel maten "gekrompen".
Alle reacties Link kopieren
Wow nirsha wat ontzettend lastig!! Ik hoop voor je dat het snel beter wordt, maar kan me ook voorstellen dat je dat vertrouwen een beetje mist..

Min10, jij sport wel veel of niet? Een trailrun van 24km?? :worship: Eet je dan eigenlijk niet te weinig?

Chica, maat 36, wat ontzettend goed!! Je mag trots zijn op jezelf!

Ik ben gisteren weer wezen sporten, ging goed! Morgen begint mijn normale leven weer, dus ik plaats nu nog een keer een eetlijstje, met een ontbijt wat ik natuurlijk nooit maak als ik moet werken :-D

O: omelet van eieren, kipfilet, tomaat en een beetje kaas
T: appel
L: 2 boterhammen met kaas en komkommer
T: 2 rijstwafels met filet americain
D: pasta pesto met verse spinazie en zongedroogde tomaatjes

Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Chica wat goed van je! Maatje 36! Daar mag je trots op zijn! :heart: Spinazie salade klinkt wel lekker!

Frantic lekker ontbijtje!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 3 plakken bananen brood met kwark
T: nog 2 plakken bananen brood.......
L: 2 volkoren pita broodjes met kip, salade en tzatziki
D: gepofte zoete aardappel gevuld met avocado, huttenkase, zalm en zure room (nog over van gisteren)

Beweging: 40 minuten fietsen, 1 uur krachttraining, 2 uur dansles
Bedankt voor het welkom.

Gisteren overdag ging het best aardig. Goede keuzes gemaakt. Alleen in de avond op de bank een restje chips en twee rode portjes gedronken. Whoops.

Vandaag weer vol goede moed de gezonde toer op en net een gezonde volkoren wrap boordevol groenten en een kom zelfgemaakte pompoensoep als avond eten gehad. Helaas kom ik amper aan beweging want sinds gisteren last van verkoudheid en keelpijn. Heb mezelf na wikken en wegen toch maar ingepland voor een corona test morgen middag dus mag het huis niet meer uit.

Vanavond mag ik nog een cappuccino en verder alleen nog thee of water.

Ik vind het weekend altijd wel een ding. Ga mezelf er toch toe zetten dit weekend mijn eten en drinken in myfitnesspall weer bij te houden. En mijn uitspattinkje van gisteravond tel ik al maar als een genietmomentje. Ik mag twee keer per week van mezelf wat extra lekkers/eten en drinken. Daar heb ik er dus al 1 van gehad. Voor de volgende maar even een bewuste keuze maken i.p.v. gedachteloos naar de snoepkast lopen als iedereen al naar bed is. En geen alcohol meer dit weekend. Ik mag van mezelf twee alcoholische drankjes per week dus zit al aan mijn tax.
Nirsha schreef:
24-09-2020 22:52
Nee, is niet echt iets aan te doen. Normaal moet het met juist / goed / gezond eten overgaan dus heb maandenlang een heel clean eet lijstje gevolgd en dat maakte het niet beter.

Meer eet momenten en minder grote porties maakt het juist erger. :( Hoe minder eet momenten ik heb, hoe beter het gaat.

Het is een lang proces, maar het moet vanzelf langzaaaaam terugkomen volgens de huisarts, dus daar vertrouw ik maar op. :cheers:

Oh wat heftig van dat missende hormoon. Hopelijk gaat het sneller dan je nu kunt hopen.

Met mij gaat het goed, heb het door hetgeen is voorgevallen nogal druk gehad mét en óp het werk. We hebben het denk ik voor maandag nu goed voor elkaar. Heel vervelende week gehad maar maandag nieuwe week, nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zou heeeel graag willen mee doen! Ik wil een gezond eet patroon creëren. Ik ben niet echt bezig met hoeveel kilo ik weeg en hoeveel ik daar van wil afvallen.. Het gaat mij er echt meer om, om me goed in me lichaam te voelen en bewegen leuk te vinden.. want ik HAAT bewegen/sporten/oefeningen etc...

Ik moet ook zeggen dat ik nu niet lid ben van een sportschool, omdat ik dit nu even niet kan betalen en ik vind dat ik thuis ook genoeg kan. (Met een beetje motivatie!:)
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
Alle reacties Link kopieren
Welkom! :cheer: Oei, is er helemaal niks dat je leuk vind? Wandelen, fietsen, skeeleren, zwemmen? Of een sport proberen die je nog nooit hebt gedaan? Het is moeilijk om iets vol te houden als je niks hebt met sporten.

Ik stond net op de weegschaal. Niks erbij, en niks eraf. Op zich ben ik daar wel blij mee. 2 x deze week zo'n mega ijsje gegeten en toch wel een paar keer te veel gegeten. Mijn lichaamsvet % was wel omlaag gegaan en mijn spiermassa ietsjes omhoog. Niet veel. Maar iets is beter dan niets. :lol:

Ik heb nu het feestje van de maand en wil het liefst in bed liggen en chocolade eten en Disney films kijken. Gelukkig heb ik al met vriendinnen afgesproken om te gaan paardrijden in de bossen dus ik moet wel IETS gaan doen. :-D

Mijn planning voor vandaag:

O: magere kwark met banaan en muesli
L: Italiaanse bol met zalm en philadelphia
D: ravioli uit de oven
T: appel

Beweging: 2 uur paardrijden
Lief dat iedereen zo mee leefde. Even kort samengevat en alle persoonlijke details weg latend is het volgende gebeurd. Niet quoten, wat wil de mogelijkheid hebben om het weg te halen.

Mijn zeer gewaardeerde collega is van het één op andere moment uitgevallen. Waar iedereen dacht dat ze het goed op de rit had bleek het gewoon al weken niet heel erg goed te gaan met collega. Heel sneu voor collega en voor ons heel veel werk want er waren dingen gewoon niet geregeld/gedaan.

Heb gewoon even 40 uur gewerkt deze week terwijl ik maandag vrij had. 🤔Gelukkig is man hier thuis in de gaten gesprongen die ik liet vallen dus is het thuis gewoon lekker doorgedraaid. Behalve de was, want dat zien ze pas als de deksel niet meer dicht gaat. Maal twee.

Niet heel bewust gegeten en niet gesport, dus ben benieuwd zondag wat de weegschaal zegt.
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
26-09-2020 08:09
Welkom! :cheer: Oei, is er helemaal niks dat je leuk vind? Wandelen, fietsen, skeeleren, zwemmen? Of een sport proberen die je nog nooit hebt gedaan? Het is moeilijk om iets vol te houden als je niks hebt met sporten.

Ik stond net op de weegschaal. Niks erbij, en niks eraf. Op zich ben ik daar wel blij mee. 2 x deze week zo'n mega ijsje gegeten en toch wel een paar keer te veel gegeten. Mijn lichaamsvet % was wel omlaag gegaan en mijn spiermassa ietsjes omhoog. Niet veel. Maar iets is beter dan niets. :lol:

Ik heb nu het feestje van de maand en wil het liefst in bed liggen en chocolade eten en Disney films kijken. Gelukkig heb ik al met vriendinnen afgesproken om te gaan paardrijden in de bossen dus ik moet wel IETS gaan doen. :-D

Mijn planning voor vandaag:

O: magere kwark met banaan en muesli
L: Italiaanse bol met zalm en philadelphia
D: ravioli uit de oven
T: appel

Beweging: 2 uur paardrijden
Haha, nou ik heb dus echt een aantal sporten geprobeerd.. fietsen vind ik wel erg leuk, met een muziekje in. dat moet ik ook echt vaker gaan doen:)

Veel plezier vandaag!
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
Alle reacties Link kopieren
Welkom FBGX!

Nirsha, goed dat je toch weer wat bebt gaan doen, voelt achteraf ook beter denk ik?

Andersom, dat is heel vervelend, triest ook... fijn dat je man een paar stappen extra kon zetten, behalve de was natuurlijk :-D

Ik voel me weer beter. Schrijf hier heel wisselvallig, de enige keer met vertrouwen, de andere keer zonder vertrouwen. Ken mezelf eigenlijk minder wisselvallig....
Anyhow, ik ben weer gaan werken vandaag, daardoor veel minder met eten en drinken in mijn hoofd, gewoon netjes maar zonder er continu aan te denken. Mijn werkbroek zat toch weer iets losser, en een spijkerbroek die ik een paar weken geleden echt nog te strak was, heb ik nu aan! Dus het gaat op zich toch goed, ook al doet de weegschaal een beetje gek. :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven